Valvontarangaistus

Anonyymi

Onko siinä jokaiselle määrätty henkilökohtainen aikataulu? Miten tiukat rajoitukset ovat?

11

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valvontarangaistuksessa olevalle laaditaan suunnitelma jonka toteuttamista valvontaan tarkasti. Kolmesta rikkomuksesta joutuukin sitten vankilaan.

    • Anonyymi

      Ilta kymmenen ja aamu kuuden välillä ei saa poistua kotonta sekä arki aamuina kymmenen ja iltapäivä yhden välillä kotona taas ei saa olla vaan pitää joko töissä, koulussa tai toimintasuunnitelman mukaisessa paikassa olla.

    • Anonyymi

      Suoritin valvontarangaistuksen loppuun syksyllä ja olihan se osittain aika erikoisenkin tiukkaa. Arkisin piti kotonta poistua puoli kymmeneltä ja mennä yhdyskuntapalveluun joka alkoi kello kymmenen. Yhteen asti palveluksessa ja sitten piti tulla suoraan kotiin eli kotona piti olla viimeistään puoli kaksi. Viiteen asti oli pakollista kotona olo aikaa ja sitten sai lähteä kauppaan ja ulkoilemaan sekä tavata suunnitelmassa sovittuja ihmisiä. Ilta kymmeltä piti taas olla sitten kotona.

    • Anonyymi

      Jokaiselle valvontarangaistukseen tulevalle tehdään oma henkilökohtainen suunnitelma ja siihen pystyy kyllä itse aika paljon vaikuttamaan että millainen se on. Kaikille pakollinen on kuitenkin tuo yöt kotona ja päivisin pitää olla se kolme tuntia poissa kotonta.

      • Anonyymi

        Mulla oli pakollinen kotonta pois oleminen merkitty toimintasuunnitelmaan että "tätini luona". Minun piti siis olla se kolme tuntia hänen luonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli pakollinen kotonta pois oleminen merkitty toimintasuunnitelmaan että "tätini luona". Minun piti siis olla se kolme tuntia hänen luonaan.

        Olisivatko saaneet selville jos olisitkin ollut jossain muualla, ei kuitenkaan kotona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisivatko saaneet selville jos olisitkin ollut jossain muualla, ei kuitenkaan kotona?

        Niin minun kuin tätinikin asuntoon oli asennettu transponderi joten selville olisivat kyllä saaneet jos en olisi tätini luona ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minun kuin tätinikin asuntoon oli asennettu transponderi joten selville olisivat kyllä saaneet jos en olisi tätini luona ollut.

        Näin Korona-aikana monella on tuohon suunnitelmaan kirjattu vain "ulkona" eli pitää olla se kolme tuntia vain pois kotonta ilman sen tarkempaa paikkaa.


    • Anonyymi

      Kun minä suoritin valvontarangaistuksen niin ehdottomasti vaikeinta siinä oli päihteettömyys. Minut on todettu huume ja alkoholi riippuvaiseksi niin se vaikeutti paljon tilannetta. Aikataulujen noudattaminen ei ollut kovinkaan vaikeaa sillä rikosseuraamuslaitokselta saatavan kellon avulla pystyi erittäin hyvin olemaan siellä missä pitikin ja tehdä sitä mitä piti.

    • Anonyymi

      Mä aikoinani pelleilin rikosseuraamuslaitoksen kanssa kun vedin transpobderista aina johdot irti. No hälytys meni samantien keskukseen ja aika äkkiä tuli tarkastaja paikalle. No ennen tarkastajan tuloa johto takaisin seinään niin kyllä siinä oli tarkastajalla ihmettelemistä että miksi laite antaa vääriä hälytyksiä.

    • Anonyymi

      Itsellä juuri valvonta rangaistus ja ei pidä poistua kotoota joka arki aamu klo 10...toiminta velvoite 10h viikossa, loput tekemiset vapaaehtoista ,eli ei tarvii tehdä mitään jos ei halua :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe