miehen sormus

otha

moontako sormusta miehelle,
kihloihin mennessä yksi ja
naimisiin mennessä toinen?
mutta miesten kädessä on vain
yksi ja naisella kaksi kun
ollaan naimisissa, mihin toinen
katoaa vai mikä on
homman nimi?

4

1697

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katja

Miehet harvemmin ottavat vihkisormusta ollenkaan. Siis kihlautuessa sormukset molemmille, naimisiin mennessä vain naiselle. Toki jotkut miehetkin saattavat ottaa vihkisormuksen, mutta ei taida olla kovin yleistä.

• Metsämies

Kihlasormus vain naiselle ja naimasormukset molemmille, näin päin se on kaikkein paras. Tätä perustelen mm sillä että kihlaus ei ole kuin epävirallinen lupaus naimisiin menosta ja siksi tuntuu hölmöltä että mies käyttää vain kihlasormusta.

• jenkkityyliä!
        Metsämies kirjoitti:

Kihlasormus vain naiselle ja naimasormukset molemmille, näin päin se on kaikkein paras. Tätä perustelen mm sillä että kihlaus ei ole kuin epävirallinen lupaus naimisiin menosta ja siksi tuntuu hölmöltä että mies käyttää vain kihlasormusta.

juu, naiselle kihla, jossa on peukalon kynnen kokonen timangi, jolla esitellä kavereille, että näin paljon mies mua rakastaa... ei!

suomessa on perinteisesti ostettu kihla molemmille ja vihkisormus vain morsiamelle. nyt viimevuosina on kovasti yleitynyt tapa yhdistää jenkkien ja meidän oma tyyli, jolloin sekä morsian, että sulhanen saavat sekä kihla- että vihkisormuksen.

suomalaisen perinteen mukaan sekä kihla- että vihkisormus ovat molemmat olleet sileitä keltakultaisia sormuksia. sotien jälkeen, kun maa vaurastui, tuli tapa, että morsiammen vihkisormukseen panostetaan ja siihen hankitaan timantti. nykyään taas ollaan menossa jenkkien tyyliin, että morsiamen kihlassa on timantti ja vihkisormuksessa on vielä suurempi timantti ja miehelle hankitaan kantasormus.

itse olen sitä mieltä, että vanhassa vara parempi ja vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia :-)

kurkkaa vaikka:
        www.amoriini.com
        siellä on paljon tietoa vanhoista ja uusista häätavoista

• Neea

Meillä sekä mulla että miehellä kihla vihki. Olkoon vaan jenkki- tai mitä tyyliä hyvänsä, mutta mies halusi vihkisormuksen, ja sen myös sai; molemmat siis saimme mieluiset sormukset, aikoinaan kihlat ja nyt myöhemmin vihkisormuksetkin. Minä ja mies tykätään kovasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7190
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2577
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2120
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1568
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1109
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      979
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      87
      925
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      738
    Aihe