Kyllä on taas paljon tekemistä tälle päivälle!

Anonyymi

Olen yksineläjä omassa villassa,
Ja vien yhtä yleishyödyllistä asiaa eteenpäin.
Lapsenlapsia hoitelen. Seuraan maailman politiikkaa ja kaikkea muutakin.

Kyllä on tekemistä.
Aamulla kun herään, niin eikun toimeen vaan.
Tapana tehdä lista tärkeimmistä töistä päivän aikana.
On sitä ja tätä kunnostettavaa, kattoa, sähköjä, lumihommia, milloin mikäkin vehje remppaa, touhua riittää.
Kaikki hommat saan silti tehtyä. Jos en sinä päivänä, niin seuraavana tai sitä seuraavana.

Terveys on ihan hyvä. Väsymys kun painaa päälle, niin käyn pitkäkseni vähäksi aikaa, ja sitten taas toimeen.
Yksinäisyyttä on, mutta paljon auttaa, kun touhuaa.
Syöminen on kyllä jäänyt vähemmälle. Eilen kuitenkin tein kunnon ruokaa.

Tämä juttu kannattaa katsoa:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008543261.html

45

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Luin saman. Noita männä viikolla tarjottiin. Käpykylän lomakkeet näyttävät epävirallisilta, sillai kotisohvalta tehdyiltä.
      Pitäisipä syventyä asiaan.
      Tuli vain vähän kakkafiilis kotiutuksen yhteydessä, että ei tässä nyt veivät tai lusikkaa vielä heitellä nurkkiin.
      Mutta tuli myös mieleen haaskalinnut ja lypsettävät lehmät.
      Beng
      Lukaiskaapa Tampereen kotitorin sivuja ja siitäpä mietteitä.

    • Minä olen ottanut sellaisen asenteen että enimmäkseen teen vain sellaista mikä itseä huvittaa.
      En ota stressiä mistää. Mökillä annan olla lumitöiden tekemättä, kaveri tekee ne kun tulee, itse teen pakon edessä sen verran että pääsen autolla liikkeelle.
      Siivon sen verran että itse viihdyn, saman siisteyden pitää kelvata vieraillekin jos joku käy.
      Tänä aamuna imuroin koko 80 neliön asunnon ja pyyhin pölyt.
      Pienempi asunto riittäisi mökin lisäksi mutta ei tätä saa myytyä.
      Enimmäkseen kudon tai virkkaan äänikirjoja kuunnellen kissa sylissä.
      Syksyisin en kerää marjoja tai sieniä, ostan sen vähän mitä tarvitsen.
      Kaveri osti minulle lehtipuhaltimen että innostuisin lehtien siivoamisesta mökin pihalla. En tykkää siitä, haravoin enimpiä, nurmikko kasvaa paremmin jos ei raaputa mullalle. Jostain luin että haravointi ei ole pakollista, mutta hyvin harva jättää haravoimatta.

    • Sujuvasti ja hauskasti kirjoitettu aloitus.
      Linkinkin luin. Tuttua asiaa siinä.
      Itse asun kissan kanssa puoli vuotta kerrostalossa.
      Sitten kun huhtikuun puoliväli häämöttää muutamme maalle puoleksi vuodeksi.
      Väliin olemme sielläkin kahden, vaan välillä on tunkua joka oven takana, saatamme silloin mennä vähäksi aikaa toiseen maalle.
      Touhua riittää.
      Parasta on, kun itse saa päättää omista menoistaan ja asioistaan.

    • Anonyymi

      Kivaa touhua,itse kaatelin tänään pihapuita.

      • Isäni, joka tämän maailman jätti 30 vuotta sitten, jätti jälkeensä pari moottorisahaa.
        Velipoika valitsi Huhgsvarnan, mulle jäi Dolmar.
        Ikinä en ollut moiseen vehkeeseen koskenutkaan.
        Vaan kun tuota sisua on piisannut, niin siitä se sitten lähti, homma käyntiin.
        Tänäpäivänä voin sanoa, että käteeni sopii paljon paremmin moottorisaha, kun tietokone.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Isäni, joka tämän maailman jätti 30 vuotta sitten, jätti jälkeensä pari moottorisahaa.
        Velipoika valitsi Huhgsvarnan, mulle jäi Dolmar.
        Ikinä en ollut moiseen vehkeeseen koskenutkaan.
        Vaan kun tuota sisua on piisannut, niin siitä se sitten lähti, homma käyntiin.
        Tänäpäivänä voin sanoa, että käteeni sopii paljon paremmin moottorisaha, kun tietokone.

        Hieno juttu,moottorisahalla voi tehdä jotain hyödyllistäkin.


      • Eliaana kirjoitti:

        Isäni, joka tämän maailman jätti 30 vuotta sitten, jätti jälkeensä pari moottorisahaa.
        Velipoika valitsi Huhgsvarnan, mulle jäi Dolmar.
        Ikinä en ollut moiseen vehkeeseen koskenutkaan.
        Vaan kun tuota sisua on piisannut, niin siitä se sitten lähti, homma käyntiin.
        Tänäpäivänä voin sanoa, että käteeni sopii paljon paremmin moottorisaha, kun tietokone.

        "Eliaana"

        Hus Koti
        (Q)Kvarn Mylly

        Siis

        Husqvarna

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Eliaana"

        Hus Koti
        (Q)Kvarn Mylly

        Siis

        Husqvarna

        H.

        On se kumma kun toimeliaan ihmisen aloitus käännetään ihan toiseksi.

        Eikö ole upeaa, että joku vielä 70 jaksaa, ja innostaa muitakin?


    • Anonyymi

      luin just jutun 91v mies hiihtää joka toinen päivä 20km, niin eiks 70v oo vielä nuori :)

    • Anonyymi

      Iltiksen ohjeisiin liittyen.
      Toisen käyttämämme pankin juristi laati kaikki ajateltavissa olevat tahdot yms.
      Dokumenteista on lapsillamme kopiot ja alkuperäiset muutkin asiakirjat ovat pankin tallelokerossa.
      Jäätyämme kahdestaan muutimme rinnetalosta keskustan kerrostalon ylimpään kerrokseen.
      Rappuja on 46 kappaletta joten ne pitävät hieman huolta vaimoni koivista.
      Itse kuntoilen salilla. Tänään tein normitangon hack kyykkyä kapeana pyramidina 150 kiloon. Ei hassummin 78 vuotiselta hauraalta vanhukselta.
      Jo muutaman vuosikymmenen ajan olemme tehneet vaatimattomia omaisuuden järjestelyjä lakien ja asetusten puitteissa.
      Korona päätti puolestamme, että kaksi viimeistä jouluamme olivat ensimmäiset 18 vuoteen kotimaassa vietetyt. Edellinen jopa kotona.
      Suunnittelen, hankin tarvikkeet ja valmistan sapuskamme tarkoituksen mukaista koostumusta ajatellen.
      Labra-arvoni ovat erinomaiset. Vaimoni myöhään ilmennyt geneettinen kiusa vaatii säännöllistä seurantaa.
      Toisaalta, tämä koronan aiheuttama jäpettyminen pitää minut kokoaikaisesti raittiina. Ei se ole ollut ongelma aiemminkaan mutta Espanjan keväät ja syksyt merkitsivät katkoja kuntoiluuni.

    • Sukset olisi varastossa ja ladut on loisto kunnossa tuossa sadan metrin päässä, vielä joku vuosi sitten tuli hiihdettyä. Pienet kävely lenkit ettei hengästy.
      Aamulla essotelle kolmannen kerran tässä kuussa, samalla ruokakaupassa jos jotain tuoretta kalaa, tuskin on Mateita, siinä näkymät, Olympialaiset alkaa Kiinassa parin viikon kuluttua, saa yöllä seurata hiihtoja.

      • Anonyymi

        Kun on touhunnut koko päivän, niin on kyllä mukava painua pehkuihin.
        Joka päivä touhuan aamukahdeksasta iltamyöhään.
        Tänään olin tyttären perheen ja lastenlasten luona, mukava oli olla vaan ja leikkiä. Syötiin illallista ja kuunneltiin Anton Karasta.

        Nyt sitten pehkuihin. Kaks untuvapeittoa ja vielä niitten päällä villashaali.

        Maailma on ihan mukava paikka.
        Jonninjoutavaa turhaa touhottaavat.
        Pitäis muistaa, että "elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa"


      • Anonyymi

        Aha! Suorat talvilympialaiset tulevatkin pegingistä yöllä suomen aikaa. Sitten kuuntelenkin suomalais suoritusten parhaita paloja radiosta tai nauhoituksia töllästä.

        Parhaillaan Yleltä kuuluu alueittain näihin aluevaaleihin liittyvää ohjelmaa.

        Ihan sikanaan ei kiinnosta kumpakaan keskitalven tapahtuma. Sentään ennakkoäänestin. Joku valitaan toinen jää rannalle. Niin aina.
        Se on varmaa, ettei huomenaamulla radioon mahdukaan kuin aluevaalituloksia.


    • Anonyymi

      just näin, minäkin menen nukkumaan, turha murehtia mennyttä tai tulevaa, luin myös jutun et saharassa satanu lunta ja nyt kohti unta :)

    • Unet heittelee, väliin valvon 2-3 asti ilman haittaa, nukun sitte myöhempään, 6 tuntia riittää vallan hyvin.

      • Lisään.
        THL Mika Salminen äsken, neljä viidestä sairastuu koronaan pitkällä aikavälillä, että siinäpä odottelemme kukin vuoroaan, jollei satu olemaan se viides.


    • Anonyymi

      Kerostalossa vuokralla pienessä ykiössä ,ei suvaita esim.koti työmaata ja nikkarointia. Elemeneissä äänet kiertää pitkin ihan toiseen rappuun. Joten on säännöt joita noudatetava. aamun virkku ei herätessä voi heti homiin ryhtyä: Ei eds imuroida,laitaa pykkikonetta päälle.Sitä olaan hiljaa hissuksen,tappaen aikaa vaikka tällä.Lumitöitäkään ei ole asiaa tehdä korkeassa vuokra talon piha.Joten elämäsi virkeys juju juri siinä asut omakotitalo,tai rivitalo tai pieni mökki.Kaikilla ei yksineläjillä varaa niihin,kun ei puolisoa ja puolison tuloja eikä perintö rahoja ,tai tiluksia perikunnan kanssa.hyvää jatkoa vaan sinne touhuihin.Tältä vanha nainen Itä-Helsinki 94. ps. naisen palkka aina pienempi kuin miehen ja sama asia naisen työ-eläkkeen kanssa!

      • Anonyymi

        Olipa asiallinen kommentti!


    • Anonyymi

      en ikinä vanhana yksin menis mökkiin asumaan, lumityöt, pimeät yöt, parasta olla lähellä palveluja ja ihmisiä

      • Anonyymi

        Ei silti kannata olla katkera.
        Tämä talollinen syntyi sodanjälkeiseen pieneen vinttihuoneeseen, isä kuoli pienenä. Mutta omalla työllä ja rohkeudella on päässyt omaan taloon asumaan. Ja on sitten työtä, kun yksin hoitaa lumityöt, korjaukset ja muun touhun usein yötä myoten. Kaksoset aikoinaan synnytti, ja eipä moni arvaa sitä työmäärää, käsi huiskahti sijoiltaan ym ym, työttömyyttä, onnettomuuksia on riittänyt.

        Nyt asun omassa tuvassa.
        Joutessani kirjoittelin, että voihan sitä 70 yksineläjä asua omassa mökissäänkin, mutta että kyllä töitä riittää. Helpompaa voisi olla asua yksiössä, vaikka naapurien huminat kuuluukin ja hissit hurisee.

        Voisithan sinä jutella isännöitsijän kanssa ja keskustella että saisit nikkaroida. Luulisi että päiväsaikaan saa. Ja pyydä että pääsisit tekemään lumitöitä, varmasti ilahtuvat jos joku tulee auttamaan. Ehkä voisit saada lisäliksaakin?
        Puhu yös elementeistä! Ota yhteyttä, että minkä verran saa kuulua.
        Hoitaako isännöitsijä oikein? Onko kaikki oukei vuokratalossasi.
        Juttele muitten naapurien kanssa, ja yrittäkää saada joitain parannuksia, mitä tarttisi tehdä.
        Porukassa saa enemmän aikaiseksi!
        Ja mitäpä sitä imuroimaan ja pyykkiä pesemään aikaisin aamulla.
        Onko talossa yhteinen pesutupa, siellä varmaan voit pestä pyykkiä aamuisin?


    • Anonyymi

      Kerrostalossa voi elää ihan hyvää elämää, on kokemusta omakotitalosta ja kun ikää en jaksanu enää. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Yläkerran asukas pesee pyykkiä joka toinen aamu, kone käynnistyy viimeistään 07.00, joskus ottanut ennakkoa, kun silloin jo linkoaa.

      Kerrostalossa on elämisen ääniä, jotka kuuluvat normi elämään, mutta yksi mikä meikää häiritsee koiran haukunta, etenkin pikku rakin kimakka ääni.
      Ihmisillä on yhä enempi koiria useilla jopa useampia kaupunkiasunnossa.
      Ymmärtää paremmin maaseudulla, mutta kai se on joku seuran kaipuu, joka koronan aikana vielä korostunut.
      Kiva seuralainen se on varmasti, mutta moni ei ottaessaan mieti , on myös vastuu eläimestä huolehtiminen; sapuska ja ulkoilu 3-4 kertaa vrk.
      Lisäksi monenmoista muuta.

      • Anonyymi

        Kyllä teidän pitää puhua isännöitsijän kanssa!

        Järjestäkää yhteinen kokous, vaikka tiimsillä missä juttelette keskenänne.

        Tai laatikaa kaikille kysely- ja valittelulomake, jotta saavat kertoa omat toiveensa ja ongelmansa.

        Tuo haukunta ei oo kyllä kiva. Jutelkaa siitäkin.
        Te maksatte vuokranne, ja pitäis taata jonkinlainen rauha.
        Mitä sopimuksia on olemassa koskien noita ongelmia?


    • Anonyymi

      Minä vanhahko nainen elän kaksiossa kerrostalossa. En kaipaa muuta. Täällä on hyvä olla. Kun on jo sairauttakin, niin eipä tarvitse kantaa huolta lämmityksestä sun muusta, mitä omakotitalossa asumiseen kuuluu.
      Turvallistakin on. En voisi kuvitellakaan asuvani jossain maan tasolla olevassa asunnossa saatikka jossain mökissä. Kaikella on omat hyvät ja huonot puolensa. Jokainen makunsa mukaan, jos vain on mahdollista.

    • Anonyymi

      juuri näin, en halua myös elää maantasolla, pelkään sillä mielikuvitukseni on suuri :))

    • Kerrostalo asumista n. kaksikymmentä vuotta ritataloasumisen jälkeen on vain positiivista kokemusta, asumis rauha tuntuu kuin talossa ei muita asuisi, seinä naapuri kun tulee vastaan käytävällä " sinäkin olet elossa " sama muittenkin kanssa jutellaan kuulumisia ja siihen se jää, kukaan ei halua olla häiriöksi.

    • Anonyymi

      Asuinympäristön rauhallisuus on hyvä asia (asukkaat ja meluttomuus). Pikkasen lentokoneiden ääniä.
      Tekemisistä: kyynärsauvojen kanssa on hitsin vaikeaa lakaista lattioita harja ja kihveli siinä mukana. Imuria en voi käyttää, mutta rusinan metsästys pöydän alta ei ole ihan simppeliä puuhaa. Pystyssä pitää pysyä eikä vikaliikkeitä tehdä.
      Beng
      Kummallisia puuskatuulia ulkona...

    • Anonyymi

      Tänään tullut mietiskeltyä,tulin siihen tulokseen,että naiset ja kasvikset ei sovi yhteen.
      Eeva syötti Aatamille viekkaudella sen omenan,sen jälkeen täällä on sodittu jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Miksi Aatami mielisteli Eevaa ja haukkasi ompusta. Niin vietävissä, että.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Aatami mielisteli Eevaa ja haukkasi ompusta. Niin vietävissä, että.
        Beng

        Paljon oli tekemistä viime viikolla!
        Edessä uusi viikko. Jatkuu.
        Siinä mielessä on hyvä olla eristyksissä, että saa paljon enemmän tehtyä kuin jos juoksisi pitkin kyliä tuttujen luona kahvia juomassa ja keskustellessa/juoruilemassa.

        Se minun lista vain toimii.
        Sitä mukaa kun saan homman valmiiksi, vedän ruksin päälle.
        Jo on tuloksia näkyvissä, kunhan vielä kuukauden touhuilen, niin sitten helpottaa jo.
        Ja kun on kylmä ulkona, niin on mukava puuhastella omassa kämpässään.
        Välillä kahvia ja välillä huilit, ja netillä lukemassa päivän uutiset. Sitten taas touhuun!

        Kun vielä jaksaa. Parin kolmen vuoden perästä ei saata jaksaakaan.
        Terveys on ihan hyvä. Ei oo muuta lääkitystä kuin verenpainelääkkeet.
        D-vitamiinia joka päivä ja mikä lie joku sinkki/magnesium/inkivääri/c-vitamiini, joita silloin tällöin otan, siinä ovat keittiön pöydällä, että muistaisi (vaikka en sitten muista).
        Kuolinsiivouskin tulee tässä samalla tehtyä.

        Helmikuu on hyvä kuukausi toimia. Maaliskuussa jo alkaa olla muut mielessä.
        Helmikuussa en viiti myöskään ruveta raaputtelemaan auton ikkunoita, joten kotosalla vaan pyörin, mitä nyt joskus käy kaupassa ja lasten/lapsenlapsien luona.

        Toivon kaikille reipasta ja vauhdikasta alkavaa viikko!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Aatami mielisteli Eevaa ja haukkasi ompusta. Niin vietävissä, että.
        Beng

        Missä niin lukee, että se oli omenapuu. Ei mun Raamatussani ainakaan.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Missä niin lukee, että se oli omenapuu. Ei mun Raamatussani ainakaan.

        Mä olen katsellut aiheesta tauluja ja niissä Eeva tarjoilee omenaa.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen katsellut aiheesta tauluja ja niissä Eeva tarjoilee omenaa.
        Beng

        Se on sitä taiteilijan vapautta.
        Se oli hyvän- ja pahantiedon puu.


      • Eliaana kirjoitti:

        Se on sitä taiteilijan vapautta.
        Se oli hyvän- ja pahantiedon puu.

        Kysäisin äsken asiasta Jesseltä.
        Jätkä hörähti että eks muista että ite annoit sille sen nimen?
        Ja niin nousikin mieleeni.
        Idea oli Siemenet.
        Ja niin minulle sitten Punaiset Posket.
        Granaatteja kun ei oltu keksitty vielä.
        Pannaaks me tää Raamattuun? kysäisin.
        Päätä sinä, kun kerran keksaisitkin, totesi Jesse.
        Se siitä sitten siten. Kiveksetkin ilmaantuivat.
        Liekö Punaisina.

        H.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Missä niin lukee, että se oli omenapuu. Ei mun Raamatussani ainakaan.

        Sivuseikka,mikä puu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivuseikka,mikä puu.

        Näillä herroilla ei vaikuta olevan mitään tekemistä, ei aikaan mitään tähdellistä.
        Laiskotelkoot, mitäpä minua vaihtaa.

        Itse ryhdyn taas toimeen!
        Pitkä lista mitä tehdä.
        On se hyvä että ei oo laiskaa ukkoa vieressä vetelehtimässä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivuseikka,mikä puu.

        Ei se mikään sivuseikka ollut Aatamille ja Eevalle, se oli juurikin hyvän-ja pahantiedonpuu.


    • Anonyymi

      Mitäpä minua haittaa, tarkoitin.
      En tosiaan vaihtaisi oloani laiskaksi!

      Edellinen

    • Nyt sataa lunta niin lupsakasti, että olisiko pian jo lumitöitä tiedossa.
      Laiska olen niitä tekemään,
      edesmennyt mieheni aina lohdutti, kyllä ne (lumet) juhannukseksi sulaa.
      Aattelen samoin kun kehtaan vain ambulanssille uran avata,
      jos sattuisi sitä näinä epävarmoina aikoina tarvitsemaan.

      Liika liikunta on sanut yhden kohdan kropassa paranemaan
      ja toisen pirullisesti oireilemaan,
      tilasin fysioterapeutille huomiseksi ajan.
      En ole elämässäni moisella hoiturilla käynyt,

      Mitähän fysioterapeutti tekee,
      ilmeisesti kääntelee ja vääntelee.
      Huomenna sen näen ja tunnen luissani.
      Ja myös kukkarossani.

      • Kauan aikaa on jo tehnyt mieli lettuja.
        Mitä jos paistaisi ja hillon ja jätskin kanssa nauttisin.
        Itekseen ei kehtoo usein niitä paistella.
        Liika herkuttelu kostautuu niin pian.
        Mutta niin se menee, hyvät letut - hyvä mieli.


    • Anonyymi

      Laiska töitään luettelee,osuva sanonta.

      • Mikä tuosta sanonnasta tekee niin erinomaisen osuvan,
        jos aloituksen aiheena on päivän puuhastelut.

        Eikös se ole vähättelevä sanonta tässä tapauksessa.


    • Lumitöitä viikonlopuksi jos sääprofeettoja on uskominen.

      • Anonyymi

        Joo, ei oo ollenkaan "osuva" sanonta.

        Jos joka päivä rehkii aamusta iltaan, niin ei oo laiska vaan ahkera.

        On se niin, että kun terhakkaasti tekee hommia, niin pysyy mieli pirteänä.
        Ja nurkat siistinä.
        Mukava on aloittaa viikonlopun vietto!

        Hyvää viikonloppua kaikille: - ahkerille, laiskoille, siltäjaväliltä, sairaille, terveille, iloisille, alakuloisille, yksinäisille, seurallisille, laihoille, pyöreämmille, pitkille, lyhkäsille, harmaatukkaisille, värjätyille, vähemmän tukkaisille, ja ihan kaikille!

        Kevät on jo, ja ihan varmasti kesä tulee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ei oo ollenkaan "osuva" sanonta.

        Jos joka päivä rehkii aamusta iltaan, niin ei oo laiska vaan ahkera.

        On se niin, että kun terhakkaasti tekee hommia, niin pysyy mieli pirteänä.
        Ja nurkat siistinä.
        Mukava on aloittaa viikonlopun vietto!

        Hyvää viikonloppua kaikille: - ahkerille, laiskoille, siltäjaväliltä, sairaille, terveille, iloisille, alakuloisille, yksinäisille, seurallisille, laihoille, pyöreämmille, pitkille, lyhkäsille, harmaatukkaisille, värjätyille, vähemmän tukkaisille, ja ihan kaikille!

        Kevät on jo, ja ihan varmasti kesä tulee!

        Onpa kiva kommentti.🐞☺


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      149
      2145
    2. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      46
      2039
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      83
      1715
    4. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      22
      1660
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      122
      1396
    6. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      89
      1287
    7. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      218
      1258
    8. Oletko jo unohtanut minut mies?

      Oliko se oikeasti kiva juttu se hymiöpallo, se oli osoitus siitä että minä oikeasti pidän sinusta todella paljon. Tekisi
      Tunteet
      22
      1217
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      256
      1088
    10. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      1017
    Aihe