Lesken suruja

Anonyymi

Kysymys: Mitä hyötyä/ haittaa on lesken hankkia uusi asunto puoliksi perikunnan(= kolme aikuista lasta) kanssa yhdessä? Perunkirjoituksessa auttanut suositteli, mutta veisikö itsenäisyyden asuntoasioissa? Luultavasti saisin nykyistä pienemmän vanhemman asunnon ostetuksi puolella nykyisen talon hinnalla, ja pienemmän haluankin.

8

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi sinun täytyy kysyä asiassa jonkun muun mielipidettä? Siis lastesi tai perunkirjoittajan. Eikö asumisasia ole aivan vain ja ainoastaan sinun asiasi? Vai etkö ole aikuinen ja täysipäinen? - Nm. Oma tupa, oma lupa

      • Anonyymi

        Ne rahat ovat sinun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne rahat ovat sinun.

        Ööööö ... Mitkä "rahat" ? - Nm. Kenelle vastaat


    • Anonyymi

      Useimat lakitoimistot antaa asiantuntevaa neuvoa asiaan.Itis Kirjasto Itä Keskus Helsinki. On joku päivä viikossa ilmasta laki neuvontaa.Asiasta löydät netistä onko sitten muallakin sama? joudut tekee vähän työtä.Laitaa kirjaston nimen ja alkaa selaa heidän palvelut!

    • Anonyymi

      Tämä maailma tarvitsee joulun

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat? - Nm. Arvoitus ei aukea


    • Anonyymi

      Perunkirjoittaja on ajatellut säästää lasten perintöveroa sinun kuolemasi jälkeen. Jos heillä jokaisella jo on 1/4 asunnosta, heidä tarvitsee kuolemasi jälkeen maksaa kolmeen pekkaan perintövero vain sinun osuudestasi eli 1/4sta.
      Verosuunnittelua siis. Mahdollista on että haittaa, riippuu lasten luonteesta.
      Jos mä oisin se leski (sinäkö?) miettisin ihan itse, mitä tahdon ja toimisin sen mukaan.
      Jos sinulla nyt on asunto puolisosti kuoleman jälkeen ja myyt sen ostaksesi toisen, sinun pitää pärjätä 1/4lla, kun joudut antamaan lapsillesi heidän osuutensa. Et koko rahaa voi käyttää oman asunnon ostamiseen.

    • Anonyymi

      Olen huomannut että perunkirjoittajien älykkyydestä ei ole mitään takeita vaikka heidän koulutuksensa olisi kuinka korkea. Itselläni ei ole mitään koulutusta mutta olen hyvä hakemaan tietoa internetin kautta ja olen perinyt monta kertaa.

      Lesken oikeus jäädä asumaan puolisoiden omistamaan asuntoon on käsittääkseni lailla suojattu ja jos harkitsee muuta vaihtoehtoa niin kannattaa äärimmäisen tarkkaan selvittää se jos luopuu oikeudesta nykyiseen asuntoon. Edellinen kirjoittaja tietää ehkä asian mutta tämän palstan luotettavuudelle ei kannata antaa mitään arvoa.
      Tällaisia perintöön liittyviä asioita harva ymmärtää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe