Tehohoitaja odottaa alkuvuotta kauhulla

Anonyymi

59

704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Hoitopaikat ovat täyttyneet talven aikana keski-ikäisistä koronapotilaista ja myös nuoremmista rokottamattomista. Teho-osastolla osa potilaista on nukutettuna hengityskoneessa ja osa hengitysputken kanssa vatsallaan maaten"

      • Anonyymi

        Täyttä paskaa.
        Suomessa valehdellaan koronapotilaista ja tehohoidon tarpeesta.

        Listataan tosiseikkoja.
        Nyt yleisin muunnos on 'Omikron- variantti'. Tämä on suunnilleen yhtä vaarallinen kuin tavallinen kausi-infulenssa. On hyvä että tämä koronavariantti läpäisee koko kansan. Saamme immuniteetin kaikkia koronavariantteja vastaan.
        Tehohoidossa olevien infulenssapotilaiden määrä on vakiintunut n. 60. Määrä on suuri, mutta ei vielä huippulukuja mitä on ollut esim. 2000- luvulla.
        Kuinka suuri osa tehohoitopotilaista on tummaihoisia joiden D-vitamiinitasot ovat olemattomat? Tätä ei kerrota.
        Väitteet teho-hoidossa olevien rokotus-statuksesta Suomessa on erikoinen.
        Esimerkiksi Tanskassa tehohoitopotilaista on 87% kaksi kertaa rokotettuja. Rokotekattavuus on 77%.
        Miten Suomessa voisi olla eri tilanne, eli se että teholla olisi suurin osa rokottamattomia?
        Joku valehtelee, tietoisesti.
        Luulen että Suomen päättäjät, lääkärit jne. Ovat tiukasti sitoutuneet markkinoimaan näitä rokotteita, viis siitä että ne eivät toimi ja ovat vaarallisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskaa.
        Suomessa valehdellaan koronapotilaista ja tehohoidon tarpeesta.

        Listataan tosiseikkoja.
        Nyt yleisin muunnos on 'Omikron- variantti'. Tämä on suunnilleen yhtä vaarallinen kuin tavallinen kausi-infulenssa. On hyvä että tämä koronavariantti läpäisee koko kansan. Saamme immuniteetin kaikkia koronavariantteja vastaan.
        Tehohoidossa olevien infulenssapotilaiden määrä on vakiintunut n. 60. Määrä on suuri, mutta ei vielä huippulukuja mitä on ollut esim. 2000- luvulla.
        Kuinka suuri osa tehohoitopotilaista on tummaihoisia joiden D-vitamiinitasot ovat olemattomat? Tätä ei kerrota.
        Väitteet teho-hoidossa olevien rokotus-statuksesta Suomessa on erikoinen.
        Esimerkiksi Tanskassa tehohoitopotilaista on 87% kaksi kertaa rokotettuja. Rokotekattavuus on 77%.
        Miten Suomessa voisi olla eri tilanne, eli se että teholla olisi suurin osa rokottamattomia?
        Joku valehtelee, tietoisesti.
        Luulen että Suomen päättäjät, lääkärit jne. Ovat tiukasti sitoutuneet markkinoimaan näitä rokotteita, viis siitä että ne eivät toimi ja ovat vaarallisia.

        Mene Sinäkin teho-osastolle kaikessa asiaankuuluvassa varustuksessa töihin, tekemään pitkiä työvuoroja yön päivän kanssa, jos osaat.
        Eiköhän luulot rupea karisemaan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mene Sinäkin teho-osastolle kaikessa asiaankuuluvassa varustuksessa töihin, tekemään pitkiä työvuoroja yön päivän kanssa, jos osaat.
        Eiköhän luulot rupea karisemaan.

        Niinpä, rokottamattomat ovat tavattoman itsekkäitä ja sairaaloista on kerrottu rokottamattoman viimeiset sanat teholla:
        "Voisinko sittenkin saada rokotuksen ?"
        Liian myöhäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskaa.
        Suomessa valehdellaan koronapotilaista ja tehohoidon tarpeesta.

        Listataan tosiseikkoja.
        Nyt yleisin muunnos on 'Omikron- variantti'. Tämä on suunnilleen yhtä vaarallinen kuin tavallinen kausi-infulenssa. On hyvä että tämä koronavariantti läpäisee koko kansan. Saamme immuniteetin kaikkia koronavariantteja vastaan.
        Tehohoidossa olevien infulenssapotilaiden määrä on vakiintunut n. 60. Määrä on suuri, mutta ei vielä huippulukuja mitä on ollut esim. 2000- luvulla.
        Kuinka suuri osa tehohoitopotilaista on tummaihoisia joiden D-vitamiinitasot ovat olemattomat? Tätä ei kerrota.
        Väitteet teho-hoidossa olevien rokotus-statuksesta Suomessa on erikoinen.
        Esimerkiksi Tanskassa tehohoitopotilaista on 87% kaksi kertaa rokotettuja. Rokotekattavuus on 77%.
        Miten Suomessa voisi olla eri tilanne, eli se että teholla olisi suurin osa rokottamattomia?
        Joku valehtelee, tietoisesti.
        Luulen että Suomen päättäjät, lääkärit jne. Ovat tiukasti sitoutuneet markkinoimaan näitä rokotteita, viis siitä että ne eivät toimi ja ovat vaarallisia.

        Millähän meriitillä puhut laumasuojasta ja omigron tartunnasta "pikku nuhana" , tuskin täälä kirjoittelee jokum virologi tsi tehoidosta vastaava lääkäri, joten äläpä liioittele ja puolustele rokottamattomia (persuja ynm. hörhöjä).


    • Anonyymi

      Meilahden teho-osaston täyttyminen on vaikeuttanut sydänpotilaiden hoitoa.

      • Anonyymi

        Riskiryhmäläisiä on paljon joukossamme. Vaikka sairastaisi itse lievän taudin, on tärkeää muistaa, että korona on tartuntatauti, joka voi aiheuttaa riskiryhmäläisille erittäin vakavia oireita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riskiryhmäläisiä on paljon joukossamme. Vaikka sairastaisi itse lievän taudin, on tärkeää muistaa, että korona on tartuntatauti, joka voi aiheuttaa riskiryhmäläisille erittäin vakavia oireita.

        Perjantain jälkeen on raportoitu 17047 uutta tartuntaa.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008515141.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perjantain jälkeen on raportoitu 17047 uutta tartuntaa.
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008515141.html

        Ja niin lapsemme taas ilahtuvat.
        Aina vaan enemmän säästyy heille eläke-varoja.
        Huutaen: Poistakaa kaikki rajoitukset!
        Maailmamme pelastuu!

        H.


    • Anonyymi

      Perjantain jälkeen 28 on menehtynyt koronaan.
      Huruksz voi riemuita,
      mutta 28:n henkilön läheisillä on suru.
      On jopa tilasto, että jokaista ihmistä suree ainakin keskimäärin 10 läheistä.
      Ei mitenkään osaa iloita toisten surusta.

      • "Anonyymi"

        Minä olen 72v.
        Joten ei minulla ole aihetta erityiseen riemuun.
        -
        Kun elämä syntyy on aihe riemuun.
        Kun toisen elämä sammuu...köh! Kyllä mustakin tuntuu.
        -
        Kaikkien pitäisi aina muistaa, milloin ja miten riemullisuus syntyy.
        Sehän voi syntyä hyvin kuolemastakin.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olen 72v.
        Joten ei minulla ole aihetta erityiseen riemuun.
        -
        Kun elämä syntyy on aihe riemuun.
        Kun toisen elämä sammuu...köh! Kyllä mustakin tuntuu.
        -
        Kaikkien pitäisi aina muistaa, milloin ja miten riemullisuus syntyy.
        Sehän voi syntyä hyvin kuolemastakin.

        H.

        Jatka kuolemilla iloitsemista. Kyllä niitä lisää tulee elämääsi ilostuttamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatka kuolemilla iloitsemista. Kyllä niitä lisää tulee elämääsi ilostuttamaan.

        Minä olen 72v.
        Joten ei minulla ole aihetta erityiseen riemuun.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Minä olen 72v.
        Joten ei minulla ole aihetta erityiseen riemuun.

        H.

        Sinähän iloitset monta kertaa päivässä lastesi kanssa:
        "Ja niin lapsemme taas ilahtuvat.
        Aina vaan enemmän säästyy heille eläke-varoja.
        Huutaen: Poistakaa kaikki rajoitukset!
        Maailmamme pelastuu!"


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olen 72v.
        Joten ei minulla ole aihetta erityiseen riemuun.
        -
        Kun elämä syntyy on aihe riemuun.
        Kun toisen elämä sammuu...köh! Kyllä mustakin tuntuu.
        -
        Kaikkien pitäisi aina muistaa, milloin ja miten riemullisuus syntyy.
        Sehän voi syntyä hyvin kuolemastakin.

        H.

        Perintö??


    • Anonyymi

      Minkä ikäinen olet aloituksen tekijä? Oletko 70v ? Miksi kannat huolta muiden tekeminen ja toisten työ? Eikö sinulla ole elämää?Tällä kirjotuksesi ja syylistämisesi nuoret.Ei auta yhteiskuntaa lainkaan. Sen enempää säälisi hoitohenkilökuntan.Jos haluat vaikutaa kirjota s-postia kuntien ,kaupunkien pättäjille kun eduskuntaan.Puolue jota kannata, se piirijärjestön.Saat silloin mielipiteesi kuuluman.

      • Anonyymi

        Moni kantaa huolta sairaanhoitohenkilöstön jaksamisesta.
        He tekevät työtä äärirajoilla koronapotilaitten kanssa
        eivätkä jotkut pysty ajattelemaan niin laajasti, että ottaisivat rokotukset
        helpottaakseen koko yhteiskuntaa.
        Jos joku syyllistyy, ei se ole kirjoittajien vika. Ehkä on syytäkin syyllistyä. . . . ?


      • Tämä on 70 keskustelupalsta, jossa voimme vaihtaa mielipiteitä erilaisista asioista.
        Tämäkin asia on ihan ajankohtainen.
        Se, että avaa keskustelun ajankohtaisesta, jopa kaikkia kansalaisia koskevasta asiasta, ei minun mielestäni tarkoita, etteikö aloittajalla ole elämää.
        Syyllistämisestä ei ole kysymys, vaan tosiasioista.
        Kun ihmiset ymmärtäisivätkin nämä tosiasiat, tilanne olisi huomattavasti parempi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tämä on 70 keskustelupalsta, jossa voimme vaihtaa mielipiteitä erilaisista asioista.
        Tämäkin asia on ihan ajankohtainen.
        Se, että avaa keskustelun ajankohtaisesta, jopa kaikkia kansalaisia koskevasta asiasta, ei minun mielestäni tarkoita, etteikö aloittajalla ole elämää.
        Syyllistämisestä ei ole kysymys, vaan tosiasioista.
        Kun ihmiset ymmärtäisivätkin nämä tosiasiat, tilanne olisi huomattavasti parempi.

        Jos kaikki, joilla ei ole terveydellistä estettä rokottautusivat,
        sairaaloiden kuormitus olisi pienempi
        ja h u o m i o
        muutkin hoitoa tarvitsevat voisivat päästä hoitoon !

        Kärjistän: Kuinka kauan voidaan elää rokottamattomien ehdoilla ?
        Hoitojonot kasvavat ja jonoissa on vakavasti sairaita ihmisiä,
        joiden sairaudet pahenevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki, joilla ei ole terveydellistä estettä rokottautusivat,
        sairaaloiden kuormitus olisi pienempi
        ja h u o m i o
        muutkin hoitoa tarvitsevat voisivat päästä hoitoon !

        Kärjistän: Kuinka kauan voidaan elää rokottamattomien ehdoilla ?
        Hoitojonot kasvavat ja jonoissa on vakavasti sairaita ihmisiä,
        joiden sairaudet pahenevat.

        Määrittele "lievä".
        Joulukuussa 229 kuoli koronaan Suomessa.
        https://www.verkkouutiset.fi/maarittele-lieva-joulukuussa-229-kuoli-suomessa-koronaan/#4909ca60


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki, joilla ei ole terveydellistä estettä rokottautusivat,
        sairaaloiden kuormitus olisi pienempi
        ja h u o m i o
        muutkin hoitoa tarvitsevat voisivat päästä hoitoon !

        Kärjistän: Kuinka kauan voidaan elää rokottamattomien ehdoilla ?
        Hoitojonot kasvavat ja jonoissa on vakavasti sairaita ihmisiä,
        joiden sairaudet pahenevat.

        Mika Salminen totesi ihan äskettäin, että muitakin potilaita täytyy alkaa hoitaa.
        Keitä voi hoitaa ? Ei ainakaan leikkauksia tarvitsevia, jotka tarvitsevat tehohoitoa leikkauksen jälkeen. Tehohoitopaikkoja ei ole varmuudella ollenkaan vapaana,
        kun välinpitämättömät rokottamattomat kuormittavat niitä suhteellisesti enemmän.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Tämä on 70 keskustelupalsta, jossa voimme vaihtaa mielipiteitä erilaisista asioista.
        Tämäkin asia on ihan ajankohtainen.
        Se, että avaa keskustelun ajankohtaisesta, jopa kaikkia kansalaisia koskevasta asiasta, ei minun mielestäni tarkoita, etteikö aloittajalla ole elämää.
        Syyllistämisestä ei ole kysymys, vaan tosiasioista.
        Kun ihmiset ymmärtäisivätkin nämä tosiasiat, tilanne olisi huomattavasti parempi.

        Ymmärtämättömät käyvät maalle kalliiksi.
        Moni rokottamaton on saanut järjen päähänsä vasta sairaalassa.
        Beng


    • Anonyymi

      Rokotetut voi suoraan lähettää pois kotiinsa, niin ei niitä montaa tarvise hoitoa.

    • Anonyymi

      Noin 5500 uutta todettua tartuntaa tänään. Testauskapasiteetti loppuu kohtapuolin, kun luku kaksinkertaistuu. Nytkin on HUS:in alueella 4-5 päivän jono ja noin 10000 testiä pystytään vrk:ssa tekemään. Päiväkohtainen tartuntaluku näyttää nousevan nopeasti. Milloinkohan se alkaisi laskea ? Helmikuulla ?

    • Anonyymi

      kauheaa piäväityttelyä
      etä te jksatte

      nyt voisi tehdä rahaa ja te jauhatte
      puolessa vuodessa 20 pros
      vuodessa yli 50 pros
      salkku ylös
      jos nyt joulupunkin ralli jatkuu KUNNOLLA eli tulee helpostus
      omikron taittuu
      ja silloin
      kurssit ylös

    • Anonyymi

      UPM on nousussa pörssissä

      ""Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen vähensi reilusti suomalaisten pörssiyhtiöiden omistuksiaan joulukuussa. Ilmarinen on Suomen suurimpia sijoittajia yli 60 miljardin euron sijoituksillaan. Euromääräisesti eniten Ilmarinen myi metsäyhtiö UPM:n , teleoperaattori Elisan ja pakkausyhtiö Huhtamäen osakkeita. Prosentuaalisesti omistus väheni eniten teräsyhtiö Outokummun ja Huhtamäen osakkeissa. Yhteensä osakekauppojen nettovaikutus oli omistajatietoja keräävän Holdings -palvelun mukaan noin 150 miljoonaa euroa""

    • Anonyymi

      En ole sitä tyyppiä, joka sulkisi silmänsä miltään. Seuraan kaikkea. Täällä voi päivittää tietonsa monissa asioissa. Täälläkin jotkut seuraavat. Kiitos siitä. Foliohatut eli
      rokottamattomat ei tykkää yhtään, että tartunnoista kirjoitetaan. Ymmärrän ;)

    • Anonyymi

      Nyt hoetaan työvoimapulasta.
      En ole pahemmin sairastellut ainakaan voimakkaita kipuja mutta virtsatietulehduksen olen. Voin kuvitella miltä tuntuu odottaa sitä ensimmäistä helpottavaa antibioottitablettia pari-kolme tuntia apteekissa, josta työntekijät ovat sairaina tai karantenissa.

    • Anonyymi

      Olen saanut kolme rokotepiikkiä, mutta silti riskyhmään kuuluvana hemmona pelottaa liikkua lähikaupassa välttämättömillä ostoksilla.
      Kauhusta tönkkönä teen vähäiset ostokseni ja poistun pikapikaa market-alueelta. Olen hyvin pessimistinen pandemian kymmenkertaistumisen takia.

      Tarvittisin vielä vuosia voidakseni maksaa lainani pois sisarusperillisiä rasittamasta. Omia lapsia ei ole. Hyvä asia, ettei heidän tarvitse nähdä alasajoani rajan taa.

      • Anonyymi

        IS tänään:
        THL:
        Koronakuolemat
        "Kuolleista 952 oli täyttänyt 80 vuotta. Seitsemänkymppisiä oli 374, kuusikymppisiä 149 ja viisikymppisiä 68. Kuolleista neljäkymppisiä oli 26 ja kaksikymppisiä 15.

        Iso osa mainituista 80 ja 70 vuotta täyttäneistä kuolleista oli menehtynyt ennen ensimmäisen koronarokoteannoksen saamista.

        Tilastoista on nähtävissä, että koronavirukseen kuolleista selvä enemmistö on rokottamattomia.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ylilääkärin Tuija Leinon mukaan koronavirukseen ajallisesti liittyvässä kuolemassa voi nuoremmilla olla lisäksi mukana jokin vakava taustasairaus. Tällaisia voivat olla esimerkiksi syövät tai munuaisten vakava vajaatoiminta."


      • Anonyymi kirjoitti:

        IS tänään:
        THL:
        Koronakuolemat
        "Kuolleista 952 oli täyttänyt 80 vuotta. Seitsemänkymppisiä oli 374, kuusikymppisiä 149 ja viisikymppisiä 68. Kuolleista neljäkymppisiä oli 26 ja kaksikymppisiä 15.

        Iso osa mainituista 80 ja 70 vuotta täyttäneistä kuolleista oli menehtynyt ennen ensimmäisen koronarokoteannoksen saamista.

        Tilastoista on nähtävissä, että koronavirukseen kuolleista selvä enemmistö on rokottamattomia.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ylilääkärin Tuija Leinon mukaan koronavirukseen ajallisesti liittyvässä kuolemassa voi nuoremmilla olla lisäksi mukana jokin vakava taustasairaus. Tällaisia voivat olla esimerkiksi syövät tai munuaisten vakava vajaatoiminta."

        """Tilastoista on nähtävissä, että koronavirukseen kuolleista selvä enemmistö on rokottamattomia."""

        No tottamooses on nähtävissä, sillä suurin osahan noista kuoli jo silloin, kun ei mitään rokotteitakaan vielä ollut.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """Tilastoista on nähtävissä, että koronavirukseen kuolleista selvä enemmistö on rokottamattomia."""

        No tottamooses on nähtävissä, sillä suurin osahan noista kuoli jo silloin, kun ei mitään rokotteitakaan vielä ollut.

        Nyt verrataankin tietysti rokotettuja ja rokottamattomia, ainakin Suomen lääkärit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt verrataankin tietysti rokotettuja ja rokottamattomia, ainakin Suomen lääkärit.

        Ninnii.
        Vuonna 2020 kuoli vai rokottamattomia, mutta viime vuonna alkoi sitten kuolemaan rokotettujakin. Ja ainakin Ruotsissa kuolee koronaan nykyisin enemmän rokotettuja kuin rokottamattomia.
        Sitten, jos kaikki on rokotettuja, niin koronaan kuolee vain rokotettuja.
        Siinä se sitten tasaantuu niitten suhde vähitellen, kunnes aikaa myöten tulee olemaan koronakuolleissa kaiken kaikkiaan enemmän rokotettuja.


    • Anonyymi

      Huomenta! Hyvin nukuttu yö. Otin kolmannen rokotuksen eilen. Ei mitään tuntemuksia paitsi pistoskohta vähän arka. Nyt on lepopäivä, kun ei saa isompia rehkiä, joten ´täytyy kävellä näin, täytyy kävellä näin...´.
      Suusuojaa käytän kuten ennenkin ja välttelen joukkojen läheisyyttä. Eli mikään ei muutu. Olen välttynyt koronalta tähän asti ja olen iloinen siitä.

    • Anonyymi

      Helsingissä on nostettu valmiustasoa. Herttoniemen sairaalaan avataan 50-paikkainen koronaosasto.

      • Anonyymi

        Sama täällä, kolme piikkiä ja käytän FFP2 maskia.
        En paljon liiku ulkona, kotona lämpimässä viihdyn.

        Jouluna oltiin sukulaisporukalla ilman maskia.
        Muut olijat sairastaneet koronan.

        Hoitohenkilöitten palkkoja pitäisi tuplata, niin arvokasta työtä tekevät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, kolme piikkiä ja käytän FFP2 maskia.
        En paljon liiku ulkona, kotona lämpimässä viihdyn.

        Jouluna oltiin sukulaisporukalla ilman maskia.
        Muut olijat sairastaneet koronan.

        Hoitohenkilöitten palkkoja pitäisi tuplata, niin arvokasta työtä tekevät!

        Niin varmaan, mutta mistä rahat, kun ei ole varaa 20 euron korotuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan, mutta mistä rahat, kun ei ole varaa 20 euron korotuksiin.

        Katsokaahan esim kansanedustajien ja ökyrikkaitten tilitietoja.
        Varmaan pärjäisivät vähemmälläkin.
        Sitä rahnaa on Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaahan esim kansanedustajien ja ökyrikkaitten tilitietoja.
        Varmaan pärjäisivät vähemmälläkin.
        Sitä rahnaa on Suomessa.

        Kolmas rokotus antaa kuulemma 88 % n suojan.
        Se on aika hyvä kuiteskin.
        Ja kun pitää vielä maskia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas rokotus antaa kuulemma 88 % n suojan.
        Se on aika hyvä kuiteskin.
        Ja kun pitää vielä maskia

        Niin on ja nyt on ohjeistettu pysymään kotona jos ei ole välttämätöntä lähteä mihinkään. Eilisen jälkeen on kahdeksan ihmistä kuollut koronaan ja uusia todettuja tartuntoja
        on lähes 6000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on ja nyt on ohjeistettu pysymään kotona jos ei ole välttämätöntä lähteä mihinkään. Eilisen jälkeen on kahdeksan ihmistä kuollut koronaan ja uusia todettuja tartuntoja
        on lähes 6000.

        Eipä huvita lähteä liikenteeseen.
        On niin kylmäkin.
        Mikäpä tässä kotona käppäillessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaahan esim kansanedustajien ja ökyrikkaitten tilitietoja.
        Varmaan pärjäisivät vähemmälläkin.
        Sitä rahnaa on Suomessa.

        Ökyrikkailtako odotat, että he rahansa jakaisivat muille ? Jakaisitko sinä ???
        Suomessa on muuten todella vähän ökyrikkaita. Ei niitten hyväsydämisyydellä
        pelastettaisi parinsadan tuhannen hoitohenkilön palkkoja eikä kuulukaan ja
        Suomessa verosuunnittelu on laillista.
        Kansanedustajat eivät määrää palkkaansa itse.


    • Anonyymi

      Jo huominen aamu on täyttä mylläkkää suomen isommissa terveyskeskuksissa ja sairaaloissa. Odotusajat venyvät kun potilaita on poikkeuksellisen paljon.
      Nyt ei kannata mennä varaamatta ensin vastaanottoaikaa.

      • Anonyymi

        Haartmanin päivystyssairaalan lääkäri totesi, ettei päivystyksiin ole tulemista eikä oteta,
        ellei ole aamulla kuolemassa. Se on tällä hetkellä heidän rajansa. Enempää ei mahdu.
        Sairaat joutuvat odottamaan 20-40 tuntia, jos sisään otetaan,
        ennenkuin petipaikkaan pääsee lepäämään.
        Infektiopotilaita ei oteta ollenkaan kaikkiin terveyskeskuksiin. Ainakaan minä en päässyt, vaikka oli "vain" korvatulehdus. Ohjattiin infektiopolille, missä otetaan myös koronatestejä.


    • Anonyymi

      Onko tehohoitaja tehokkaampi kuin "tavallinen" hoitaja?

      • Anonyymi

        Tehohoitaja hoitaa hengenvaarassa olevia potilaita teho-osastolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehohoitaja hoitaa hengenvaarassa olevia potilaita teho-osastolla.

        Sitten pitäisi olla teho-osaston hoitaja, ei tehohoitaja.


    • Anonyymi

      Välinpitämättömiä rokottamattomia hoidetaan sairaaloissa,
      kun samaan aikaan vastuulliset rokotetut eivät saa tarvitsemaansa hoitoa.
      Hoitojonoonkin voi kuolla, kun ei ajoissa saa hoitoa.

      • Anonyymi

        Toki, mutta myös rokotettujen osuus kasvaa.

        Lähes puolet HUS:n sairaalahoitoon otetuista koronapotilaista kahdesti rokotettuja – deltavartiantin jyllätessä läpäisytartunnat ovat lisääntyneet

        https://www.ts.fi/uutiset/5477961

        Toki nyt on uusi omikron muunnos, mutta väitän että uutinen pitää aika hyvin edelleen paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta myös rokotettujen osuus kasvaa.

        Lähes puolet HUS:n sairaalahoitoon otetuista koronapotilaista kahdesti rokotettuja – deltavartiantin jyllätessä läpäisytartunnat ovat lisääntyneet

        https://www.ts.fi/uutiset/5477961

        Toki nyt on uusi omikron muunnos, mutta väitän että uutinen pitää aika hyvin edelleen paikkansa.

        Sekä Delta-variantti että Omikron voi läpäistä rokotuksen aiheuttaen ns. läpäisyinfektion,
        mutta rokotetulla on pienempi riski sairastua vakavaan taudin muotoon.

        Läpäisyinfektioita alkoi tulla, kun toisen rokotteen teho laski. Siksi alettiin rokottaa kolmatta kertaa.

        Tällä hetkellä suurin osa sairaalapotilaista on rokottamattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Delta-variantti että Omikron voi läpäistä rokotuksen aiheuttaen ns. läpäisyinfektion,
        mutta rokotetulla on pienempi riski sairastua vakavaan taudin muotoon.

        Läpäisyinfektioita alkoi tulla, kun toisen rokotteen teho laski. Siksi alettiin rokottaa kolmatta kertaa.

        Tällä hetkellä suurin osa sairaalapotilaista on rokottamattomia.

        Nyt puhuu tehohoitolääkäri: "Emme jaksa enää".
        https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/35a746af-e1df-4212-8680-2a26e4636375


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa raportoitu 9 921 uutta koronatartuntaa.

        Ja niin lapsemme taas ilahtuvat.
        Aina vaan enemmän säästyy heille eläke-varoja.
        Huutaen: Poistakaa kaikki rajoitukset!
        Maailmamme pelastuu!

        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa raportoitu 9 921 uutta koronatartuntaa.

        Pelottavaa, että luku senkun nousee. Se nousee arvattavasti myös niitten keskuudessa,
        jotka eivät testiin lähde, koska on ohjeistettu olla kuormittamatta lisää terveydenhoitoa,
        jos sairaus on sen verran lievä, että pärjää kotona sairauden kanssa.

        Maailman Terveysjärjestö kertoo, että Omikron näyttää olevan deltamuunnosta lievempi etenkin rokotetuilla, mutta se ei tarkoita, että se pitäisi luokitella lieväksi,

        Aiempien muunnosten tapaan Omikron vie ihmisiä sairaalaan ja tappaa ihmisiä.
        Rokotetut näyttävät selviävät lievemmällä taudilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Delta-variantti että Omikron voi läpäistä rokotuksen aiheuttaen ns. läpäisyinfektion,
        mutta rokotetulla on pienempi riski sairastua vakavaan taudin muotoon.

        Läpäisyinfektioita alkoi tulla, kun toisen rokotteen teho laski. Siksi alettiin rokottaa kolmatta kertaa.

        Tällä hetkellä suurin osa sairaalapotilaista on rokottamattomia.

        Suomessa paremmat rokotteet kuin Ruotsissa?

        FHM:
        ""Hittills har 44 bekräftade fall rapporterats avlidna under vecka 50. Bland de rapporterade dödsfallen var 16 ovaccinerade, vilket motsvarar 36 procent.""

        Siis täällä Ruotsissa viikolla 50 koronaan kuolleista on ollut 16 rokottamattomia ja 28 valmiiksi rokotettuja.


    • Anonyymi

      Suomessa voi olla sama, ainakin ollut jossain vaiheessa.
      Suomessa yli 80% on rokotettuja, joita rokottamattomat ovat myös tartuttaneet, koska rokotetuilta viimeisen rokotteen teho oli heiltä ehtinyt laskea.

      Koska rokottamattomia on prosentuaalisesti vähemmän
      rokottamattomia menehtyneitäkin voi olla lukumääräisesti vähemmän.

      Kuitenkin yhteiskunta on nyt ohjeistettu toimimaan rokottamattomien ehdoilla.
      Rajoituksilla suojellaan rokottamattomia, kerrottiin viime viikolla.
      Heillä on suurin vaara saada vakava taudinmuoto.

      • Anonyymi

        Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee. Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
        Ps. 91:5-7 KR33/38


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      33
      2929
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      92
      1988
    3. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1409
    4. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      103
      1352
    5. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1239
    6. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      77
      1177
    7. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      69
      1038
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      12
      989
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      31
      877
    10. Kaikkea hyvää sulle

      Elämään. Toivottavasti löydät vierellesi ihanan naisen, jonka kanssa olet onnellinen. Se en ollut minä. Viimeiset heipa
      Ikävä
      36
      824
    Aihe