miehen sormus

otha

moontako sormusta miehelle,
kihloihin mennessä yksi ja
naimisiin mennessä toinen?
mutta miesten kädessä on vain
yksi ja naisella kaksi kun
ollaan naimisissa, mihin toinen
katoaa vai mikä on
homman nimi?

4

1856

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katja

Miehet harvemmin ottavat vihkisormusta ollenkaan. Siis kihlautuessa sormukset molemmille, naimisiin mennessä vain naiselle. Toki jotkut miehetkin saattavat ottaa vihkisormuksen, mutta ei taida olla kovin yleistä.

• Metsämies

Kihlasormus vain naiselle ja naimasormukset molemmille, näin päin se on kaikkein paras. Tätä perustelen mm sillä että kihlaus ei ole kuin epävirallinen lupaus naimisiin menosta ja siksi tuntuu hölmöltä että mies käyttää vain kihlasormusta.

• jenkkityyliä!
        Metsämies kirjoitti:

Kihlasormus vain naiselle ja naimasormukset molemmille, näin päin se on kaikkein paras. Tätä perustelen mm sillä että kihlaus ei ole kuin epävirallinen lupaus naimisiin menosta ja siksi tuntuu hölmöltä että mies käyttää vain kihlasormusta.

juu, naiselle kihla, jossa on peukalon kynnen kokonen timangi, jolla esitellä kavereille, että näin paljon mies mua rakastaa... ei!

suomessa on perinteisesti ostettu kihla molemmille ja vihkisormus vain morsiamelle. nyt viimevuosina on kovasti yleitynyt tapa yhdistää jenkkien ja meidän oma tyyli, jolloin sekä morsian, että sulhanen saavat sekä kihla- että vihkisormuksen.

suomalaisen perinteen mukaan sekä kihla- että vihkisormus ovat molemmat olleet sileitä keltakultaisia sormuksia. sotien jälkeen, kun maa vaurastui, tuli tapa, että morsiammen vihkisormukseen panostetaan ja siihen hankitaan timantti. nykyään taas ollaan menossa jenkkien tyyliin, että morsiamen kihlassa on timantti ja vihkisormuksessa on vielä suurempi timantti ja miehelle hankitaan kantasormus.

itse olen sitä mieltä, että vanhassa vara parempi ja vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia :-)

kurkkaa vaikka:
        www.amoriini.com
        siellä on paljon tietoa vanhoista ja uusista häätavoista

• Neea

Meillä sekä mulla että miehellä kihla vihki. Olkoon vaan jenkki- tai mitä tyyliä hyvänsä, mutta mies halusi vihkisormuksen, ja sen myös sai; molemmat siis saimme mieluiset sormukset, aikoinaan kihlat ja nyt myöhemmin vihkisormuksetkin. Minä ja mies tykätään kovasti :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      39
      2281
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      58
      755
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      721
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      78
      564
    5. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      7
      519
    6. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      512
    7. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      510
    8. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      510
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      16
      504
    10. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      172
      489
    Aihe