Miten saada firefoxin automaattinen päivitys pois?

Anonyymi

Vaikka miten laitan täpän kohtaan: Hae päivitykset, mutta anna minun päättää niiden asentamisesta. Ei auta, aina menee takaisin automaattiseen päivitykseen ja asennukseeen?

Tällaista ei ole ennen ollutkaan. Onko jotakin muuta säätökeinoa jossain muualla selaimessa?

38

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkä ihmeen takia se pitäisi poistaa?

      • Anonyymi

        Vaikka sen takia, ettei "uudet" ominaisuudet miellytä.

        Mutta keksin ratkaisun; avaan selaimen suoraan asetussivulle ennen kuin tökkään mokkulanjohdon kiinni koneeseen ja otettuani täpän väärästä kohdasta pois, vasta sitten liitän mokkulanjohdon takisin.

        Siinäpähän saivat nenilleen......häh häh häh häh....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sen takia, ettei "uudet" ominaisuudet miellytä.

        Mutta keksin ratkaisun; avaan selaimen suoraan asetussivulle ennen kuin tökkään mokkulanjohdon kiinni koneeseen ja otettuani täpän väärästä kohdasta pois, vasta sitten liitän mokkulanjohdon takisin.

        Siinäpähän saivat nenilleen......häh häh häh häh....

        Tyhmä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä..

        Miksi tor-selaimen voi asettaa niin, ettei se edes hae niitä päivityksiä? Samanlainen selain sekin on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tor-selaimen voi asettaa niin, ettei se edes hae niitä päivityksiä? Samanlainen selain sekin on?

        Firefox on avointa lähdekoodia ja siihen TOR selain pohjautuu. Eli he ovat voineet tehdä siihen muutoksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka sen takia, ettei "uudet" ominaisuudet miellytä.

        Mutta keksin ratkaisun; avaan selaimen suoraan asetussivulle ennen kuin tökkään mokkulanjohdon kiinni koneeseen ja otettuani täpän väärästä kohdasta pois, vasta sitten liitän mokkulanjohdon takisin.

        Siinäpähän saivat nenilleen......häh häh häh häh....

        Tuolloin kannattaa siirtyä ESR versioon. Siihen ominaisuuspäivityksiä tulee harvemmin. Tosin joutuu kikkailemaan, että saa vanhan profiilin käyttöön. (PItää käynnistää Firefox komentoriviltä parametrilla -allow-downgrade)


    • Anonyymi

      Päivitykset pitää aina olla päällä..

      • Anonyymi

        Ei todellakaan. Kuinkahan monesti on jokin päivitys osoittautunut vialliseksi ja ne on pitänyt peruuttaa tai korjata. On ihan oikein odottaa, miten muilla menee uusien päivitysten kanssa ja vasta kun ne ovat osoittautuneet kelvollisiksi, ottaa ne vasta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan. Kuinkahan monesti on jokin päivitys osoittautunut vialliseksi ja ne on pitänyt peruuttaa tai korjata. On ihan oikein odottaa, miten muilla menee uusien päivitysten kanssa ja vasta kun ne ovat osoittautuneet kelvollisiksi, ottaa ne vasta sitten.

        Pitää todellakin olla aina päällä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää todellakin olla aina päällä..

        Joo, voi olla tosiaan maanuaalisesti päällä, vaikka kerran vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, voi olla tosiaan maanuaalisesti päällä, vaikka kerran vuodessa.

        Ei vaan automaattisesti..


    • Anonyymi

      Minulla on automaattinen päivitys käytössä, mutta ei se koskaan ole päivittynyt itsestään.
      Huomasin sen, kun käy silloin tällöin katsomassa mikä versio on käytössä, niin alkaa aina heti päivittään.
      Pitäisi muka toimia, vaikka selain ei ole edes käynnissä?

      • Anonyymi

        Kyllä se päivitettyy automaattisesti jos selainta käyttää aktiivisesti. Ei välttämättä heti mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se päivitettyy automaattisesti jos selainta käyttää aktiivisesti. Ei välttämättä heti mutta kuitenkin.

        Ei päivity jos asetukset nin eikä joku muu ohjlema päivitä.


    • Anonyymi

      Miksi siellä sitten ovat nämä kaksi vaihtoehtoa? Ei tarvitsisi yhtään vaihtoehtoa, senkun päivittyisi itsekseen automaattisesti!
      Joku tässä nyt mättää.....

      • Anonyymi

        Tor-selain kutsuu....


    • Anonyymi

      Toimii kun teet määrityksen tunnuksella , jolla on ylläpito oikeudet.
      Tietääkseni W10 ja W11 käyttäjällä ei oletuksena ole ko. oikeuksia.
      Käytän W7 eikä ongelmia ole.

    • Anonyymi

      Tiedätkä mikä on käyttöjärjestelmä? Mikset tiedä? Tiedätkö yhtään, mitä käyttöjärjestelmä tekee?

      • Anonyymi

        En tiedä, kummalle tuon vastasit, mutta vastaan aloittajan puolesta.

        Käyttiksellä ei tässä ole nyt väliä, sillä kysehän oli firefoxin ominaisuudesta, jonka se kadotti. Ja kysymys kuului: Miksi tai mitä pitää tehdä, jotta sen saisi takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, kummalle tuon vastasit, mutta vastaan aloittajan puolesta.

        Käyttiksellä ei tässä ole nyt väliä, sillä kysehän oli firefoxin ominaisuudesta, jonka se kadotti. Ja kysymys kuului: Miksi tai mitä pitää tehdä, jotta sen saisi takaisin?

        Kympissä taitaa olla asetus että päivittää kaikki ohjelmat, samoin joissakin virussuojissa.


    • Anonyymi

      Firefox on hyvin agressiivinen vanhoille selaimille, jotka se itse muuttaa automaattisesti päivittymään. Kokeilkaapa vaikka itse; ota täppä pois ja sulje selain. Kohta se on taas vaihtanut paikkaa!

      • Anonyymi

        Joku muu sinulla vaihtaa, minulla toimii kuten pitääkin.


    • Anonyymi

      Riippuu tietysti, kuinka vanha se sinun selain on. Jos se on vain vähän vanha, ei se sitten kovin agressiivisesti sitä päivitä.
      Mutta siinä vaiheessa, kun se pukkaa sitä päivitysilmoitusta vähän väliä oikeaan yläreunaan, se päivittyy itsekseen ja vaihtaa sen täpän paikkaa.
      Paras ratkaisu on asettaa kotisivuksi juuri se sivu, mistä se täppä vaihdetaan ja vasta siten työntää mokkulan koneeseen kiinni, kun on laittanut täpän oikeaan kohtaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Helppoahan se on, jos osaa englantia. Olisitpa koettanut suomen kielellä.
        Kiitos nyt kumminkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoahan se on, jos osaa englantia. Olisitpa koettanut suomen kielellä.
        Kiitos nyt kumminkin!

        Helppoa se on käyttää Google kääntäjää:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppoahan se on, jos osaa englantia. Olisitpa koettanut suomen kielellä.
        Kiitos nyt kumminkin!

        Onhan ne asetuksissakin, riittää kun osaa (päätellä) kolme sanaa englanniksi, update, automatically, check. Ei taida olla kukaan kääntänyt kaikkia asetuksia suomeksi.

        Waterfox Classicissa toimii kaikki suomeksi, voi valita asetusten ensimmäisellä sivulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ne asetuksissakin, riittää kun osaa (päätellä) kolme sanaa englanniksi, update, automatically, check. Ei taida olla kukaan kääntänyt kaikkia asetuksia suomeksi.

        Waterfox Classicissa toimii kaikki suomeksi, voi valita asetusten ensimmäisellä sivulla.

        Ai niin, sekoitin Firefoxin ja Waterfoxin, minulla on vain vanha FF ja Waterfoxista uutta FF vastaava Current ja Classic. Kannattaa kokeilla Waterfox Classicia ja jos haluaa vanhan FF näköisen niin siihen Classic theme restorer lisäosa, sen asetukset kylläkin on englanniksi.


    • Kuten on jo mainittu, niin jos ei niin välitä vakion Firefoxin hurjasta päivitystahdista ja haluaa varmistaa ottavansa uusia selaimen ominaisuuksia käyttöön vasta perusteellisesti testattuina, kannattaa siirtyä Firefoxin ESR -versioon (Extended Support Release).

      Tietoturva- ja -suojapäivitysten tuloon tämä ei vaikuta.

      • Anonyymi

        Mutta saako sitä myös portable versiona? En mielestäni löytänyt sellaista, kun viimeksi sitä etsin. Ei kai vaan taas se s....tanan englanti ollut esteenä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta saako sitä myös portable versiona? En mielestäni löytänyt sellaista, kun viimeksi sitä etsin. Ei kai vaan taas se s....tanan englanti ollut esteenä?

        Näin saattaa olla käynyt. Oheinen linkki johtaa Firefoxin foorumille, missä keskustellaan portable ESR:stä myönteiseen sävyyn, vaikka ko. softa on kolmannen osapuolen pakkaama ja levittämä:

        https://support.mozilla.org/en-US/questions/1286588

        Tätä ei siis tueta Mozilla säätiön toimesta, vaan vastuussa on julkaisija. Myöskään suomi ei ainakaan vielä ole tuettu, mutta enpä tiedä onko sillä niin merkitystä.


    • Anonyymi

      Päivityksiä säätää Ubuntun päivitysasetuksista.

      • Anonyymi

        Kyllä FF on käytössä muuallakin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä FF on käytössä muuallakin .

        Mutta Ubuntussa tuo olisi helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Ubuntussa tuo olisi helppoa.

        Älä viitsi jos et ole muita edes kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi jos et ole muita edes kokeillut.

        Päivittäminen on Ubuntussa ihan huomaamaton tapahtuma. Ei tarvitse uudelleenkäynnistyksiäkään. Selain päivittyy sillioin kun kaikki muukin.
        Windowsissa päivitetään jokainen ohjelma yksi kerrallaan jos jaksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäminen on Ubuntussa ihan huomaamaton tapahtuma. Ei tarvitse uudelleenkäynnistyksiäkään. Selain päivittyy sillioin kun kaikki muukin.
        Windowsissa päivitetään jokainen ohjelma yksi kerrallaan jos jaksaa.

        Mullakin U varmaan päivittyy huomaamattomasti koska missään ei näy koko U:ta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin U varmaan päivittyy huomaamattomasti koska missään ei näy koko U:ta.

        Noinhan se on. Käyttöjärjestelmän tulee tehdä omat hommansa huomaamattoimasti eikä vaivata niillä käyttäjää kuten jotkut järjestelmät tekevät.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe