ID.4 on osoittautunut suureksi menestystarinaksi ympäri maailmaa. Tällä hetkellä ongelma on se että tilauksia on tullut niin paljon ettö toimitusajat ovat venyneet useiksi kuukausiksi. Jenkeissä tilauksia on tulluy muutamassa kuukaudessa jo 40.000 ja tahti vain kiihtyy.
Saksan tehdas ei voi toimittaa tarvittavaa määrää koska kysyntä myös Euroopassa on valtava. Kiinassa on kaksi VW:n pelkästään ID-autoja valmistavaa tehdasta mutta niidenkin tuotanto on myyty Kiinaan jo pitkäksi aikaa eteenpäin.
Jenkkien ID.4 pulaa tulee helpottamaan Chattanoogaan valmistuva VW-tehdas joka keskittyy sähköautojen valmistukseen. VW oli ajoissa liikkeellä sähköautojen suhteen ja kerää nyt siitä hedelmää. Tilauskirjat pullottavat ja uusia tehtaita rakennetaan vauhdilla. VW on pelannut korttinsa oikein eikä jäänyt vatuloimaan pelkkien polttisten kanssa.
https://insideevs.com/news/557901/us-volkswagen-id4-reservations-40000/
ID.4 tilauskirjat täynnä useiksi kuukausiksi eteenpäin.
6
669
Vastaukset
- Anonyymi
Useiksi kuukausiksi? Teslan toimitusajat ovat pahimmillaan jo lähellä 2 vuotta, vaikka tuotanto liki tuplaantuu joka vuosi ja vaikka valmistusmäärät ovat VW:hen verrattuna kolminkertaiset.
- Anonyymi
ID.4/Enyaq/eTronista voi tulla sähköautojen myyntitilaston ykkönen. Nuo kaikki ovat käytännössä sama auto.
- Anonyymi
Juu. Mutta vain kesäkäyttöön! Eli siis kesämopoksi!!!!
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/myytava-kesaoloihin-soveltuvana-sahkoautona-ruotsin-autoliitto-tylyttaa-volkswagenin-id-perheen-pakkaskestavyytta/cdaca78c-50fa-4468-afa8-a2d19d196e54 - Anonyymi
Avauksen arvio muutaman kuukauden tilausajasta oli turhan optimistinen. Tilausaika on varustelusta riippuen venynyt jo toista vuoden mittaiseksi massiivisen tilausmäärän ja komponenttipulan vuoksi.
- Anonyymi
Sellainen on maailman tilanne, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391