Secureboot puree!

Anonyymi

Linuksien osuus tietokoneista ja läppäreistä enää häviävän pieni, arviolta noin 0,1% !
Kerrankin on laitevalmistajat onnistuneet estämään tämän tuhoisan tubuttimen aiheuttamat valtavat ongelmat. Toki hitaasti mutta kuitenkin.

Nyt voimmekin keskittyä olennaiseen eli tietokoneen käyttöön sen hyvinvointialueella. Linuksillahan sitä ei edes ollut, vaan sen käyttö linuksilla oli yhtä tuskaa.

21

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä ihme, että tämä viesti on pudotettu tahallaan alemmaksi. Kertoo totuuden liian selvästi!

      • Anonyymi

        Olemme kaikki kiitollisia laitevalmistajille securebootista. Nyt ei linuks pääse koneelle, varsinkin jos siinä on vielä Windows Defender!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme kaikki kiitollisia laitevalmistajille securebootista. Nyt ei linuks pääse koneelle, varsinkin jos siinä on vielä Windows Defender!

        Siitähän joku kirjoittikin, jotta hyvä tämä Windows Defender, ei ole linuks päässyt vieläkään koneelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän joku kirjoittikin, jotta hyvä tämä Windows Defender, ei ole linuks päässyt vieläkään koneelle!

        Ei ole päässyt, eikä pääse. Ja jos ei defender auta niin itse päätän siitä. Ei tule linuks minun koneelle!


      • Anonyymi

        Ei ole lähelläkään totuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole lähelläkään totuutta!

        Kaikki tuolla ylempänä on totuutta. Sinne ei linuks-valhe ole vielä yltänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuolla ylempänä on totuutta. Sinne ei linuks-valhe ole vielä yltänyt.

        Te windowsnistithän niitä valheita suollatte jokaikinen päivä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te windowsnistithän niitä valheita suollatte jokaikinen päivä!

        Minusta olisi mukavaa, jos suomi24 itse hommaisi Windows Defenderin serveriinsä, niin ei pääsisi linuks tännekään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi mukavaa, jos suomi24 itse hommaisi Windows Defenderin serveriinsä, niin ei pääsisi linuks tännekään!

        Ei pyöri Linuksilla vaan Linuxilla joten Windows Defender ei käy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuolla ylempänä on totuutta. Sinne ei linuks-valhe ole vielä yltänyt.

        Ehkäpä tätä viestiketjua suojellaan defenderillä? Ei pääse linuks sotkemaan.


    • Anonyymi

      No, sä oot perillä asioista, pärjäile ykköaten ja nollien kanssa.

      • Anonyymi

        Yritetään, yritetään. Minulla on myös Windows.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetään, yritetään. Minulla on myös Windows.

        Tuolla joku ketoi jo 19 vuotta sitten, miten hihhulit uhraavat elämänsä säätämiseen ja kaikenlaiseen turhaan linuksisnsa kanssa, kun hän itse pitää elämäänsä tärkeämpänä ja viettää parempaa ja viihdyttävämpää elämää, kuin jatkuvaa linuks-riesaa kaikkine säätämiseen. Windows lisää suoraan elämän laatua!


    • Anonyymi

      Olen muutamasta uudesta käyttämättömästä koneesta nakannut Windowsin sisältäneen M.2 SSD:n roskiin ja asentanut puhtaalle levylle Linuxin. Ottaa vaan biosista Secure Bootin pois päältä. Että sen verran "hyvä" suojaus.

      • Anonyymi

        ....ja sen jälkeen linuks hitsaa biosin ja prossun.........

        - prossut se hitsaa -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....ja sen jälkeen linuks hitsaa biosin ja prossun.........

        - prossut se hitsaa -

        Linux EI hitsaa biossia ja prossua, joten väitteesi on valhetta! Jälleen kerran mutta mitäpä muuta voikaan windowsnistiltä odottakaan.


    • Anonyymi

      1. Linux ei ole tuhoisa!
      2. Secure boot ei estä linuxien asentamista!
      3. Linuxien käyttäjämäärät on noususuhdanteessa!
      4. Linuxien käyttö EI ole tuskaa vaan nautinnollista, elämä hymyilee linuxeja käyttäessä, toisinkuin windowsin kanssa tuskaillessa.

      • Anonyymi

        Tässä keskustellaan nyt tietokoneista, joissa linuksit ovat marginaalia nyt ja tulevaisuudessa.

        Tavallinen ihminen arvostaa helppoutta ja toimivuutta, ja sitä ei linuksit pysty tietokoneissa tarjoamaan. Normaali kansalainen kun ei ole mikään säätävä sudottelija, vaan elämä pyörii aivan muualla kuin tietokoneen ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä keskustellaan nyt tietokoneista, joissa linuksit ovat marginaalia nyt ja tulevaisuudessa.

        Tavallinen ihminen arvostaa helppoutta ja toimivuutta, ja sitä ei linuksit pysty tietokoneissa tarjoamaan. Normaali kansalainen kun ei ole mikään säätävä sudottelija, vaan elämä pyörii aivan muualla kuin tietokoneen ympärillä.

        Linuxit ei ole enää marginaalia ei ainakaan tulevaisuudessa! Ja nimenomaan linuxit PYSTYY tarjoamaan helppokäyttöisyyttä ja toimivuutta. Tätä ei toki kaltaisesi wintrolli ymmärrä.


    • Anonyymi

      Linuks halkaisee biosin. En suosittele.

      • Anonyymi

        En minäkään:) Siksi menenkin hyvällä GNU/Linux Mintillä enkä millään "Linuksilla":)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      62
      926
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe