Mitäs helvettiä nytten? Sairastuin työuupumukseen ja sitä kautta masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön täysin yllättäen keväällä. Työsuhde oli jo loppunut muutenkin, joten ajattelin, että no huilitaan kesä niin eiköhän työt ala taas maittaa, vaan toisin kävi.
Lyhyesti: Sain lääkityksen ja B-lausunnon, ja olen hakenut Kelalta sairauspäivärahaa. Mutta kelan mukaan minulla ei ole todettu sellaista työkyvyn alenemista, joka estäisi minua tekemästä it-tradenomin töitä? Mitä aktuaalista fäkkiä? Muisti pätkii, pelkkä macbookin näkeminen laukoo paniikinomaisia tuntemuksia, kaikki koodikielet tuntuu yhtäkkiä heprealta. En pysty keskittymään, nukkumaan, syömään...
Kysymykseni siis kuuluu: Miten tämä osoitetaan Kelan lääkäreille todistettavasti niin, että pystyvät sen sairauspäivärahan myöntämään. Joku Kelan tonttu jossain haastattelussa sanoi että alle 5% hakemuksista hylätään sen takia, ettei työkyvyn alentumista pystytä toteamaan ja minä olen nyt tuossa prosentissa.
Sairauslomalle ja takas töihin vaan kun ei onnistu
4
175
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäyksenä vielä, että ois niin mukava joskus tästä toipuakin ja päästä ehkä takas töihin, olipa se sitten IT-alaa tai jotain muuta alaa. Mutta tämä kaikki vaan pahentaa tilannettani. Haluaisin parantua ennen kuin olen iän puolesta ongelmajätettä työmarkkinoilla.
- Anonyymi
MT-ongelmat ovat IT-alalla aika lailla tabu, koska vielä 25-35 vuotiaaksi asti ollaan kaikki vielä usein kovin ylimielisiä, narsistisen itseriittoisia ja kuolemattomia, kukin oman elämänsä tulevia Steve Jobseja tai Elon Muskeja, tai no ainakin lompsitaan konttorilla trendikkäissä merkkihuppareissa ja palaveerataan kansainvälisissä tiimeissä, mutta mikäli näin ei omalla osalla sitten käynyt, uran nousukiito katosi, ja masennus on muutes oikeastaan lopulta terve hälytysmerkki että olet elännyt pidemmän aikaa ihan valheessa, suosittelen seuraavaksi etsimään Psykiatrian erikoislääkärin joka on perehtynyt työuupumukseen. Ja jo yksikin käynti yksityisellä puolella maksaa 120-200 eur a´45 minuuttia.
- Anonyymi
hmm olla Steve Jobs... Ei tule mitään mieleen eikö se soitellut kauheasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hmm olla Steve Jobs... Ei tule mitään mieleen eikö se soitellut kauheasti
Onneksi osaan lukea, niin voin hankia tietoo aiheesta mitä Jobsi teki, niin ei tarvi tupeltaa rahoja jollekin esi lukialle
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892