"Toinen vuonna 2022 esitelty uusi ominaisuus on uusi julkisen veloituksen todennusprosessi. VW kertoo, että "salattu ja suojattu viestintä... alkaa auton ja latausaseman välillä heti, kun asiakas kytkee latauskaapelin". Plug & Charge -nimisen prosessin sanotaan kestävän muutaman sekunnin, ja sen avulla vältetään tarve skannata jäsenkortteja tai pankkikortteja latauksen aloittamiseksi. Se on mahdollista Ionity-, Aral-, BP- ja EON-verkoissa kaikkialla Euroopassa ensi vuonna, ja keskustelut muiden verkostojen kanssa jatkuvat."
Suomessa ainakin K-Lataus kuuluu palvelun piiriin.
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/id3/356897/volkswagen-roll-out-faster-charging-update-id3-and-id
VW:n OTA-päivityspaketit nostavat myös ID.3:n ja ID.4:n maksimilataustehoa ja tuovat kaksisuuntaisen sähkönsiirron. Tämä on se hieno asia näissä OTA-päivityksissä että auto vain paranee vuosien kuluessa kun siihen latautuu automaattisesti ja ilmaiseksi uusia parempia ominaisuuksia.
VW jättää polttisten kortti/käteis-hässäkän historiaan. Sähkön lataus ei tarvitse kumpaakaan
15
279
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa ihan hyvältä ominaisuudelta, mutta mitään uutta tuossa ei ole. Nimittäin Teslan Superchargereissa tuo on ollut jo ajat sitten. Hyvää kehitystä kuitenkin, jos ominaisuus toimii hyvin.
- Anonyymi
Ei toki ainutlaatuista mutta kertoo suunnan siitä mihin kaikki sähköautot ovat menossa.
Odotas vaan kun Toyota saa tuon ominaisuuden toimimaan joskus 2027. Sitten luetaan täältä että Toyota oli ensimmäinen tavallisen kansan auto jossa tuo ominaisuus oli. Niinkuin Tojon moniventtiilikansikin oli uraauurtava vaikka tuli markkinoille 15 vuotta ensimmäisten sarjatuotannossa olleiden moniventtiilikansien jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toki ainutlaatuista mutta kertoo suunnan siitä mihin kaikki sähköautot ovat menossa.
Odotas vaan kun Toyota saa tuon ominaisuuden toimimaan joskus 2027. Sitten luetaan täältä että Toyota oli ensimmäinen tavallisen kansan auto jossa tuo ominaisuus oli. Niinkuin Tojon moniventtiilikansikin oli uraauurtava vaikka tuli markkinoille 15 vuotta ensimmäisten sarjatuotannossa olleiden moniventtiilikansien jälkeen.Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa
Toyota on ehkä eka moniventtiilikone Juankoskella mutta sitä ei voi laskea meriitiksi maailmanlaajuisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa
"Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka."
Yhtään Toyotan sähköautoa ei ole Suomen kilvissä vaikka Suomessa on tavallisilla ihmisillä ollut sähköautoja jo pitkään.
Latauskelvoton fossiilipoltin ei ole sähköauto vaikka se välillä kulkeekin bensasta tehdyllä sähköllä. Mainosmiesten kusetusta joka on kielletty viranomaisten toimesta mm. Norjassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa
"Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa:
Muut autonvalmistajat tekivät molempia jo vuosia ennen Toyotaa. Toyota ei ole keksinyt kumpaakaan.
Sitä paitsi ensimmäiset Toyotan moniventtiilikannet olivat Yamahan suunnittelemia ja tekemiä. Tojon oma osaaminen ei riittänyt edes kopioimaan joisten keksimää asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa
Tavalliselle kansalle ruoteen ja surkeat ominaisuudet Toyota on tuonut.
- Anonyymi
Jo nyt latauksen hinta voi yllättää. Miten jatkossa pystyy varmistamaan että lataus ei mene roaming hinnoittelun kautta vaan suoraan?
- Anonyymi
Tuolla Plug & Chargella voi ladata vain sellaisten operaattoreiden laturista joilla on VWn kanssa sopimus. Eli sitäkautta turvallista hommaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla Plug & Chargella voi ladata vain sellaisten operaattoreiden laturista joilla on VWn kanssa sopimus. Eli sitäkautta turvallista hommaan
Onko tuo VW roamingin mukainen hinta aina laturista se halvin mahdollinen?
Tuskin on koska VW lisää omansa laturiketjun hinnan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuo VW roamingin mukainen hinta aina laturista se halvin mahdollinen?
Tuskin on koska VW lisää omansa laturiketjun hinnan päälle.Ostaa mitä vaan mistä vaan niin kannattaa aina tarkastaa hinta ja vaihtoehdot ennen ostamista.
Ei sähköauton lataaminen tee mitään poikkeusta tähän perusasiaan.
- Anonyymi
Saako VW:n sähköautoihin vielä ilmaiset sähköt ekaksi vuodeksi? Viime vuonna vielä sai...
- Anonyymi
Ei mitään ilmaista sähköä ole olemassakaan. Kyllä se on mukana siinä vikavagenin hinnassa ja kahden vuoden takuussa. Ei ole mitään hävittävää kun jää odottamaan maailman ykkösmerkin seuraavaa siirtoa ja ratkaisua. Sieltä ne luotettavimmat innovaatiot ovat ennenkin tulleet. Kymmenen vuoden takuukin enteilee jo jotain mullistavaa ja kilpailijoiden hermostuneisuuskin kielii jostain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään ilmaista sähköä ole olemassakaan. Kyllä se on mukana siinä vikavagenin hinnassa ja kahden vuoden takuussa. Ei ole mitään hävittävää kun jää odottamaan maailman ykkösmerkin seuraavaa siirtoa ja ratkaisua. Sieltä ne luotettavimmat innovaatiot ovat ennenkin tulleet. Kymmenen vuoden takuukin enteilee jo jotain mullistavaa ja kilpailijoiden hermostuneisuuskin kielii jostain.
"Ei ole mitään hävittävää kun jää odottamaan maailman ykkösmerkin seuraavaa siirtoa ja ratkaisua."
Toyota on jo julkaissut ensimmäisen siirtonsa ja se on surkeasti vanhanaikainen jo ennen kuin ensimmäistäkään on toimitettu.
Yli 53.000 euron Lexus jossa maximi latausteho on 50kW. WLTP 300km. Akuista puuttuu nestelämmitys/jäähdytys ja lämpöpumppua ei saa edes lisävarusteena. Pistoke on vanhentunut chademo.
Melkoinen vitsi 2022. eGolf joka on lopetettu oli tuota tasoa kymmenen vuotta sitten.
- Anonyymi
VW:lle tulee latausta helpottava ominaisuus ja se harmittaa jälkijunassa tulevan Toyota fanipoikia j setämiehiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1173716Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3122619Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02170Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431971Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll111738Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1251230- 1001192
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....61105Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu84977- 52952