Varavirtalähde 12V ulostulolla ja tupakansytytinliitännällä

Anonyymi

Myydäänkö missään powerbankia jolla voisi käyttää 12V laitteita ja jossa olisi naaras tupakansytytinliitin? Vai pitääkö rakentaa itse tuo liitäntä? Minulla on autossa dash-kamera joka kuivattaa akun äkkiä jos unohtuu päälle niin haluisin käyttää kameraa powerbankilla jotta auton akku ei kärsi ja voi jättää päälle kun auto on parkissa.

14

2674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei näihin nykyisiin pieniin litteisiin sovi isoa tupakansytitin liitäntää. Pitää hankkia lyijyakullinen perinteinen Jump Start, niistä löytyy sytkäriliitäntä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin ei taida niissäkään olla vakiona juuri missään sytkärilitäntää.

Minulla on tuollainen pieni. Eikös siitä saa 12V ulos? Eikö pitäisi olla mahdollista ostaa naaras sytkäriliitäntä ja kytkeä jotenkin tuohon?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6500965/TELWIN-Drive-Mini-300-A-12-V-apukaynnistinvaravirtalahde

Kaikissa jump starteissa on tupakansytkäri liitäntä, mitä googlen haulla löytyi.
        https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sahkojarjestelma/apukaynnistimet/apukaynnistin-12-v-400-a-2000035160

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikissa jump starteissa on tupakansytkäri liitäntä, mitä googlen haulla löytyi.
        https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sahkojarjestelma/apukaynnistimet/apukaynnistin-12-v-400-a-2000035160

Tuossakin isossa möykyssä vain 9 aH. Minun taskukokoisessa powerbankissa on 6 aH. Siinä on tuollainen liitin johon tulee ne akkukaapelit. Onko tuommoiseen jotain sovitinta tai johtoa ja mikä tommosen liittimen nimi on että saako tuohon itse juotettua naaras-tupakansytytinliittimen?

https://ibb.co/tZkzGSz

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossakin isossa möykyssä vain 9 aH. Minun taskukokoisessa powerbankissa on 6 aH. Siinä on tuollainen liitin johon tulee ne akkukaapelit. Onko tuommoiseen jotain sovitinta tai johtoa ja mikä tommosen liittimen nimi on että saako tuohon itse juotettua naaras-tupakansytytinliittimen?

Tässä on sinulle juuri sopiva tuote.
        https://www.motonet.fi/fi/tuote/482100/Tupakansytytinpistorasia-hauenleuat?gclid=Cj0KC
        Hauenleuat laittaa vain toisiinsa kiinni powerbakin leukojen kanssa. Helppoa, ei tarvitse edes opetella juottamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen yksikkö tuo "aH", vuosientalpia.

• Anonyymi

Onko Fettisi mahdolliseti 89A 1200V MOSFET vai tavallinen fet?=

• Anonyymi

Jos haluaa jotain digitaqali-elektroniikkaa käyttää, niin jotain Texas Instrumensin High Current Buffered NAND Gates _:D

• Anonyymi

Kameran johtoon jännitemittaus. Virran katkaisu kameralta kun kamera on käyttänyt akusta varausta ennalta asetetun määrän verran niin, että akun jännite kertoo ettei sitä olla lataamassa.

Step - up switchereitä löytyy joilla saat 5 V powerbankista 12 V aikaan. Niissä se ongelma, että moni powerbank - akusto suostuu antamaan usb - liitännästään virtaa vain siinä tapauksessa, että sitä kuormitetaan riittävästi. Eli saattaa joutua rakentelemaan tehoa hukkaavan virran syöjän jota pulssitetaan juuri sen verran että powerbank pysyy tyytyväisenä eikä katkaise jännitesyöttöä.

• Anonyymi

Vanha tasavirtainen hitausmuuntaja, jotta tunkaiseepi heti voimavirran 30Ampeeria putkeen autosi akkuun :D

Itse todella miettinut noniin digitaalitekniikan juttuja kun eräs projekti, niin ompa jotain NAND-piirejäkin vieläpä Texas Instumensin uusia NAND-gateja suurella virta ulostulolla buffered/driver NANDejä :D

Binäärilaskurin tartten yritän etsiä vielä sellaista jostain.

• Anonyymi

Niin, ongelma on se että Golfissa tupakansytytinliitäntä antaa jatkuvasti virtaa vaikka auton virrat on on poikki. Monessa autossa näin ei ole. Mun akku varmaan on jo pilalla kun pari kertaa on kuivunut kun helpostihan se kamera siihen kiinni jää. Viofo A119 5v kamera mutta muutamassa päivässä ei enää auto lähde käyntiin.

Lisäksi autoon murtauduttiin äskettäin ja rikottiin ikkuna vaikkei mitään viety. Kamera oli unohtunut päälle mutta teko ei ollut siinä. Varmaan siksi koska muistikortille mahtuu vain 30h suunnilleen taitaa olla 128gb muistikortti. Mutta sain idean jos ois mahdollisimman iso muistikortti joka toimii ja erillinen virtalähde ja vielä useat kamerat joka suuntiin niin rikosilmoituksen teko helpottus kun tekijä jäis videolle (ellei sitten veis kameraa). Jättäs vaan päälle kun parkkeeraa. Ongelma vaan että moiseen viritykseen se virransyöttö sitten. Useampi akku vaan jalkatilaan?

• Anonyymi

Jos tarkoituksena on rajoittaa kameran virrankulutusta niin ettei se tallenna kuin jonkun rajatun ajan verran auton ollessa parkissa niin oikea tapa on katkaista kameralta virta viiveellä käyttäen ulkoista kytkintä, joka havaitsee ettei auto ole käynnissä.

Jos tarkoituksena on antaa kameralle mahdollisimman pitkä käyttöaika ja sallia kuvaaminen niin kauan kun muistikortissa on tilaa niin hanki vapaa-ajan akku syöttämään kameraa. Ei siis käynnistysakkua vaan nimenomaan vapaa-ajan akku. Vapaa-ajan akku kestää syväpurkausta paljon paremmin kuin käynnistysakku eli saat esimerkiksi 80% akun nimellisistä ampeeritunneista käyttöösi ilman että akku vaurioituu. Akun lataus erillisellä kytkennällä päälle aina silloin, kun auto on käynnissä tai jos auto on lämmitystolpassa kiinni niin auton sisällä olevaan pistokkeeseen kytketyllä laturilla.

• Anonyymi

Hommaa fiksumpi kamera joka osaa mennä päälle kun jotain tapahtuu.

• Anonyymi

En tiedä kestääkö johdot kovin hyvin amppeerikuomia vai pitääkö olla kokonainen kuparipötkö halkaisijaltaan 10cm, kokonaista kuparia, joskus sain sähkömiehiltä kun vaihtoivat sähkömittareita, jänniä osia pienenä rakenteluun, koska roskiinhan menevät, jänniä osia niiden sisällä.

Joku vanha sähköukkeli sanoi että: pitäisi palauttaa sinne sähköyhtiölle ne vanhat, mutta itse yleensä antanut jos pikkupojat haluavat purkaa niitä ja sellaista :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      37
      2621
    2. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      38
      2467
    3. Onko kaivattusi perään

Moni muukin?
      Ikävä
      95
      1779
    4. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      86
      1321
    5. Olen aina vain

Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1320
    6. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      5
      1205
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      287
      1132
    8. Nainen jos pitää sanoa

Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      56
      1048
    9. Kumpi teistä rakastui ensin?

Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi
      Ikävä
      38
      799
    10. Niin se vain on

Haluatko kuulla salaisuuden mies rakastan sua.
      Ikävä
      27
      770
    Aihe