Pistooliammunta/practical

Anonyymi

Viime vuonna ajattelin että olisi kiva harrastaa pistooliammuntaa ja kokeilla esim practical ammuntaa. En tiedä kävikö huono tuuri vai onko se oikeasti niin että se on tehty ihan helvetin vaikeaksi. Olin yhteydessä paikalliseen seuraan, kukaan ei vastannut. Myöhemmin soitin ja ilmakivääriä olisi mahdollista kokeilla. No olin toiseen seuraan yhteydessä mutta ilman asetta ei ollut mahdollista edes kokeilla.
Menin sitten sisäradalle ampumaan, ihan kivaa sekin mutta jotenkin tuntui tyhmältä jousta sinne kahden vuoden ajan ja sitten hakea aselupaa ennen kuin edes pääsee kokeilemaan lajia. Tutkin vähän asiaa ja jos practicalia haluaa harrastaa niin pitää käydä kurssi mutta niitä ei hirveästi ole vaikka kyselin monelta seuralta.

Ymmärrän toki että on vaatimuksia mutta jäi sellainen maku että seuria ei kiinnosta uudet harrastajat. Asun itä-uudellamaalla. Onko teillä kokemuksia miten kannattaisi toimia?

5

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liity reserviläisseuraan ja käy ensi keväänä SRA-kurssi. SRA on praktikaalin militaryversio ja harrastajat yleeensä ampuvat niitä molempia. Käy ampumavuoroilla ampumassa seuran lainapistoolilla ja kiväärillä. Löytyy ratavuoroja ja toiminnallisempia "monttu" harjoutuksia. Pääset harrastuksen alkuun laina-aseilla ja saat harrastustoistuksia aktiivisesta harrastuksesta omaa asetta varten.
      Itäuudenmaan suunnalla Vantaalla Vares on aktiiivinen ammuntaan kouluttava seura ampumaan pääsee Santahaminassa, Lopella ja Vantaan Ruutisavussa.

      • Anonyymi

        Niin vielä, että se turvallinen toiminta alkaa sitten perusteista eli aluksi ammut radalla ja opettelet aseen käsittelyn ja perusampuma-asenot ym ja sitten vasta pääset toiminnallisempaa ammuntaan. SRA kurssilla on käsittelykokeet ja jos et läpäise koeammuntaa aikarajassa ja turvallisesti, niin et pääse lajin pariin.


      • Anonyymi

        Itse en ole diabeetikkona armeijaa käynyt. Asun itse melkein ampumaradan vieressä mutta olen käynyt ruutisavussa noin 10 kertaa ampumassa. Alkuperäinen idea oli käydä ruutisavussa ampumassa 2-3 vuotta , hakea lupa pistoolin ja sen jälkeen liittyä seuraan. En tiedä riittääkö että on käynyt itse ampumaradalla ampumassa vai pitääkö olla jonkun seuran jäsen? Tuntuu järjettömältä liittyä seuraan jos en kuitenkaan pysty harrastamaan sitä mitä haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole diabeetikkona armeijaa käynyt. Asun itse melkein ampumaradan vieressä mutta olen käynyt ruutisavussa noin 10 kertaa ampumassa. Alkuperäinen idea oli käydä ruutisavussa ampumassa 2-3 vuotta , hakea lupa pistoolin ja sen jälkeen liittyä seuraan. En tiedä riittääkö että on käynyt itse ampumaradalla ampumassa vai pitääkö olla jonkun seuran jäsen? Tuntuu järjettömältä liittyä seuraan jos en kuitenkaan pysty harrastamaan sitä mitä haluan.

        Mikset liity ressu-seuraan? Löytyy laina pistooleita ja kivääreitä. Saat koulutusta opit käsittelemään ja ampumaan turvallisesti. Seurassa on samanhenkistä porukkaa, jonka kanssa harjoitella. Ressuihin voi liittyä jokainen suomen kansalainen oli sitten käynyt intin taikka ei.

        Jos käyt yksin radalla ampumassa, niin et opi juuri mitään.Et myöskään saa ampujalisenssiä, jolla voisit osallistua lajiin.
        Mitä tarkoitat, ettet pysty harrastamaan sitä mitä haluat, vaikka liittyisit seuraan? Seurassahan juuri pääset harrastuksen alkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset liity ressu-seuraan? Löytyy laina pistooleita ja kivääreitä. Saat koulutusta opit käsittelemään ja ampumaan turvallisesti. Seurassa on samanhenkistä porukkaa, jonka kanssa harjoitella. Ressuihin voi liittyä jokainen suomen kansalainen oli sitten käynyt intin taikka ei.

        Jos käyt yksin radalla ampumassa, niin et opi juuri mitään.Et myöskään saa ampujalisenssiä, jolla voisit osallistua lajiin.
        Mitä tarkoitat, ettet pysty harrastamaan sitä mitä haluat, vaikka liittyisit seuraan? Seurassahan juuri pääset harrastuksen alkuun.

        Olin kahteen seuraan yhteydessä. Jos haluan päästä niihin harrastamaan practicalia tai ammuntaa niin pitää olla oma ase. Laina-aseita ei ole. Kiitos vinkistä ressuseurasta. Tutkin vaihtoehtoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe