Lastensuojelun rakenteellinen korruptio

http://www.avari.fi/korruptio.html
"Rakenteellinen korruptio tarkoittaa virkamiehen omaksumaa näkemystä, jonka mukaan kahden osapuolen ristiriidassa hänen velvollisuutensa on tukea ennalta määrättyä osapuolta."

Hjallis Harkimo: "”Suomalainen korruptio on rakenteellista - sille on pakko tehdä jotain”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b4709315-42c5-4cf5-a3e5-fe334c7bf0ac
"vanhat puolueet ovat luoneet hyvä veli -järjestelmän, eikä kukaan puutu siihen, koska ne kaikki hyötyvät siitä."

Lastensuojelussa hallinto-oikeus, lastenlääkäri, sosiaaliasiamies, psykologi, Mannerheimin lastensuojeluliitto, lastensuojelun keskusliitto, sosiaalipäivystys, päiväkoti, Kunta-liiton Sote-yksikkö, tukevat sosiaalityöntekijän huostaanottopäätöstä.

On helppo vastata, että "valitettavaksi emme voi ottaa kantaa yksittäisten...".

Hallinto-oikeus vahvistaa lainmukaisuuden tarkastamatta olosuhteita käytännössä.

Psykologi välittää puolustusyyntöni sosiaalityöntekijälle käyttämällä sanaa "isää ajaa tarve keskustella päätöksen syistä", ikään kuin en olisi itse hallinnassa.

Sosiaalipäivystyksen työntekijä nauraa minulle, kun soitan ja sanon, että valheet keksittiin sen jälkeen, kun kieltäydyin avohoidosta.

Päiväkoti ilmoittaa selkäni takana sosiaalityöntekijälle ennakkoluulojaan, koska sosiaalityöntekijä on pyytänyt pitämään yhteyttä.

7

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kai kieltäydyin avohoidossa?

      Ja jos koet kuuluvaksi suljetulle niin miten lapsen eduksi ajattelit sieltä käsin pysyvästi tomia??

      • Koetko häiritsevänä viranomaisen kyseenalaistamisen niin kuin keskustapapparainen?


    • ajatuksetovatilmaisia

      Juttelin eilen neuvolan lastenlääkärin kanssa, joka tarkasti lapsen kitarisat. Hänen mielestään huostaanotot "pidetään niin lyhyinä kuin mahdollista, koska ne maksavat, ja ne voivat päättyä tosi heppoisin perustein". Sanoin, että meillä on todellinen hätä, koska sosiaalityöntekijä keksi tahallaan vahingollisen narratiivin voidakseen toteuttaa huostaanottopäätöksen. Ja hän on kieltäytynyt keskustelemasta, koska manipuloin häntä. Hän kysyi, "sinullahan on tapaamisoikeus? Kaksi tuntia kerran viikossa? Ja silitit hänen päätään, paransit hänen mielialaansa ja vahvistit hänen perusluottamuksen tunnettaan?". Yritin kertoa, etten saa elää hänen kanssaan. Hän yritti piristi minua "Hyvä. Silloin osoitit, että olet hyvä isä. Olet toteuttanut isyytesi sinä aikana ja olet vain poissa väliajat". Lääkäri piti huostaanottoa lapsen tunteiden kannalta yhtä hyvänä kuin kotona oloa niin, että sillä ei ole väliä. Asiat hoituvat tehokkaasti ja lapsen ja vanhempien edun mukaan huostaanotossa. Lastenlääkäri oli vahvasti ideologinen huostaanottojen kannattaja, ja oletti suoraan, että lääkäri saa tehdä selän takana ilmoituksen sosiaalityöntekijälle, koska "vanhemmista on huolta" ja puhumatta mitään vanhemmille. Hän olettaa, että huostaanottoja ei pitkitetä ja lapset palautetaan nopeasti, ja että niille on aina todellinen syy. Yritin selittää, että minua kutsutaan huostaanottopäätöksessä narsistiksi ja sosiopaatiksi ja suuntana on eristää minut lapsestani ja suojella äitiä ja lasta minulta. Lääkäri suostui lähettää viestin sosiaalityöntekijälle, että lapsella ei ole syömishäiriötä eikä alipainoa ja valikointi on normaalia pienelle lapselle. Sosiaalityöntekijä väittää huostaanottopäätöksessä, että lapsella on syömishäiriö ja alipaino, koska isä ei ole opettanut syömään tavallista ruokaa.

      • Rehellisyyden nimissä, kyse tuossa on siitä, että lastenlääkärit teeskentelevät, että heidän lääkärin valansa luottamuksellisuusperiaate on toteutunut, kun he vain ilmoittavat vanhemmille tekevänsä lastensuojeluilmoituksen. He eivät yritä auttaa tai edes vahvistaa olettamuksiaan suoraan vanhempien kanssa. Näin he voivat sanoa, että he OVAT KESKUSTELLEET KASVOTUSTEN.

        Lapsellani oli SD-käyrä -2.0 koko elämänsä. Lastenlääkäri vahvisti, että tasaisuus merkitsee tervettä kehitystä eikä minusmerkki. Sosiaalityöntekijä kirjoitti sijoituspäätökseen, että lapsella on alipainoa. Kerroin antavani urheilijan ruokaa ja selitin, että se on normaalia ruokaa, joka terveellisesti valittu. Kerroin, että lapsi ei osaa syödä joitain aineista. Sitten sosiaalityöntekijä kirjoitti huostaanottopäätökseen, että isä ei anna normaalia ruokaa, vaikka lapsi ei pysty syömään urheilijan ruokaa. Lisäksi sijoitusperhe oli ilmoittanut, että lapsi kaapii ruokaa hampaillaan pinnasta ja valikoi parhaimmat palat. Sosiaalityöntekijä kirjoitti, että se viittaa isän opettamaan syömistapaan. Lisäksi sosiaalityöntekijä korosti, että sijoitusperheessä lapsen paino on noussut. Lastenlääkäri sanoo, että lapsen painon kehitys ja syöminen on normaalia. Sosiaalityöntekijä kirjoittaa toistuvasti sen jälkeen, että painosta on huolta ja isä ei anna normaalia ruokaa. Näin sosiaalityöntekijä valehtelee tahallaan vahingollisesti, luo vahingollisen narratiivin, jotta hän voi oikeuttaa huostaanottopäätöksen, vaikka lastenlääkäri kumosi sen perusteen. Lisäksi sosiaalityöntekijä teki 21 muuta samanlaista narratiivia, joista uusi sosiaalityöntekijä kieltäytyy keskustelemasta.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Rehellisyyden nimissä, kyse tuossa on siitä, että lastenlääkärit teeskentelevät, että heidän lääkärin valansa luottamuksellisuusperiaate on toteutunut, kun he vain ilmoittavat vanhemmille tekevänsä lastensuojeluilmoituksen. He eivät yritä auttaa tai edes vahvistaa olettamuksiaan suoraan vanhempien kanssa. Näin he voivat sanoa, että he OVAT KESKUSTELLEET KASVOTUSTEN.

        Lapsellani oli SD-käyrä -2.0 koko elämänsä. Lastenlääkäri vahvisti, että tasaisuus merkitsee tervettä kehitystä eikä minusmerkki. Sosiaalityöntekijä kirjoitti sijoituspäätökseen, että lapsella on alipainoa. Kerroin antavani urheilijan ruokaa ja selitin, että se on normaalia ruokaa, joka terveellisesti valittu. Kerroin, että lapsi ei osaa syödä joitain aineista. Sitten sosiaalityöntekijä kirjoitti huostaanottopäätökseen, että isä ei anna normaalia ruokaa, vaikka lapsi ei pysty syömään urheilijan ruokaa. Lisäksi sijoitusperhe oli ilmoittanut, että lapsi kaapii ruokaa hampaillaan pinnasta ja valikoi parhaimmat palat. Sosiaalityöntekijä kirjoitti, että se viittaa isän opettamaan syömistapaan. Lisäksi sosiaalityöntekijä korosti, että sijoitusperheessä lapsen paino on noussut. Lastenlääkäri sanoo, että lapsen painon kehitys ja syöminen on normaalia. Sosiaalityöntekijä kirjoittaa toistuvasti sen jälkeen, että painosta on huolta ja isä ei anna normaalia ruokaa. Näin sosiaalityöntekijä valehtelee tahallaan vahingollisesti, luo vahingollisen narratiivin, jotta hän voi oikeuttaa huostaanottopäätöksen, vaikka lastenlääkäri kumosi sen perusteen. Lisäksi sosiaalityöntekijä teki 21 muuta samanlaista narratiivia, joista uusi sosiaalityöntekijä kieltäytyy keskustelemasta.

        Kun yritin valittaa lastenlääkärille, että jokainen toimenpide kestää puoli vuotta, hän ei tajunnut kärsimyksen merkitystä.

        En ole koskaan ennen lastensuojeluun joutumista kuullut sellaista ideaa, että perhe ja kiintymys ovat kuvitteellisia ja voidaan korvata moderneilla menetelmillä. Se on murhaavaa vanhemmille ja lapselle. Minä pidän perhettä ja kiintymystä moraalisena totuutena. Sosiaalityö on tehnyt vallankumouksen


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kun yritin valittaa lastenlääkärille, että jokainen toimenpide kestää puoli vuotta, hän ei tajunnut kärsimyksen merkitystä.

        En ole koskaan ennen lastensuojeluun joutumista kuullut sellaista ideaa, että perhe ja kiintymys ovat kuvitteellisia ja voidaan korvata moderneilla menetelmillä. Se on murhaavaa vanhemmille ja lapselle. Minä pidän perhettä ja kiintymystä moraalisena totuutena. Sosiaalityö on tehnyt vallankumouksen

        Ihan kuin sössötyö tekijän mielestä huostaanotolle ei ole moraalista estettä ja lapselle on yksi ja sama keneen hän muodostaa kiintymyssuhteen ja Suomen valtion tehtävä on vaihdella vanhempia lapsen hyväksi


    • Anonyymi

      Kouvolassa lasu narun jatkoksi .Velkarahalla elätettvä rikollis porukka .Pävi äyrysetä voisi aloittaa Minkitkään ei tätä saastaa syö

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe