Närästystä

Minulla on ollut viime aikoina närästystä melkein koko ajan.
Olen kuullut että voi olla sydänperäistäkin.
En oikein usko että minulla on mitään kovin vakavaa, tai mistä sen tietää.
Just katsoin You tubesta tällaisen. Pitäisiköhän kokeilla Granaattiomenaa.
https://www.youtube.com/watch?v=8RKj_fWTZtM

62

1490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No siitä pääsee olen ajat sitten lisännyt aamukoktailiin
      pikkuruisen määrä soodaa natriumkarbonaattia

koktaili kakkoseen jossa on hiukan palautusproteiinia soodaa chiaa ja haaleaa
      keitettyä vettä chian on siis asteekkien monivitamiinisiemen jossa on lipidejä

• Olen joskus ostanut Ciaa. En enää muista miksi ja oliko siitä mitään hyötyä. Nimi on jäänyt mieleen. Pitää kokeilla uudelleen. Soodaa olen kokeillut mutta Rennie tabletit auttaa paremmin.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Olen joskus ostanut Ciaa. En enää muista miksi ja oliko siitä mitään hyötyä. Nimi on jäänyt mieleen. Pitää kokeilla uudelleen. Soodaa olen kokeillut mutta Rennie tabletit auttaa paremmin.

Chia (asteekkia) tarkoittaa rasvaista eli tarttuvaa lasketaan lasin keskelle ettei liimaudu reunoihin

Rennie on soodaa magnesiumilla täydennettynä tms.

• Anonyymi

Minullakin oli joskus närästystä kun menin nukkumaan ....pureskelin pieneksi massaksi yhden närästystabletin .....ja heti helpotti....kun sen nielaisin ...
      mimmimum-..mi

• Ennen Rennie auttoi paremmin, nyt pitäisi ottaa useita päivässä.

• Epäilen että särkylääkkeillä on osaksi syyllisyyttä närästykseen.
      Olen huomannut että itselleni olisi Disperiini parempi särkyyn kun nykyaikaisemmat särkylääkkeet. Se kuitenkin on mahalle haitaksi.

• Kannattaa ehdottomasti tukituttaa jos jatkuu pitempään, mulla ei ollu ennen viime kesää kummempia rintakipua jota kesti toista viikkoa, mielessä kävi närästys, viimein soitin ensineuvoon, sieltä annettiin heti aika lääkärille. Otettiin sydän filmi, filmissä todettiin ettei siellä vikaa, piti antaa uloste näyte ja resetti lääke närästykseen joka vei rinta kivun poies.

Jotkut juomat tai ruuatkin voi aiheuttaa.

• Soitan ensi viikolla omahoitajalle.

• Anonyymi

Ostin kaupasta vitaminoitua karpalo-rypäle mehua. Hyvän makuista juotavaa, mutta hiukan närästää jos sitä useamman dl:n päivässä käyttää.
      Resu-reinon on pidettävä huolta mitää suuhunsa kippaa.

Muistan kun nimim. Liekko kirjoitit kiertäjänkalviin kuuluvan jänteen, eli olkapääjänteen katkeamisesta tai murtumisesta.
      Kiinnostaisi ihan henkilökohtaisesti tietää miten nainen sai rikki tämän tärkeän käsivarren hyvinvointiin liittyvän olkajänteen.

Itse tarrasin, sateenkastelemalla liukkaalla ja jyrkällä katolla kattotikkaan askelmaan. Oli pakko tarrata, olis voinu mennä henki kun olin yksin kuten yleensä aina ok-talopuuhissani.
      Nyt käteen sattuu jo pelkästään pukeminen tai käden nosto päätä korkeammalle. Leikkaushoito tuskin enää auttaa kun ok-asumisesta en haluaisi luopua. Toinen juttu on yhtä painava - saldoni ei riitä kalliiseen leikkausoperaatioon.
      "remonttirane"

• Luulisin että kiertäjäkalvosin voittui ensin siitä kun kaaduin liukkaalla. Olkapäähän koski kovasti ja koko käsivarsi oli kipeä. Luulin aamulla että olin nukkunut käteni päällä ja ei veri kiertänyt. Ihme ja kumma kun sain kuitenkin nukuttua. Käsi toimi eikä enää ollut kovin kipeä.
        Kului aikaa ja olin lähdössä mökiltä, nostin rivakasti auton takakontin ovea. Kuului pamahdus, ihan totta, käsi meni ihan hervottomaksi.
        Kuten kerroin, pääsin joten kuten terkkarille, kuvattiin. Luulin että saan apua, tuli tyly tuomio Keskusairaalasta, on niin paha laaja-alainen repeämä että leikkamisesta ei olisi apua.
        Uskoin lääkäriä.
        Kädestä on ollut hirveä riesa.
        En aio jättää asiaa tähän kun olen jututtanut muita saman kokeneita, muun muassa oman veljeni. Epäilen että ikäni on esteenä leikkaukselle. Lääkäri selitti että leikattava alue on kuin sideharsoa, repeytyy vain lisää jos yrittää korjata. Miksi näin minulle eikä muilla. Kerron lisää kunhan selvitän asiaa. Repeytymästä on jo muutama vuosi, olen vain sinnitellyt.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Luulisin että kiertäjäkalvosin voittui ensin siitä kun kaaduin liukkaalla. Olkapäähän koski kovasti ja koko käsivarsi oli kipeä. Luulin aamulla että olin nukkunut käteni päällä ja ei veri kiertänyt. Ihme ja kumma kun sain kuitenkin nukuttua. Käsi toimi eikä enää ollut kovin kipeä.
        Kului aikaa ja olin lähdössä mökiltä, nostin rivakasti auton takakontin ovea. Kuului pamahdus, ihan totta, käsi meni ihan hervottomaksi.
        Kuten kerroin, pääsin joten kuten terkkarille, kuvattiin. Luulin että saan apua, tuli tyly tuomio Keskusairaalasta, on niin paha laaja-alainen repeämä että leikkamisesta ei olisi apua.
        Uskoin lääkäriä.
        Kädestä on ollut hirveä riesa.
        En aio jättää asiaa tähän kun olen jututtanut muita saman kokeneita, muun muassa oman veljeni. Epäilen että ikäni on esteenä leikkaukselle. Lääkäri selitti että leikattava alue on kuin sideharsoa, repeytyy vain lisää jos yrittää korjata. Miksi näin minulle eikä muilla. Kerron lisää kunhan selvitän asiaa. Repeytymästä on jo muutama vuosi, olen vain sinnitellyt.

Miehelleni kävi samoin muutama vuosi sitten, lääkäri sanoi ettei yli 70 vuotiaita leikata.

• Anonyymi

Happovaivoja ehkä. Otan niihin magnesiamaitoa 2 rkl puolisen tuntia aamiaisen jälkeen ja iltapäiväruoan jälkeen. Se tasaa vähän happoja ja edistää vatsan toimintaakin lempeän luonnollisesti.
      Sitä saa ostaa apteekista ilman reseptiä. Lääkärini suositteli sitä minulle ja
      olen käyttänyt sitä kuutisen vuotta. Sitä voi oireittensa mukaan annostella itse.
      Voi ottaa vain tarvittaessa,
      Se ei maistu paljon millekään, maksaa noin 12 euroa pullo ja riittää vaihtelevasti pari viikkoa riippuen vaivan voimakkuudesta.
      Se säilytetään avattuna viileässä, apteekissa sitä ei ole esillä, sitä saa pyytää,
      koska ne säilyttävät sen viileässä, vaikka avaamattomana ei tarvitsisi.

• Pitääkin kokeilla. Kiitos neuvosta.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Pitääkin kokeilla. Kiitos neuvosta.

Jatkan vielä vähän, ikää myöten mahalaukun portti voi "löystyä" ja happoja alkaa nousta
        ruokatorvea korventamaan ("närästys").

Magnesiamaito tasaa happoja, mikään voimakkaasti vaikuttava aine se ei ole,
        mutta minulle se auttaa paremmin kuin Rennie ja siitä saa magnesiumiakin,
        mitä lääkärini piti hyvänä asiana.

Lääkärin ohje oli kokeilla 15 ml 2 x päivässä. Se on aika sopiva annos minulle.
        Pieni lääkemittani kuitenkin hävisi minulta ja arvioin, että 2 rkl voi olla suurinpiirtein sama määrä tai ehkä vähän enemmän. Pullon kyljessä on perinpohjainen ohje.

(Magnesiamaitoa käytetään myös pitkäaikaispotilailla sairaaloissa isommalla annoksella
        jos vatsan toiminta maatessa hidastuu ja maatessa hapot nousevat ruokatorvea korventamaan. Illalla viimeksi ennen maatemenoa magnesiamaito onkin myös hyvä ottaa, jos tarve vaatii)

Lievän gastriitin takia olen syönyt pitkään happosalpaajiakin (esim. Somac) ja päässyt niistä eroon, onneksi !!! En suosittele niitä, jos muulla saa happovaivojaan lievitetyksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Jatkan vielä vähän, ikää myöten mahalaukun portti voi "löystyä" ja happoja alkaa nousta
        ruokatorvea korventamaan ("närästys").

Magnesiamaito tasaa happoja, mikään voimakkaasti vaikuttava aine se ei ole,
        mutta minulle se auttaa paremmin kuin Rennie ja siitä saa magnesiumiakin,
        mitä lääkärini piti hyvänä asiana.

Lääkärin ohje oli kokeilla 15 ml 2 x päivässä. Se on aika sopiva annos minulle.
        Pieni lääkemittani kuitenkin hävisi minulta ja arvioin, että 2 rkl voi olla suurinpiirtein sama määrä tai ehkä vähän enemmän. Pullon kyljessä on perinpohjainen ohje.

(Magnesiamaitoa käytetään myös pitkäaikaispotilailla sairaaloissa isommalla annoksella
        jos vatsan toiminta maatessa hidastuu ja maatessa hapot nousevat ruokatorvea korventamaan. Illalla viimeksi ennen maatemenoa magnesiamaito onkin myös hyvä ottaa, jos tarve vaatii)

Lievän gastriitin takia olen syönyt pitkään happosalpaajiakin (esim. Somac) ja päässyt niistä eroon, onneksi !!! En suosittele niitä, jos muulla saa happovaivojaan lievitetyksi.

Minä olen syönyt Somacia pitkään.
        Jotenkin olen ihan itse mielessäni ajatellut päästä siitä eroon, ei se edes ole auttanut.

• Anonyymi

Caviscon auttaa.

• Anonyymi

Ruuallakin voi olla merkitystä. Olen joutunut jättämään pois ruokia, joita vatsani kesti nuorempana, mm. etikkaiset suokakurkut, kurpitsapikkelsi, Bulgarian jugurtin yms, kaikki "happamat" ruuat.
      Jopa tomaatti aiheuttaa närästystä, se on hapokas, vaikkei maistuisi siltä ja kurkun vihreä kuori aiheuttaa närästystä, kuorittuna voin syödä tuoretta kurkkua. Joitakin voi närästää kahvi.

• Anonyymi

Kahvi tyhjään vatsaan aamusella aiheuttaa närästystä, sekä myös happamat hedelmät ja paprika plus tomaatti.
        Itse varon enää illalla syömästä sitrushedelmiä tai omenaa.
        Käristetty ruoka on myös yksi aiheuttaja.

Minä käytän tarpeen vaatiessa lääkärin määräämiä happosalpaajatabletteja.

• Veljelleni tehtiin ohitusleikkauksia alle nelikymppisenä. Hän joutui sairaalaan Rennie suussa.
      Siksi olen varuillani. Mutta olen muutama kuukausi sitten käynyt sydänfilmissä eikä mitään ollut. Mittasin tänään verenpaineen oli 124/82 ja syke 64.
      Minulla on nopealyöntisyyteen lääke, yritin jättää pois niin syke nousi heti 90 minuutissa.

• Anonyymi

Refluksi. Tähän joku taisi viitata.
        Tumma leipä (nykyisin vain kauraleipää), rasvainen ruoka, joskus jopa banaani, tuore kurkku, paprika, suklaa? jne.
        Kannattaa kokeilla olla ilman jotain ärsyttävistä ruoka-aineista vuorotellen.
        Somac on auttanut tilapäisesti.
        Ruokavalio auttaa, tarvitsee mitään lääkitystä harvoin.
        Puoli lasia piimää auttaa joskus.
        Ikävintä on, jos heräät siihen, että vatsahapot nousee suuhun.
        Sinulle pitäisi tehdä tähystys, mielestäni, varmistuu josko refluksista johtuvaa.
        Beng
        Joskus o kirjoitettu, että sydänvaivoja on hoidettu happovaivoina.

• Tuo ´´närästystä melkein koko ajan´´ kuulostaa huolestuttavalta.
      Usein juuri naisilla on epätyypillisempiä oireita, kuin miehillä, sydäninfarktissa.
      Pöyhäisin vähän googlea, löysin jutun, joka aika hyvin valaisee asiaa.
      https://www.is.fi/terveys/art-2000000820889.html

• Anonyymi

Hyvä linkki, kiitos ! Laitan toisen, refluksista, jonka toteaminen vaatii gastroskopian
        eli mahalaukun tähystyksen
        https://www.refluksi.fi/

• Anonyymi

Sydänkohtaus tuntuu käsivarressa luultavasti

Minulla ei koskaan ole ollut närästystä sanotaan nyt tällä vuosituhannella

Otan silti koktail 2: ssa natriumkarbonaattia hiukan ja säännöllisesti samoin erikseen magnesiumin tavallisena halpana hydroksidina
      Näistä liuotettuja tehdään näitä liemiä mitä kittaatte yllä suspensiona happovai voi hinne

Koktail1 on aminohappolajitelma, johon lisäsin viime vuonna testosteronia tuottavan eli nyt on 5 aminohapon koktail1

Prebioottina käytän perunajauhoa teeludikallisen liuotettuna ja probioottina kefiiriä jotka hakkaavat apteekkituotteet kuin oikea ongenkoukku

Ja tämä ja muu kaikki vitamiinit ... pysyy sisällä paremmin kuin uistin, myös hapantunut maito

Olen onnekkaasti syönyt lapsuuden tummaa keipää ja maitoa vahingossa oikein, joten maha on loistokunnossa tai vielä paremmassa

• Anonyymi

Rajoita kokteiliesi mainostamista ano 13:43. . Oma asiasi mitä "pommeja" teet itsellesi,
        mutta mikä sopii sinulle, voi olla jopa haitaksi ja jopa vaarallista jollekin muulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rajoita kokteiliesi mainostamista ano 13:43. . Oma asiasi mitä "pommeja" teet itsellesi,
        mutta mikä sopii sinulle, voi olla jopa haitaksi ja jopa vaarallista jollekin muulle.

Et voi paremmin kuvata
        En ainakaan minä keksi parempaa

Juntteja ei pidäkään auttaa siis ei kannata kuluttaa laatusikaa, niiden olo vain sellaisesta yleensä pahenee silmissä

Tänään on alalaatuaikaa kun siis Suomessa sunnuntai

ei muualla eli luterilainen ( Saksa) ja katolinen (Ranska) ja välimuotovalio ( Englanti) ovat auki

Tänne voi tarjota epä- ja alalaatuaikaa halvalla ei mene laatu hukkaan

• Anonyymi

"Ja tämä ja muu kaikki vitamiinit ... pysyy sisällä paremmin kuin uistin, myös hapantunut maito"

Uistinta sisälläni en ole kokeillutkaan.

• Anonyymi

Kaikella voi olla haittansa - ruokasoodallakin

Satunnaisenakin närästyksen helpottajana ruokasooda voi aiheuttaa myös ilmavaivoja, turvotusta, pahaa oloa ja vatsakipuja.

Ruokasoodassa on runsaasti suolaa, joten se voi lisätä janon tunnetta.

Ruokasoodaveden juomista ei suositella henkilöille, joilla on sydänsairaus, jokin maksasairaus tai korkea verenpaine !!!

• Anonyymi

Iän mukana närästykset pahenee, ja voi olla refleksit.
      Lääkärin luokse ja pyydät tähystyksen.

Iltaisin nukkumaan mennessä usein tuntuu, auttaa myös vuoteessa hartia-ja päänseudun kohotus.

• Anonyymi

Jos on refluksitauti kannattaa välttää iltasyömistä, että mahahapot ehtii rauhoittua
        ennenkuin menee nukkumaan.
        Mahahapot aloittavat toimintansa aina kun suuhusi jotain laitat, vaikka vain yhden viinirypäleen.

• Anonyymi

Vesi on myös vaarallista ämpärittäin
      Tulee ympärihumalaan

• Anonyymi

Minullakin närästi usein. Ja siitä seuraavaksi sitten sydänkohtaus ja pallolaajennus.

• Anonyymi

Erotitko sinä, nousiko happamenkarvas mahahappojen maku ylös nieluun vai polttiko rintaa
        sydänperäisesti ? Minullakin on samaa vaivaa ja mietin kumpaa se on, vai molempia.....

• Anonyymi

Korvensi rintaa melkein aina, toki eroja siinä olinko syönyt esim. jotakin rasvaista tai tulisesti maustettua ruokaa.

• Anonyymi

Okei, kiitos vastauksesta. En ole pystynyt paistettua, rasvaista tai voimakkaasti maustettua syömään 20 vuoteen, mutta korventaa tai närästää vain.
        Teke-lääkäri ei korvaa lotkauta, jos puhun, että josko on sydämessä jotain.

• Anonyymi

Geenit on hyvin vaarallisia ja pitää syödä geenivapaata ruokaa
      Toinen on sitten ruokasuola jossa on soodaa ja ruokasooda jossa on suolaa
      ne ovat myös vaarallisia koska molemmissa on atomeja

pyrkimys on atomivapaaseen pohjolaan

On kiva lukea tällä palstalla netistä kopioituja junttijuttuja joiden kirjoittaja
      ei ymmärrä kopionsa sisältöä

ruokasoodassa ei siis ole suolaa se on suola

täytä x , y seuraavaan yhtällöö

happo x = suola

först vatten sedan y inte vice versa

• Anonyymi

olipa taas tohtori!!

• Anonyymi

Refluksi johtuu mahaportin löystymisestä, lääkäri sano et iän mukana kaikki löystyy.

• Anonyymi

Ja herkkävatsaiset vielä erikseen. Olin tuonut kaupasta karpalosta ja rypäleistä tehtyy juomaa. Se karpalo, hyvin hapokkaana teki närästystä.
      Voilla lihan paistaminen närii, mutta kasviöljyillä ei.

• Anonyymi

Olen siirtynyt rypsiöljyyn. Kamala käry keittiössä (onneksi ei ole muodin mukaista avokeittiötä!) ja roiskuu ympäri paistinpannua hellalle. Mutta auttaa kolesterolin alentamisessa.
        Beng

• Anonyymi

Mahasyöpä aiheuttaa närästystä, mene lääkäriin.

• Sain äskettäin kuulla että eräällä lähiomaisella on iso kasvain keuhkojen ja ruokatorven välissä.
      On ollut oireita viime kesästä lähtien.
      Ahdistaa, limaa erittyy paljon ym..
      Syöminen ei tunnu hyvältä.
      Kunto on romahtanut viime viikkoina.
      Pelottaa ja tuntuu pahalta.

• Anonyymi

Minullakin on närästystä.

Aloitan huomenna viikon paaston, katson jos auttaisi.
        Yleensä paasto on auttanut kaikkiin vaivoihin.
        Tiedän kyllä että yli 70: nä ei saisi enää paastota, mutta teen sen kuitenkin. Viimeisen kerran.

Olen paastoillut vaikka miten monta kertaa, ja tykkään siitä.
        On ihan kuin olisi lomalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän kyllä että yli 70: nä ei saisi enää paastota, mutta teen sen kuitenkin. Viimeisen kerran.

Hanki ennen moottorisänky.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuorenpana paastosi, harvakseltaan, kerran en pitänyt varaani ja aloin syömään heti paaston jälkeen normaalisti, kyllä maha protestoi.

• liekko kirjoitti:

Nuorenpana paastosi, harvakseltaan, kerran en pitänyt varaani ja aloin syömään heti paaston jälkeen normaalisti, kyllä maha protestoi.

Minulla on vieläkin moottorisänky edesmenneen mieheni huoneessa. Ostin sen hänelle aikoinaan.
        Olen silti nukkunut omassa sängyssäni, kun käy vieraita niin nukkuvat moottorisängyssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä paastoa. minä hullu yritin laihduttaa liian tiukalla ruokavaliolla
        ja koko elimistö meni vialle.
        Ei missään nimessä suositella paastoa ikäänrtyneelle.

Sen aikaa kun ei söisi, mahahappoja ei tulisi
        ja kun taas alkaa syödä, mahahapot alkaa toimia eli niitä tulee,
        ehkä entistä enemmän ?
        Ei paasto auta kuin sen aikaa kun ei syö.

• Anonyymi

Jos uskot G- omenan voimaan.Ilman muuta auttaa. närästystä täläkin .Autoi ihan minuun apteekista Cuplaton 100g kapselit. Ruis ja kaura leivän kuin kaurapuron syömisen lopetus.

• En ole vielä muistanut ostaa G omenia. Pitääkin panna puutelistalle. Ruisleipä on pahasta jaKaurapuuro, varsinkin jos lisää siemeniä.

• Anonyymi

Oletko nimim. Liekko tietoinen kehosi happamuustilanteesta? Tiedätkö, että rasvattomien maitotuotteiden käyttäminen ravinnossa voisi parantaa tilannettasi.
      Myös psyykkiset tekijät aiheuttavat närästystä.

( herkkävatsain mies )

• En ole kuullut että happamuustilanteen voisi mitata.
        Eilen illalla taas närästi kovasti.
        Nykyisin on elämäni niin tasaista että ei pitäisi olla valittamista. Vai lieneeköhän liiankin virikkeetöntä.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

En ole kuullut että happamuustilanteen voisi mitata.
        Nykyisin on elämäni niin tasaista että ei pitäisi olla valittamista. Vai lieneeköhän liiankin virikkeetöntä.

Kehon "happamuus" on huuhaata.

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

En ole kuullut että happamuustilanteen voisi mitata.

Happamuus ei ole terveen ihmisen ongelma. Huuhailijat korostavat sitä.

• Anonyymi

Ala nukkua siinä moottorisängyssä, ja nostat pääpuolen viistosti hieman ylös.
      Kokeilemalla löytyy mieluinen ja itsellesi hyvä.
      Refluksioireiselle juuri kehuvat.

• Pitäisi siirtää omaan huoneeseeni moottorisänky, se on ollut pitkään suunnitelmissa. Minulla tulee hapanta nestettä suuhun ja tuntuu kuin ruoka tulisi takaisin, Refuksia?

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Pitäisi siirtää omaan huoneeseeni moottorisänky, se on ollut pitkään suunnitelmissa. Minulla tulee hapanta nestettä suuhun ja tuntuu kuin ruoka tulisi takaisin, Refuksia?

Vastauksia ja tietoa refluksista

• Anonyymi
        liekko kirjoitti:

Pitäisi siirtää omaan huoneeseeni moottorisänky, se on ollut pitkään suunnitelmissa. Minulla tulee hapanta nestettä suuhun ja tuntuu kuin ruoka tulisi takaisin, Refuksia?

Riuska mies tai kaksi Liekolle avuksi motarisängyn siirtoon, ja pääset säätämään yläkropallesi mieluisen asennon. Ja helpottaa vaivojasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Riuska mies tai kaksi Liekolle avuksi motarisängyn siirtoon, ja pääset säätämään yläkropallesi mieluisen asennon. Ja helpottaa vaivojasi.

Vanhemmiten alkaa nuo projektit viivästymään.
        Sekin vaikuttaa kun olen puolet vuodesta mökillä.
        Nyt mökillä on putket jäässä joten pysyn vielä jonkin aikaa kylillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vastauksia ja tietoa refluksista

Kiitos, luin linkin. Vatsan sisällön takaisinvirtaus kuvaa hyvin tuntemuksia ja muutkin oireet.
        Nykyisin syön hyvin vähän kerrallaan niin ei tule noita oireita niin paljon.

• Anonyymi

"pH-dieetissä kehon liikahappamoituminen on terveysongelma, jota pyritään korjaamaan. Sen mukaan nykyinen elintapamme happamoittavat elimistöämme.
      Se johtaa kymmeniin vaivoihin ja sairauksiin. Happamuutta aiheuttavat kala, liha, munat, juusto, jotkut viljat, sokeri, leivonnaiset sekä kovetetut ruokarasvat ja tavalliset ruokaöljyt.

Tätä happamoitumista kumoavat tietenkin emäkset, joita muodostuu raaoista kasviksista, tuoremehuista, vihreistä lehtikasveista, perunasta, juurikasveista sekä marjoista ja hedelmistä.

Dieetti ei perustu mihinkään tietoon ja on täysin ristiriidassa fysiologian kanssa.

Elimistön ja solujen pH on yksi tarkimmin säädeltyjä suureita. Veren pH on 7,35–7,45. Veressä on useita puskurijärjestelmiä ja lisäksi keuhkot ja munuaiset säätelevät sitä koko ajan. Tämän dieetin keskeinen tavoite onkin myydä kalliita terveystuotteita sillä tätä dieettiä on käytännössä mahdoton toteuttaa ilman erikoisvalmisteita.erikoislääkäri Juhani Knuuti kertoo PH-dieeteistä, joilla"luontaistuotekaupat" tekevät rahaa:

• Anonyymi

Erikoislääkäri Juhani Knuuti kertoo: Terve ihminen ei siis tarvitse ph-dieettejä, joiden keskeinen tavoite onkin myydä kalliita terveystuotteita sillä tätä dieettiä on käytännössä mahdoton toteuttaa ilman erikoisvalmisteita (mikä ei tarkoita luontaistuotekauppojen
        tuotteita)

• Anonyymi

Muista vetää sokka irti ennenkuin nielaiset sen granaattiomenasi.

• Hupss. Hyvä että kerroit :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7255
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      62
      5199
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4864
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4015
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3966
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      220
      3854
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3558
    8. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      41
      3183
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      52