Onko 10/100 Mbps taloliittymän...

Anonyymi

... speedtest kelvollinen?
ping 10 ms 76.54 / 10.34 Mbps

5

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos lataus on tuo 76,54 mbps niin ok.

• Ihan hyvä nopeus, tosin jos haluaa voi tarkistaa mitä liittymäsopimuksessa lukee miniminopeudesta.

Esimerkiksi minulla lukee 10/100 liittymän sopimuksessa että nopeus on vähintään 70 joten 76 olisi siis tämän sopimuksen mukainen.

(Minulla oli aikanaan nopeus jotain 60 josta valitin koska sopimus sanoo että vähintään 70. Liittymää korjattiin ja sen jälkeen on aina ollut yli 70.)

• Anonyymi

Meillä on 100 Megan linja, jossa speedtest ilmoittaa, että nopeus on 40-50 megan paikkeilla, testaushetkestä ja testausohjelmasta riippuen. Kun reklamoin tästä Elisalle, niin ensimmäinen asiakaspalvelija myönteli kyllä, että nopeus pitäisi olla vähintään 70 Mbps, mutta kun otin uudestaan yhteyttä, niin alkoi venkoilu ja syytettiin, että tietokoneeni hidastaa liikennettä. (?) Ja sitten alettiin puhua rahasta, että kyllä he käy mittaamassa, mutta jos linja on kunnossa, niin lasku tulee minulle.

• Anonyymi

Kyllähän käytettävä reititin/nettipiuha/tietokoneen verkkokortti voi nopeutta hidastaakin..

• Anonyymi

Ehkä aavistuksen "alakanttiin" 100/10 -liittymälle, mutta ei mitenkään pahasti. Nopeuteen vaikuttaa paljon se, että onko testi tehty WLAN:in läpi tai kone suoraan kiinni reitittimessä. Reititin itsessään on myös iso tekijä. Operaattoreiden omat laitteet ovat yleensä aikamoista kuraa. Itellä on myös Elisan 100/10 kiinteistöliittymä, niin Speedtest antaa tulokseksi seuraavaa: ping 11 ms D: 94,22 U: 10,39.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      76
      5914
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      278
      5204
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      45
      3284
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      105
      2703
    5. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      9
      2649
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      4
      1635
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1585
    8. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1428
    9. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1370
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      131
      937
    Aihe