Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kela opintotuki

Anonyymi

Opintotukeni(1600€/vuosi) perittiin kokonaantakaisin vaikka en samana vuotena ole ollut töissä.

Lopputili tuli kuitenkin muutaman tunnin myöhässä, eli opintovuotena.


Miten muille on käynyt?

Ainakin koulukaverini sai peruttua perinnän, minä en.

Pitäisikö kelan toimia yhdenvertaisesti vai suosien tuttaviaan?

7

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asia tuli ajankohtaiseksi kun kela yrittää nyt huijata asumistuessa.

      Olen vuokranantaja, vuokralainen ei ole maksanut 3kk vuokraa. No kela lupasi kk sitten että vuokra maksetaan tietysti sopimuksen mukaan vuokranantajalle. Ei maksanut:)

      Ei missään nimessä kannata luottaa kelan puhelimitse antamaan tietoon ellet nauhoita puhelua! Kela huijaa aina, pääjohtajan ja hallinnon palkkiot luokkaa 300 miljoonaa/v. Luulisi edes jotain osaamista olevan, mutta ei ole!

      Kaikki kirjallisena ja valmiina viemään asiat EU tuomioistuimeen. Toki se ei auta, johto pitää rahamme kuitenkin!

      • Anonyymi

        "Ei missään nimessä kannata luottaa kelan puhelimitse antamaan tietoon ellet nauhoita puhelua!"

        Älä hoida asioitasi puhelimitse, koska silloin joudut itse äänittämään tai kirjaamaan puhelinkeskustelun ja asiaan palaaminen on hankalampaa.

        On kyse sitten Kelasta, tai mistä tahansa muustakin virastosta, niin hoida yhteydenpito kirjallisessa muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei missään nimessä kannata luottaa kelan puhelimitse antamaan tietoon ellet nauhoita puhelua!"

        Älä hoida asioitasi puhelimitse, koska silloin joudut itse äänittämään tai kirjaamaan puhelinkeskustelun ja asiaan palaaminen on hankalampaa.

        On kyse sitten Kelasta, tai mistä tahansa muustakin virastosta, niin hoida yhteydenpito kirjallisessa muodossa.

        Erittäin hyvä neuvo.

        Ei koskaan puhelimitse minkään suomalaisen virkamiehen kanssa..


        Virkailijat pääosin valehtelee, kuten poliisikin esim jos pysäyttää ylinopeudesta tai lähettää kuvan. Yleensä kyse vain rahastusyrityksestä, 90% menee läpi vaikka mitään virhettä ei ole tapahtunutkaan.


        Kela haluaa lisätä perintäasiakkaitaan, minulla samanlainen tapaus. Kela maksoi ensin asumistuen vuokranantajalle, sitten ulosotossa olevalle vuokralaiselle.


        Kelan virkailijat taitavat saada osan asumistuesta käteisenä itselleen kun tahallaan tekevät näin, tietoisesti useiden kk rästeistä.


        En kyllä kannata maksaa veroja suomeen, menee pääosin rikolliseen käyttöön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä neuvo.

        Ei koskaan puhelimitse minkään suomalaisen virkamiehen kanssa..


        Virkailijat pääosin valehtelee, kuten poliisikin esim jos pysäyttää ylinopeudesta tai lähettää kuvan. Yleensä kyse vain rahastusyrityksestä, 90% menee läpi vaikka mitään virhettä ei ole tapahtunutkaan.


        Kela haluaa lisätä perintäasiakkaitaan, minulla samanlainen tapaus. Kela maksoi ensin asumistuen vuokranantajalle, sitten ulosotossa olevalle vuokralaiselle.


        Kelan virkailijat taitavat saada osan asumistuesta käteisenä itselleen kun tahallaan tekevät näin, tietoisesti useiden kk rästeistä.


        En kyllä kannata maksaa veroja suomeen, menee pääosin rikolliseen käyttöön!

        Juu niin varmaan...Foliohattu tiukasti hörhöllä pollassa.

        Ehe ehhehe ihi ihhihi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvä neuvo.

        Ei koskaan puhelimitse minkään suomalaisen virkamiehen kanssa..


        Virkailijat pääosin valehtelee, kuten poliisikin esim jos pysäyttää ylinopeudesta tai lähettää kuvan. Yleensä kyse vain rahastusyrityksestä, 90% menee läpi vaikka mitään virhettä ei ole tapahtunutkaan.


        Kela haluaa lisätä perintäasiakkaitaan, minulla samanlainen tapaus. Kela maksoi ensin asumistuen vuokranantajalle, sitten ulosotossa olevalle vuokralaiselle.


        Kelan virkailijat taitavat saada osan asumistuesta käteisenä itselleen kun tahallaan tekevät näin, tietoisesti useiden kk rästeistä.


        En kyllä kannata maksaa veroja suomeen, menee pääosin rikolliseen käyttöön!

        "Kela haluaa lisätä perintäasiakkaitaan, minulla samanlainen tapaus. Kela maksoi ensin asumistuen vuokranantajalle, sitten ulosotossa olevalle vuokralaiselle.
        "
        Asumistuki ja ulosotto eivät liity toisiinsa millään tavoin. Mutta pitäähän sinun vatipään jostain itkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu niin varmaan...Foliohattu tiukasti hörhöllä pollassa.

        Ehe ehhehe ihi ihhihi?!

        Ei vaan nauhoittimet kaikille.

        Säästyy monelta harmilta:) Aika monella on kokemusta viranomaisrikollisista joita tosiasiallisesti ei valvo kukaan!

        Leikisti valvoo monikin gaho kuten Pöysti, heh, ja yli viikari, aarnio..


    • Anonyymi

      Saispa islamilaista nekkua..vaan ei saa!

      67w fatso eläkeläishoro

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe