Ei kuumetta..?

Mikkoh..

Hei, tiedustelisin sellaista asiaa että onko se aivan tervettä että minulla ei ole pariin vuoteen ollut ollenkaan korkeaa kuumetta. Olen kyllä ollut sairaana, mutta kuumetta ei ole ollut. Kuumehan on kehon luontainen tapa tappaa bakteereja, ihankuin minulla tämä mekanismi ei toimisi, lisäksi olen vasta 16..

31

9064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattilainen

      Olet oikeassa, että kuume on kehon oma puolustusmekanismi. Kaikille ei vaan nouse koskaan korkeaa kuumetta. Minulla on ollut sama tilanne. Olen sairastanut angiinaa useasti, mutta yleensä kuume puuttui. Oli vain lievää lämpöä. Kun löysin homeopattisen lääkkeen angiinaani, kurkkukipu katosi muutamassa tunnissa ja kuume nousi muutamaksi tunniksi. Siis elimistö alkoi toimia oikein.

      • Mikkoh

        Olenkin ajatellut lähiaikoina hakeutua vaihtoehtoisiin hoitoihin kuten reiki ja homeopatia.


      • ikinä
        Mikkoh kirjoitti:

        Olenkin ajatellut lähiaikoina hakeutua vaihtoehtoisiin hoitoihin kuten reiki ja homeopatia.

        Haloo, itse en ikinä hakeutuisi homeopaatille tai muulle uskomuslääkintää harrastavalle poppamiehelle.
        Kaikenmoisia viruskurkkukipuja voi olla; ne paranee itsestään. Homeopatialla ei ole vaikutusta, koska ne paranisivat muutenkin...


      • Mikkoh
        ikinä kirjoitti:

        Haloo, itse en ikinä hakeutuisi homeopaatille tai muulle uskomuslääkintää harrastavalle poppamiehelle.
        Kaikenmoisia viruskurkkukipuja voi olla; ne paranee itsestään. Homeopatialla ei ole vaikutusta, koska ne paranisivat muutenkin...

        Tiedän toimivuuden, tarkasta mekanismista ei olla vielä varmoja. Biofysiikka alkaa jo lähestyä erittäin paljon, moderni tiede lähinnä (veden muisti jne..). Entinen skeptikko itsekin.


      • kysynpä vaan
        ikinä kirjoitti:

        Haloo, itse en ikinä hakeutuisi homeopaatille tai muulle uskomuslääkintää harrastavalle poppamiehelle.
        Kaikenmoisia viruskurkkukipuja voi olla; ne paranee itsestään. Homeopatialla ei ole vaikutusta, koska ne paranisivat muutenkin...

        Mistä olet oppisi ammentanut???
        Onkohan ihan omasta päästä???


      • ja elämästä
        kysynpä vaan kirjoitti:

        Mistä olet oppisi ammentanut???
        Onkohan ihan omasta päästä???

        Elämä kummasti opettaa, kun tulee kokemuksia iän karttuessa eri asioista.


      • kysyn vaan
        ikinä kirjoitti:

        Haloo, itse en ikinä hakeutuisi homeopaatille tai muulle uskomuslääkintää harrastavalle poppamiehelle.
        Kaikenmoisia viruskurkkukipuja voi olla; ne paranee itsestään. Homeopatialla ei ole vaikutusta, koska ne paranisivat muutenkin...

        Mistäs ne niin varmat tiedot on peräisin?


    • väitteen

      että kuumeen puuttuminen olisi merkki huonosta immuunipuolustuksesta; eli elimistö ei jaksa nostaa kuumetta taudin poistamiseksi.

      Itselläni ei ole ollut kuumetta vuosiin, jokunen kuumeeton flunssa on käyty läpi, mutta en ole sairastanut paljoa, mielestäni tällöin ei huolta. Mutta jos sairastat paljon, ostapa hyvä monivitamiinipurkki ja käytä valkosipulia (tai osta valkosipulituote) immuunipuolustuksen tehostamiseksi.

    • huomenna lisää...

      Olet vaan sattumoisin ollut terve! Eihän kaikilla ihmisillä kuumetta ole kuin harvoin. Itselläni ei kuumetta ole tainnut olla viiteen vuoteen, taudit on olleet sen verran lieviä, että elimistön ei ole tarvinnut kuumeella puolustautua.

      Ole siis aivan huoleti! Kuumeen puuttuminen ei ole sairauden merkki eikä merkki huonosta vastustuskyvystä tai mistään piilevästä sairaudesta. Kuumeen puuttumista ei tarvitse hoitaa millään vitamiinivalmisteilla tai muillakaan valmisteilla.

      Elä vaan ihan entiseen malliin.

    • pelko

      Kiinalaisen lääketieteen taholla "kuumeettomuuden ongelmasta" puhutaan jo vakavaan sävyyn. Meillä länsimaissahan paniikki alkaa välittömästi, jos kuume osoittaa vähänkin suurempaa nousua. Koska sairauden kulusta ei ole riittävää ymmärrystä, lääkkeitä syödään toivoen lämmönnousun pysähtymistä. Tieto liian korkealle nousevan kuumeen vaaroista on mennyt hyvin perille. Tarkistamisen varaa lienee siinä, milloin lääkitys on tarpeen ja milloin ei.

      Miksi kuume ei enää jaksa nousta lainkaan ja käydä taisteluaan sairautta vastaan on aikamme uusi ilmiö. Puolustusjärjestelmämme ei enää muutoinkaan toimi entiseen malliin, joten haasteita tulevaisuudessa tulee riittämään. Vie aikansa ennen kuin tästä keskustellaan. Ongelma on joka tapauksessa jo havaittu.

      • Kuumeeton

        Hyvät hyssykät! Eihän jokainen ihminen sairastu välttämättä moneen vuoteen mihinkään pahempaan tautiin, joka nostaisi kuumeen.

        Ei kuumeen puute mikään sairaus sentään ole!!!


      • Ähmetys
        Kuumeeton kirjoitti:

        Hyvät hyssykät! Eihän jokainen ihminen sairastu välttämättä moneen vuoteen mihinkään pahempaan tautiin, joka nostaisi kuumeen.

        Ei kuumeen puute mikään sairaus sentään ole!!!

        mutta kyllä se on merkki siitä, että puolustusjärjestelmä ei toimi parhaalla tavalla.


      • hassuja
        Ähmetys kirjoitti:

        mutta kyllä se on merkki siitä, että puolustusjärjestelmä ei toimi parhaalla tavalla.

        Ja millähän perusteella???


      • kuumeesta
        Kuumeeton kirjoitti:

        Hyvät hyssykät! Eihän jokainen ihminen sairastu välttämättä moneen vuoteen mihinkään pahempaan tautiin, joka nostaisi kuumeen.

        Ei kuumeen puute mikään sairaus sentään ole!!!

        Jos kärsitään alituiseen virus- tai bakteeriperäisistä sairauksista ilman immuunivasteen riittävää reagointia, tilannetta voi pitää jo melkoisena ongelmana. Kun puolustusjärjestelmä ei toimi, eikä lämpö tästä syystä nouse sairauden torjumiseksi tarvittavalle tasolle, kuumeen puute liittyy olennaisesti sairauden kuvaan. Tautien torjunnassa elimistön tulee toimia oikealla tavalla oikeaan aikaan. Väärinkäsitykset syntyvät silloin, kun kuumeen läsnäolo mielletään vain henkeä uhkaaviin vakaviin sairauksiin.

        Jos tuntee olevansa kaikin puolin terve, kunnossa ja kuumeeton, ei ole syytä minkäänlaiseen huoleen. Monet huonompionniset valittavat olevansa jatkuvasti epämääräisesti sairaina, eivätkä tervehdy, koska heidän kehonsa ei enää kykene kunnolla tunnistamaan syytä ja poistamaan sitä.


      • mimmu
        kuumeesta kirjoitti:

        Jos kärsitään alituiseen virus- tai bakteeriperäisistä sairauksista ilman immuunivasteen riittävää reagointia, tilannetta voi pitää jo melkoisena ongelmana. Kun puolustusjärjestelmä ei toimi, eikä lämpö tästä syystä nouse sairauden torjumiseksi tarvittavalle tasolle, kuumeen puute liittyy olennaisesti sairauden kuvaan. Tautien torjunnassa elimistön tulee toimia oikealla tavalla oikeaan aikaan. Väärinkäsitykset syntyvät silloin, kun kuumeen läsnäolo mielletään vain henkeä uhkaaviin vakaviin sairauksiin.

        Jos tuntee olevansa kaikin puolin terve, kunnossa ja kuumeeton, ei ole syytä minkäänlaiseen huoleen. Monet huonompionniset valittavat olevansa jatkuvasti epämääräisesti sairaina, eivätkä tervehdy, koska heidän kehonsa ei enää kykene kunnolla tunnistamaan syytä ja poistamaan sitä.

        olen samaa mieltä tästä kuumeesta. Mieheni sairasti yhtenä talvena 2 kuukautta flunssaa ilman kuumetta, söi antibioottikuurin, mutta ei parantunut. Haimme hänelle sopivan homeopaattisen lääkeaineen ja 3 päivän kuluttua nousi kuume ja hän parani flunssasta. Hän oli välillä jo niin väsynyt, että ei meinannut jaksaa käydä enää töissä. Ja oli tosi kiitollinen taas kerran homeopatialle!


      • Mikkoh
        kuumeesta kirjoitti:

        Jos kärsitään alituiseen virus- tai bakteeriperäisistä sairauksista ilman immuunivasteen riittävää reagointia, tilannetta voi pitää jo melkoisena ongelmana. Kun puolustusjärjestelmä ei toimi, eikä lämpö tästä syystä nouse sairauden torjumiseksi tarvittavalle tasolle, kuumeen puute liittyy olennaisesti sairauden kuvaan. Tautien torjunnassa elimistön tulee toimia oikealla tavalla oikeaan aikaan. Väärinkäsitykset syntyvät silloin, kun kuumeen läsnäolo mielletään vain henkeä uhkaaviin vakaviin sairauksiin.

        Jos tuntee olevansa kaikin puolin terve, kunnossa ja kuumeeton, ei ole syytä minkäänlaiseen huoleen. Monet huonompionniset valittavat olevansa jatkuvasti epämääräisesti sairaina, eivätkä tervehdy, koska heidän kehonsa ei enää kykene kunnolla tunnistamaan syytä ja poistamaan sitä.

        Juuri tälläinen tunne minulla on, enkä usko että tämä tunne kehon epätasapainoisuudesta on perätön. Kuumeeni nousee korkeimmillaan vain tuonne 37,5-38 asteeseen, keskimäärin se on kipeänä 37. Ja tämä flunssa on kestänyt jo yli viikon ja vasta nyt ruvennut helpottaa. Tiedän kavereita joilla tämä menee ohi päivässä tai kahdessa koska kuume nousee tuonne 39 asteeseen. Kofeiinin käytön ja muut elimistöä epätasapainottavat tuotteet lopetin juuri äskettäin sillä olen hieman huolissani ja olen aikeissa hakeutua reikiin ja jos siitä ei ole apua, niin homeopaatille.


      • hassutusta
        Mikkoh kirjoitti:

        Juuri tälläinen tunne minulla on, enkä usko että tämä tunne kehon epätasapainoisuudesta on perätön. Kuumeeni nousee korkeimmillaan vain tuonne 37,5-38 asteeseen, keskimäärin se on kipeänä 37. Ja tämä flunssa on kestänyt jo yli viikon ja vasta nyt ruvennut helpottaa. Tiedän kavereita joilla tämä menee ohi päivässä tai kahdessa koska kuume nousee tuonne 39 asteeseen. Kofeiinin käytön ja muut elimistöä epätasapainottavat tuotteet lopetin juuri äskettäin sillä olen hieman huolissani ja olen aikeissa hakeutua reikiin ja jos siitä ei ole apua, niin homeopaatille.

        Aivan järjettömiä uskomuksia ihmisillä sitä onkin!!!
        Kuume nousee, kun on tarpeeksi kipee. Jos ei nouse, niin sehän on hyvä;silloin ei ole kamalan kipee.


      • järkeen
        hassutusta kirjoitti:

        Aivan järjettömiä uskomuksia ihmisillä sitä onkin!!!
        Kuume nousee, kun on tarpeeksi kipee. Jos ei nouse, niin sehän on hyvä;silloin ei ole kamalan kipee.

        taudissa kuume ei nouse...
        potilas menehtyy...
        onneksi ei ollut kamalan kipee...


      • hööööö
        hassutusta kirjoitti:

        Aivan järjettömiä uskomuksia ihmisillä sitä onkin!!!
        Kuume nousee, kun on tarpeeksi kipee. Jos ei nouse, niin sehän on hyvä;silloin ei ole kamalan kipee.

        Taidat ollakin aivan asiantuntija!!!!!!!!


      • kuumeeton
        Mikkoh kirjoitti:

        Juuri tälläinen tunne minulla on, enkä usko että tämä tunne kehon epätasapainoisuudesta on perätön. Kuumeeni nousee korkeimmillaan vain tuonne 37,5-38 asteeseen, keskimäärin se on kipeänä 37. Ja tämä flunssa on kestänyt jo yli viikon ja vasta nyt ruvennut helpottaa. Tiedän kavereita joilla tämä menee ohi päivässä tai kahdessa koska kuume nousee tuonne 39 asteeseen. Kofeiinin käytön ja muut elimistöä epätasapainottavat tuotteet lopetin juuri äskettäin sillä olen hieman huolissani ja olen aikeissa hakeutua reikiin ja jos siitä ei ole apua, niin homeopaatille.

        Mulla ei oo ollu kuumetta kuuteen vuoteen, ei edes lievää lämmönnousua. Flunssa sen sijaan on ollu muutamaankin otteeseen tona aikana ja joka kerta se on menny päivässä tai kahessa ohi.

        Ite aattelen ton mieluummin niin päin et elimistön muut puolustusmekanismit on niin hyväs kunnossa että kuumeennousulle ei oo tarvetta :P


      • Kuume ei vain nouse!
        kuumeeton kirjoitti:

        Mulla ei oo ollu kuumetta kuuteen vuoteen, ei edes lievää lämmönnousua. Flunssa sen sijaan on ollu muutamaankin otteeseen tona aikana ja joka kerta se on menny päivässä tai kahessa ohi.

        Ite aattelen ton mieluummin niin päin et elimistön muut puolustusmekanismit on niin hyväs kunnossa että kuumeennousulle ei oo tarvetta :P

        Itselläni ainakin on sellainen tilanne, ettei keho taistele käytännössä koskaan taudinaiheuttajia vastaan kuumeella. Mikään tulehdus ei ole koskaan nostanut kuumetta yli 39 asteen edes lapsena, nykyisin yleisimmät tulehdukset eivät aiheuta edes lievää lämmönnousua. Kuumetta on viimeksi ollut vuonna 1996, silloinkin huikeat 38,6 astetta. Alkaa hiljalleen hivenen ketuttaa, että jokainen jostain napattu kulkutauti kestää vähintään kuukauden, koska keho ei toimi. Sairauslomaahan ei saa, koska en kuumeile - kumma juttu, mutta terveydenhoitajien mukaan on mahdotonta olla oikeasti sairas ellei kuumeile. Rasituksen ja pitkittyneen sairauden vuoksi saan poikkeuksetta jokaisen flunssan jälkeen jälkitaudin, yleensä keuhkoputken tulehduksen. Koska sekään ei nosta kuumetta, en saa yleensä siihen lääkitystä sillä (kas kummaa!) lääkärit eivät uskalla määrätä antibiootteja kuumeettomaan tulehdukseen, vaikka räkisinkin keuhkoputki vinkuen vihreänkeltaista mönjää. Viimeksi tällainen jälkitauti kesti 12 viikkoa, enkä saanut edes lääkärinaikaa koska en kuumeillut. Aina jos soitan työterveyteen tai lääkärille, saan vain kehotuksen syödä Buranaa. Pikkuisen rassaavaa, mutta minkäs teet.


      • myöskin kuumeeton
        Kuume ei vain nouse! kirjoitti:

        Itselläni ainakin on sellainen tilanne, ettei keho taistele käytännössä koskaan taudinaiheuttajia vastaan kuumeella. Mikään tulehdus ei ole koskaan nostanut kuumetta yli 39 asteen edes lapsena, nykyisin yleisimmät tulehdukset eivät aiheuta edes lievää lämmönnousua. Kuumetta on viimeksi ollut vuonna 1996, silloinkin huikeat 38,6 astetta. Alkaa hiljalleen hivenen ketuttaa, että jokainen jostain napattu kulkutauti kestää vähintään kuukauden, koska keho ei toimi. Sairauslomaahan ei saa, koska en kuumeile - kumma juttu, mutta terveydenhoitajien mukaan on mahdotonta olla oikeasti sairas ellei kuumeile. Rasituksen ja pitkittyneen sairauden vuoksi saan poikkeuksetta jokaisen flunssan jälkeen jälkitaudin, yleensä keuhkoputken tulehduksen. Koska sekään ei nosta kuumetta, en saa yleensä siihen lääkitystä sillä (kas kummaa!) lääkärit eivät uskalla määrätä antibiootteja kuumeettomaan tulehdukseen, vaikka räkisinkin keuhkoputki vinkuen vihreänkeltaista mönjää. Viimeksi tällainen jälkitauti kesti 12 viikkoa, enkä saanut edes lääkärinaikaa koska en kuumeillut. Aina jos soitan työterveyteen tai lääkärille, saan vain kehotuksen syödä Buranaa. Pikkuisen rassaavaa, mutta minkäs teet.

        Ihan totta turiset! Minulla on flunssa ollut kolmesti tämän syksyn aikana, ja nyt se on pahimmoillaan. Soitin lääkäriin saadakseni lääkärin ajan, mutta ei. Sain vastauksen, jonka olisin voinut itsekkin sano : buranaa ja flunssalääketta. Hohhoi, rasittaa kun lääkäriin ei pääse, että voisivat edes todeta jotain. Krooninen nuha tarvitsisi kunnon kuumeen, että kaikki pöpöt kuolisivat pois!


      • sfsfsfsdf
        mimmu kirjoitti:

        olen samaa mieltä tästä kuumeesta. Mieheni sairasti yhtenä talvena 2 kuukautta flunssaa ilman kuumetta, söi antibioottikuurin, mutta ei parantunut. Haimme hänelle sopivan homeopaattisen lääkeaineen ja 3 päivän kuluttua nousi kuume ja hän parani flunssasta. Hän oli välillä jo niin väsynyt, että ei meinannut jaksaa käydä enää töissä. Ja oli tosi kiitollinen taas kerran homeopatialle!

        Huuhaata.

        Miten kukaan voi kuvitella että pelkkä vesi / täyteaine parantaa ketään mistään.

        Homeopatian teho on 100% placeboa ja siksi sitä ei ole hyväksytty virallisesti tieteeksi tai oikeaksi lääkkeeksi.


    • 566585688

      No siis minulla ei ole ollut kuumetta kymmeneen vuoteen. Olen nyt 22 ja en kyllä muista että olisin yli 12-vuotiaana ollut kuumeessa. Ala- ja yläaste ikäisenä oli vaikea todistaa terkkarille, että minun pitäisi olla kotona sairastamassa, sillä hän ei meinannut uskoa että oireet voivat olla pahat ilman kuumettakin.

      Korkein lämpötila on todennäköisesti ollut se 37, ehkä korkeimmillaan 37,3. Olen ollut siinä mielessä onnekas, mutta tuntuu että sen flunssan lähtemiseen menee sit 2-3 viikkoa... pahimmat oireet häviää alle viikossa mutta nenä vuotaa vielä viikko sen jälkeen. Tuskin mikään näistä taudeista on ollut kunnon influenssa. Joko hyvällä tuurilla tai "vastustuskyvyllä" on suuri rooli. Nyt vaan toivon ettei tuo sikainfluenssa iske, sillä en todellakaan haluaisi yhtäkkiä sairastua ja saada korkeaa kuumetta, kun ei sitä tiedä miten keho reagoi.

      • dominante

        Itse heräsin nyt lauantaiaamuna viideltä siihen että meinasin limaan tukehtua.
        Kuumetta mikään muu ei ole kymmeneen vuoteen nostanut, paitsi paiseet kainalossa.
        Flunssa aiheuttaa minulla aina poskiontelontulehduksen ja joskus korvatulehduksen. Korkein lämpö flunssassa on ollut 37.3, normilämmön ollessa 36.5. Poskiontelontulehdukseen söin ab-kuurin, joka loppui viime torstaina, joten kyseessä lienee viruksen aihuttama lenssu.
        Valkosipulia syön melkein joka aterialla, vaikka päivän ruoka saattaakin olla yksi pala leipää.
        Sairastan astmaa ja minulla on normaalit allergiat(heinät,pölyt, home, karvaiset eläimet). Astmalääkkeitä en ole käyttänyt vuosiin jatkuvan laulamisen auttaessa keuhkojen kunnossapysymistä.
        Tajuan että tarvitsen lisäravinteita mutta ne täytyisi kaikessa tohinassa muistaa ottaa.

        En sulkisi mitään lääkintää pois, jos siitä on edes psyykkisellä tasolla apua(lumevaikutus), eikä siihen liity suuria haittoja. Eli jokaielle sitä mikä auttaa.


    • sdfsfsf

      Itselläni ei ole ollut kuumetta yli 10 vuoteen (ikää vasta 24). En oikeastaan edes muista miltä se tuntuu..

      En kyllä ole juurikaan sairastellut mitä nyt joitakin lieveiä "räkätauteja". Influenssat ei tunnu pääsevän kiinni millään.. Ja jos ovatkin päässeet niin olen päässyt kuumeetta ja hyvin vähäisin oirein.

      Olen kyllä itsekin miettinyt onko tämä ihan tervettä.. Käykö immuunipuolustus liian kovilla tehoilla tai jotain..

      • Meidän perhe

        Mielenkiintoista! Vaimollani ei ole ollut kuumetta kymmeneen vuoteen ja normaali ruumiinlämpökin on 35,6 astetta. Kun hänellä on 37,6 astetta, vastaa se erään erikoislääkärin mielestä normaalilämpöisellä peräti 39 asteen kuumetta! Viimeiset 3 vuotta vaimoni on ollut jatkuvasti sairas, myös syöpään sairastunut fibromyalkia potilas/astmaatikko. Paikallisen terveyskeskuslääkärin mielestä ihmisellä ei voi olla lämpötilana kuin vakio 37,6 astetta. Perheemme (4 hlö.) sairastui ärhäkkään flunssaan, lääkärit epäilevät sikaa, ja vaimollani on kyllä muuten samat oireet, mutta kuume puuttuu...Luimme jokin aika sitten lääketieteen lehdestä, että lääkärit eivät usko muuhun kuin peruslääketieteeseen ja jos uskovat, eivät ansaitse olevansa lääkäreitä. On joitakin sairauksia, joihin liittyy yhtenä oireena jatkuva, vuosien kuumeettomuus... luimme sen aikoinaan lääkärilehdestä.
        Lisää tietoa etsien: Meidän perhe


      • ----
        Meidän perhe kirjoitti:

        Mielenkiintoista! Vaimollani ei ole ollut kuumetta kymmeneen vuoteen ja normaali ruumiinlämpökin on 35,6 astetta. Kun hänellä on 37,6 astetta, vastaa se erään erikoislääkärin mielestä normaalilämpöisellä peräti 39 asteen kuumetta! Viimeiset 3 vuotta vaimoni on ollut jatkuvasti sairas, myös syöpään sairastunut fibromyalkia potilas/astmaatikko. Paikallisen terveyskeskuslääkärin mielestä ihmisellä ei voi olla lämpötilana kuin vakio 37,6 astetta. Perheemme (4 hlö.) sairastui ärhäkkään flunssaan, lääkärit epäilevät sikaa, ja vaimollani on kyllä muuten samat oireet, mutta kuume puuttuu...Luimme jokin aika sitten lääketieteen lehdestä, että lääkärit eivät usko muuhun kuin peruslääketieteeseen ja jos uskovat, eivät ansaitse olevansa lääkäreitä. On joitakin sairauksia, joihin liittyy yhtenä oireena jatkuva, vuosien kuumeettomuus... luimme sen aikoinaan lääkärilehdestä.
        Lisää tietoa etsien: Meidän perhe

        >Paikallisen terveyskeskuslääkärin mielestä ihmisellä ei voi olla lämpötilana kuin vakio 37,6 astetta.

        Olisko kuitenkin ollut asteen alhaisempi?


    • mikälie...

      Mulla "normaalit flunssat" (kuumeen kera) loppuivat sen jälkeen kun sairastin keuhkokuumeen teini-ikäisenä. Kuumeettomia vuosia on nyt takana kymmenen. Kroonisia poskiontelontulehduksia sen sijaan on riittänyt. Lämpöä, väsymystä sekä painetta päässä on melkeen jatkuvasti. Allergiota ei ole. Rasitusastma kenties.. nenäkannu ei toimi ja antibiootit ei tehoa. Punkteeraus ja duact tekee jotain. En tiedä onko kuumeettomuudella ja poskiontelovaivoilla jokin yhteys..ehkä ei. Paino on myös pudonnut viime vuosina. Omaan terveelliset elämäntavat, joten ravinto/liikunta/unipuoli on kunnossa. Ehkä sen kilipirauhasen vois testata, ainakin paino-ongelman suhteen.

      • -väsy

        Jos sulla on paino-ongelma, niin kulutus ja energiansaanti eivät ole balanssissa. Kummasta on kyse? Oletko riutunut tikuksi vai kerääntyykö ylimääräinen energia rasvatankiksi? Siitä päästä voisi alkaa selvittelemään väsymyksen alkuperää.


    • hmhmhmmm

      itse olen 15v eikä kuumetta ole ollut 1½puoleen vuoteen. flunssaa on ollut ilman kuumetta. viimeksi olin kuumeessa sikainfluenssa rokotteen jälkeen. mikäköhän vialla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe