Kotisivuista

Kesiksen sivuilla on meneillään "sota" kotisivujen päivittämisestä. Joten ajattelin kysellä täältäkin mielipidettä kotisivujen päivittämisestä. Etenkin kasvattajien sivuista on keskustelua käyty.

Ymmärrys kyllä riittää niitä kohtaan jotka eivät syystä tai toisesta pääse enää sivuilleen. Mutta yleisesti on keskustelua käyty siitä, että voisi sivuilla ilmoittaa jos niitä ei enää päivitetä, tai jos päivityksessä on tauko. Koskien niitä jotka sivuilleen vielä pääsevät.

Itse olen lähinnä vain sivusta seurannut tätä keskustelua. Mutta ajattelin katsoa minkä verran tämä täällä aiheuttaa keskustelua...

Eli mielipiteitä. Siis fiksuja ja asiallisia.

15

1238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotake

Sana "sota" on mielestäni väärä sana kuvaamaan Kesiksellä käytävää keskustelua. Kyseessähän on vain mielipide-erot.
      Jos nyt kuitenkin kommentoin tuota, niin mielestäni kyllä se on rotan ostajankin velvollisuus tehdä "jotain" sen eteen, jos aikoo rottia ostaa. Kuten foorumilla onkin kirjoitettu, että onko se nyt niin vaikeaa kysyä kasvattajalta sähköpostin välityksellä, kun Kesiksen kasvattalistalta kuitenkin näkee jokaisen kasvattajan kasvattamat värit, sekä kuviot.
      Olisiko sitten mukavampaa, jos näillä kasvattajilla, joilla ei ole sivut ajan tasalla, ei olisi sivuja lainkaan. Miettikäähän sitäkin.
      Kyllä tuo on nyt aivan turhasta nurisemista.

• mietityttää

"Olisiko sitten mukavampaa, jos näillä kasvattajilla, joilla ei ole sivut ajan tasalla, ei olisi sivuja lainkaan."

haloooooo...mitä helvettiä niillä sivuilla sitten sielä tekee ellei niitä päivitetä,eikös se ole ihan sama kun niitä ei olisikaan???????

• rotake
        mietityttää kirjoitti:

"Olisiko sitten mukavampaa, jos näillä kasvattajilla, joilla ei ole sivut ajan tasalla, ei olisi sivuja lainkaan."

haloooooo...mitä helvettiä niillä sivuilla sitten sielä tekee ellei niitä päivitetä,eikös se ole ihan sama kun niitä ei olisikaan???????

Sivujen pelkkä tarkoitus ei varmaankaan ole rottien myynti, vaan löytyyhän sivuilta (useimmilta) kuvia ja tietoa myös omista rotista. ;)
        Mitäs jos kirjoittelisit samalla tyylillä myös foorumilla. Kun siellä olet jo kuitenkin myös rutissut.
        Että te jaksatte turhasta rutista.
        Kaikki kun tässä elämässä ei tule valmiina nenän eteen. Jos sinulla on tuollainen asenne, toivon, että kasvattajatkin huomaavat sen ja antavat rottansa muihin koteihin.
        mitenkäs fiksusti kommentoisit tuohon, mitä oli tuolla foorumillakin kirjoitettu, että ei kotisivujen päivittämättä jättäminen tee kenestäkään huonoa kasvattajaa.
        -Vai onko sinulla kenties oma lehmä ojassa, kun päivität sivusi, mutta rottavauvat jäävätkin omiin käsiisi. Ja nyt piti keksiä jokin "aihe" millä yrittää mollata VIRALLISIA kasvattajia.

• rottaliini
        mietityttää kirjoitti:

Siinäpä olikin rakentava ja asiallinen kommentti.
        Tapelkaa lapset, tapelkaa.

• rottaliini
        rottaliini kirjoitti:

Tarkoitin siis tämän "mietityttää" kommenttia.
        -sori-

• rotake kirjoitti:

Sivujen pelkkä tarkoitus ei varmaankaan ole rottien myynti, vaan löytyyhän sivuilta (useimmilta) kuvia ja tietoa myös omista rotista. ;)
        Mitäs jos kirjoittelisit samalla tyylillä myös foorumilla. Kun siellä olet jo kuitenkin myös rutissut.
        Kaikki kun tässä elämässä ei tule valmiina nenän eteen. Jos sinulla on tuollainen asenne, toivon, että kasvattajatkin huomaavat sen ja antavat rottansa muihin koteihin.
        mitenkäs fiksusti kommentoisit tuohon, mitä oli tuolla foorumillakin kirjoitettu, että ei kotisivujen päivittämättä jättäminen tee kenestäkään huonoa kasvattajaa.
        -Vai onko sinulla kenties oma lehmä ojassa, kun päivität sivusi, mutta rottavauvat jäävätkin omiin käsiisi. Ja nyt piti keksiä jokin "aihe" millä yrittää mollata VIRALLISIA kasvattajia.

Olikohan tuo kommentti miulle suunnattu???

• mietityttää taas
        rotake kirjoitti:

kommentoin vain että eikö sivujen päivittämättä jättäminen ole sama kuin sivuja ei olisi ollenkaan?!

• minulle taas
        moona81 kirjoitti:

Olikohan tuo kommentti miulle suunnattu???

ei vaan suoraan minulle!

• henkilöä
        rotake kirjoitti:

luettuani tarkemmin viestiäsi ja nyt vasta kyllä vastaan siihen kun en ensin halunnut edes kommentoida tuohon viestiisi koska minusta ei ollut kyse.niin ketä tarkoitat viestilläsi? itse meinaan en ole kesyrotta yhdistyksellä keskustellut mutta seurannut kylläkin kotisivuista olevaa aihetta. itselläni ei edes ole kotisivuja!
        joten on aika outoa että herjaat minua ja syyttelet minua kun et edes tiedä kuka olen....

• kurrnappi
        rotake kirjoitti:

nyt puhut asiasta josta et edes tiedä!
        sinun on aivan turha tänne tulla puhumaan minusta ja kasvatuksestani kun et edes tunne minua ja keskustelujen perusteella et tiedä ollenkaan miten poikaset saan myytyä...että annappa asian olla!

p.s viitaten kommenttiisi "poikasetkin jäävät käsiisi" sain juuri myytyä 2.4 syntyneet poikaset yksityisille,eikä yhtään jäänyt kotiin ja edellinenkin poikue meni hyvin maailmalle.

• Virallinen kasvattaja
        kurrnappi kirjoitti:

nyt puhut asiasta josta et edes tiedä!
        sinun on aivan turha tänne tulla puhumaan minusta ja kasvatuksestani kun et edes tunne minua ja keskustelujen perusteella et tiedä ollenkaan miten poikaset saan myytyä...että annappa asian olla!

p.s viitaten kommenttiisi "poikasetkin jäävät käsiisi" sain juuri myytyä 2.4 syntyneet poikaset yksityisille,eikä yhtään jäänyt kotiin ja edellinenkin poikue meni hyvin maailmalle.

Harmittaa kyllä kun sinäkin tehtailet rottia ilman virallista nimeä ja myyt eläinkauppoihin.Vai kiellätkö?Pitäis jollain lailla kieltää muilta kasvatus kuin virallisilta, jotka on käyneet kurssit, tuntee genetiikan, ettei synny dumboja, tuplarexejä ym....Ja käytät hirveetä kieltä myös,vihjeeksi vaan:(

• Voi tyhmät
        rottaliini kirjoitti:

Liityn rottaliinin kommenttiin, tapelkaa kersat tapelkaa! Se on varmaan kuulkaan jokaisen oma asia päivittääkö sivujaan vai ei. Jos on jotain asiaa kasvattajalle, niin voi mailata tai soittaa! Turha ruveta rutisemaan tyhjästä! xD Voi tziisus!

• totta
        Voi tyhmät kirjoitti:

Liityn rottaliinin kommenttiin, tapelkaa kersat tapelkaa! Se on varmaan kuulkaan jokaisen oma asia päivittääkö sivujaan vai ei. Jos on jotain asiaa kasvattajalle, niin voi mailata tai soittaa! Turha ruveta rutisemaan tyhjästä! xD Voi tziisus!

Aikasta jännä juttu ettei ihmiset osaa keskustella aiheista nälvimättä toisiaan.. Jokaisellahan on oikeus mielipiteisiinsä ja hyvä niin. Tämäkin aihe oli kotisivuista ja että mitä mieltä ihmiset on sivujen päivityksistä.

Mutta yht äkkiä ollaankin kasvattajien välisessä "turnauksessa". "Minä olen virallinen kasvattaja ja sinä tehtailija." Siihen on kommentoitava sen verran että kasvattaja nimi ei takaa sitä että onko kyseessä tehtailija vai ei. Eikä sitä että osaako kasvattaa vai ei. Eli nimi ei varsinaisesti ole mikään "takuutodistus". Sillä olkoon kasvattaja tai ei niin vastuu eläimestä on kummallakin sama!

Ei kyl pitän romaania kijoittaa.. Mut harmittaa vaa et tulevat eläinten omitajat ja kasvattajat lukevat myös näitä. Toivottavasti he ymmärtävät ettei kaikki eläinten omitajat ole samanlaisia...

• Virallinen kasvattaja kirjoitti:

Harmittaa kyllä kun sinäkin tehtailet rottia ilman virallista nimeä ja myyt eläinkauppoihin.Vai kiellätkö?Pitäis jollain lailla kieltää muilta kasvatus kuin virallisilta, jotka on käyneet kurssit, tuntee genetiikan, ettei synny dumboja, tuplarexejä ym....Ja käytät hirveetä kieltä myös,vihjeeksi vaan:(

Nimimerkki "Virallinen kasvattaja" on joko provoilija tai ei tiedä nykyistä kasvattajanimikäytäntöä.

Kasvattajakurssille pääsee hakemuksesta henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja on jo kasvattanut rottia jonkin aikaa; genetiikkaa tulee tuntea sekä tietenkin yleisesti rottien hoito. Nimeä ei voi hakea kuin kurssin käynyt henkilö. Tätä faktaa vasten "virallisen kasvattajan" kommentti on siinä mielessä virheellinen, ettei kukaan kasvattaja voi nykyisin saada nimeä ennen kuin on kasvattanut jonkin aikaa ja käynyt kurssin. Tuskin kukaan sitä paitsi edes haluaisi hakea nimeä ennen kuin on kasvattanut useita poikueita ja todennut, että kyllä, tämä on minun juttuni.

http://members.fortunecity.com/rotankolo

• kurrnappi as marinka
        Virallinen kasvattaja kirjoitti:

ärsyttääkö sinua noin paljon että minulla ei ole kasvattaja nimeä! minä hankin kasvattaja nimen sitten kun hankin...ei minulla mikään kiire ole sitä hankkia!

ilmeisesti tunnet minut koska olet tietäniväsi että myyn poikaset eläinkauppaan. kumpi meistä on näiden rottien kasvattaja,puhut siihen tyyliin kun kasvattaisit näitä rottiani!

p.s ei ne viralliset kasvattajatkaan kaikki niin pyhimyksiä ole kuin luullaan...he vain eivät kerro kaikkea ääneen,mutta minä uskallallan sanoa ääneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe