Millaisia

pr.sissi

nimityksiä isovanhemmista?
Mummo kuulostaa vanhalle.
Isoäiti liian arvokkaalle.
Mummeli höpsähtäneelle.
Ja siippaakin pitäisi hellitellä.Vaarin viereen en ainakaan:))

15

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on Mummo ja pappa Pappa.Etunimet vain eteen,niin eivät sekoa.

      Vaimoa tulee lapsille saottua joko mutsi tai mutteri.
      Lapset kutsuvat äitiään,äippä tai äiskä.

      Tämä lopetuksesi,siitä olen samaa mieltä,siippaakin PITÄÄ hellitellä.Tietysti myös muita läheisiä.

      • pr.sissi

        minuakin sanotaan.Kinutessa jotain lapset kutsuu äiteeksi:))
        Miehelleni en halua olla äiti:)Muutaman kerran yritti mutta kutsuu nykyään hellittelynimellä:))


    • sinitiainen

      12v sanoo, että ukki ja mummi...Ja mun vanhemmatkin on tykänneet niistä nimistä!
      Itse sanon nykyään vanhempiani ihan etunimillä...(ovat alle 60:siä vielä).

    • muoriska

      Tällä hetkellä melkein viisivuotias tyttärentytär sanoi minua ihan pienenä "mimmuksi" kun meni mummi ja mimmu sekaisin. Hyvä on ollut nimi ja minullekin mieluinen, kun jotenkin en tunne itseäni mummiksi.

    • sanotaan

      mummi ja ukki!
      Eikö käynyt? No sitten pummi ja tukki! :DDDDDDD

      Ps. noin oma lapseni ratkaisi pulman.

    • Ansku

      on ollut mummu ja vaari, ainoat jotka tuntuvat "sydämen kieleltä".

      • mummo

        Karjalassa päin sanotaan mummo ja ukko. Ja ihan hyvältä tuntuu, kun pikkuinen melkein ensi sanoikseen huutelee: mummooo


    • Lappalainen

      Meilläpäin isoisä oli vanhastaan äiji ja isoäiti ämmi. Minä halusin perinettä jatkaa, ja ex-vaimoni myös. Poikani anoppi on lapsenlapsilleen ahku, mikä tietysti on isoäiti lapiksi, ja minun äitini (iso-isoäiti) on mummo. Näin kolmella mummolla on kaikilla eri puhuttelunimi.

      • pr.sissi

        omilla lapsillani oli mummut ja vanhat mummut elossa aikoinaan.
        Sekaannuksia tuli useasti:))
        Vanha mummu,kiikkutuolimummu,marjamummu...huh ja uusia nimityksiä tuli joka mummulavierailun jälkeen:)))
        Pappoja oli kolme.Pappa,paappa ja vaari:)


      • Pirre*

        äijillä on monta sirpanaa..?:)


    • pr.sissi

      kaikille:))

      Tyttäreni tyrmäsi oitis mummon ja mummun,tokaisi etteivät sovi minulle:)
      Mimmu kuulosti mukavalta.Mieheni ehdotti mymmeliä:))
      Puheeseen on vielä pitkä matka mutta yritän totutella tähän olotilaan:))

      Mieheni on kuulemma papatti:)Lapset ne ei turhia kuvia kumarra:)Tuossa nimityksessä on kyllä hiukan totuutta mukana:))

    • Pirre*

      mummi ja mieheni on ukki. Pojan lapsilla on toisetkin isovanhemmat elossa ja heille olemme sen ja sen paikkakunnan ukki ja mummi, poikamme nuorin 2v. sanoo tosin minua tätimummiksi:))...

      Tyttäremme ja poijan lapsille tulee joskus kiistaa että kenenkäs mummia ja ukkeja me oikein ollaan, ainakin tyttären lapset ei alussa olisi halunneet jakaa meitä serkkujensa kanssa, heillä kun ei ole muita isovanhempia enää..

      Syksyllä syntyy nuorimman lapsemme esikoinen, siis taas uusi omistaja mummille..

    • Mörkö ja Möhköfantti tai vaikka Hirmu ja Harmi, sillä eihän nimellä ole väliä, kun ne rakkaudella sanotaan.

      • Pirre*

        nuo nimet on edessäpäin, sitten kunhan lapsenlapset ovat hieman isompia..:)


    • Kakku

      olen 2-vuotiaalle, muut lapset sanovat mummo. Vanhin miniäni käyttää nimitystä MUARI!!!, enkä sitäkään pistä pahakseni. Siippani nimittää mamma ja kultsi. Minulle on ihan sama miten kukin minua nimittää. :0) Nauratti oikein sisareni, kun hän oli tulossa mummuksi ja mietti sitten kuumeisesti, että miksikä hän haluaa itseään kutsuttavan. Päätyi sitten mummiin. Aattelin itsekseni että on sullakin murheet! :0)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe