Mitä tapahtuu, kun vaihtaa kännykkään uuden sim-kortin?
Lähteekö puhelimesta kaikki tiedot?
Onko puhelin silloin ns. tehdasasetuksilla?
Onko vaikea rakennella uusi kännykkä sellaiseksi kuin haluaa?
Olen kuullut, että koko puhelin menee jotenkin käyttökelvottomaksi.
Miten sen kanssa on?
Sim-kortin vaihto.
13
5533
Vastaukset
Ei SIM-kortilla ole mitään tekemistä puhelimen tietojen kanssa eli mitään ei mene.
- Anonyymi
Älypuhelimesta ei lähde tietoja, mutta peruspuhelimesta voi mennä ainakin puhelutiedot, mahdollisesti aika ja päivämäärä pitää asettaa uudelleen ja jos yhteystiedot ovat olleet talletettuina vain SIM-kortille, niin sinne ne sitten jäävätkin.
- Anonyymi
Ei mene nekään..
- Anonyymi
Vain simkortilla olevat tiedot katoaa.
- Anonyymi
Siinä mielessä käyttökelvottomaksi menee, että puhelimesta katoaa liittymä, eli sillä ei saa yhteyttä mobiiliverkkoon muuten kuin hätäpuheluja varten. Tavallisia puheluja ei voi soittaa puhelimesta eikä puhelimeen, eikä tekstareita voi lähettää tai vastaanottaa. Mobiiliverkkoon pääsemiseen tarvitaan se operaattorin tarjoama liittymä, jonka tiedot on SIM-kortilla, esim. tiedot, jonka perusteella puhelin tunnistetaan, ja operaattori voi laskuttaa verkon käytöstä. Ja onhan sinne simmille ollut joskus ennen tapana tallettaa muutakin tietoa, kuten esim. niitä puhelinnumeroita, mutta nykyään taidetaan käyttää yleisemmin puhelimen muistia niille.
Ilman simmiäkin voi käyttää muita viestimiä, jotka toimii minkä tahansa nettiyhteyden kautta, kuten vaikka esim. WhatsAppia tms., jos pääsee esim. wifi-yhteyden kautta nettiin. Ongelmana siinä on vaan se, että wifiä ei ole tarjolla läheskään niin laajasti kuin mobiiliverkkoa.- Anonyymi
Mutta uuden kortin mukana tulee tietenkin sitten uusi liittymä, jolla taas pääsee soittelemaan. Oma numero voi vaihtua tai sitten ei, ihan sen mukaan onko vanha numero siirretty uuteen liittymään.
- Anonyymi
Eipä ainakaan älypuhelimessa mene muutakuin yhteystiedot, jos ne on tallennettu sim kortille.Jos olet tallentanut yhteystietosi google tilille niin et menetä niitäkään. Ja whatsapp täytyy määritellä uudelleen,jos numero vaihtuu.
- Anonyymi
Puhelimen vaihtuessa menee yhteystiedot koneen mukana elleivät ne ole SIM- kortilla.
Miten yhteystiedot saa puhelimesta kortille? Yritin, mutta tapahtuma tehtäisiin jollakin ohjelmalla, jonka tietoturva tms. sepustuksen lukeminen olisi vienyt viikon.
Eikö yhteystietoja voi siirtää johonkin muistiin ja sieltä SIM- kortille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhelimen vaihtuessa menee yhteystiedot koneen mukana elleivät ne ole SIM- kortilla.
Miten yhteystiedot saa puhelimesta kortille? Yritin, mutta tapahtuma tehtäisiin jollakin ohjelmalla, jonka tietoturva tms. sepustuksen lukeminen olisi vienyt viikon.
Eikö yhteystietoja voi siirtää johonkin muistiin ja sieltä SIM- kortille?Ei mene yhteystiedot..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene yhteystiedot..
On vanha puhelin ilman SIM- korttia. Voisiko sieltä löytää yhteystiedot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vanha puhelin ilman SIM- korttia. Voisiko sieltä löytää yhteystiedot?
Pilvestä ne löytyy nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilvestä ne löytyy nykyään.
Valitsin tallennuspaikaksi SIM- kortin, mutta osoitteet ovat kuitenkin puhelimessa? Miksi niin? Vaikuttaa väkivaltakoneistolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitsin tallennuspaikaksi SIM- kortin, mutta osoitteet ovat kuitenkin puhelimessa? Miksi niin? Vaikuttaa väkivaltakoneistolta.
Pilveen vaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664