Onko ok jos opettaja koskee muhun?

Anonyymi

Hommahan on se, että sillo ku olin 6lk tämä tietty opettaja alkoi kommentoimaan pukeutumistani (päälläni oli siis "napapaita" hupparin muodossa ja korkeavyötäröiset farkut). En ollut ainut kenen pukeutumista oli kommentoinut ja se sitten tuotiin esiin rehtorille. Meille luvattiin ettemme joudu kasvotusten puhumaan sille opettajalle, mutta jouduimme kuitenkin ja keskustelun lopuksi meille sanottiin ettemme saisi puhua tästä kenellekään muulle. Kerroimme kuitenkin vanhemmille, kavereille yms. Hän ei sen jälkeen enää pukeutumista kommentoinut vaan aloitti koskettelemaan muita luokkalaisiani... 6lk päätyttyä meidän lv vaihtu ja tuli uusi tilalle. Saatatte jo arvata kuka se oli, noh sehän oli se sama opettaja joka kommentoi ja kosketteli. Hetken sulateltua asiaa ajattelin, että "joo ehkä tää nyt loppuisi tähän, eihän se nyt enää voisi". Hän on ollu mul tähän asti lv:nä eli 9lk loppuun. Jatkuvaa koskettelua ja painostusta opiskelu paikan suhteen. Sanoin jo 2021 vuoden lopussa että haluan lähteä paikkaan x opiskelemaan autoalaa, mutta hän haluaa minut eri paikkakunnalle jostain syystä. Kerroin hänelle etten ole lähdössä muualle enkä vaihda mielipidettä asiasta. Seuraavalla hänen tunnilla juttelin ystäväni kanssa jatko paikoista, koska se on aihe meille opossa ja kyseinen opettaja/lv on opo koulussamme. Hän ajatteli että se on hyvä idea koskea minua olkapäihin ja puristaa. Huudahdin heti että "Älä koske, sulla ei oo mitään aihetta/oikeutta koskea" mihin hän vain vastasi että olenko allerginen hänelle. Ystäväni katsoi sillä ilmeellä ettei vaan voinut uskoa mitä hän juuri sanoin ja alkoi puolustamaan minua. Lopulta hän naurahdellen pyysi anteeksi, ilman sitä tarkoittamatta. Kerroin toiselle opettajalle siitä seuraavana päivänä ja hän ei siitä välittänyt vaan kertoi kuinka minä ja ystävämme vain haastamme riitaa ja kiusaamme tahallaan opettajia. Pari päivää sitten lv/opo oli vahtimassa että kaikki menee ulos välitunnin ajaksi. Olin odottamassa että pääsen wc:hen ja hän tuli siihen kädet ojolla kuin olisi tulossa halaamaan. Huomasin samassa että käytävä on täynnä oppilaita ja 2 muuta opettajaa oli myös siellä, joten huudahdin nopeasti että "et koske muhun" lv perääntyi nopeasti ja lähti pois luotani, mikä oli helpotus minulle. Ottaen huomioon sen, että kyseinen ihminen on mies, jonka kuuluisi olla jo eläkkeellä, mutta haluaa saattaa meidät loppuun asti. Useiden luokkalaisteni vanhemmat (myös minun) ovat tehneet lukemattomia valituksia hänestä, mutta koululla ei tehdä asialle mitään. Mitä pitäisi tehdä kun tälläinen häirintä on jatkunut jo moooooonia vuosia jo ennen meidän luokkaa?

7

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käy kysymässä Nuorten Exitistä.

    • Anonyymi

      Eihän se ok todellakaan ole jos koskettelee vasten tahtoanne tai muuta. Kannattaa kysyä kuitenkin joltain 'ammattilaiselta' tästä asiasta, en osaa oikein neuvoja antaa. Koita pysyä kaukana.

    • Anonyymi

      Tuo ei ole oikein!! Kerro tosissaan jollekkin opettajalle tai puhu hänelle. Sano, että ”vaikka et tarkoita häirintää niin musta se tuntuu siltä niin voisit lopettaa”

    • Anonyymi

      eikö enää saa edes koskettaa ketään?

      siis täh ? Hirvee numero pelkästä kosketuksesta....siis on kyll nuoret menny epävarmoiksi. Ennen sai kannustaa ja tsempata olkapäälle taputtamalla yms...mut näköjään nykyään säikytään sitäkin. Kait tää maailma muuttuu kun vaan yhteyksiä pitää pitää vaan jonku sovelluksen kautta ja sitte ihmetellään miten toimitaan parisuhteessa...

      • Anonyymi

        eiköhän tässä kontekstissa ihan ilmiselvää ettei kyseessä oo nyt ihan keveä tsemppaava olan taputus, kun ei siitä mukava olo tule, varsinkin kun muuta kyseenalaista käytöstä


    • Anonyymi

      Kyllä koulussa mies opettajat saavat tyttö oppilaita rakastella koska teidän naisten täytyy miesten seksuaaliset tarpeet tyydyttää.

      • jos sitä setä miestä niin panettaa ja kiihottaa nii vois hommaa ihan oman ikästä tai edes täysi-ikästä seuraa nii ei tarvis alaikäsiä tyttöjä ahistella ja häiritä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe