ALPINA T30 monot/kantapään pehmusteet

Anonyymi

Onko kellään kokemusta monojen kantapääosuuden toiminnasta. Minun mojojen kantapään osuuden pehmuste on niin ihmeellinen materiaali ettei tahdo kantapäätä saada paikalleen ja sitten kun sen jotenkin saat asetettua paikalleen se jää kasaan (rynttyyn). Nyt huomasinkin että pehmusteet ovat menneet rikki, ei ole aiemmin ollut tällaista ongelmaa monojen kanssa. Ostin viime maaliskuussa ja tänä talvena olen nyt toista kertaa käyttänyt ja ovat ihan rikki. Onko muille sattunut moista?

13

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, huomattu on, ostin, kesken hiihtolenkin, Litukasta irtopohjalliset ja jouduin linkkarilla leikkelemään niistä melko sopivat, tosin ovat liian korkeat. Ehkä ne käytössä asettuvat. Alunperäiset laitoin roskakoriin.

    • Anonyymi

      Huopapohjallisesta olen kuomiin tehnyt sisäpuolelle leikkaa liimaa menetelmällä uudet kantapäät, kun menevät n. Talvessa rikki.

    • Anonyymi

      Mitäs se Vileenin Sulo lausuikaan ?

      "Lännen kapitalistit tulevat vielä myymään meille jopa sen köydenkin, johon me heidät hirtämme."

    • Anonyymi

      Alpina T 50, halpikset nekin, mutta hyvin ovat kestäneet, niin monot kuin pohjallisetkin, eivät vuoda kostealla, jalka on kuiva.

      Kalliit Carbonlitet oliko 440 eur luistelumono, niissä taas pohjalliset murenivat ensimmäisenä käyttötalvena.

      Taitaa olla yksilökohtaista tuo miten kestää eli miten sopii lestiin.

    • Anonyymi

      Laittakaa heinää kenkään pohjalle, vanha metsäsuomalais-ugrilaisten konsti, millä hiihdettiin Altailta Laatokalle.

    • Anonyymi

      Rossarin X 8 pertsa, toista talvea hiihdetty, pohjallinen palasina alapuolelta. Meneekö takuuseen.

      Ilmeisesti kumimainen osuus on jotain kierrätysmateriaalia, ei kestä pientä kosteutta ja normaalia käyttöä.

    • Anonyymi

      Lienee normi kulumista. Pohjalliset maksaa pari ekee?

    • Anonyymi

      Itse rapsutin sen alahaperon irti ja liimasin tavallisen pohjallisen siihen päällyseen. Tuli ihan hyvät, niillä mennään tämä vuosi, ehkä ensivuodelle investoin uusiin urkkapohjallisiin, 6 euroa.

      Ovat nimittäin hintaansa nähden kultaakin arvokkaammat.

    • Anonyymi

      Monot kestää 30 vuotta, kun poistaa pohjalliset ja laittaa ne yöksi kuivaan paikkaan kuivumaan.

      Niin monot kuin pohjalliset.

    • Anonyymi

      Moni on tuhonnut mononsa, kun ovat kuivattaneet ne öljypolttimen päällä. Kuivuu se pohjan liimaus ja irtoaa tai pohjarunko repeää liian kovettumisen vuoksi.

      Vanhaan aikaan nahkakengät rasvattiin saapasrasvalla ja säilytettiin kylmässä porstuassa. Saapikas kesti isältä pojalle.

      • Anonyymi

        Saman tekee lattialämpö, myös muille jalkineille


    • Anonyymi

      Lattialämmitys max 23-27 astetta suositus, ei se mitään pilaa, päinvastoin.

      Saunassa ja boilerin/takan vieressä ne pilalle menee…

      Ja sit kun hikisiä viikon muovikassissa marinoi, niin vika on toki monoissa…

    • Anonyymi

      Paperia tai sanomalehti alle, kun monoja kuivaa. Tulee vaalimainoksillekkin käyttöä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe