moontako sormusta miehelle,
kihloihin mennessä yksi ja
naimisiin mennessä toinen?
mutta miesten kädessä on vain
yksi ja naisella kaksi kun
ollaan naimisissa, mihin toinen
katoaa vai mikä on
homman nimi?
miehen sormus
4
1856
Vastaukset 4
- katja
Miehet harvemmin ottavat vihkisormusta ollenkaan. Siis kihlautuessa sormukset molemmille, naimisiin mennessä vain naiselle. Toki jotkut miehetkin saattavat ottaa vihkisormuksen, mutta ei taida olla kovin yleistä.
- Metsämies
Kihlasormus vain naiselle ja naimasormukset molemmille, näin päin se on kaikkein paras. Tätä perustelen mm sillä että kihlaus ei ole kuin epävirallinen lupaus naimisiin menosta ja siksi tuntuu hölmöltä että mies käyttää vain kihlasormusta.
- jenkkityyliä!
Metsämies kirjoitti:
Kihlasormus vain naiselle ja naimasormukset molemmille, näin päin se on kaikkein paras. Tätä perustelen mm sillä että kihlaus ei ole kuin epävirallinen lupaus naimisiin menosta ja siksi tuntuu hölmöltä että mies käyttää vain kihlasormusta.
juu, naiselle kihla, jossa on peukalon kynnen kokonen timangi, jolla esitellä kavereille, että näin paljon mies mua rakastaa... ei!
suomessa on perinteisesti ostettu kihla molemmille ja vihkisormus vain morsiamelle. nyt viimevuosina on kovasti yleitynyt tapa yhdistää jenkkien ja meidän oma tyyli, jolloin sekä morsian, että sulhanen saavat sekä kihla- että vihkisormuksen.
suomalaisen perinteen mukaan sekä kihla- että vihkisormus ovat molemmat olleet sileitä keltakultaisia sormuksia. sotien jälkeen, kun maa vaurastui, tuli tapa, että morsiammen vihkisormukseen panostetaan ja siihen hankitaan timantti. nykyään taas ollaan menossa jenkkien tyyliin, että morsiamen kihlassa on timantti ja vihkisormuksessa on vielä suurempi timantti ja miehelle hankitaan kantasormus.
itse olen sitä mieltä, että vanhassa vara parempi ja vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia :-)
kurkkaa vaikka:
www.amoriini.com
siellä on paljon tietoa vanhoista ja uusista häätavoista
- Neea
Meillä sekä mulla että miehellä kihla vihki. Olkoon vaan jenkki- tai mitä tyyliä hyvänsä, mutta mies halusi vihkisormuksen, ja sen myös sai; molemmat siis saimme mieluiset sormukset, aikoinaan kihlat ja nyt myöhemmin vihkisormuksetkin. Minä ja mies tykätään kovasti :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 81615
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r1671078Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.261926- 69809
- 63778
- 75741
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?22676Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran69651Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?138647- 42609
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32588- 56575
Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?109545- 55528
Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.42524- 48509
- 38509
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.40503Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri20488- 30483