Onko 10/100 Mbps taloliittymän...

Anonyymi

... speedtest kelvollinen?
ping 10 ms 76.54 / 10.34 Mbps

5

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos lataus on tuo 76,54 mbps niin ok.

• Ihan hyvä nopeus, tosin jos haluaa voi tarkistaa mitä liittymäsopimuksessa lukee miniminopeudesta.

Esimerkiksi minulla lukee 10/100 liittymän sopimuksessa että nopeus on vähintään 70 joten 76 olisi siis tämän sopimuksen mukainen.

(Minulla oli aikanaan nopeus jotain 60 josta valitin koska sopimus sanoo että vähintään 70. Liittymää korjattiin ja sen jälkeen on aina ollut yli 70.)

• Anonyymi

Meillä on 100 Megan linja, jossa speedtest ilmoittaa, että nopeus on 40-50 megan paikkeilla, testaushetkestä ja testausohjelmasta riippuen. Kun reklamoin tästä Elisalle, niin ensimmäinen asiakaspalvelija myönteli kyllä, että nopeus pitäisi olla vähintään 70 Mbps, mutta kun otin uudestaan yhteyttä, niin alkoi venkoilu ja syytettiin, että tietokoneeni hidastaa liikennettä. (?) Ja sitten alettiin puhua rahasta, että kyllä he käy mittaamassa, mutta jos linja on kunnossa, niin lasku tulee minulle.

• Anonyymi

Kyllähän käytettävä reititin/nettipiuha/tietokoneen verkkokortti voi nopeutta hidastaakin..

• Anonyymi

Ehkä aavistuksen "alakanttiin" 100/10 -liittymälle, mutta ei mitenkään pahasti. Nopeuteen vaikuttaa paljon se, että onko testi tehty WLAN:in läpi tai kone suoraan kiinni reitittimessä. Reititin itsessään on myös iso tekijä. Operaattoreiden omat laitteet ovat yleensä aikamoista kuraa. Itellä on myös Elisan 100/10 kiinteistöliittymä, niin Speedtest antaa tulokseksi seuraavaa: ping 11 ms D: 94,22 U: 10,39.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      70
      3063
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2855
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2095
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1545
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1318
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1253
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1222
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1220
    Aihe