Monitehopiilolinssit eivät toimikaan?

Anonyymi

Itselläni on tilanne, että toinen silmä on sokea ja iän puolesta toisen silmän lähinäkö alkaa olla huono. Silmälaseja en haluaisi käyttää pelkästään lähinäköön, näen silmällä hyvin kauas.

Ajattelin, että olen kuullut monitehopiiolaseista, mutta kun menin soivttamaan sellaista sanoi optikko (sovituksen jälkeen), että kaukonäkö heikkenee aika reilusti jos haluan nähdä lähelle ja kun se on ainoa näkevä silmäni niin piilolasia ei voi käyttää, ellei sitten halua nähdä jatkuvasti huonosti kauemmaksi.
Tämä oli harmillista kun en tosiaan voi elää normaalisti näkemättä kauas ja piilolasilla ei, ainakaan tämän Instrumentarium kokemuksen perusteella, ei voi saada näköä jolla näkee seka kauas että lähelle.

Onko muilla tällaista kokemusta?
Ovatko monitehopiilolasit siis vain mainoskikka eikä niitä todellisuudessa ole olemassakaan?
Kannattaisiko minun kysyä vielä jonkun toisen optikon näkemys vai onko totuus todellakin toinen mitä mainostetaan?

4

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lisättäköön vielä, että simässäni ei ole mitään tautia, toisen silmän sokeutti pieleen mennyt LASIK-näönkorjausleikkaus.

• Anonyymi

Voit hyvin kysyä toisen ja vaikka kolmannenkin optikon mielipiteen. Voit käydä silmälääkärilläkin.

• Anonyymi

Itselläni ei ole eikä ole koskaan ollut piilolaseja. Mutta minulla on silmälasit, joissa on voimakkaat moniteholinssit. Niillä näkee lähelle ja kauas. Minulle yksi optikko on sanonut, että monitehopiilolinssejä on olemassa. En sellaisia kuitenkaan halua.

Siskollani on myös voimakkaat moniteholasit. Nuorempana hän käytti piilolinssejä. Nyt hän käyttää vain moniteholaseja, koska piilolinssien kanssa kuulemma tarvitsisi kuitenkin lisäksi sankalasit lähelle näkemiseen.

En minä näe mitään ongelmaa monitehosilmälaseissa.

• Anonyymi

Ongelma silmälaseissa minulle on se että harrastan lajeja jossa silmälasit ei oikein sovi eikä niissä kyllä lähinäköä tarvikaan. Noita lukulaseja minulla on, mutta hukassahan ne usein ovat ja sinänsä olisi helpompi jos olisi monitehopiilari tai oikastaan siinä tarvitsisi olla vain se lähinäkö avustaja, mutta ei Instrussa ainakaan sovitettaessa löytynyt mitään järkevää vaihtoehtoa yllä kuvatun mukaisesti.

Joo käyn kysymässä toista mielipidettä ja varmaan lääkärilläkin jossain vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe