Matkan mittaaminen (googlen) kartalla

Anonyymi

Kuinka saan matkan mitattua tietä pitkin googlen kartalla? Sehän antaa nyt vain lyhimmän etäisyyden kahden pisteen välillä.
Jos ei googlella onnistu löytyykö joku muu karttapalvelu missä voi kuljettaa kursoria tietä pitkin jostain pisteestä toiseen saadakseen matkan pituuden?

12

516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onnistuu mittaamalla pätkä kerrallaan. Täytyy olla vain tarkkana klikkausten kanssa.

• Anonyymi

Googlen kartta on typeryyksien huippu. Kuka hullu rupee mittaamaan jonkun kaupunkikatujen pätkiä yksitellen. Moni kartta systeemi antaa mahdollisuuden itse vetää reitin oman valintasi mukaan ja antaa tarkan matkan pituuden alkupisteestå loppupisteeseen. Etuna vielä se että se ei talleta - toisin kuin google - kaikkia omiin tietokantoihinsa. Esim. kotiosoitteestasi lähimpään viinakauppaan (Alkoon) tai ilotaloon. (niitäkin Saksassa on toisin kuin suomessa)
        Berliinissä matka kotoani jälkimmäiseen on 24km ja siihen sisältyy aika monta mutkaa niin että laskimessa loppuu rivit ja tehot.

• Anonyymi kirjoitti:

Googlen kartta on typeryyksien huippu. Kuka hullu rupee mittaamaan jonkun kaupunkikatujen pätkiä yksitellen. Moni kartta systeemi antaa mahdollisuuden itse vetää reitin oman valintasi mukaan ja antaa tarkan matkan pituuden alkupisteestå loppupisteeseen. Etuna vielä se että se ei talleta - toisin kuin google - kaikkia omiin tietokantoihinsa. Esim. kotiosoitteestasi lähimpään viinakauppaan (Alkoon) tai ilotaloon. (niitäkin Saksassa on toisin kuin suomessa)
        Berliinissä matka kotoani jälkimmäiseen on 24km ja siihen sisältyy aika monta mutkaa niin että laskimessa loppuu rivit ja tehot.

Siis kyllä minä haluan reitin pituuden valitsemaani reittiä pitkin. Toki Googlella on navigaattori, joka valitsee reitin sinulle.

• Anonyymi

hiiren oikealla "reittiohjeet täältä" tms

• Anonyymi

Vaikka näin:
      https://reittikartta.net/joensuu/helsinki
      https://www.etaisyys.com/etaisyys/helsinki/joensuu/

On kai muitakin.....

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, USA:ssa Alaskasta Floridaan on samanverran matkaa kuin Utsjoelta Etioppiaan eli runsas 6000 kilometria. Siinäpä laskeskelette välietappien kautta kokonaisetäisyyttä.

Lentsikalla tuollainen matka yleensä tehdään.

• Anonyymi

Mittasin *ulkun pituuten googlella, sain 2 miljardia yhdeytenottoa.

• Anonyymi

Reittiä voi muuttaa vetämällä hiirellä reittiviiva toiseen paikkaan.

• Klikkaamalla oikealla tai puhelimella pitkään painamalla voi valita toiminnon: mittaa etäisyys, sitten sen voi mitata pätkissä. Tuo valinta ei ole aina valittavissa, jos vaikka on bussipysäkin kohdalla, niin sitä ei voi valita. Tosi ärsyttävä bugi.

• Anonyymi

https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/

Jos Suomessa pysytään niin tuolla voi mitata matkoja, pinta-aloja ym. Löytyy erilaisia karttatasoja joka lähtöön. Hiirellä käyttö on kätevintä. Kannattaa tutustua! 👍👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7394
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5064
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      95
      3331
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2269
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      21
      2125
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2073
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1837
    8. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      38
      1725
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1721
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1663
    Aihe