Suomen lukiot

Anonyymi

Moi! Olen hakemassa nyt tänä vuonna lukioon.
Niin kerrotko mulle mitä hyviä lukioita on Suomessa, mieluusti pääkaupunki seudulta. Haluaisin muuttaa pienemmältä paikkakunnalta jonnekkin espoo/helsinki/vantaaa alueelle, voi olla laajempikin alue tottakai, mutta kerro hyviä lukioita ja miksi sinne kannataisi hakea! Kerro toki myös hyviä ja huonoja puolia muuttamisessa ja pääkaupunki seudussa

4

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      älä missään nimessä mihinkään paskaiseen lukioon ikinä hae!

    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudun huonoja puolia on ainakin asumisen kalleus. Ehkä sinulla ei ole mikään rahasta kiinni. Toiseksi, kauempana kotoa olet varsin nuorena aluksi aika yksin ja avuton. Siinä on vaaransa.

      Lukioita riittää, mutta riittääkö sinun keskiarvo "parhaisiin"? Vaikka oikeastaan itsestä se lukiomenestys lopulta riippuu, ei niinkään lukiosta. Kaikista lukioista pääsee yliopistoon.

      En lähettäisi lasta lukioon kovin kauas kotoa ilman todella painavaa syytä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos löydät helsingistä hyvän lukion niin siitä vaan :)
      Toinen paikka, jossa on paljon kivoja lukioita on Tampere

      Ite käyn Tampereella lukiota ja se on tosi erityyppistä kuin pikkupaikkakunnilla. Jos oot tosi sosiaalinen ja saat helposti kavereita, niin mikä tahansa lukio on hyvä. Sitten, jos oot yhtään ujo tai jos sua on kiusattu aiemmin, niin kannattaa hakea johonkin isoon lukioon, jossa on monia pieniä piirejä. Esim. mun lukiossa, Samkessa, on paljon oppilaita, mutta ne on jakautunut urheilu- viestintä- skeitti- ja peruslinjalle. Ite oon viestintälinjalla ja meillä kaikki on saanut kavereita :) Noi skeittaritki taitaa olla aika tiivis porukka, kun ne liikkuu aina yhdessä :)

      Lisäks suosittelen tutustuun tällaiseen sivustoon https://yotilastot.fi
      Tuolla kerrotaan mitä arvosanoja mistäkin lukioista kirjoitetaan.

      Ja sit kannattaa miettiä, et mitä haluaa tehdä:
      - Jos haluat opiskella ahkerasti ja mennä lääkikseen, niin joku luonnontiedelinja olis hyvä.
      - Jos olet aina ollu ns. menestyjä eli sellainen hyvin koulussa pärjäävä, hyvännäköinen ja rikas, niin noissa eliittilukioissa osataan arvostaa noita ominaisuuksia, eikä kiusata niistä. - Jos ootat innolla opiskelijabileitä, kannattaa kysellä puskaradiossa keillä on parhaat bileet.
      - Jos oot ollu aina hyvä piirtään/kirjoittaan/valokuvaan/näytteleen... niin kannattaa hakee ns. taidelukioihin.
      - Jos allekirjoitat lauseen "tekemällä oppii", kannattaa tutustua lukioiden erityislinjoihin. Peruslinjoilla yleensä vaan luetaan oppikirjoja. Esim. meillä sen lisäks, että opiskellaan journalismia ja valokuvausta, niin myös valokuvataan ja kirjoitetaan nettilehtiin.

      Onnea lukion etsintään :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe