Kissa alkoi imettämään uutta pentua?

Anonyymi

Hei, tänään mulle tuli 2pv vanha pieni kissanpentu, mulla on valmiina jo 2 vuotias tyttökissa, nimeltäänsä Ninni. Oli pakko ottaa niin nuori kun muuten olisi ollut mennyttä koko pentu. Mun piti alunperin juottaa sille emonmaidon korviketta, mut mites sitten kävikään. Olin laittanut pennun laatikkoon siksi ajaksi kun haen maidot yms, sitten Ninni löysi sen aikaa pennun sieltä laatikosta, ja oli käynyt sinne makaamaan ja pentu oli alkanut imeä sitä ja Ninni kehräs kun hulluna ja oli ihan rauhallinen kun yleensä on ihan villinä(hyvällä tavalla). Yritin ottaa pentua pois koska ajattelin ettei ninniltä nyt mitään maitoa tulisi, no kuinkas pennun suu/kuono oli maidossa? Ninni alkoi sihisemään minulle kun otin pennun pois. Oli pakko laittaa pentu takaisin kun alkoi kirvellä kättä kun ninni raapi minua. Sen jälkeen taas rauhoittu kun pentu alkoi imeä taas. En voi käsittää miten siltä tulee maitoa vaikka ei koskaan ole ollut emona. Pentu ei ole avannut silmiään vielä ja sen maha on ihan pullollaan maitoa. Ninni nuolee sitä ja auttaa ulostamaan ihan kuin olisi tehnyt sitä ennenkin. Ninni on pari kertaa käynyt pois laatikosta syömässä. En ole voinut ottaa pentua pois koska pentu alkaa vikisemään heti kun ninni lähtee niin ninni tulee melkeen heti takaisin. Olen pari kertaa puristanut ninnin nisiä niin kyllä, niistä tulee maitoa. Aina kun pentu lähtee vähän kauemmas ninnistä niin ninni hakee sen heti takaisin ja tarjoaa nisiä tai alkaa nuolemaan. Pentu imee noin tunnin välein ja ninni kyllä pitää huolen että se saa maitoa. Pentu ei osaa vielä kävellä. Ainiin unohdin mainita että minulla on myös 1vko vanha kissanpentu jonka otin kaveriltani kun sen pennun emo kuoli eikä kaverini osannut hoitaa sitä. Nyt sekin on alkanut pyriä nisille ja ekana ninni vaan sähisi sille ja nyt käy hakemassa sen ihan sinne laatikkoon myös. Ninni on siis ottanut ne omiksi pennuiksi. 1vko ikäisen pennun nimi on Tassu. Taas nuoremman pennun nimi on Ratamo. Tassun silmät olivat avautuneet jo, mutta nyt ei enää ole avannut silmiä päivään. Tassulla ja Ratamolla on tullut kiistaa nisistä, silloin ninni siirtää toisen aina toiselle nisälle ITSE. Ratamo on yrittänut välillä imeä Tassua kun ei tiedä kumpi on ollut "emo". Silloin Ninni ottaa Ratamon ja menee laatikon nurkkaan imettämään sitä. Yleensä kun Tassu tulee vähänajanpäästä sinne myös imemään, silloin Ninni sähisee vähän ja ottaa Ratamon ja vaihtaa nurkkaa ja hakee vähän ajan päästä Tassun mukaan. Aina kun pennut ei ime Ninni on vähän rauhaton ja nuolee ihan hulluna molempia vuorotellen. Olen pari kertaa saanut pennut pois sen luota punnitusken ajaksi, mutta kun pennut alkavat vinkumaan ninni tulee ihan ihmeissään heti hakemaan pennut. Annanko Ninnin olla emona heille kun maitoa tulee ja on "emonvaisto"?

26

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erikoista. Kuvaa You Tubeen videoo kissoista.

    • Anonyymi

      No tietenkin annat Ninnin hoitaa, kuka sen paremmin tekisi. Aina on parempi jos pentu saa emonmaitoa, verrattuna johonkin vastikkeisiin. Ja emo myös pitää pennut siistinä ja lämpimänä, ja antaa niille turvallisuuden tunteen. Jos Ninnin vaistot pelaavat noin hyvin, niin sehän on maailman paras emo, vaikka ei ole itse synnyttänyt pentuja.

    • Anonyymi

      Toki,tälle liian aikaisin omasta emostaan erilleen joutuneelke,parasta mitä voi olla,on,kun aikuinen kissasi ymmärtää hoitaa sitä.
      Tarkista kumminkin imettääkö tosiaan,ja anna lisäruokintana laktoositonta- kermaa,tai maitovastiketta.
      Aikuinen kissasi tekee oikein. Se tajuaa että tuo reppana ei selviä jos se jättäisi sikseen.

    • Anonyymi

      Kiitos kun kerroitte. Nytten Ratamo ei ole oikein enää käynyt syömässä ja ei liiku kauheasti. Olen pari kertaa käynyt auttamassa sitä nisille. Ratamo ei oiken enää meinaa löitää Ninnin karvojen seasta nisiä? Joten luulee välillä karvoja nisäksi joten Ninnin vatsakarvat on märkiä ja sitten kun ei tulekkaan maitoa Ratamo alkaa vinkumaan niin Ninni "hätääntyy" ja alkaa nuolemaan/kääntyy sellain että nisän löytäisi helpommin. Ennen löysi nyt ei. Tassu on taas melkeen koko ajan imemässä. Ja jos ei ole imemässä niin on ainakin Ninnin vatsan lähellä/pitää nisää suussa joten Ninni ei ole oikein liikkunut kun ei halua häiritä imemistä. Olen laittanut ruokakupit ihan laatikon viereen, ja nostan niitä välillä Ninnille jos se ei ole raaskinut liikkua pois laatikosta. Myös Ratamo on alkanut imemään tassua enemmän koska Tassulla ei ole niin paljon karvaa. Tassu aina hätääntyy kun se tuntee että joku painelee sen vastaa ja yrittää imeä sitä. Myöskään kumpikaan pennuista ei osaa kävellä (en kyllä ihmettelekkään että ei vielä osaa) niin Ninni on sitten kantanut niitä mistä kohtaa saa vaan kiinni niin kerran se otti vahingossa Tassun mahasta ja alko kantamaan(samalla Ratamo oli juuri löytänyt nisän ja oli alkanut imemään) niin Ratamo roikku sen vatsassa kun ei halunnut päästää irti ja Tassu vinkui kun sitä sattu kun Ninnin hampaat oli kiinni sen vatsassa eikä Ninni tajunnut heti että sitä sattui vasta sitten kun Tassu oli alkanut vinkua lujempaa. Myös silloin samaisella kerralla kun Ratamo oli roikkunut sen nisistä niin juuri kun Ninni hyppäs lipastolle(siitä pääsi helposti takaisin laatikolle) niin Ratamo tippuu lattialle ja se alkaa vinkumaan TOSI kovaa ja Ninni ei ollut huomannut sitä kun se oli roikkunut siinä niin sit se tiputti Tassun ja hyppäsi tosi nopeesti alas katsomaan ja kävi sit siihen makuulleen imettämään Ratamoa. Nostin sitten Tassunkin koska sekin vinkui mutta Ninni ei viitsinyt nousta hakemaan sitä kun Ratamo paineli sen massua tosi kiivaasti ja oli juuri löytänyt sen lemppari nisän.

      • Anonyymi

        Jatka juttua!


    • Anonyymi

      Hei taas. Tänään Ratamo oli nukkunut ihan Ninnin vieressa selälleen niin että massu näkyy. Tassu oli sitten käynyt imemään sitä ekaa kertaa ja paineli sen mahaa kun ei tullutkaan maitoa. Ratamo oli ihan ihmeissään ja peloissaan ja vikisi kun Tassulla on aika paljon voimaa jo kun on isompi kokonen niin Ratamo vinkui kun Tassu paineli sen käpälillä sen vatsaa kun ei ole aukaissut silmiä vieläkään uudestaan niin ei tiennyt että se ei olekkaan Ninni. Kun Ninni heräsi siihen melkeen heti kun Ratamo vinkui nii Ninni läppäisee kynnet esillä Tassua ja sähähtää ja alkaa murisemaan kovaäänisesti Tassulle. Tassu säikähti ja alkoi vinkumaan mutta ei lopettanut imemistä ja painelua vaan aloitti kiivaammin painelemaan Ratamon mahaa ja Ratamoa sattui se koska Tassulla on sitä voimaa tassuissa jo. Sitten Ninni otti molemmilla tassuilla Tassusta kiinni(kynnet esillä) ja puraisee tassua kaulasta ja työntää sen jälkeen ihan laatikon reunaan. Tassua ofc sattui se ja se alko vinkumaan tosi paljon. Yritin ottaa Tassua minun luo mutta Ninni ei antanut ja otti kynnet piilossa Tassun takaisin ja alkoi nuolla sitä tosi kiivaasti ja hätääntyneesti kun oli tajunnnut mitä oli vahingossa tehnyt kun halusi suojella Ratamoa mutta myös Tassua. Ninni nuoli haavan puhtaaksi, ja Tassu meni tyytyäisenä tisseille kun oli ollut nälkä. Ninni pesi Ratamon myös ja hänkin meni sitten(minun avustuksella) imemään. Samana päivänä aamulla Ratamo oli ollut tuossa kyseisessä asennossa jo, niin Ninni aikoi auttaa häntä ulostamaan niin alkoi nuolla Ratamon vatsaa. Ratamo alkoi vinkumaan kun heräsi siihen ja Ninni vähän ihmetteli että tekikö se jotain väärää. Sitten Ratamo pissasi ja kakkasi ja yritti löytää Ninnin karvojen seasta nisää(vaikka nisät ovat ihan näkyvissä) kävi myös samalla Ninnin vatsan päälle makaanaan kun löysi nisän. Nisästä ei kuitenkaan tullut maitoa niin Ratamo alkoi painella sen vatsaa ja Ninni vähän ihmetteli kun se paineli sen vatsaa niin pitkään. Autoin sitten sen toiselle nisälle josta tuli maitoa ja jatkoi kiivasta painelua kun ei tiennyt että sieltä tulee maitoa. Ninni nousi sitten kun Ratamo oli saanut sen mielestä imeä tarpeeksi(oli imenyt hetken). Ratamo jäi sitten roikkumaan siihen hetkeksi mutta tippui sitten kun ei jaksanut enää roikkua. Kuului "tömps" ja Ninni meni heti takaisin alas kun Tassu alkoi myös vinkumaan nälkää ja sitä että Ratamo oli sillä välin alkanut painella sen vatsaa ja imeä sitä.

    • Anonyymi

      Hei. Tänään otin 2 1 viikkoista pentua. Otin koska eläintalolla oli täyttä. Laitoin ne samaan latikkoon Ninnin ja muitten pentujen kanssa. Heidän nimet ovat Pilsku ja Palsku. No he yrittivät mennä imemään mutta Ninni otti Ratamoa niskasta kiinni ja lähti muristen pois laatikosta. (Tassu oli ollut imemässä joten roikkui tisseistä) Pilsku ja Palsku ei ole avannut silmiä? Joten alkoivat vinkumaan kun ei ollut syönyt koko päivän aikana. Annoin sitten pipetillä korviketta kun Ninni tuli vasta illalla takaisin laatikkoon sähisten. Mutta sitten alkoi imettämään Pilskua ja Palskua. Myös Ratamo ja Tassu menivät imemään. Ratamo yritti ottaa Palskun nisän mutta siirsin sen pois kun Palsku hätääntyi että se viedään siltä joten tunki koko nisän kurkkuun asti suuhun ja alkoi painella tassuilla Ninnin vastaa(sillein että ei saisi niin helposti) vedin sitten vähän Palskua sillein ettei ollut kurkkuun asti nisää suussa. Ratamo ja Tassu olivat jo saaneet vatsansa täyteen(pullamasut) kun Pilsku ja Palsku jatkoivat vielä(vaikka näyttivät jo siltä että olisi täynnä). Ninni sitten pesi/auttoi ulostamaan Ratamon ja Tassun sillä välin kun he imivät vielä. Kun Ratamo ja Tassu olivat nukahtaneet Pilsku ja Palsku lopettivat imemisen. Ninni pesi molemmat ja auttoi ulostamaan. Kaikki pennut nukahtivat Ninnin viereen/päälle. Näytti kyllä tosi söpölle🙈 Aamulla kun heräsin katsoin että kaikki on ok. Ninni oli lähtenyt itse tarpeilleen niin Pilsku, Palsku ja Ratamo olivat imemässä isointa pentua Tassua. Ninni ei kuullut Tassun huutoa kun hiekkalaatikko(vessa) oli toisella puolella taloa. Kaikki paineli tassuillaan tosi kiivaasti Tassun mahaa. Kun Ninni vihdoin tuli maukuen niin kaikki lopettivat imemisen ja siirtyivät Ninnille imemään. Otin Tassun itselleni ja Tassun"nisät" olivat ihan punasia ja massukarvat ihan märät:/ Kun muut pennut olivat imeneet punnitin kaikki ja laitoin Tassun itsekseen imemään ettei muut pennut nappaa Tassun nisistä uudestaan vaikka olivat jo imeneet. Kaikki painoin noin 100grammaa.😁

      • Anonyymi

        Tosi pieniä ovat! Vastasyntynyt kissanpentu painaa normaalisti noin 100 g, viikon vanha 200 g ja kaksiviikkoinen 300 g jne. Tuleekohan niistä kissoja.
        Vie nyt kiireesti kaikki eläinlääkäriin.


      • Anonyymi

        Kiitos kuulumisista. Kaikkea hyvää pesueelle.


    • Anonyymi

      Niin luinkin että pitäisi painaa yli 100grammaa! Soitin eläinlääkärille että tulenko käymään, niin sanoi että jos painot ei ala nousemaan niin pitää tulla Ninni mukana myös ettei Ninni/pennut hätäänny. Tänään punnitsin ennen syömistä kaikki niin kaksi painoi 110grammaa ja toiset kaksi 113 grammaa Syömisen jälkeen painoi kaikki 117grammaa! Pilsku oli tänään harhautunut syönnin aikana taas Tassun mahalle kun ei löytänyt Ninniltä nisää joka olisi vapaana/ei saanut muilta nisää. Ratamo oli taas Palskun mahalla imemässä kun ei löytänyt nisää Ninniltä. Palsku ihmetteli ja vinkui kun joku imi sitä. Ninni sitten nousi niin Palsku ja Tassu jäi roikkumaan Ninnin nisistä kun Pilsku ja Ratamo roikkui Palskun mahasta ja Tassun mahasta🙈. Siirsin sitten loppuenlopuski kaikki omille nisille kun alkoi vikinä kun ei tullut maitoa.

    • Anonyymi

      Turhaan niitä eläinlääkärille kuskaat, vie takaisin sinne mistä olet ottanutkin. Jos siellä on pentujen oikeat emot, jotka imettävät, niin olipa tyhmästi tehty viedä niitä emoiltaan. Taidat olla aika nuori ja vaikka tarkoitat hyvää niin et vielä osaa ajatella mikä olisi kohtuus ja mihin itse pystyt. Pikkupentujen pitää saada ruokaa muutaman tunnin välein ja jos ei ole emoa joka imettää, niin sitten pitäsi olla vastiketta tarjolla, ja siinä on hirveä urakka. Ninni olisi saattanut sen yhden pennun pystyä imettämään, mutta on kohtuutonta odottaa, että se imettäisi montaa eri-ikäistä pentua jotka vielä on tuotu sille eri aikoina. Kun sillä ei ole omia pentuja edes ollut, niin ei voi odottaa, että se voisi kaikkia vieraita pentuja imettää. Toivottavasti pennut selviävät, älä enää ota noin nuoria pentuja hoidettavaksi. Jos ne olisivat edes muutaman viikon vanhempia, niin niillä olisi paremmat selviämisen mahdollisuudet, ei noin pieniä pitäisi viedä emoiltaan.

      • Anonyymi

        Mielikuvitus jollain kypsällä aikuisella laukannut.


    • Anonyymi

      3 pentua on otettu eläintalolta, joten niillä EI ole ollut emoja. Yhden otin kaveriltani kun sen emo KUOLI synnytyksessä. Kolme pentua on nyt 2vko ja yksi pentu 3vko. Ja Ninni kyllä imettää kaikki mutta välillä pennut harhautuvat toisten pentujen mahalle? Siirrän ne kyllä aina pois ja omille nisille.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa että teet hienoa työtä, kun autat näitä pentuja. Sanat eivät voi kuvailla miten upeaa se on💗

    • Anonyymi

      Kiva tarina, hyvä mielikuvitus, mutta synnyttämätön kissa ei eritä maitoa vaikka voi toki imettää. Fysiologinen mahdottomuus.

      • Anonyymi

        Kyllä meilläkin on synnyttämätön kissa imettänyt, kun toisella oli pennut. Mutta maidon nousu ei tapahtunut päivässä.


    • Anonyymi

      Kiitos! Ja en tiedä miten Ninniltä tulee maitoa. Sitä vain tulee. Ja ei ole tarina😁 Kuka pöljä tälläisella asialla pelleilisi? Pennut ovat ollut kuoleman partaalla jos en niitä olisi ottanut.

    • Anonyymi

      Kaikki pennut painaa nyt 140 grammaa! Tänään menin katsomaan miten heillä menee niin kaikki nukkuivat Ninnin päällä ja kaikilla pienet pullamasut😍 Tosin Ratamo imi vielä mutta kuitenkin. Leikkasin Ninniltä ihan vähän karvoja mahan läheltä että löytäisi tissit paremmin.🙈 Pennut on myös alkanut kiipeilemään laatikon reunoissa ja lähtenyt seikkailemaan pois laatikosta. Ninni hätäisesti hakee ne takaisin kun ei halua että niille kävisi mitään😅 On myös kai alkanut "opettamaan" niille "tastelu" taitoja? Ainakin olen lukenut niin. Eli pitää niskasta kiinni ja rökittää takajaloilla. Olen kyllä välillä ottanut pennun pois kun on alkanut vinkumaan eikä Ninni ole lopettanut kun yrittää opettaa. Mutta ei se kun ole kerran kaikkia pentuja "opettanut" muuten on super-emo! Kaikki saavat hyvin maitoa ja Ninnille annan penturaksuja ja lihaa koska joku sanoi että ne auttaa maidontuloon? Haluan vain auttaa pentuja ettei ne kuole. Tarkoitus ei ole pakottaa Ninniä hoitamaan vaan ihan omasta tahdosta on alkanut imettämään ja hoitamaan.🙂

    • Anonyymi

      Kolmeviikkoiselle pennulle voi jo antaa lisäruokaa, esim. raakaa jauhelihaa pienissä erissä, aloita varovasti. Kyllä pennuille olisi pitänyt antaa vastiketta, kun "emolla" ei ilmeisesti ainakaan tarpeeksi ole maitoa. Mutta jos pienemmät pysyvät hengissä siihen kolmeen viikkoon, niin sitten aloita lisäruokinta. Myös liotettuja pentumuroja voi antaa, mutta ei mitä tahansa merkkiä. Esim. Schesir käy pikkupennuille, ja myös Royal Caninilla on sopiva penturuoka. Sitten ei emo enää syö kakkoja, joten myös hiekkalaatikko pitää järjestää, samoin vesikippo pennuille.

    • Anonyymi

      Olen tainnut kirjoittaa värin. Pilsku, Palsku ja Ratamo ovat 2vko. Tassu on 3vko. En kyllä ole lukenut että alotetaan jo 3vko ikäisenä jo muita ruokia kuin maitoa🤔 Olen laittanut pesän isommaksi kyllä. Siellä on Ninnin ruuat ja wc laatikko. En kyllä usko että vielä osaavat mennä wc laatikolle kun ei osaa kävelläkkään vielä, ryömivät vain. Ja maitoa riittää kyllä. Kaikki pennut imevät 30-2h välein ja joskus vaan vahingossa menee "sisaruksen" mahalle kun ei löydä karvojen seasta nisää. Nimittäin Ninnillä on tosi pitkät karvat. Ja kaikki on aukaissut silmät mutta ei pidä niitä melkein ikinä auki?

    • Anonyymi

      Niin, siis jos olisi oikea synnyttänyt emo, jolla on hyvin maitoa, niin pennut voivat olla maidon varassa vaikka kuusiviikkoiseksi ja sitten alkaa maistelemaan kupista siinä tahdissa kun niitä alkaa ruoka kiinnostaa. Tässä nyt onkin eri tilanne, kun "emo" ei ole synnyttänyt ja mahdollisesti sen tarjoama maito ei sitten ole samaa laatua kuin oikeitten emojen, tai ainakaan sitä ei vaikuttaisi olevan riittävästi, kun pennut eivät ole kasvaneet normaaliin tahtiin. Nehän eivät ole juurikaan lisänneet painoaan syntymäpainosta, minusta se on huolestuttavaa eikä lainkaan normaalia. Siksi sanoin että kannattaisi aloittaa lisäruokinta jo kolmeviikkoisena. Etkö lainkaan näe tässä tilanteessa mitään ongelmaa?

    • Anonyymi

      Pennut painoivat 70-90 grammaa kun minulle tulivat. Nyt painaa 150 grammaa kun äsken punnitsin. Ja kyllä, kaikille riittä maitoa. Mikä kysymys on "sen tarjoava maito ei ole luultavasti emonmaitoa."? Mitä muutakaan siltä tulisi? Kaupan maitoako? Pyh. Ja pennuista en tiedä onko Ninni entisessä kodissa teettänyt pentuja. Minulla ei ole. Pitääkin kysäistä.

    • Anonyymi

      Hei, ilmeisesti Ninni oli saanut vanhassa kodissaan pentuja. Pennut ovat alkaneet leikkiä pari kertaa päivässä. Ninni vei pennut korkeampi reunaiseen laatikkoon kun ei halua pentujen lähtevän taloon temmeltämään. Laatikko on muutenkin isompi kuin entinen. Kaikki muut pennut osaavat jo kävellä aika hyvin, lukuun ottamatta Ratamoa ja Pilskua. Tottakai tupsahtelevat koko ajan. Mutta Ratamo ja Pilsku ei osaa kävellä? Ratamo ja Pilsku oikeastaan vain ryömii ja jos yrittää kävellä niin kaatuu heti. Ninni on sen takia kannella niitä aika paljon ja jos pennut ovat vaihtaneet paikkaa niin Ninni käy siirtämässä ne muitten luo tai itsensä vierelle. Ratamo on siis sellainen musta ruskeilla raidoilla pieni pentu. Tassu on sellainen ruskea raidallinen pentu. Pilsku ja Palsk ovat ruskeita mustilla raidoilla. Kaikki näyttävät aika paljon Ninniltä. Kaikki imee hyvin. Jos Ninni ei ole kantamassa Ratamoa niin Ninni makaa niin että pystyy tulla imemään. Vanhimmat pennut on Tassu ja Palsku. Pilsku syntyi päivä Palskun syntymän jälkeen. Ninni yleensä hakee nuorimmat pennut mahalle/vierelle. Ja totta kai Ninni hakee vanhimmat pennut myös mahalle/vierelle.

    • Anonyymi

      Moi. Valvoin koko viime yön Ninnin vieressä kun Ninniltä oli tullut jotain vihreää limaa illalla perä-aukosta. No aamulla sitten menin syömään, ja mulla kesti joku puol tuntii. Ja menin katsomaan uudestaan niin Ninni oli synnyttämässä? Yksi pieni märkä pentu oli imemässä ja yksi oli tulossa? Kävimme kyllä kerran ulkona Ninnin kanssa. Silloin sellainen kolli meni Ninnin päälle ikään kuin tekemään pentuja. Yritin ennen sitä katsoa puhelimesta miten saisin otettua videota yhdellä sovelluksella joten en huomannut. Heti kun aloin kuvaamaan huomasin sen ja hätistin heti kollin pois. Ninni ei siis ole leikattu. Katsoin monta kertaa että ei Ninni saa pentuja. Oli normaalin kokoinen eikä maha ei ollut iso. Ei ihme että maitoa tuli jo aikasemmin. Pentuja tuli siis 3. Eli nyt Ninni hoitaa 7 pentua. Kaikki pennut aion pitää Tassua lukuunottamatta kun Tassu menee sinne mistä otinkin eli kaverilleni kun on tarpeeksi vanha. Tällä hetkellä kauha kuhina tisseillä kun kaikki on imemässä. Uusilla pennuilla ei ole vielä nimiä.

    • Anonyymi

      Moi. Olen laittanut pesään pennuille nappuloita. Jotai niitä mitä joku suosittelu. Vanhimmat pennut(Tassu, Ratamo, Pilsku ja Palsku) kaikki menivät katsomaan innoissaan mutta KUKAAN ei ottanut yhtään. Ninni sitten kävi syömässä ne pois. Kirjoittelen huomenna lisää..

    • Anonyymi

      Hei. Olen yrittänyt laittaa nappuloita/lihaa laatikkoon. Pennut eivät halua syödä sitä. Menee vain imemään heti. Yritin laittaa maidonvastiketta vielä siihen sekaan mutta ei maistunut. Voisiko joku auttaa? Pennut ovat nyt 4 viikkoisia. Imevät tyytyäväisenä vieläkin tunnin välein. Ratamon ja Pilskun kasvu on lakannut. Molemmat imevät hyvin ja ei ole muuta ongelmaa. Eivät vain kasva. Meillä kävi yksityinen eläinlääkäri tarkastamassa kaikki ja kaikki oli hyvin. Tassu tykkää leikkiä Ninnin hännällä. Ninni heiluttaa sitä ja Tassu hyökkää sitä päin. Ninni lähti jollekkin "talon esittely" matkalle kaikkien pentujen kanssa yksi kerralaan. Kantoi koko matkan ja kävi koko talon läpi. Tassun ja Pilskun kohdalla Ninnin ote lipesi keittiöpöydän kohdalla ja molemmilla kerroilla pentu putosi alas. Ninni meni hätäisesti perään ja nuoli pentua noin 10 minuuttia. Sen jälkeen imetti ja teki kierroksen loppuun ja vei takaisin laatikkoon. Kaikkien pentujen kanssa pysähtyi leikkimään, imettämään ja nukkumaan(pentu nukkui). Siinä meni koko päivä. Yöllä Ninni ja pennut olivat ihan poikki.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe