Väitetään, että lattialaattojen laittaminen on helppoa ja nopeaa, mutta onko se oikeasti sitä?
Vaikka ei olisikaan hankalia nurkkia tai muita kohtia, niin...
pitääkö jossakin työvaiheissa kuitenkin oikeasti odotella tunteja tai päiviä?
Jopa niin, ettei asunnossa voisi asua sinä aikana (keittiön, eteisen tai olohuoneen laatoitus)?
Miten kauan kuivan tilan lattian laatoitus kestää, tunteja, päivän vai monta päivää?
10
1745
Vastaukset
- Anonyymi
Tietysti voi asua. Laatoituksen kesto riippuu kohteesta ja varsinkin tekijästä.
- Anonyymi
Kaikissa löytämissäni opastusvideoissa ensin mitataan vaan paikat, että laatat tulevat kohdilleen. Levitetään ja tasoitetaan laastia, laitetaan laatat päälle ja sitten heti saumataan. Lopuksi saumat pestään kostealla sienellä. En ole nähnyt yhdessäkään katsomassani opastusvideota mitään mitään vaihetta, joissa pitää odottaa.
- Anonyymi
Olen aika vähän laatoittanut, ehkä vajaa 20 kohdetta. Keittiö on päivän homma ja parin päivän päästä olen saumannut. Ennen laatoitusta on hionta ja primeri ja olen myös keittiöihin laittanut reunoille vesieristenauhan, siinä tarvii vähän odotella kuivumista. Nämä kaikki on ollut uudiskohteita.
- Anonyymi
Kai siihen päiviä saa menemään. Mikäli teet itse, voit tehdä sopivissä pätkissä esim. muutaman neliön kerralla. Älä sekoita liikaa laastia. Amatöörillä työn jälki kärsii liiasta nopeudesta.
- Anonyymi
Eli usea päivä kannattaa varata tai ainakin kaksi. ...jos muu kotiväki siihen suostuu...
Onko muuten laattalattian laittaminen jo valmiiseen keittiöön kovin sotkuista?
Kannattaako tyhjentää keittiöstä kaikki kaapit ja laatikot ja jälkeenpäin puhdistaa hyllyt ja tasot. Vai suojataanko niitä muoveilla onnistuneesti. Kun on avokeittiö ilman ovia, niin pitääkö tai kannattaako suojata myös olohuoneesta huonekalut, elektroniikka yms.?- Anonyymi
Oi voi kun olis kaapisto pois niin saisit seinästä asti sen laatan ja sinne nauhat vähintäänkin silikoonit ja reunimmaiset laatat seinän vierestä vähän koholle. Havaitsisi pienet vuodotkin nopeammin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi voi kun olis kaapisto pois niin saisit seinästä asti sen laatan ja sinne nauhat vähintäänkin silikoonit ja reunimmaiset laatat seinän vierestä vähän koholle. Havaitsisi pienet vuodotkin nopeammin
Mihin ja miksi pitää laittaa vähintään silikoonit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin ja miksi pitää laittaa vähintään silikoonit?
Kaapistojen taakse niin pienet vesivuodot ei vahinkoita seinärakenteita ja vesi on helpompi havaita kun valuu kaapiston alta näkyviin. Jos suurempi vuoto ja ei itse paikalla niin ei paljon merkitystä, sitten on vettä jo kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaapistojen taakse niin pienet vesivuodot ei vahinkoita seinärakenteita ja vesi on helpompi havaita kun valuu kaapiston alta näkyviin. Jos suurempi vuoto ja ei itse paikalla niin ei paljon merkitystä, sitten on vettä jo kaikkialla.
Hm... laattojen kanssa, jos eivät ole kalusteiden alla seinään asti, vesi pysähtyisi laatan reunaan, eikä näkyisi missään ennen kuin sitä olisi niin paljon, että ylittäisi reunan. Parketti tietysti vielä huonompi, kun vesi leviäisi parketin alla. Kannattaisi siis olla vuotohälytin.
Voiko keittiön seinän rakenne vesipisteen kohdalla olla sellainen, että valunut vesi menisi seinän sisään ja valuisi pahemmin seinän rakenteisiin, jos ajatellaan vanhoja tai nykyisiä asuntoja?
Rakennusmääräykset kai ainakin nykyään vaativat vesieristykset keittiöönkin. Ehkä jossain vanhoissa voisi olla ongelmia??
Jos on betonilattia, joka on valettu paikalla ja on seinään asti, niin ei olisi kuitenkaan niitä rakoja, vai onko silti?
Vanhaan keittiöön pitäisi kai laittaa keittiöremontissa ihan oikea vesieriste tai tuolla sivulla olevan kuvan mukainen vinyylimatto ehkä riittäisi tiivistettynä ja teipattuna (ainakin kirjoittajan rakennusvalvonnalle oli kelvannut)?
https://lampopumput.info/foorumi/threads/keittiön-allas-alakaapin-apk-liitos-vesieristäminen.25682/
Oikeista aika laajoista keittiön vedeneristyksistäkin löytyi helposti kuvia netistä.
- Anonyymi
Minun tapauksessa vuosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti9214232Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322480Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori792054Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141855- 991538
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821460Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241456Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2281190- 541186
- 311095