Onko 80 + vielä parisuhdeväkivaltaa?

Anonyymi

33

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Väkivaltaa vanhus kohtaa ryöstäjissä. Eikä väkivaltaa pidä hyväksyä missään iässä eikä missään muodossa. Aikamiespojat on kai yksi joukko, joka vanhuksilta lypsää rahaa ja siinä käyttää väkivaltaa.

• Tuosta olen kuullut kertomuksia aikaisemmin.
        Väkivaltarikoksia joissa vanhus on ollut uhrina tapahtuu kun jälkeläiset haluavat hänen rahansa tai omaisuutensa. Miehet kai yleensä ovat herkempiä käyttämään väkivaltaa omien vanhempiensa ryöstämisessä, mutta kyllä naisetkin osaavat. Yleistäen ehkä liikaa, miehet näyttävät olevan vähemmän empaattisia ja enemmä kiinnostuneita rahasta ja omaisuudesta.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tuosta olen kuullut kertomuksia aikaisemmin.
        Väkivaltarikoksia joissa vanhus on ollut uhrina tapahtuu kun jälkeläiset haluavat hänen rahansa tai omaisuutensa. Miehet kai yleensä ovat herkempiä käyttämään väkivaltaa omien vanhempiensa ryöstämisessä, mutta kyllä naisetkin osaavat. Yleistäen ehkä liikaa, miehet näyttävät olevan vähemmän empaattisia ja enemmä kiinnostuneita rahasta ja omaisuudesta.

no mutta,
        olet aivan oikeassa
        testosteroni tekee miesten aggressiivisuuden
        jja vähentää empatiaa

mutta se häivyttää pelon ja kivun joten sitä tarvitaan venäläisten ja hampparien kurissa pitämiseen

eli miehet ovat sankareita
        pelastavat kyyhkyt palavista taloista hukkumasta ja skurkkien kourista

mutta luulen että Ploma tyyliltäsi olet marimacho -suuntautunut poikatyttö etkä tarvitse sankaria?

• Anonyymi kirjoitti:

no mutta,
        olet aivan oikeassa
        testosteroni tekee miesten aggressiivisuuden
        jja vähentää empatiaa

mutta se häivyttää pelon ja kivun joten sitä tarvitaan venäläisten ja hampparien kurissa pitämiseen

eli miehet ovat sankareita
        pelastavat kyyhkyt palavista taloista hukkumasta ja skurkkien kourista

mutta luulen että Ploma tyyliltäsi olet marimacho -suuntautunut poikatyttö etkä tarvitse sankaria?

Olet väärässä.
        Marimacho puede ser tu abuela,no yo.
        Minä tarvitsen sankaria, mutta sankarit tarvitsevat myös minua.
        Ei minulla ole haarniskaa eikä valkyrien kilpiä suojanani.
        Pehmeys ei ole heikkoutta eikä aggressiivisuus voimaa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Olet väärässä.
        Marimacho puede ser tu abuela,no yo.
        Minä tarvitsen sankaria, mutta sankarit tarvitsevat myös minua.
        Ei minulla ole haarniskaa eikä valkyrien kilpiä suojanani.
        Pehmeys ei ole heikkoutta eikä aggressiivisuus voimaa.

Tosi koviksen kuvan olet antanut, kaukana on naisellinen pehmeys esiintymisestäsi ja tylyn näköinenkin olet kuvissa.
        Joka ketjussa ohjaat keskustelun itseesi, miksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi koviksen kuvan olet antanut, kaukana on naisellinen pehmeys esiintymisestäsi ja tylyn näköinenkin olet kuvissa.

Se on nyt oppinut uuden sanan: Empaattisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuinka vaikeaa voi olla "lukea" toista ihmistä noin vähillä otoksilla ja tuntematta toista. Hämmästyttävää.
        Ja sitten vielä, minä en ohjannut keskustelua itseeni, sen teki joku toinen. (Taaskin)

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Kuinka vaikeaa voi olla "lukea" toista ihmistä noin vähillä otoksilla ja tuntematta toista. Hämmästyttävää.
        Ja sitten vielä, minä en ohjannut keskustelua itseeni, sen teki joku toinen. (Taaskin)

Nyt on poikettu aiheesta.

Hyvä jos palstalaiset eivät koe pariväkivaltaisuutta!

Jos joku lyö, nin ottakaa yhteyttä viranomaisiin!

• Anonyymi kirjoitti:

"Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa". Vanha totuus. Kehukoon sitten itse itseään vaikka kuinka herttaiseksi ja empaattiseksi.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

"Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa". Vanha totuus. Kehukoon sitten itse itseään vaikka kuinka herttaiseksi ja empaattiseksi.

Kyllä, niinhän kuva kertoo. Tässä tapauksessa se ei mitenkään osoita, että tuon väitetyn

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, niinhän kuva kertoo. Tässä tapauksessa se ei mitenkään osoita, että tuon väitetyn

.... väitetyn "kehumisen" sisältö ei vastaisi todellisuutta

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Esittämästään kuvasta päätellen Tell...kka on lyhyenläntä, karvainen ja paksu.

• Anonyymi kirjoitti:

Esittämästään kuvasta päätellen Tell...kka on lyhyenläntä, karvainen ja paksu.

Tarkoitin enemmänkin sitä, mitä kuva kertoo luonteesta enemmän kuin tuhat sanaa..

Minun kuvani kertoo selvästikin laakereillan lepäilevästä laiskasta ja vetämättömästä eläkeläisestä, joka ei pidä enää kiirettä minnekään, mutta kesken uniensa herätettynä äreä kuin karhu.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Montako viestiän olet melkein 20 vuodessa pelkästään tällä palstalla kirjoittanut? Tuhansia? Kymmeniätuhansia? Itse olet unohtavaa sorttia, mutta ei se opetus, moite ja ylenkatse muilta ole unohtunut. Kovis olet ja riivinrauta. Oikeastaan aika pelottava rautanyrkki.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Tarkoitin enemmänkin sitä, mitä kuva kertoo luonteesta enemmän kuin tuhat sanaa..

Minun kuvani kertoo selvästikin laakereillan lepäilevästä laiskasta ja vetämättömästä eläkeläisestä, joka ei pidä enää kiirettä minnekään, mutta kesken uniensa herätettynä äreä kuin karhu.

Kuvauksesi "omasta kuvasti" oli loistava. Tekstisi osoittaa sen, että sinulla on itsetunto kohdallaan. (eikä sitä tarvitse testata millään hömppätesteillä)

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Onko karhu muka äreä? Kaikkea vielä! Jos vaikkapa kissa rupe juoksemaan sitä kohti, niin sehän menee kissan edellä pakoon.
        Se on oikea pelkuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on poikettu aiheesta.

Hyvä jos palstalaiset eivät koe pariväkivaltaisuutta!

Jos joku lyö, nin ottakaa yhteyttä viranomaisiin!

Tuskin paljonkaan väkivaltaa. Sitä vastoin kyllä keskinäistä vastenmielisyyttä, jopa inhoa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Tuosta olen kuullut kertomuksia aikaisemmin.

Suuri ongelma vanhuksille ovat huumeita käyttävät lapset ja lapsenlapset. Siinä vanhus voi joutua huumekaupan rahoittajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa profiilikuvassa näkyy, että hän on pienikasvuinen. Lyhyet kädet.
        Niinhän pieni koirakin ärisee, tekee itseään suuremmaksi isomman koiran kohdatessa.

• Anonyymi

Väkivaltaa on sekin, kun kieltäytyy intiimipuolesta toisen sitä halutessa.

• Anonyymi

Henkistä väkivaltaa on kaikissa ikäluokissa! Isku satuu vain kerran henkinen väkivalta alistaminen mitätöinti jätää pysyvät jäljet ihmiseen.sitä harastavat aikuiset lapsetkin.Jos äidillä ei vanhetessa ole puolisoa tukena,syystä tai toisesta. Sama koskee lähisuku. Kumassakin tavoite käytää vanhaa ihmistä taloudelisesti hyväksi ilmaista siivous ja hoito apua,ymm.Joten pitäisi nostaa ylös suo henkinen väkivalta esille. Niitä harjoitavat juuri ne jotka huutavat: Huono äiti, huono,anoppi,huono mummo, huono sisko!Jopas itä harjoitavat ystävät,hyötyäkseen ystävästä. mielipiteni 20.1.22. Helsinki 94

• Anonyymi

Voi hyvät ihmiset!

Ettekö te osaa pysyä ollenkaan aiheessa?

Mitä joillakin "kuvilla" on tekemistä iäkkäitten ihmisten parisuhdeväkivallan kanssa?

Nää Ruotsissa asuvat Tellukka ja Paloma ovat todella poikenneet täysin itse aiheesta.

Totta on että henkinen väkivalta voi tuntua pahalta, mutta tässä puhutaan nyt selvästä pahoinpitelystä, kun toinen lyö ym!

Koska kukaan kskustelijoista ei puhu tästä, niin voi olettaa, että 80 ikäryhmässä ei enää esiinny fyysistä pahoinpitelyä, - mikä on todlla hieno asia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset!

Mitä joillakin "kuvilla" on tekemistä iäkkäitten ihmisten parisuhdeväkivallan kanssa?

Nää Ruotsissa asuvat Tellukka ja Paloma ovat todella poikenneet täysin itse aiheesta.

Totta on että henkinen väkivalta voi tuntua pahalta, mutta tässä puhutaan nyt selvästä pahoinpitelystä, kun toinen lyö ym!

Koska kukaan kskustelijoista ei puhu tästä, niin voi olettaa, että 80 ikäryhmässä ei enää esiinny fyysistä pahoinpitelyä, - mikä on todlla hieno asia!

Onkohan kuinka moni 80 parisuhteessakaan enää. Leskiä taitavat jo olla tai sitten niin huonokuntoisia, ettei niistä ole pahoinpitelemään ketää.
        Mene kyselemään ikäistesi palstoilta.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvät ihmiset!

"Nää Ruotsissa asuvat Tellukka ja Paloma ovat todella poikenneet täysin itse aiheesta."

Osoittelepa sormellasi oikeaan suuntaan.
        Kumpikaan meistä ei ottanut aiheeksi omaa henkilöään, ennen kuin siihen oltiin ensin puututtu anonyymien taholta.

Elikkä minä ainakin kommentoin täysin asiallisesti itse aiheesta. Sen perään tultiin puhumaan minusta, mentiin henkilökohtaisuuksiin, alettiin päättelemään asioita kuvani perusteella ja puhumaan yleensäkin vain skeidaa.

Ja sitten syytellään minua (ja Tellukkaa) että puhumme asian vierestä.
        Voihan vihne.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

"Nää Ruotsissa asuvat Tellukka ja Paloma ovat todella poikenneet täysin itse aiheesta."

Osoittelepa sormellasi oikeaan suuntaan.
        Kumpikaan meistä ei ottanut aiheeksi omaa henkilöään, ennen kuin siihen oltiin ensin puututtu anonyymien taholta.

Elikkä minä ainakin kommentoin täysin asiallisesti itse aiheesta. Sen perään tultiin puhumaan minusta, mentiin henkilökohtaisuuksiin, alettiin päättelemään asioita kuvani perusteella ja puhumaan yleensäkin vain skeidaa.

Ja sitten syytellään minua (ja Tellukkaa) että puhumme asian vierestä.
        Voihan vihne.

Jos nyt ihan pilkkua viilataan, niin ei sinun ensimmäinen viestisi tässä ketjussa ollut aloitukseen liittyvää.

Aloituksessa oli kyse parisuhdeväkivallasta.

• Anonyymi

On vielä vireitä aviopuolisoita. On vielä menopäällä olevien leskien keskeisiä heterokumppanuussuhteita.
      On täysi syy olettaa, että noista useimmilla parisuhde toimii.
      Jo nuutuneet ovat eri asia.

• Anonyymi

Parisuhde usein vain vanhvistuu iän myötä, on niin paljon yhteisiä muistoja, yhteiset jälkeläiset ja tunnetaan toisen tavat ja tarpeet. Seksikin voi toimia loppuun asti, onhan saatavilla apua lääketiíeteestä ja apteekista, Mielikuvitus ja toisen toiveiden kuuntelu on oleellista, läheisyyttä ja nautintoa on mahdollista toteuttaa niin monella tavoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parisuhde usein vain vanhvistuu iän myötä, on niin paljon yhteisiä muistoja, yhteiset jälkeläiset ja tunnetaan toisen tavat ja tarpeet. Seksikin voi toimia loppuun asti, onhan saatavilla apua lääketiíeteestä ja apteekista, Mielikuvitus ja toisen toiveiden kuuntelu on oleellista, läheisyyttä ja nautintoa on mahdollista toteuttaa niin monella tavoin.

Juurikin näin se menee, kunnioitetaan toista ja on paljon yhteisiä asioita. Kultahäät saavuttaa yhä useampi pari, eikä timanttihäätkään ole kovin harvinaisia.

• Anonyymi

Kun muistisairaus alkaa tulla ennen rauhallisesta ihmisestä
      voi tulla aggressiivinen ja väkivaltainenkin.
      Se ei ole harvinaista.

Sanallinen aggressiivisuus voi olla muistisairauden oire ja se, että on aina oikeassa (omasta mielestään) muistaa kaiken oikein (omasta mielestään)
      ja raivostuu ja alkaa inttää ja nimitellä jos joku on eri mieltä.

• Anonyymi

Tutunkuuloisia oireita.

• Näkyy sitä tapahtuvan ihan varttuneissakin piireissä.
      Ei kai perhesuhdeväkivaltaan, eikä muuhunkaan väkivaltaan, mitään ikärajaa ole, eikä se ole sen hyväksyttävämpää nuorempienkaan piireissä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009292080.html

• Anonyymi

Onko elämän varrella , elinkumppanilta tullut koskaan turpiin?

• Anonyymi

Kuvaannollisesti sitä tulee joka päivä, vaikka ei oltaisi saman katon allakaan.
        Tuomitsevat sanat ovat kuin puukoniskuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4816
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      177
      4328
    3. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      133
      3983
    4. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3922
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      49
      3711
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3528
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      99
      3084
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2905
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2736
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      17
      2524
    Aihe