Koko systeemi on suunniteltu ryöväämään taviksilta pisteet !
Lainaus Finnairin omista säännöistä:
"Voit syöttää puuttuvia pisteitä Finnairin lennoista (lipussa AY-koodi) sekä Finnair Plus -yhteistyökumppaneiden reittilennoista jälkikäteen, kun lennosta on kulunut vähintään kaksi viikkoa mutta alle kuusi kuukautta."
Eli eipä tupsahda plus -pisteitä vain sillä, että maksaa lentolippunsa ja matkustaa, vaan pitää 2 vk - 6 kk lennon jälkeen kirjautua online -palveluun, ja aktivoida itse plus pisteet ; jos näin ei tee, menettää pisteet, jotka olisi teoriassa ansainnut.
Veikkaanpa, että 80-99% pisteistä palautuu tämän takia lentoyhtiöille, eli vain 1% - 20% pisteistä päätyy edes teoriassa asiakkaan hyväksi, ja niihinkin pisteiseen voidaan soveltaa joitain vanhenemisehtoja, eli todellisuudessa asiakkaan hyväksi päätyvien pisteiden määrä on tätäkin vähäisempi.
Mikä lentoyhtiö ei tarjoa kenellekään mitään plus -piste tai vastaavia etuja, keskitän jatkossa kaikki lentoni tällaiselle yhtiölle.
En kaipaa tällaista pelleilyä, että teoriassa olen oikeutettu pisteisiin, mutta käytännössä pitää itse kirjautua määrättyyn aikaan plus -piste -online -palveluun ja jos näin ei tee, menettää ansaitsemansa pisteet.
Eikä Finnair ole edes ainoa yhtiö, joka toimii noin, vaan tuo taitaa olla valitettavan yleinen käytäntö.
Lentoyhtiöiden (myös Finnair) plus -pisteet kusetusta !
11
3922
Vastaukset
Siis mikäli ostat lipun suoraan Finnairilta, omalla asiakasnumerollasi kirjautuneena, pitäisi kaikkien pisteiden kirjautua sinulle aivan automaattisesti ilman mitään lisäkuvioita, (pitää siis olla rekisteröityneenä Finnair plus jäsenenä että pystyt ansaitsemaan kyseisiä pisteitä).
Mutta mikäli olet ostanut lippusi jotain muuta kautta kuin suoraan Finnairilta (eri lentolippuja myyvien sivustojen kautta yms.), niin näillä sivustoilla harvoin on mahdollisuutta syöttää eri lentoyhtiöiden kanta-asiakasnumeroita, joten Finnair ei tiedä että olet heidan Plus jäsen ja oikeutettu tiettyihin pisteisiin, vaan sinun pitää hakea näitä pisteitä itsellesi jälkikäteen.- Anonyymi
"Siis mikäli ostat lipun suoraan Finnairilta, omalla asiakasnumerollasi kirjautuneena, pitäisi kaikkien pisteiden kirjautua sinulle aivan automaattisesti ilman mitään lisäkuvioita"
Joko väitteesi ei pidä paikkaansa (eli suoraan Finnairin nettisivulta ostetuista lentolipuista kyse), eli eivät kerrytä Finnair Plus -pisteitä, jollei asiakas itse kirjaudu Finnairin online palveluun aikaisintaan 2 viikkoa ja viimeistään 6 kuukautta lennon jälkeen, ja itse lisää lennon tietoja Finnairin online -palveluun,
TAI
Finnair on muuttanut käytöntöjään vuoden 2016 aikana tai jälkeen.
Kyse siis 2016 ostetusta ja matkustetusta lennosta, josta ei missään vaiheessa tullut Finnair Plus -pisteitä.
Olen aiemmin törmännyt samaan ongelmaan toisen lentoyhtiön kanssa, jonka ystävällinen myyjä antoi virheellistä tietoa: Väitti, että asiakkaalla on 6 kk aikaa lisätä lennon tiedot online -systeemiin jälkikäteen. Totuudeksi paljastui se, että tuo sääntö koski vain liittymisen jälkeen ostettuja lentoja, sensijaan ennen liittymistä aikarajoitus oli huomattavasti tiukempi, olisiko ollut 2 viikkoa tai 28 päivää. Eli toisella lentoyhtiöllä olisi saanut lentopisteet takautuvasti myös ennen kanta-asiakkaaksi liittymistä ostetuista lennoista, mutta vain, jos ne tiukan aikarajan sisällä kirjataan Online -pistjärjestelmään, ja erityisen ikävää oli myyntihenkilön jakama väärä tieto asiasta, eli annetaan asiakkaan ymmärtää, että noiden takautuvien etujen saamiseksi on aikaa 6 kuukautta syöttää lentojen tiedot järjestelmään, mutta totuus oli että aikaa on vain 14 tai 28 päivää, ja jos tuossa ajassa tietoja ei ole syötetty, matkustaja menettää ko. lentojen etupisteet.
Ilmeisesti tässä on koko etupisteiden idea:
Matkustajille systeemiä mainostetaan, mutta säännöt on tarkoituksella laadittu niin, että mahdollisimman moni jää alunperinkin ilman ansaitsemiaan lentopisteitä (harhaanjohtavan ja/tai puutteellisen tiedon takia) ja että niiltäkin, jotka pisteitä alunperin saavat, pisteet voidaan ottaa pois siten, että lentoyhtiö määrittää vanhenemisehdot siten, ettei asiakkaat pisteistä mitään hyödy, kun ne vanhenevat käsiin.
Itse olen erittäin pettynyt lentoyhtiöiden katteettomaan etupistemarkkinointiin, ja jos minä saisin päättää asiasta, tällaisista etupistejärjestelmistä lentoliikenteessä pitäisi tehdä laittomia.
Se on sitten lentoyhtiön asia, alenisivatko hinnat sen verran, mitä ilmaiset tai alehintaiset etupistelentoliput lentoyhtiöille nyt aiheuttavat kustannuksia, vai maksettaisiinko säästyvät rahat lentoyhtiöiden osakkaille osinkoina. Ihan sama minulle, loppuisi tuo asiakkaiden harhaanjohtaminen !
Ehkäpä noilla säästyneillä rahoilla voitaisiin tarjota kaikkiin lippuihin jonkunlainen vaihto/palautusoikeus esim. 1) silloin, kun vaihdon tai palautuksen syy on jokin matkustajasta itsestään riippumaton syy sekä 2) silloin, kun lipun varauksessa on alunperinkin tapahtunut jokin virhe, riippumatta siitä, kenen tekemä virhe on.
Nykytilanne on aivan surkea: lentoyhtiö tarjoaa olemattomia lentopiste-etuja, joista asiakas ei käytännössä hyödy mitään, ja toisaalta, jos lipun varauksessa alunperinkin tapahtuu jokin virhe, niin rahallinen kustannus matkustajalle virheen korjaamisesta on kohtuuttoman suuri.
Kokonaan eri asia on sellaiset matkustajat, joiden kohdalla noita muka "virheitä" sattuu koko ajan ja paljon, siten, että on syytä ainakin epäillä, ettei kyse olekaan aidoista virheistä, vaan siitä, että matkustaja pyrkii saamaan paremman lippuluokan edut halvimman lippuluokan hinnalla. Voisivathan lentoyhtiöt laittaa sääntöihinsä rajoituksen siihen, miten monta korjausta vuodessa tai miten monta % matkustajan lipuista voi enintään tehdä maksuttomia korjauksia, ja ylimenevältä määrältä sitten vaikkapa 100€ lisämaksu per tehty muutos.
Eli että satunnaiset yhden virheen tekijät saavat lippunsa korjattua ilmaiseksi, ,mutta ne matkustajat, joiden kohdalla samalle matkustajalle sattuu "virheitä" jatkuvasti, niin silloin lentoyhtiö voisi veloittaa vaikkapa 100€ per virheen korjaus kun kyse on usein toistuvista virheistä saman matkustajan kohdalla.
- Anonyymi
Kun itse kyllästyin ainaiseen FINNAIRin sekoiluun avasin AA tilin (American Airlines).
Ovat samassa One World ryhmässä. Saat AAn kautta miltä tahansa matkat, kuten Finnairilta.
Mm 1-suunta Jenkkeihin 22500 points talvi aikaan. Hyvä diili - viimeksi kun otin tuon 2021 lokakuussa niin Finskin hinta oli 1850 egee !! AA pisteillä sama arvo 1-suunta 2x tai r/t kerralla. Finski rokottaa 100% 1-suuntaisista!
Nyt ei montaa ongelmaa. Ja kun oli AA hoiti asiat Finnairilta nopeasti :-) - Anonyymi
Kusetatko verottajaa ja työnantajaasi, mikäli kyseessä on työmatkat
- Anonyymi
Finnairin pisteet tulevat automaattisesti riippumatta siitä mistä olet matkasi ostanut. Ja jos matkatoismisto ei jostain syystä ole lisännyt jäsennumeroasi matkalippuun, sen voi käydä lisäämässä etukäteen, tai sitten voit lisätä pisteet jälkikäteen joko verkkosivuilla tai asiakaspalvelussa.
- Anonyymi
"Finnairin pisteet tulevat automaattisesti riippumatta siitä mistä olet matkasi ostanut"
Eivät tule!
Lippu ostettu suoraan Finnairin nettisivulta.
Mutta eipä siitä tullut Finnair Plus -pisteitä.
En tosin alunperin ollut edes Finnair Plus -jäsen, mutta avasivat jäsenyyden automaattisesti lipun oston yhteydessä, mutta pisteitä ei silti tullut.
Käsittääkseni nuo lentopisteet on alunperinkin kehitetty asiakkaiden huijaamiseksi eli luvataan jokin lisäetu, mutta suunnitellaan systeemi tarkoituksella siten, että suuri enemmistö ei tule koskaan hyötymään noista pisteistä mitään.
Jopa K-Plussa pisteetkin ovat lentopisteitä arvokkaammat, vaikka niidenkin hyöty on mitätön.
Parhaat etupiste-edut muuten saa Lidlistä!
Kakkosena sitten asiakasomistajuutta edellyttävä S-Ryhmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Finnairin pisteet tulevat automaattisesti riippumatta siitä mistä olet matkasi ostanut"
Eivät tule!
Lippu ostettu suoraan Finnairin nettisivulta.
Mutta eipä siitä tullut Finnair Plus -pisteitä.
En tosin alunperin ollut edes Finnair Plus -jäsen, mutta avasivat jäsenyyden automaattisesti lipun oston yhteydessä, mutta pisteitä ei silti tullut.
Käsittääkseni nuo lentopisteet on alunperinkin kehitetty asiakkaiden huijaamiseksi eli luvataan jokin lisäetu, mutta suunnitellaan systeemi tarkoituksella siten, että suuri enemmistö ei tule koskaan hyötymään noista pisteistä mitään.
Jopa K-Plussa pisteetkin ovat lentopisteitä arvokkaammat, vaikka niidenkin hyöty on mitätön.
Parhaat etupiste-edut muuten saa Lidlistä!
Kakkosena sitten asiakasomistajuutta edellyttävä S-Ryhmä.Kyllähän nuo finskin pisteet on iha normaalisti toiminu. Varaa lennon vaa sivuilta niin että olet kirjautuneena ja sinun asiakastiedot näkyy niin pisteet napsahtaa sinne tilille muutaman päivän sisällä lennosta! Helppoa ja toimivaa hommaa!
- Anonyymi
Itsellä ei koskaan ole ollut ongelmia Finnairin omien lentojen pisteiden kanssa. Mutta todella yleinen ongelma on yhteistyökumppaneiden pisteiden kirjautumatta jääminen. Lisäksi automaattisesti pisteet jäävät kirjautumatta kun myöhästyy jatkolennolta, niin uuteen lippuun ei koskaan ole tullut pisteitä automaattisesti ja välillä ei mitenkään kun uudelleenreititys on tehty eri allianssin lennolle. Joka sinällään on upeasti toimittu, enkä niissä tilanteissa kyllä murehdi puuttuvia pisteitä, kun pääsen useita tunteja tai päivää aiemmin perille kuin odottamalla One World yhteyttä.
- Anonyymi
Edellinen kokemus on reilun parin vuoden takaa, eli en tiedä onko tuo nyt korona-aikana muuttunut, mutta jos finnair reitittää sinut toisen allianssin lennolle, saat pisteet ko allianssilta, ja pyydettäessä myös Finnairin pisteet missatulta lennolta.
- Anonyymi
Nyt kannattaa ostaa Finnairin osakkeita. Hinta alhaalla
- Anonyymi
Jos lennon lisää Finnairin kännykkäsovellukseen, niin pisteet tulee kyllä, mikäli sovellukseen on myös kirjautuneena. Jos haluaa maksimoida lennoista saatavat pisteet, kannattaa käyttää https://www.flyforpoints.com/ -sivustoa, joka näyttää suoraan kuinka monta Finnair Plus pistettä eri lentoyhtiöiden reiteiltä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070