Miksei vanhemma ihmiset meditoi?

Anonyymi

Olen yrittänyt etsiä mutta en ole törmännyt missään tietoon että vaikka Japanissa meditoisi kukaan muu kuin munkit ja valkoinen nainen joka on siellä lomalla.
Olen katsonut kaikki löytämäni videot joissa on vanhempia Japanilaisia niin eivät he meditoi yhdessäkään, eivät edes mainitse sitä.
Kuviakaan ei löydy kuin lavastettuja kaupalliseen käyttöön otettuja kuvia.
Jos katsoo vaikka Googlen kuvahaulla "meditation" niin ei tule kuin valkoisen nuoren naisen tai munkin kuvia.
Miksei kukaan muu meditoi kuin munkit tai valkoinen nuori nainen jos se on niin hyödyllistä?

16

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muut ei laita kuviaan nettiin?

    • Anonyymi

      Suurin osa buddhalaisista ei meditoi. Suurin osa kristityistä ei rukoile. Kirkkohäät pidetään ja lapset saa kasteen ja hautajaisetkin on kirkossa mutta noihin tilaisuuksiin ne rukoilut jää.

      Meditointi taitaa ollakin lähinnä yliopistonaisten juttu, sekin siltä pohjalta että saadaan facessa kehuttua että ollaan henkisiä. Munkit asia erikseen. Mutta on myös muuten munkkeja jotka eivät meditoi. Näin olen lukenut erään buddhalaisen munkin kirjoituksesta.

      Suurin osa buddhalaisistakin taitaa elää aivan tavallista elämää. Pojatkin pakotetaan luostareihin tietyssä iässä mutta ei ne siellä halua olla.

      • Anonyymi

        Mun tietojen mukaan vain vanhemmat munkit meditoi.


      • Anonyymi

        Niin, kun ihmetellään että miksi ns. buddhalaisten valtioiden ihmiset eivät harjoita buddhalaisuutta ja meditoi, niin sama koskee ns. kristittyjen maitten asukkaita. Vain marginaalinen osa uskoo, käy kirkoissa ja rukoilee.


    • Anonyymi

      Miksi pitää meteliä meditoinnista. Ja kyllähän tosiasia on, että suurin osa maailman väestöstä ei meditoi, ei myöskään ns. buddhalaisissa maissa.

      • Anonyymi

        Mitä meditaatio on? Jos esimerkiksi joku huomaa kaupassa kauniin vaatekappaleen, hän alkaa meditoida sitä, toisin sanoen miettiä sitä koko ajan, se on meditaatiota. Jos vaikka haluaa taloa tai autoa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä meditaatio on? Jos esimerkiksi joku huomaa kaupassa kauniin vaatekappaleen, hän alkaa meditoida sitä, toisin sanoen miettiä sitä koko ajan, se on meditaatiota. Jos vaikka haluaa taloa tai autoa jne.

        Myös sanaa jooga käytetään usein väärin. Jooga tarkoittaa yhteyttä. Jos vaikka jopa kristitty rukoilee, sekin on yhteyttä, joogaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös sanaa jooga käytetään usein väärin. Jooga tarkoittaa yhteyttä. Jos vaikka jopa kristitty rukoilee, sekin on yhteyttä, joogaa.

        Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä.

        "Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä."


        Ei ole. Joogaa pidetään nykyään voimisteluna. Mutta se ei ole joogaa, jooga voi olla myös vain rukousta, kristinuskon, islamin jne. harjoittamista. Vaikka ei voimistelussa ole mitään pahaa. Joihinkin joogamuotoihin kuuluu voimistelu, mutta yleensä sana tarkoittaa yhteyttä. Jooga voi olla myös kävelyä ja rukoilemista, se on joogaa, se on yhteyttä, tai lepäämistä ja rukoilemista, sekin on joogaa.



        JOOGA TARKOITTAA YHTEYS:


        Yhteys keneen vaan: Jeesukseen, Allahiin myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä.

        "Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä."


        Ei pidä mitään olla ristissä, jotta se olisi jooga.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä."


        Ei pidä mitään olla ristissä, jotta se olisi jooga.

        Jooga= yhteys.


        Krishnaan, Jeesukseen, Allahin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä."


        Ei pidä mitään olla ristissä, jotta se olisi jooga.

        "Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä."


        Ei pidä mitään olla ristissä, jotta se olisi jooga.
        Ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sormien sijaan jalkojen tulee olla ristissä."


        Ei pidä mitään olla ristissä, jotta se olisi jooga.
        Ei mitään.

        MIksi kaikki kuvittelevat, että meditaatio ja jooga tarkoittaa vain itää?


    • Anonyymi

      Kirjoitin viestin meditoinnista ja uskonnollisesta kulttuurista, mutta jostain syystä se poistettiin. Moderoiko tätä nykyään joko häiriintynyt botti?

    • Anonyymi

      Japanissa Mahayana ja Shintolaisuus ovat enemmän palvontaan keskittyviä.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe