Onko ok jos opettaja koskee muhun?

Anonyymi

Hommahan on se, että sillo ku olin 6lk tämä tietty opettaja alkoi kommentoimaan pukeutumistani (päälläni oli siis "napapaita" hupparin muodossa ja korkeavyötäröiset farkut). En ollut ainut kenen pukeutumista oli kommentoinut ja se sitten tuotiin esiin rehtorille. Meille luvattiin ettemme joudu kasvotusten puhumaan sille opettajalle, mutta jouduimme kuitenkin ja keskustelun lopuksi meille sanottiin ettemme saisi puhua tästä kenellekään muulle. Kerroimme kuitenkin vanhemmille, kavereille yms. Hän ei sen jälkeen enää pukeutumista kommentoinut vaan aloitti koskettelemaan muita luokkalaisiani... 6lk päätyttyä meidän lv vaihtu ja tuli uusi tilalle. Saatatte jo arvata kuka se oli, noh sehän oli se sama opettaja joka kommentoi ja kosketteli. Hetken sulateltua asiaa ajattelin, että "joo ehkä tää nyt loppuisi tähän, eihän se nyt enää voisi". Hän on ollu mul tähän asti lv:nä eli 9lk loppuun. Jatkuvaa koskettelua ja painostusta opiskelu paikan suhteen. Sanoin jo 2021 vuoden lopussa että haluan lähteä paikkaan x opiskelemaan autoalaa, mutta hän haluaa minut eri paikkakunnalle jostain syystä. Kerroin hänelle etten ole lähdössä muualle enkä vaihda mielipidettä asiasta. Seuraavalla hänen tunnilla juttelin ystäväni kanssa jatko paikoista, koska se on aihe meille opossa ja kyseinen opettaja/lv on opo koulussamme. Hän ajatteli että se on hyvä idea koskea minua olkapäihin ja puristaa. Huudahdin heti että "Älä koske, sulla ei oo mitään aihetta/oikeutta koskea" mihin hän vain vastasi että olenko allerginen hänelle. Ystäväni katsoi sillä ilmeellä ettei vaan voinut uskoa mitä hän juuri sanoin ja alkoi puolustamaan minua. Lopulta hän naurahdellen pyysi anteeksi, ilman sitä tarkoittamatta. Kerroin toiselle opettajalle siitä seuraavana päivänä ja hän ei siitä välittänyt vaan kertoi kuinka minä ja ystävämme vain haastamme riitaa ja kiusaamme tahallaan opettajia. Pari päivää sitten lv/opo oli vahtimassa että kaikki menee ulos välitunnin ajaksi. Olin odottamassa että pääsen wc:hen ja hän tuli siihen kädet ojolla kuin olisi tulossa halaamaan. Huomasin samassa että käytävä on täynnä oppilaita ja 2 muuta opettajaa oli myös siellä, joten huudahdin nopeasti että "et koske muhun" lv perääntyi nopeasti ja lähti pois luotani, mikä oli helpotus minulle. Ottaen huomioon sen, että kyseinen ihminen on mies, jonka kuuluisi olla jo eläkkeellä, mutta haluaa saattaa meidät loppuun asti. Useiden luokkalaisteni vanhemmat (myös minun) ovat tehneet lukemattomia valituksia hänestä, mutta koululla ei tehdä asialle mitään. Mitä pitäisi tehdä kun tälläinen häirintä on jatkunut jo moooooonia vuosia jo ennen meidän luokkaa?

7

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käy kysymässä Nuorten Exitistä.

• Anonyymi

Eihän se ok todellakaan ole jos koskettelee vasten tahtoanne tai muuta. Kannattaa kysyä kuitenkin joltain 'ammattilaiselta' tästä asiasta, en osaa oikein neuvoja antaa. Koita pysyä kaukana.

• Anonyymi

Tuo ei ole oikein!! Kerro tosissaan jollekkin opettajalle tai puhu hänelle. Sano, että ”vaikka et tarkoita häirintää niin musta se tuntuu siltä niin voisit lopettaa”

• Anonyymi

eikö enää saa edes koskettaa ketään?

siis täh ? Hirvee numero pelkästä kosketuksesta....siis on kyll nuoret menny epävarmoiksi. Ennen sai kannustaa ja tsempata olkapäälle taputtamalla yms...mut näköjään nykyään säikytään sitäkin. Kait tää maailma muuttuu kun vaan yhteyksiä pitää pitää vaan jonku sovelluksen kautta ja sitte ihmetellään miten toimitaan parisuhteessa...

• Anonyymi

eiköhän tässä kontekstissa ihan ilmiselvää ettei kyseessä oo nyt ihan keveä tsemppaava olan taputus, kun ei siitä mukava olo tule, varsinkin kun muuta kyseenalaista käytöstä

• Anonyymi

Kyllä koulussa mies opettajat saavat tyttö oppilaita rakastella koska teidän naisten täytyy miesten seksuaaliset tarpeet tyydyttää.

• jos sitä setä miestä niin panettaa ja kiihottaa nii vois hommaa ihan oman ikästä tai edes täysi-ikästä seuraa nii ei tarvis alaikäsiä tyttöjä ahistella ja häiritä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2817
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      42
      2815
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2598
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      326
      1654
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      884
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      99
      681
    Aihe