Monitehopiilolinssit eivät toimikaan?

Anonyymi

Itselläni on tilanne, että toinen silmä on sokea ja iän puolesta toisen silmän lähinäkö alkaa olla huono. Silmälaseja en haluaisi käyttää pelkästään lähinäköön, näen silmällä hyvin kauas.

Ajattelin, että olen kuullut monitehopiiolaseista, mutta kun menin soivttamaan sellaista sanoi optikko (sovituksen jälkeen), että kaukonäkö heikkenee aika reilusti jos haluan nähdä lähelle ja kun se on ainoa näkevä silmäni niin piilolasia ei voi käyttää, ellei sitten halua nähdä jatkuvasti huonosti kauemmaksi.
Tämä oli harmillista kun en tosiaan voi elää normaalisti näkemättä kauas ja piilolasilla ei, ainakaan tämän Instrumentarium kokemuksen perusteella, ei voi saada näköä jolla näkee seka kauas että lähelle.

Onko muilla tällaista kokemusta?
Ovatko monitehopiilolasit siis vain mainoskikka eikä niitä todellisuudessa ole olemassakaan?
Kannattaisiko minun kysyä vielä jonkun toisen optikon näkemys vai onko totuus todellakin toinen mitä mainostetaan?

4

533

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisättäköön vielä, että simässäni ei ole mitään tautia, toisen silmän sokeutti pieleen mennyt LASIK-näönkorjausleikkaus.

• Anonyymi

Voit hyvin kysyä toisen ja vaikka kolmannenkin optikon mielipiteen. Voit käydä silmälääkärilläkin.

• Anonyymi

Itselläni ei ole eikä ole koskaan ollut piilolaseja. Mutta minulla on silmälasit, joissa on voimakkaat moniteholinssit. Niillä näkee lähelle ja kauas. Minulle yksi optikko on sanonut, että monitehopiilolinssejä on olemassa. En sellaisia kuitenkaan halua.

Siskollani on myös voimakkaat moniteholasit. Nuorempana hän käytti piilolinssejä. Nyt hän käyttää vain moniteholaseja, koska piilolinssien kanssa kuulemma tarvitsisi kuitenkin lisäksi sankalasit lähelle näkemiseen.

En minä näe mitään ongelmaa monitehosilmälaseissa.

• Anonyymi

Ongelma silmälaseissa minulle on se että harrastan lajeja jossa silmälasit ei oikein sovi eikä niissä kyllä lähinäköä tarvikaan. Noita lukulaseja minulla on, mutta hukassahan ne usein ovat ja sinänsä olisi helpompi jos olisi monitehopiilari tai oikastaan siinä tarvitsisi olla vain se lähinäkö avustaja, mutta ei Instrussa ainakaan sovitettaessa löytynyt mitään järkevää vaihtoehtoa yllä kuvatun mukaisesti.

Joo käyn kysymässä toista mielipidettä ja varmaan lääkärilläkin jossain vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      191
      1694
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      86
      1443
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      17
      995
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      939
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      44
      878
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      133
      701
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      676
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      661
    10. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      23
      617
    Aihe