Olen tässä Turun seudulla tonttia etsiessä huomannut, että kaavoitetut tontit ainakin Turussa kallaavat 80% varmuudella pohjoiseen tai rakennuspaikka on piirretty tontin huonompaan paikkaan. Ihan kuin tontteja vain piirreltäisiin kartan päälle välittämättä korkeuskäyristä tai halutuista tonttimalleista. Ei niin, etteikö hyvännäköistä tonttiainesta olisi riittämiin, mutta myyntiin tulevat kaavatontit ovat lähes järjestäen varsinaisia kummajaisia. Kaarinassa ja Paimiossa alkaa löytyä jo etelään kallistuvia tonttejakin, mutta Turku tuntuu kaavoittavan kaikkiin etelärinteisiin "puiston".
Onko tämä pohjoisrinne tonttipolitiikka muuallakin suurempien kaupunkien ongelma? Mieluummin ainakin itse käytän muutaman euron kesäaikaiseen viilennykseen kuin asun varjoisassa kuopassa, jossa taitaa syys ja talvikuukausien aikana kuitenkin lämmityksessä palaa hiiltä enemmän kuin kesäaikaisessa viilennyksessä etelä- tai lounaisrinteellä olevalla tontilla.
Kaavoituksella surkeita tontteja.
Anonyymi
1
129
Vastaukset
- Anonyymi
Turussahan vaihtui rakennusvalvonnan päällikkö juuri. Hänen kauttaan voisi yrittää vaikuttaa kaavoitukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj554986- 794669
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?734564- 1324168
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293392Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82928- 392468
- 472467
- 2112306