Kuvaan videoita älypuhelimella ja minulla on ulkoisena mikrofonina Rode VideoMic Pro , jonka 3,5 mm liittimen saan adabterilla liitettyä puhelimeen. Mikrofoni toimii tavallisena mikrofonina, mutta sen elektroniikka ei toimi. Onko jotain keinoa, millä sen saisi toimimaan? Miten puhelin eroaa tässä suhteessa tietokoneeseen, jossa mikrofoni toimii täydellisesti?
Äänitys videoon
8
1510
Vastaukset
- Anonyymi
Tietokoneessa oleva ohjelmisto ilmeisesti tukee mikrofonin ominaisuuksia, mutta kännykässä sellaista sovellusta ei ole.
- Anonyymi
Tarvitset vielä Roden TRS to TRRS adapterin väliin.
- Anonyymi
iPhonessa mukana oleva iMovie ei tue ulkoista mikkiä. Eli jos kuvaat iPhonella, tarvitset ulkoista mikrofonia tukevan ohjelman. Itse käytän FiLMiC Pro’a.
- Anonyymi
Apple julkaisi vihdoin kunnollisen videokuvaus apin: FinalCutCamera. Se tukee myös ulkoisia mikkejä. FiLMiC Pro on muuttunut maksulliseksi, joten sen käyttäjät ovat siirtyneet osin käyttämään Applen omaa appia ja osin ilmaista BlackmagicCam’ia.
- Anonyymi
Minun kännykässä on omituisesti toteutettu USB-C liitin. Siihen voi kytkeä pistokkeen väärinpäin eli, jos pistoke on väärinpäin, mikrofoni ei toimi oikein.
- Anonyymi
Oho? USB-C tökkelin juju pitäisi olla juuri siinä, että ei tarvitse pähkäillä kuinka päin sen liittää.
- Anonyymi
Mikä puhelin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä puhelin?
Huawei Mate 20 Pro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773144
- 492380
- 322087
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4792058- 1371829
- 311715
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291593Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne81504Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61204Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam441202