VW jättää polttisten kortti/käteis-hässäkän historiaan. Sähkön lataus ei tarvitse kumpaakaan

Anonyymi

"Toinen vuonna 2022 esitelty uusi ominaisuus on uusi julkisen veloituksen todennusprosessi. VW kertoo, että "salattu ja suojattu viestintä... alkaa auton ja latausaseman välillä heti, kun asiakas kytkee latauskaapelin". Plug & Charge -nimisen prosessin sanotaan kestävän muutaman sekunnin, ja sen avulla vältetään tarve skannata jäsenkortteja tai pankkikortteja latauksen aloittamiseksi. Se on mahdollista Ionity-, Aral-, BP- ja EON-verkoissa kaikkialla Euroopassa ensi vuonna, ja keskustelut muiden verkostojen kanssa jatkuvat."

Suomessa ainakin K-Lataus kuuluu palvelun piiriin.

https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/id3/356897/volkswagen-roll-out-faster-charging-update-id3-and-id

VW:n OTA-päivityspaketit nostavat myös ID.3:n ja ID.4:n maksimilataustehoa ja tuovat kaksisuuntaisen sähkönsiirron. Tämä on se hieno asia näissä OTA-päivityksissä että auto vain paranee vuosien kuluessa kun siihen latautuu automaattisesti ja ilmaiseksi uusia parempia ominaisuuksia.

15

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa ihan hyvältä ominaisuudelta, mutta mitään uutta tuossa ei ole. Nimittäin Teslan Superchargereissa tuo on ollut jo ajat sitten. Hyvää kehitystä kuitenkin, jos ominaisuus toimii hyvin.

      • Anonyymi

        Ei toki ainutlaatuista mutta kertoo suunnan siitä mihin kaikki sähköautot ovat menossa.

        Odotas vaan kun Toyota saa tuon ominaisuuden toimimaan joskus 2027. Sitten luetaan täältä että Toyota oli ensimmäinen tavallisen kansan auto jossa tuo ominaisuus oli. Niinkuin Tojon moniventtiilikansikin oli uraauurtava vaikka tuli markkinoille 15 vuotta ensimmäisten sarjatuotannossa olleiden moniventtiilikansien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki ainutlaatuista mutta kertoo suunnan siitä mihin kaikki sähköautot ovat menossa.

        Odotas vaan kun Toyota saa tuon ominaisuuden toimimaan joskus 2027. Sitten luetaan täältä että Toyota oli ensimmäinen tavallisen kansan auto jossa tuo ominaisuus oli. Niinkuin Tojon moniventtiilikansikin oli uraauurtava vaikka tuli markkinoille 15 vuotta ensimmäisten sarjatuotannossa olleiden moniventtiilikansien jälkeen.

        Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa

        Toyota on ehkä eka moniventtiilikone Juankoskella mutta sitä ei voi laskea meriitiksi maailmanlaajuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa

        "Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka."

        Yhtään Toyotan sähköautoa ei ole Suomen kilvissä vaikka Suomessa on tavallisilla ihmisillä ollut sähköautoja jo pitkään.

        Latauskelvoton fossiilipoltin ei ole sähköauto vaikka se välillä kulkeekin bensasta tehdyllä sähköllä. Mainosmiesten kusetusta joka on kielletty viranomaisten toimesta mm. Norjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa

        "Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa:

        Muut autonvalmistajat tekivät molempia jo vuosia ennen Toyotaa. Toyota ei ole keksinyt kumpaakaan.
        Sitä paitsi ensimmäiset Toyotan moniventtiilikannet olivat Yamahan suunnittelemia ja tekemiä. Tojon oma osaaminen ei riittänyt edes kopioimaan joisten keksimää asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tuonut tavalliselle kansalle sähköautoilun vaikka irvailet kuinka. Moniventtiilikansi ja viidesvaihde myös Toyotan käsialaa

        Tavalliselle kansalle ruoteen ja surkeat ominaisuudet Toyota on tuonut.


    • Anonyymi

      Jo nyt latauksen hinta voi yllättää. Miten jatkossa pystyy varmistamaan että lataus ei mene roaming hinnoittelun kautta vaan suoraan?

      • Anonyymi

        Tuolla Plug & Chargella voi ladata vain sellaisten operaattoreiden laturista joilla on VWn kanssa sopimus. Eli sitäkautta turvallista hommaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla Plug & Chargella voi ladata vain sellaisten operaattoreiden laturista joilla on VWn kanssa sopimus. Eli sitäkautta turvallista hommaan

        Onko tuo VW roamingin mukainen hinta aina laturista se halvin mahdollinen?

        Tuskin on koska VW lisää omansa laturiketjun hinnan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo VW roamingin mukainen hinta aina laturista se halvin mahdollinen?

        Tuskin on koska VW lisää omansa laturiketjun hinnan päälle.

        Ostaa mitä vaan mistä vaan niin kannattaa aina tarkastaa hinta ja vaihtoehdot ennen ostamista.
        Ei sähköauton lataaminen tee mitään poikkeusta tähän perusasiaan.


    • Anonyymi

      Saako VW:n sähköautoihin vielä ilmaiset sähköt ekaksi vuodeksi? Viime vuonna vielä sai...

      • Anonyymi

        Ei mitään ilmaista sähköä ole olemassakaan. Kyllä se on mukana siinä vikavagenin hinnassa ja kahden vuoden takuussa. Ei ole mitään hävittävää kun jää odottamaan maailman ykkösmerkin seuraavaa siirtoa ja ratkaisua. Sieltä ne luotettavimmat innovaatiot ovat ennenkin tulleet. Kymmenen vuoden takuukin enteilee jo jotain mullistavaa ja kilpailijoiden hermostuneisuuskin kielii jostain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään ilmaista sähköä ole olemassakaan. Kyllä se on mukana siinä vikavagenin hinnassa ja kahden vuoden takuussa. Ei ole mitään hävittävää kun jää odottamaan maailman ykkösmerkin seuraavaa siirtoa ja ratkaisua. Sieltä ne luotettavimmat innovaatiot ovat ennenkin tulleet. Kymmenen vuoden takuukin enteilee jo jotain mullistavaa ja kilpailijoiden hermostuneisuuskin kielii jostain.

        "Ei ole mitään hävittävää kun jää odottamaan maailman ykkösmerkin seuraavaa siirtoa ja ratkaisua."

        Toyota on jo julkaissut ensimmäisen siirtonsa ja se on surkeasti vanhanaikainen jo ennen kuin ensimmäistäkään on toimitettu.
        Yli 53.000 euron Lexus jossa maximi latausteho on 50kW. WLTP 300km. Akuista puuttuu nestelämmitys/jäähdytys ja lämpöpumppua ei saa edes lisävarusteena. Pistoke on vanhentunut chademo.

        Melkoinen vitsi 2022. eGolf joka on lopetettu oli tuota tasoa kymmenen vuotta sitten.


    • Anonyymi

      VW:lle tulee latausta helpottava ominaisuus ja se harmittaa jälkijunassa tulevan Toyota fanipoikia j setämiehiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      117
      3716
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      312
      2619
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2170
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1971
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      11
      1738
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      125
      1230
    7. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1192
    8. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      6
      1105
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      84
      977
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      52
      952
    Aihe