Käytetyt HD-digiboksit?

Anonyymi

Onko näitä enää missään kun näyttää ettei niitä kukaan juuri kaupittelekaan? Kiikuttaako ihmiset ne suoraan elektroniikkajätteen keräykseen vai mihin? Käyttääkö kukaan enää digibokseja? Uusia päteviä ei normikaupoissa ole enää vähään aikaan näkynyt, joten ajattelin että löytyisikö jostain edes käytettyä spekseillä HD-tuplavirittimet antenniin & kaapeliin vaihdettava kovalevy.

Itsellä simahti kai konkat Topfieldin antenniverkon SD-digiboksista, mutta mietin onko tuota järkeä enää elvyttää kun puuttuu ne HD-virittimet. Muuten ollut toimiva laite tarpeeseeni. TV:llä onnistuu kyllä yhden kanavan tallennus usb-levylle, mutta siinä on omat rajoitteensa ja toimii miten sattuu.

8

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä meillä HD-digiboksit samoin kuin pari SD-digiboksiakin, on ahkerassa käytössä. Itse en niistä luovu. Uusia hyviä Vu bokseja saa esim. alalle vihkiytyneistä kaupoista. Compusat ja Satshop ainakin myy niitä. En ole sitten töissä kummassakaan firmassa jos joku sellasta kuvittelee, ja asiakkaana olen saanut hyvää palvelua molemmista.

      Ne vähäiset marketboksit mitä mm. Prisma myy, kannattaa jättää kaupan hyllylle pölyttymään. Niillä ei tee yhtikäs mitään koska ovat rajoittuneita, esim. se Finluxin boksi tallentaa vain yhtä kanavaa kerrallaan eikä voi edes katsoa toista kanavaa samaan aikaan.

      • Anonyymi

        Niinpä juuri, olen huomannut saman rajoittuneisuuden näissä marketboxeissa, ei mitään järkeä hommata sellaista kun tv:llä tallennus onnistuu samaan tyyliin (tosin toinen viritin antaisi mahdollisuuden katsoa eri kanavaa mitä tallentaa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä juuri, olen huomannut saman rajoittuneisuuden näissä marketboxeissa, ei mitään järkeä hommata sellaista kun tv:llä tallennus onnistuu samaan tyyliin (tosin toinen viritin antaisi mahdollisuuden katsoa eri kanavaa mitä tallentaa).

        Eiköhän ne jotka on onnistuneet hankkimaan pidä ne itsellään ei mihinkään myyntiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän ne jotka on onnistuneet hankkimaan pidä ne itsellään ei mihinkään myyntiin

        Ois tosiaan pitänyt hommata pätevä hd-boksi kun niitä vielä oli joka kaupassa, mutta pärjäilin silloin sd-boksilla kun antenniverkossa ei hd-kanavia oikein ollutkaan (eikä ole juuri vieläkään).

        Ajattelin että monet olis jo hylänneet digiboksit ja siirtyneet pelkästään suoratoisto-/maksupalveluihin ja jopa vähän käytettyjä hd-bokseja olis läjäpäin tyrkyllä, mutta näköjään näin ei olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ois tosiaan pitänyt hommata pätevä hd-boksi kun niitä vielä oli joka kaupassa, mutta pärjäilin silloin sd-boksilla kun antenniverkossa ei hd-kanavia oikein ollutkaan (eikä ole juuri vieläkään).

        Ajattelin että monet olis jo hylänneet digiboksit ja siirtyneet pelkästään suoratoisto-/maksupalveluihin ja jopa vähän käytettyjä hd-bokseja olis läjäpäin tyrkyllä, mutta näköjään näin ei olekaan.

        Ei meille ainakaan tule ainuttakaan suoratoistopalvelua, Yle Areenaa lukuunottamatta, vaan kaikki jutut katsellaan lineaari-tv:stä ja iso osa maksukanavilta. Ei kaikki halua antaa luottokortin numeroa suoratoistopalveluille, kaikilla ei edes ole luottokorttia vaikka sellaisen saisivatkin!


    • Anonyymi

      vu boxi on paras.

    • Anonyymi

      Unohtu sanoa että se on linux boxi .

    • Anonyymi

      Itse laitan kortille suoraan telkkarista ja korti siis tv takana.
      VIELÄ 5 V ZITTEN KUVASIN kaiken Ruudulta. Siis ne jota eivoi tallettaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe