hiljaisin lintu

lulu

niin mikä lintulaji mahtaa olla hiljaisin? haluaisin aloittaa hiljaisella lajilla...

6

1235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

      Linnuthan siis kuuluvat näihin äänekkäämpiin eläimiin, mutta ompahan muutama vähän hiljaisempikin, kuten rosellat eivät pahemmin melua. Pienistä peipoistakaan ei ääntä paljoa lähde, kuten seeprapeipolla on sen hereillä ollessaan tasainen ja hiljainen "tööt tööt tööt tööt" ääni, kun taas neitokakadulla kuuluu harvakseltaan toisinaan jopa vihlovan kovia kirkaisuja, isommista linnuista puhumattakaan. ;)

      Elikkä sanoisin, että rosellat, seeprapeipot, ja suosittelempa myös savanniparatiisikaijaa, olen kuullut sen olevan myös hiljainen, löytyy joistakin eläinkaupoista ja kasvattajilta, eläinkaupoissa myydään yleensä parakiittina tai lauluparakiittina.

      Joku voi kertoa muista peipoista vähän enemmän.

      • hiljaisia?

        Tuo ei pidä paikkansa. Olen useampia rosella yksilöitä tavannut ja eivät todellakaan ole hiljaisia


    • ainakin loppuillasta

      tää on semmonen lintulaji, että jos ruokit tai oikeestaan juotat sen niillä ravinteilla, mitkä on lajille ominaisia. se on pitkän alkuviserryksen jälkeen hiljaa pitkälle seuraavvaan päivään...

    • Tyttö

      Kanarianlintu naaras on todella hiljainen ja ihana lintu. Mulla oli pari vuotta naaras, kunnes ostin uroksen. Urokset laulavat välillä kovallakin äänellä. Naaraat eivät laulat, piippavat välillä ja osa-aikaa päivästä ovat ihan hiljaa, toista kuin seeprapeipot, jotka tööttäilevät pitkin päivää jatkuvasti.

      • rosella

        Kyllä rosellat ovat paljon hiljaisempia ja kaunisäänisempiä, ja värikkäämpiä kuin esim. nymfit ja undulaatit. Varsinkaat naarat eivät paljon ääntele, pojat joskus laulaa kauniilla äänellään. Minulla valkokurkkurosella pari ja punarosella pari.


    • lauluparakiitti

      savannit on hiljaisia ja niiden ääni on miellyttävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe