Lapsen tapaamiset/mielenterveys

Anonyymi

Lapsen isä aloittanut tapaamaan tytärtä tämän ollessa 3 vuotias (nyt 6 vuotias)
Olen raskaudesta asti ollut yksin ja syntymän jälkeen yksinhuoltaja tämä lähinnä helpottamaan asioiden hoitamista, koska asumme eri paikkakunnilla.
Isän tapaaminen lapsen kanssa alusta asti ollut sitä, että hän on ottavinaan pihassa lasta hänen luokseen jonka jälkeen kuitenkin kiikuttaa lapsen naapuriin
tämä ei sikäli minua ole haitannut pääasia, että lapsi saa olla turvallisessa ympäristössä. Paitsi nyt viime vuoden aikana kun lapsi kotiin tullessa itkee, että isi
ei koskaan halua olla hänen kanssaan tai koskaan tee mitään hänen kanssaan ja on tästä hyvin surullinen. Tästä yrittänyt keskustella isän kanssa joka asian kääntää
aina niin päin, että minä hyökkään häntä kohtaan eikä ota kuuleviin korviinsa hänen äitinsä yrittänyt samaa eli lapsen mummo olemme hyvissä väleissä hänen kanssaan hänkin
tuloksetta. Viime vuoden loppu puolella tuli taas se aika kun piti lastenvalvojalle mennä uusimaan elatussopimusta, mutta tästä ei päästy yhteisymmärrykseen, koska hänen
palkkansa oli noussut niin paljon uudessa työpaikassa, että piti maksaa minimi määrä 167e itse kokonaan kun aikaisemmin ollut omavastuu 67euroa. Tästä väännettiin niin kauan
kunnes olin yhteydessä oikeusasiamieheen ja sen jälkeen mies lupasi ruveta maksamaan, mutta kuitenkin kiristi edelleen sillä, että ei enään näe lastaan sitä kesti noin 2kk jonka aikana
lapsella rupesi olemaan psyykkisiä ongelmia öisin heräilyä huutamaan/itkemään, pissaamaan alleen, roikkui minun jalassani niin sanotusti koko ajan, että en voinut edes puita hakea
vajasta hänen katsellessaan ikkunasta kun jo itki hillitysti sisällä, että olen kuollut. Pienikin painokas huomautus lapselle hänen toimiessaan jossain asiassa väärin sai
hänet itkemään, että minäkään en häntä enään rakasta. Aluksi kävi mielessä, että evään tapaamiset kokonaan, koska olen niin loppu tähän monen vuoden taisteluun.
Mielipiteeni kuitenkin muuttui soittaessani apua lapselle perhekeskuksen työntekijältä sekä sosiaalityöntekijältä heidän mielestään missään nimessä ei saa välejä
katkoa toiseen vanhempaan vaan muuttaa asioita vielä pahemmaksi tätä noudatin ja tilasin lapselle kuvia isästään ja heistä yhdessä, että ne saadaan huoneen seinälle ja keskustelin
iltaisin isästä hänen kanssaan mitä kaikkea kivaa olivat tehneet ja muutenkin niin hyvin ja hellästi kun vaan osasin selittää tilanetta. Näiden jälkeen tilanne hieman helpottui ja loppujen
lopuksi lapseni mummo sai taottua järkeä hänen päähänsä ja rupesi taas tapaamaan tosin edelleen kiikuttaa lapsen mummolleen.
Aina kuitenkin ongelmana on ollut viime tipassa tapaamisten peruminen. Taas tänään isä laittoi viestiä päivää ennen kun piti ottaa lapsi (tiedän, että juuri tänä viikonloppuna mummolla on menoa)
, että hänellä on rahat loppu sekä joutuu viikonlopuksi yllättäen töihin. Samankaltaisia tilanteita on ollut koko lapsen tapaamisen ajan vähintään kerran kuussa. Tämä vetää minut loppuun
sairastan vaikeaa masennusta ja työni tällä hetkellä on yksi helvetti mihin en edes vielä pysty palaamaan. Mielipiteitä tämä jakaa varmasti joten haluankin kysyä, että mitä minun pitäisi tehdä?
(lastenvalvoja on jo kertaalleen nostanut kädet pystyyn). Vinkkejä, neuvoja, omakohtaisia kokemuksia mikä vaan mikä auttaisi jaksamaan.

17

1124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korjaan tähän, että kiikutaminen naapuriin tarkoittaa siis hänen äitiä eli lapsen mummoa.

    • Anonyymi

      Vanhempaa ei voi mitenkään pakottaa tapaamaan lastaan.

      Älä tee tästä numeroa lapselle ja asioi mummon kanssa. Hän ilmeisesti kuitenkin on kiinnostunut lapsesta.

      Sellaista se on.

      t.yh-isä

    • Anonyymi

      Itse otan työvuoroja kun pitäisi lasta tavata niin ei tarvii onneksi kuitenkaan tavata 🙂

      • Anonyymi

        Toi on hyvä. Mun lapsen isä teki tolleen kans ja sit muutti kauas toiseen kaupunkiin. Nyt eivät onneks tunnista enää toisiaan jos sattuis joskus jossain tulemaan vastaan.


    • Anonyymi

      Mistä näitä erosta katkeria lapsen tapaamisia estäviä lähiäitejä oikein sikiää? Suomi on täynnä heitä..

      Kas kummaa ja isä sitä isä tätä. Olisi ehkä syytä katsoa peiliin eikä siirtää omaa pahaa oloaan lapseen tekaistuja pelkotiloja luomalla ja isää ja mummoa syyllistämällä turhista.

      Juridisesti lapsen ollessa isänsä kanssa, hän saa tavata ihan ketä haluaa eikä se kuulu äidille ollenkaan.

      Ei se äiti lasta omista kuten nämä narsistisia piirteitä omaavat kovin usein kuvittelevat.

    • Anonyymi

      Sun kannattaisi hakea masennukseesi apua ammattilaiselta ja jättää lapsi ja lapsen isä rauhaan.

    • Anonyymi

      Höpöhöpö.

      Ei nuo oireet isästä johdu.


      Lähi päässä se vika taitaa olla.

    Ketjusta on poistettu 113 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe