Monitehopiilolinssit eivät toimikaan?

Anonyymi

Itselläni on tilanne, että toinen silmä on sokea ja iän puolesta toisen silmän lähinäkö alkaa olla huono. Silmälaseja en haluaisi käyttää pelkästään lähinäköön, näen silmällä hyvin kauas.

Ajattelin, että olen kuullut monitehopiiolaseista, mutta kun menin soivttamaan sellaista sanoi optikko (sovituksen jälkeen), että kaukonäkö heikkenee aika reilusti jos haluan nähdä lähelle ja kun se on ainoa näkevä silmäni niin piilolasia ei voi käyttää, ellei sitten halua nähdä jatkuvasti huonosti kauemmaksi.
Tämä oli harmillista kun en tosiaan voi elää normaalisti näkemättä kauas ja piilolasilla ei, ainakaan tämän Instrumentarium kokemuksen perusteella, ei voi saada näköä jolla näkee seka kauas että lähelle.

Onko muilla tällaista kokemusta?
Ovatko monitehopiilolasit siis vain mainoskikka eikä niitä todellisuudessa ole olemassakaan?
Kannattaisiko minun kysyä vielä jonkun toisen optikon näkemys vai onko totuus todellakin toinen mitä mainostetaan?

4

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisättäköön vielä, että simässäni ei ole mitään tautia, toisen silmän sokeutti pieleen mennyt LASIK-näönkorjausleikkaus.

    • Anonyymi

      Voit hyvin kysyä toisen ja vaikka kolmannenkin optikon mielipiteen. Voit käydä silmälääkärilläkin.

    • Anonyymi

      Itselläni ei ole eikä ole koskaan ollut piilolaseja. Mutta minulla on silmälasit, joissa on voimakkaat moniteholinssit. Niillä näkee lähelle ja kauas. Minulle yksi optikko on sanonut, että monitehopiilolinssejä on olemassa. En sellaisia kuitenkaan halua.

      Siskollani on myös voimakkaat moniteholasit. Nuorempana hän käytti piilolinssejä. Nyt hän käyttää vain moniteholaseja, koska piilolinssien kanssa kuulemma tarvitsisi kuitenkin lisäksi sankalasit lähelle näkemiseen.

      En minä näe mitään ongelmaa monitehosilmälaseissa.

    • Anonyymi

      Ongelma silmälaseissa minulle on se että harrastan lajeja jossa silmälasit ei oikein sovi eikä niissä kyllä lähinäköä tarvikaan. Noita lukulaseja minulla on, mutta hukassahan ne usein ovat ja sinänsä olisi helpompi jos olisi monitehopiilari tai oikastaan siinä tarvitsisi olla vain se lähinäkö avustaja, mutta ei Instrussa ainakaan sovitettaessa löytynyt mitään järkevää vaihtoehtoa yllä kuvatun mukaisesti.

      Joo käyn kysymässä toista mielipidettä ja varmaan lääkärilläkin jossain vaiheessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe