Itselläni on tilanne, että toinen silmä on sokea ja iän puolesta toisen silmän lähinäkö alkaa olla huono. Silmälaseja en haluaisi käyttää pelkästään lähinäköön, näen silmällä hyvin kauas.
Ajattelin, että olen kuullut monitehopiiolaseista, mutta kun menin soivttamaan sellaista sanoi optikko (sovituksen jälkeen), että kaukonäkö heikkenee aika reilusti jos haluan nähdä lähelle ja kun se on ainoa näkevä silmäni niin piilolasia ei voi käyttää, ellei sitten halua nähdä jatkuvasti huonosti kauemmaksi.
Tämä oli harmillista kun en tosiaan voi elää normaalisti näkemättä kauas ja piilolasilla ei, ainakaan tämän Instrumentarium kokemuksen perusteella, ei voi saada näköä jolla näkee seka kauas että lähelle.
Onko muilla tällaista kokemusta?
Ovatko monitehopiilolasit siis vain mainoskikka eikä niitä todellisuudessa ole olemassakaan?
Kannattaisiko minun kysyä vielä jonkun toisen optikon näkemys vai onko totuus todellakin toinen mitä mainostetaan?
Monitehopiilolinssit eivät toimikaan?
4
193
Vastaukset
- Anonyymi
Lisättäköön vielä, että simässäni ei ole mitään tautia, toisen silmän sokeutti pieleen mennyt LASIK-näönkorjausleikkaus.
- Anonyymi
Voit hyvin kysyä toisen ja vaikka kolmannenkin optikon mielipiteen. Voit käydä silmälääkärilläkin.
- Anonyymi
Itselläni ei ole eikä ole koskaan ollut piilolaseja. Mutta minulla on silmälasit, joissa on voimakkaat moniteholinssit. Niillä näkee lähelle ja kauas. Minulle yksi optikko on sanonut, että monitehopiilolinssejä on olemassa. En sellaisia kuitenkaan halua.
Siskollani on myös voimakkaat moniteholasit. Nuorempana hän käytti piilolinssejä. Nyt hän käyttää vain moniteholaseja, koska piilolinssien kanssa kuulemma tarvitsisi kuitenkin lisäksi sankalasit lähelle näkemiseen.
En minä näe mitään ongelmaa monitehosilmälaseissa. - Anonyymi
Ongelma silmälaseissa minulle on se että harrastan lajeja jossa silmälasit ei oikein sovi eikä niissä kyllä lähinäköä tarvikaan. Noita lukulaseja minulla on, mutta hukassahan ne usein ovat ja sinänsä olisi helpompi jos olisi monitehopiilari tai oikastaan siinä tarvitsisi olla vain se lähinäkö avustaja, mutta ei Instrussa ainakaan sovitettaessa löytynyt mitään järkevää vaihtoehtoa yllä kuvatun mukaisesti.
Joo käyn kysymässä toista mielipidettä ja varmaan lääkärilläkin jossain vaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768