hiljaisin lintu

lulu

niin mikä lintulaji mahtaa olla hiljaisin? haluaisin aloittaa hiljaisella lajilla...

6

2593

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

Linnuthan siis kuuluvat näihin äänekkäämpiin eläimiin, mutta ompahan muutama vähän hiljaisempikin, kuten rosellat eivät pahemmin melua. Pienistä peipoistakaan ei ääntä paljoa lähde, kuten seeprapeipolla on sen hereillä ollessaan tasainen ja hiljainen "tööt tööt tööt tööt" ääni, kun taas neitokakadulla kuuluu harvakseltaan toisinaan jopa vihlovan kovia kirkaisuja, isommista linnuista puhumattakaan. ;)

Elikkä sanoisin, että rosellat, seeprapeipot, ja suosittelempa myös savanniparatiisikaijaa, olen kuullut sen olevan myös hiljainen, löytyy joistakin eläinkaupoista ja kasvattajilta, eläinkaupoissa myydään yleensä parakiittina tai lauluparakiittina.

Joku voi kertoa muista peipoista vähän enemmän.

• hiljaisia?

Tuo ei pidä paikkansa. Olen useampia rosella yksilöitä tavannut ja eivät todellakaan ole hiljaisia

• ainakin loppuillasta

tää on semmonen lintulaji, että jos ruokit tai oikeestaan juotat sen niillä ravinteilla, mitkä on lajille ominaisia. se on pitkän alkuviserryksen jälkeen hiljaa pitkälle seuraavvaan päivään...

• Tyttö

Kanarianlintu naaras on todella hiljainen ja ihana lintu. Mulla oli pari vuotta naaras, kunnes ostin uroksen. Urokset laulavat välillä kovallakin äänellä. Naaraat eivät laulat, piippavat välillä ja osa-aikaa päivästä ovat ihan hiljaa, toista kuin seeprapeipot, jotka tööttäilevät pitkin päivää jatkuvasti.

• rosella

Kyllä rosellat ovat paljon hiljaisempia ja kaunisäänisempiä, ja värikkäämpiä kuin esim. nymfit ja undulaatit. Varsinkaat naarat eivät paljon ääntele, pojat joskus laulaa kauniilla äänellään. Minulla valkokurkkurosella pari ja punarosella pari.

• lauluparakiitti

savannit on hiljaisia ja niiden ääni on miellyttävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2482
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1682
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      665
      1102
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      108
      1022
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      982
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      936
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      895
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      85
      780
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      746
    10. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      90
      732
    Aihe