https://www.rideapart.com/news/562212/paris-motorcycle-ban-noise-pollution/
Toivottavasti Suomi seuraa perässä!
Pariisi kieltää polttomoottorikäyttöiset mopot ja moottoripyörät melun takia
24
921
Vastaukset
- Anonyymi
Ikävä kyllä Suomessa halutaan suojella näitä rikollisia 😔
- Anonyymi
Uijui
- Anonyymi
Autothan kulkee tunnetusti äänettömästi. Vai?
- Anonyymi
Niinkö tuossa väitettiin? Yksi mopo saattaa pitää isomman äänen kuin sata autoa.
- Anonyymi
No eipä tulisi mieleen lähteä Pariisiin prätkällä? On niin kaoottinen kylä. Nopeasti pitäisi ajaa ohi jos haluaa Iso-Britannia tai Espanja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö tuossa väitettiin? Yksi mopo saattaa pitää isomman äänen kuin sata autoa.
Nooh Pariisi olis mukava paikka jos siellä ei olisi ranskalaisia ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö tuossa väitettiin? Yksi mopo saattaa pitää isomman äänen kuin sata autoa.
Sillähän ei juuri väliä mitä ranskalaiset kieltää, harva siellä lakeja noudattaa . Olihan uskonnolliset symbolit kielletty muslimityttö ei suostunut ottamaan huiviaan, lopuksi tuli hässäkkä ja opettaja sai niin paljon uhkauksia että erosi ? Ja kyllä Pariisin liikenne on todella sekaisin ja tukossa, kaksipyöräisten kielto sitä vaan pahentaa
Äänettömyys tuo mukanaan paljon vaaroja kun eläimet ja ihmiset eivät kuule lähestyvää vehjettä ja osaa varoa.
- Anonyymi
Ei äänetöntä autoa ole olemassakaan. Renkaat pitävät meteliä, vaikkei moottorista mitään kuuluisikaan. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi prätkillä on usein niin julmetun kovaääniset koneet. Pakoputkena ilmeisesti suora putki ja kuski kuuro, kun ei muuten tiedä, mikä on jalkojen välissä tärisemässä?
- Anonyymi
Höpö höpö. Sähköautoissa on alle 30 km/h nopeuksissa varoitushurina ja korkeammissa kyllä rengasmelu kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei äänetöntä autoa ole olemassakaan. Renkaat pitävät meteliä, vaikkei moottorista mitään kuuluisikaan. Sitä en kyllä ymmärrä, miksi prätkillä on usein niin julmetun kovaääniset koneet. Pakoputkena ilmeisesti suora putki ja kuski kuuro, kun ei muuten tiedä, mikä on jalkojen välissä tärisemässä?
Moottoripyöräily on pääasiassa jotain lapsen tasolle jääneiden angstia. Tosin meillä jo lapsetkin ymmärtävät ottaa muut ihmiset huomioon.
- Anonyymi
Bonjour vaan, helvetinmoinen älämölö kuuluu Pariisissa papupadoista enempi, kun möpedeistä?🤡🤡🤡
- Anonyymi
Joo ne missä on desipelt pielessä.Lisäksi sallitaan sähköllä toimivat.
- Anonyymi
Otsikko on kuitenkin kysymyslause, eli "Aikooko Pariisi kieltää . . . "
- Anonyymi
Samalla kaikille kukkahattu pakolliseksi.
Kaikkein aktiivisimmille rintamerkki "itken tuskaani Suomi24:ssä kun en uskalla, tai puoliso ei anna ostaa prätkää".
Se on kuulkaa rouvat niin, että jos kaupungin äänet on liikaa, niin muuttakaa sinne 40-luvun lapsuutenne maaseudulle. Varokaa traktoreita, ne vähän pitää ääntä. - Anonyymi
Sähköautot ei todellakaan ole hiljaisia. Kyllä kuulee kun johtaja tulee töihin. Kyllä ne sähkömoottorit pitää suurempaa ääntä kuin moottoripyöräni.
- Anonyymi
Eiköhän se hevosenkello olisi hyvä, melkein kuurot kuulisivat liikkeen.
Ja pahimpiin risteyksiin pitää panna mies eteen kävellen kulkemaan ja varottamaan, koska älyttömät ei käsitä, että kaksipyränenkin liikkuu. Kuinkahan he pärjäävät kaupungissa, kun siellä on näitä sähköpyörätuoleja ja muita liikkuvia, eikä niillä ole kouluissa käytettävää tunnillesoittavaa kelloa kädessä. Paha on paikka joillekin.
Varmaan tressaavat itseään nukkuessakin kotona, kiliseekö vai ei?!
Mutta, mutta- eiköhän nuo direktiivit tule jossainvaiheessa tännekin.
Vuosien keskustelun ja lykkäyksen jälkeen moottoroitujen kaksipyöräisten tekninen tarkastus tulee vihdoin voimaan Ranskassa 1.1.2023 alkaen. Päätös on juuri julkaistu Virallisessa lehdessä.
Monille pyöräilijöille se on luultavasti tunne, että olet hävinnyt taistelun, joka vallitsee tänään. Toisille vähemmän, se on askel eteenpäin turvallisuuden kannalta, vaikka mikään tutkimus ei ole todella osoittanut suurempaa onnettomuustekniikkaa moottoroidun kaksipyöräisen teknisen vian vuoksi. Joka tapauksessa alle puolessatoista vuodessa kaikkien on noudatettava samoja sääntöjä kuin autoilijoiden, jotka epäilemättä pitävät tätä oikeudenmukaisuuden mittarina ja suorittavat ajoneuvolleen pakollisen katsastustestin joka toinen vuosi. (Toimittajan huomautus: joitakin yksityiskohtaisia sääntöjä todennäköisesti tarkennetaan ennen tuberkuloosin täytäntöönpanoa.)
Asetuksessa täsmennetään, että tariffikiintiö on suoritettava "kuuden kuukauden kuluessa ennen neljän vuoden määräajan päättymistä niiden ensimmäisestä käyttöönotosta ja sen jälkeen uusittava kahden vuoden välein tai ennen ajoneuvon jälleenmyyntiä". Se on ongelma viimeisessä kohdassa. Erittäin muutetut moottoroidut kaksipyöräiset, "viritetyt", on saatettava takaisin vaatimusten mukaisiksi kulkua varten ... Omistajien on huolehdittava.
Vuosien keskustelun ja lykkäyksen jälkeen moottoroitujen kaksipyöräisten tekninen tarkastus tulee vihdoin voimaan Ranskassa 1.1.2023 alkaen. Päätös on juuri julkaistu Virallisessa lehdessä.
Monille pyöräilijöille se on luultavasti tunne, että olet hävinnyt taistelun, joka vallitsee tänään. Toisille vähemmän, se on askel eteenpäin turvallisuuden kannalta, vaikka mikään tutkimus ei ole todella osoittanut suurempaa onnettomuustekniikkaa moottoroidun kaksipyöräisen teknisen vian vuoksi. Joka tapauksessa alle puolessatoista vuodessa kaikkien on noudatettava samoja sääntöjä kuin autoilijoiden, jotka epäilemättä pitävät tätä oikeudenmukaisuuden mittarina ja suorittavat ajoneuvolleen pakollisen katsastustestin joka toinen vuosi. (Toimittajan huomautus: joitakin yksityiskohtaisia sääntöjä todennäköisesti tarkennetaan ennen tuberkuloosin täytäntöönpanoa.)
Asetuksessa täsmennetään, että tariffikiintiö on suoritettava "kuuden kuukauden kuluessa ennen neljän vuoden määräajan päättymistä niiden ensimmäisestä käyttöönotosta ja sen jälkeen uusittava kahden vuoden välein tai ennen ajoneuvon jälleenmyyntiä". Se on ongelma viimeisessä kohdassa. Erittäin muutetut moottoroidut kaksipyöräiset, "viritetyt", on saatettava takaisin vaatimusten mukaisiksi kulkua varten ... Omistajien on huolehdittava.
MITÄ TÄMÄN MAINOKSEN JÄLKEEN TAPAHTUU SEURAAVAKSI
" Lue myös – Euroopan parlamentti kannattaa moottoripyörän teknistä valvontaa (CT)
Kaiken on tapahduttava hyväksytyssä keskuksessa. Samat säännöt kuin autoilla, ja kuvittelemme, että puolitoista vuotta vastaa aikaa, joka tarvitaan kaiken toteuttamiseen. Huomaa, että ensimmäinen tarkastus tehdään vuonna 2023 ennen 1.1.2016 rekisteröidyille ajoneuvoille, mutta vuonna 2024 vuosina 2016–2020 rekisteröidyille ajoneuvoille ja vuonna 2025 tänä vuonna rekisteröityjen ajoneuvojen osalta. Vintage-ajoneuvoilla on oikeus viiden vuoden ajanjaksoon kunkin tarkastuksen välillä.
Päätös, joka on seurausta vuonna 2014 annetusta eu rooppalaisesta direktiivistä, jossa säädettiin sen täytäntöönpanosta 1. Pyöräilijöillä on vihdoin ollut vain vuoden lykkäys, ja heidän on julkaistava uusi budjetti pitääkseen koneensa säännösten mukaisena. Ohjauskeskusten on valmistauduttava ottamaan vastaan uusi asiakasvirta, olipa kyse sitten tietyistä laitteista tai henkilöresursseista.
Jean-Marc Belotti, Vihaisten pyöräilijöiden liitto: "Olemme yllättyneitä nähdessämme tämän asetuksen saapuvan keskellä kesää. Se on skandaalimaista, se on todellista meteliä, emme päästä irti jutusta. Ranskan viranomaiset eivät todellakaan tiedä asiasta. Moottoripyörien onnettomuus vähenee jatkuvasti, se ei ole liikenneturvallisuuden ongelma. Tämä on taloudellinen skandaali, joka on tapahtunut Euroopalle ja teknisille valvontaryhmille. Vaihtoehtoisia toimenpiteitä vaadittiin. Tämä ohjaus on mallinnettu autojen ohjaimiin. Moottoripyörä on paljon herkempi kuin auto, heti kun jokin menee pieleen, tunnet sen heti. Ja turvaelementit näkyvät kaksipyöräisellä, osaamme tehdä silmämääräisen tarkastuksen itse. Emme tarvitse teknikkoa, joka ottaa 50 euroa kertoakseen, että jarrumme ovat kuluneet."
- Anonyymi
Onneksi Suomeen mahtuu ääntä. Täällä on niin kuollutta muutenkin ettei sen kylän ainoan mopon ääni saa kuin ajattelemaan että asuuhan tässä maassa joku.
- Anonyymi
Ranskalaiset ovat kuivia ilman ketsuppia!😝😝
- Anonyymi
Seboon!🌞
- Anonyymi
Mutta tuohan koskee vuosi vuodelta yhä pienempää osaa moottoripyöräilijöistä. Vain niitä, jotka jostain kumman syystä edelleen tupruttelevat fossiililla.
- Anonyymi
Päris dägär kisa käynnistyy potkulaudoilla.👀
- Anonyymi
Nyt on mennyt neljä vuotta aloittajan unelmoinnista.
Oletko käynyt katsomassa Pariisissa, että onko polttomoottorilliset kaksipyöräiset kielletty, vai onko niitä siellä edelleen? 😂 - Anonyymi
Aloittaja innostui vähän liikaa ja jätti muutaman melko merkittän kohdan lukematta, kuten:
Otsikosta:"?"
Ja sitten ihan jutusta vaikkapa nämä kohdat:
"The city government recently conducted a CONSULTATION among its residents"
"Now, whether or not the city government will actually implement such drastic measures is still UNCERTAIN"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448369Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462318Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262162- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811687- 341546
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai16917