Sim-kortin vaihto.

Anonyymi

Mitä tapahtuu, kun vaihtaa kännykkään uuden sim-kortin?
Lähteekö puhelimesta kaikki tiedot?
Onko puhelin silloin ns. tehdasasetuksilla?
Onko vaikea rakennella uusi kännykkä sellaiseksi kuin haluaa?
Olen kuullut, että koko puhelin menee jotenkin käyttökelvottomaksi.
Miten sen kanssa on?

13

5533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei SIM-kortilla ole mitään tekemistä puhelimen tietojen kanssa eli mitään ei mene.

    • Anonyymi

      Älypuhelimesta ei lähde tietoja, mutta peruspuhelimesta voi mennä ainakin puhelutiedot, mahdollisesti aika ja päivämäärä pitää asettaa uudelleen ja jos yhteystiedot ovat olleet talletettuina vain SIM-kortille, niin sinne ne sitten jäävätkin.

      • Anonyymi

        Ei mene nekään..


    • Anonyymi

      Vain simkortilla olevat tiedot katoaa.

    • Anonyymi

      Siinä mielessä käyttökelvottomaksi menee, että puhelimesta katoaa liittymä, eli sillä ei saa yhteyttä mobiiliverkkoon muuten kuin hätäpuheluja varten. Tavallisia puheluja ei voi soittaa puhelimesta eikä puhelimeen, eikä tekstareita voi lähettää tai vastaanottaa. Mobiiliverkkoon pääsemiseen tarvitaan se operaattorin tarjoama liittymä, jonka tiedot on SIM-kortilla, esim. tiedot, jonka perusteella puhelin tunnistetaan, ja operaattori voi laskuttaa verkon käytöstä. Ja onhan sinne simmille ollut joskus ennen tapana tallettaa muutakin tietoa, kuten esim. niitä puhelinnumeroita, mutta nykyään taidetaan käyttää yleisemmin puhelimen muistia niille.

      Ilman simmiäkin voi käyttää muita viestimiä, jotka toimii minkä tahansa nettiyhteyden kautta, kuten vaikka esim. WhatsAppia tms., jos pääsee esim. wifi-yhteyden kautta nettiin. Ongelmana siinä on vaan se, että wifiä ei ole tarjolla läheskään niin laajasti kuin mobiiliverkkoa.

      • Anonyymi

        Mutta uuden kortin mukana tulee tietenkin sitten uusi liittymä, jolla taas pääsee soittelemaan. Oma numero voi vaihtua tai sitten ei, ihan sen mukaan onko vanha numero siirretty uuteen liittymään.


    • Anonyymi

      Eipä ainakaan älypuhelimessa mene muutakuin yhteystiedot, jos ne on tallennettu sim kortille.Jos olet tallentanut yhteystietosi google tilille niin et menetä niitäkään. Ja whatsapp täytyy määritellä uudelleen,jos numero vaihtuu.

      • Anonyymi

        Puhelimen vaihtuessa menee yhteystiedot koneen mukana elleivät ne ole SIM- kortilla.

        Miten yhteystiedot saa puhelimesta kortille? Yritin, mutta tapahtuma tehtäisiin jollakin ohjelmalla, jonka tietoturva tms. sepustuksen lukeminen olisi vienyt viikon.

        Eikö yhteystietoja voi siirtää johonkin muistiin ja sieltä SIM- kortille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelimen vaihtuessa menee yhteystiedot koneen mukana elleivät ne ole SIM- kortilla.

        Miten yhteystiedot saa puhelimesta kortille? Yritin, mutta tapahtuma tehtäisiin jollakin ohjelmalla, jonka tietoturva tms. sepustuksen lukeminen olisi vienyt viikon.

        Eikö yhteystietoja voi siirtää johonkin muistiin ja sieltä SIM- kortille?

        Ei mene yhteystiedot..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mene yhteystiedot..

        On vanha puhelin ilman SIM- korttia. Voisiko sieltä löytää yhteystiedot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vanha puhelin ilman SIM- korttia. Voisiko sieltä löytää yhteystiedot?

        Pilvestä ne löytyy nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilvestä ne löytyy nykyään.

        Valitsin tallennuspaikaksi SIM- kortin, mutta osoitteet ovat kuitenkin puhelimessa? Miksi niin? Vaikuttaa väkivaltakoneistolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitsin tallennuspaikaksi SIM- kortin, mutta osoitteet ovat kuitenkin puhelimessa? Miksi niin? Vaikuttaa väkivaltakoneistolta.

        Pilveen vaan..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe