Olenko viallinen, kun minulla on edelleen se sama lapsen usko tallella? Ikää jo kuitenkin 27v.

Anonyymi

Kun minä itse uskon, että vaikka kuolema on mysteeri. Se on samalla kaunis tapahtuma ja mitään pelättävää ei ole.

Kun tämä maailma on meille ihan oikeasti vieläkin mysteeri, vaikka yritämme sitä oppia ymmärtämään.

Koska en ihan niele, että tiedämme vielä kaikkea aivoistakaan. Eikös se ollut niin? Että tietoisuus nykytiedon mukaan säilyy hetken jälkeen kuoleman? Mitä tapahtuu viimeisessä informaatiossa?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu nyt vähän siitä mihin uskot!!

    • Anonyymi

      "pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi kruunuasi"
      Ilm: 3: 11

    • Anonyymi

      "Kun minä itse uskon, että vaikka kuolema on mysteeri. Se on samalla kaunis tapahtuma ja mitään pelättävää ei ole. "

      Riippuu kai miten kuolee. Olen yhden kuoleman nähnyt päivästä päivään, vaikka en paikalla ollutkaan, kun silmät sulkeutuivat lopullisesti. Tai eivät ne sulkeutuneet, minä ne suljin, kun soiton sain ja saavuin paikalle.

      Mutta kuvasivat paikalla olleet tapahtumaa lähinnä viimeiseksi huokaukseksi.

      Exäni hän oli, minä sitten suljin ne silmät ja annoin suudelman poskelle. Hämmästyin kuinka kylmä ihminen oli vaikka kuolemasta oli vain vaan tunti. Me emme olleet siis enää pariskunta mutta hyvissä väleissä. Saatoimme hänet sitten hänen veljensä kanssa saattohoidosta hautaan.

      "Kun tämä maailma on meille ihan oikeasti vieläkin mysteeri, vaikka yritämme sitä oppia ymmärtämään."

      Onhan se. Ja siksipä me yritämme oppia ymmärtämään. Lopullinen totuus? Onko sitä edes?

      "Mitä tapahtuu viimeisessä informaatiossa?"

      Emme tiedä, yksikään kuollut ei sitä ole tullut kertomaan.

      • Anonyymi

        Hän soitti, kun siirrettiin Tornisairaalasta, että tuletko katsomaan ja menin ja niitä näitä juteltiin ja sitten totesi, että tämähän on sitten sellainen saattohoitolaitos ja kuolen. Se oli ainoa hetki jolloin menin sanattomaksi. En nimittäin tiennyt.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        pidä ainakin lapsena saatu sydämen usko, älä lähde eksyttäviin oppeihin.
        Jumala kuulee kaikki rukoukset, ja raamatussa:

        "Mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa
        näkee, maksaa sinulle"
        Matt: 6: 6


    • Anonyymi

      Kyllä ilman tietoisuutta voi elää ja sitä ei välttämättä muut huomaa.

      • Anonyymi

        Ei varmasti, koska silloin on näkymätön. Kaikki materia muodostuu tietoisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti, koska silloin on näkymätön. Kaikki materia muodostuu tietoisuudesta.

        Tietoisuuden voi määritellä psykologisilla kysymyksillä , mutta kyllä sen tutut tajuavat ilmankin.


    • Anonyymi

      Lapsenuskon pysyminen voi olla harvinaista mutta tuskin on syytä ajatella sen tekevän kenestäkään keskimääräistä riikinäisempää. Enemmän olisin kohdallasi huolissani siitä, että haet perusteluja uskolle esimerkiksi vajaasta tietämisestä.

      "Että tietoisuus nykytiedon mukaan säilyy hetken jälkeen kuoleman?"

      Voi pitää paikkansa jos kuolema määritellään siten, että se tapahtuu hetken ennen tietoisuuden samumista. Mutta kun kuolema on usein aika pitkä tapahtuma, niin minkään nanosekunnilleen tarkan kuolinhetken asettaminen ei liene mielekästä. Sydänpysähdyksen ja keuhkojen tuuletuksen loppumisen jälkeen eläinten soluissa riittää vlskettä minuutteja ja aivotkin jaksavat pelittää jonkin aikaa.

    • Anonyymi

      Ole iloinen lapsen uskostasi, mutta pyydä Jeesusta opettamaan Raamatun mukaista "vahvaa ruokaa" maidon lisäksi, ettet lankeaisi eksyttäjiin, joita riehuu näilläkin sivuilla useita. Jos janoat, niin tulet huomaamaan Jeesuksen lempeän ohjauksen. Kun alat epäillä, pyydä Jeesusta antamaan vahvistus uskollesi, niin Hän antaa sen ensitilassa, omalla selvällä tavallaan, jonkun omansa kautta , tai Raamatusta. Terve tuloa meidän "yltäkylläisten" iloiseen ja rakastavaan joukkoon.

    • Hyvä jos on vielä aikuisenakin sopivaa ihmettelyä jäljellä.

    • Anonyymi

      Kun hopealanka pimahtaa poikki niin sielu liitelee tuonpuoleiseen. Siellä levätään ja "lomaillaan" tietty aika, jos tehtävä maan päällä on jäänyt kesken niin melko lyhytkin aika. Vanhalla sielulla voi mennä tuhatkin vuotta maanpäällisessä ajassa mitattuna. Tuonpuoleisessa aikaa ei ole.
      Yleensä rakastavaiset ja vihamiehet syntyvät ns käsi kädessä. Heillä on karmallinen side.

      • Vai niin. Ja sitten välillä mennään katsomaan miten "uskomattomia" grillataan helvetin tulessa. Kysymys kuuluu, että miten sitten kun uskova äiti näkee "grillivartaassa" oman poikansa joka ei ollut uskossa? Tuleeko tuolle uskovalle äidille silloin "hieno olo"?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai niin. Ja sitten välillä mennään katsomaan miten "uskomattomia" grillataan helvetin tulessa. Kysymys kuuluu, että miten sitten kun uskova äiti näkee "grillivartaassa" oman poikansa joka ei ollut uskossa? Tuleeko tuolle uskovalle äidille silloin "hieno olo"?

        Kaikki joutuvat tuonpuoleiseen eikä ketään krillata.
        Ja helvetti on täällä maanpäällä. Tai helvetillisett elinolot niille jotka sen ovat omilla teoillaan ansainneet. Karna toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki joutuvat tuonpuoleiseen eikä ketään krillata.
        Ja helvetti on täällä maanpäällä. Tai helvetillisett elinolot niille jotka sen ovat omilla teoillaan ansainneet. Karna toimii.

        Jaa, että helvettiä ei siis olekkaan? Tämäpä oli yllätys. Niin ja sana "karna" kirjoitetaan kyllä "karma" ja sillä ei tietääkseni ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa vaan se kuuluu intialaisiin uskontoihin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Karma


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Jaa, että helvettiä ei siis olekkaan? Tämäpä oli yllätys. Niin ja sana "karna" kirjoitetaan kyllä "karma" ja sillä ei tietääkseni ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa vaan se kuuluu intialaisiin uskontoihin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Karma

        Joko olet eläkkeellä, IR?


    • Anonyymi

      Jeesus ja Paavali puhuivat uskossa kasvamisesta. Ei uskova vauvanruoalla voi koko elämäänsä elää vaan kaipaa ruisleipää, että kasvaisi.

    • Anonyymi

      "Kun minä itse uskon, että vaikka kuolema on mysteeri. Se on samalla kaunis tapahtuma ja mitään pelättävää ei ole."

      Millä tavalla kuolema on mysteeri? Elimistö lopettaa toimimisen syystä tai toisesta. Kuolema on osa elämää ja luonnollinen kiertokultu. Se on vain hyvä, ettei sitä pelkää liikaa, mutta osaa myös arvostaa elämäänsä ja vaalia sitä.

      "Kun tämä maailma on meille ihan oikeasti vieläkin mysteeri, vaikka yritämme sitä oppia ymmärtämään."

      Eikö olekin mahtavaa, että voidaan oppia jatkuvasti uutta.

      "Koska en ihan niele, että tiedämme vielä kaikkea aivoistakaan. Eikös se ollut niin? Että tietoisuus nykytiedon mukaan säilyy hetken jälkeen kuoleman? Mitä tapahtuu viimeisessä informaatiossa?"

      Toki aivojen toiminnasta tieto tarkentuu mitä enemmän niitä opiskellaan.

      Mikä on raja sanalle kuolema? Toki tietoisuus säilyy vielä hetken vaikka tärkeä elintoiminto on loppunut. Vaikka pää leikataan irti, niin aivot toimivat hetken.

      Mitä tarkoitat viimeisellä informaatiolla? Ihan viimeistä signaalia aivoissa on vaikea sanoa. Täytyy myöntää, etten ole tutustunut tälläiseen tutkimukseen. Luulisi siihenkin olevan selvitys, kun etsii ammattitutkimuksia.

    • Anonyymi

      Kun hopealanka katkeaa ja irtaannut ruumiistasi niin älä jää maan päälle vaan suuntaa kohti valotunnelia. Kummitukset ovat niitä jotka jäävät haahuiemaan joksikin aikaa maan piiriin. Ennen oli hautausmaalla karsikko puu jota myöten sielu singahti tuonilmaiseen maailmaan.

      • Anonyymi

        edelliset kommentit kuuluis palstalle > kuolema ja suru.


    • Anonyymi

      Useimmat tietysti viisastuvat aikuistuessaan ja alkavat ajatella asioita omalla järjellä. Yleensä kouluikäiset osaavat jo erottaa sadut ja todellisuuden.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe