Gerbiilin pito valjaissa rääkkäystä niinkö?

Anonyymi

Eli joo mä kyllä oon kuullu et marsua pienempää eläintä ei saa pitää valjaissa. Silti jotkut tekee niin. Ja tottakai se ihmisestä kuulostaa hauskalta. Mikä olisikaan hauskempaa kuin ulkoilla pienen söpön gerbun kanssa kesällä! Gerbiilikin ehkä en siis tiedä nauttii siitä. Mutta onko se kuitenkaan järkevää? Eli kysymys kuuluu: Mikä on oikein? Vastailkaahan. :D

8

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se ei oo rääkkäystä. Mun gerbut on ihan innoissaan mun kanssa tielläkin vipeltänyt! Kunhan vaan kattoo et ne valjaat on turvalliset. Mun mielestä ainakin kannattaa kokeilla! Gerbiilit voivat jopa tykätä siitä. Joten miten se olisi rääkkäystä?!

      • Anonyymi

        Okei :) No tietysti jos gerbut ei haluu nii sit ei mut saatan EHKÄ kokeilla emt :,D


      • Anonyymi

        mistä köytyy niin pieniä valjiata, että gerbiili pysyy niissä


      • Anonyymi

        mistä löytyy niin pienet valjaat että gerbiili pysyy niissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mistä löytyy niin pienet valjaat että gerbiili pysyy niissä

        Voi virkata itse. En kuitenkaan ole varma onko ulkoilutus turvallista koirien ja muitten petojen takia sekä maan bakteerien, jos voivat sairastuttaa lemmikin.


      • Anonyymi

        Mielestäni gerbiilin ulkoilutus valjaissa on gerbiilille epämiellyttävä kokemus .Kova tuuli ja äänet saattavat tressannuttaa gerbiiliä ja gerbiili voi vaikka pujahtaa valjaistaan ulos ja eksyä auton tai jonkin petoeläimen saaliiksi. Jos vielä ulkoilutat gerbiileijäsi valjaissa, niin kokeile mielummin pitää gerbiilejäsi kuljetusboksissa, jossa olisi kannessa ilmareikiä, jotta gerbiilisi saisivat happea ja voisivat olla sinun kanssasi ulkona pieniä hetkiä, nauttisivat varmasti silloin enemmän.😊


    • Anonyymi

      mistä löytyy niin pieniä valjaita että gerbiili pysyy niissä

    • Anonyymi

      Saako niin pienelle lemmikille laitettua valjaita päälle hyvin että ulkoilu olisi turvallista? Mitä jos lemmikki pääsee karkaamaan tai jokin eläin hyökkää kimppuun?
      Mietin myös vaaroja jotka voivat olla maaperässä. Erilaiset loiset ja bakteerit, salmonellakin.
      Oli hoito-ohjeissa korostettu käsihygienian tärkeyttä lemmikkiä hoidettaessa ettei se altistuisi pöpöille joten onhan se riski ulkona olemassa että eläin altistuisi jollekkin.
      Ehkä on viisainta pitää omassa, turvallisessa häkissä gerbiiliä? Nostaa vaikkapa kesällä varjoon pihalle silloin kun voi itse sitä vahtia.
      Saattaa myös olla että saaliseläimenä gerbiililä olisi turvaton olo valjaissa kentällä tai tiellä, kuin tyrkyllä saalistajille, niin ihanaa kuin lemmikin ulkoilutus olisikin ajatuksena. En ole yhtään varma kaipaako gerbiili sellaista virkistystä? Saattaa olla stressaavaa sille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe