Sain kesätöitä palkanlaskennasta ja kysyisinkin muiden kokemuksia em. töistä eli: Onko työ helppoa/vaativaa? Minkälaista työ on / Onko stressaavaa? Oppiiko työn helposti? Olen aikaisemmin ollut myyntisihteerinä kesätöissä, joten tosta palkanlaskennasta ei ole kokemusta...
palkanlaskijan työ
14
14583
Vastaukset
- kävi tuuri?!
Jos sinulla ei ole aiempaa kokemusta, miten olet voinut olla niin onnen suosikki että sait työn?
Ihmettelen, koska olen 40 entinen yrittäjä, jolla on ollut alaisuudessaan työntekijöitä ja osaan taatusti palkkalaskennan!
Minulle vain on sanottu soittaessani hakemusteni perään, että voi voi, kun teillä ei ole työtodistuksia osaamisestanne! Ei voi ottaa ihmistä jolla ei ole meidän nähdäksemme kokemusta...
Niinpä, olisi kai pitänyt ymmärtää kirjoitella niitä itse itselleen yrittäjävuosina...- alkuper. kirjoittaja
Kävin paikan päällä täyttämässä hakemuksen, soitin jälkeen päin 3 kertaa ja lopulta "puhuin" itseni sisään. Olen kesäharjoittelijan palkalla, mikä on vain 7,5 e/h, joten palkka ei oo varmaan hirveesti houkutellu hakijoita...toiseksi ne otti vain opiskelijoilta hakemuksia vastaan ja itse olen suorittanut KTM -tutkinnosta jo 75%.
- ADIT
alkuper. kirjoittaja kirjoitti:
Kävin paikan päällä täyttämässä hakemuksen, soitin jälkeen päin 3 kertaa ja lopulta "puhuin" itseni sisään. Olen kesäharjoittelijan palkalla, mikä on vain 7,5 e/h, joten palkka ei oo varmaan hirveesti houkutellu hakijoita...toiseksi ne otti vain opiskelijoilta hakemuksia vastaan ja itse olen suorittanut KTM -tutkinnosta jo 75%.
Taisi pääsysi johtua palkkapyynnöstäsi. Ei ihmekkään että toimistorotan hommat on niin helvetin huonosti palkattuja kun kaikkia huonon duunin kipeitä menee miltein KTM:än papereilla hommiin 7.5 euron tuntiliksalla. Mut kun jostain aloitettava on...pah.
- alkuper. kirjoittaja
ADIT kirjoitti:
Taisi pääsysi johtua palkkapyynnöstäsi. Ei ihmekkään että toimistorotan hommat on niin helvetin huonosti palkattuja kun kaikkia huonon duunin kipeitä menee miltein KTM:än papereilla hommiin 7.5 euron tuntiliksalla. Mut kun jostain aloitettava on...pah.
, koska kyseinen paikka oli harjoittelijapaikka, jonka palkan olivat etukäteen sopineet, joten PALKKA EI OLLU NEUVOTELTAVISSA. Asun pienessä paikkakunnassa, jossa kesätyöpaikat ovat harvassa, enkä halua parin kuukauden takia muuttaa jonnekin Hesaan, mistä varmasti saa hyväpalkkasta duunia. Haluan vain työkokemusta, mikä siinä on niin väärin? Kyseinen paikka oli harjoittelupaikka ja tarvitsin sen työharjoittelua varten, joten en mennyt sinne palkan vuoksi, sillä aikaisemmasta duunista olen saanut 10 e/h.
- RIISTOA
alkuper. kirjoittaja kirjoitti:
, koska kyseinen paikka oli harjoittelijapaikka, jonka palkan olivat etukäteen sopineet, joten PALKKA EI OLLU NEUVOTELTAVISSA. Asun pienessä paikkakunnassa, jossa kesätyöpaikat ovat harvassa, enkä halua parin kuukauden takia muuttaa jonnekin Hesaan, mistä varmasti saa hyväpalkkasta duunia. Haluan vain työkokemusta, mikä siinä on niin väärin? Kyseinen paikka oli harjoittelupaikka ja tarvitsin sen työharjoittelua varten, joten en mennyt sinne palkan vuoksi, sillä aikaisemmasta duunista olen saanut 10 e/h.
Ei 7,5eur palkalla mennä töihin.
Ei ja eiiiiiii ei. - alkuper.kirjoittaja
RIISTOA kirjoitti:
Ei 7,5eur palkalla mennä töihin.
Ei ja eiiiiiii ei.Onko parempi olla työttömänä kesä ja sitten ei ainakaan ole yhtään parempia mahdollisuuksia saada parempia töitä kun valmistuu? Hain varmaan 50 kesätyöpaikkaan ja olen iloinen että pääsin edes tohon työhön, vaikka onkin minimipalkalla. Paraneeko mahdollisuuteni parempaan työhön jos olen tekemättä mitään koko kesän? Eikö työnantajat kuitenkin aina katso sitä työkokemusta?
- Matka-Alma
koska itsekin tiedän palkanlaskennasta yhtä ja toista että palkanlaskijan täytyy todella tietää alan työehtosopimuksista, ylitöistä, viikonlopputöistä yms. Kyllä itseäni ihmetyttää että yritys palkkaa palkanlaskijaksi opiskelijan. Todennäköisesti lasket siis vain ihmisten tunteja ynnä muuta vaatimatonta, itse en kyllä luottaisi palkkalaskelmaani jos sen laatija olisi opiskelija ....
- opiskelija
Kaipaisin asiallisia vastauksia kysymyksiini liittyen, mutta eipä ketään kiinnosta asiallisiin kysymyksiin vastaaminen, vaan pitää haukkua tai muuten vain nälviä työpaikkaani tai kokemustani...Onko se minun vikani jos olen opiskelija ja olen päässyt palkanlaskentaan? Ilmeisesti eivät itse saa mitään työtä kun pitää purkaa kiukku jollekin!
taitaa olla. Ei se ole sinun vikasi, että nyt on tarjontaa enemmän kuin kysyntää. Ota työ ilolla vastaan ja kokemus. Raha on kokemusta katoavaisempaa. Toimistoalalla on nyt työnantajien markkinat, sille ei hakijat mahda mitään ja tottahan ne rannalle jääneet ruikuttaa.
- Matka-alma
ollut ollenkaan nälviä tms. mutta palkanlaskenta ei todellakaan ole helppo homma. Kyllähän tavalliset tuntipalkat ja kuukausipalkat osaa kuka vaan laskea mutta tiedätkö mitä kaikkea palkasta pitää vähentää? On ennakonpidätys, siinäkin on nykyään kahta eri tapaa ja kahta eri prosenttilukua, on työttömyysvakuutusmaksu ja sitten vielä tel. Ja monilla pidätetään vielä ay-maksukin.... Mutta saattaahan olla että opiskelet juuri näitä.
Joka tapauksessa tsemppiä vaan työpaikkaasi :)
- KMK
Itse en ottaisi palkanlaskijaksi sellaista ihmistä, jolla ei ole ollenkaan kokemusta palkanlaskennasta, koska se on tarkkaa ja vaativaa puuhaa. Itse (34-v.) opiskelen taloushallinnon merkonomiksi ja omat palkkani olen aina osannut laskea. Mutta, nyt palkanlaskennan jatkokurssilla (palkanlaskennan peruskurssi muuten kuuluu kaikille merkonomi- ja datanomiopiskelijoille) on tullut hirveästi uutta asiaa esim. erilaiset luontoisedut, ennakonpidätys poikkeustapauksissa, sairausajan palkka, ulosmittaus palkasta yms.
Monelta alan ihmiseltä (merkonomeilta) olen kuullut, että palkanlaskenta on ihan oma alansa ja sitä ei monikaan halua tehdä, mielummin ovat esim. laskutuksessa.
Mutta, jos haluat haasteita, ota ihmeessä työ vastaan, sitten tiedät mitä se on ja haluatko tehdä sitä jatkossa.
Työpaikassasi on sitten joku varmaan opastamassa sinua ja voit olla tyytyväinen, että olet tuon työn saanut, vaikkakin palkka on pieni. Tsemppiä!Itse olen laskenut metallin palkkoja 7 vuotta ja pikkuhiljaa rupeaa sujumaan. Mitään koulutusta en ole saanut, itse olen kaikki poikkeustilanteet joutunut selvittämään. Onneksi liitto auttaa auliisti :) Olen loppusuoran tradenomi-iltaopiskelija, ja meillä palkanlaskenta on vapaasti valittavissa opinnoissa....
- ex-palkanlaskija
Palkanlaskennasta ei voi antaa mitään yleispätevää luonnehdintaa, koska palkkoja on niin monenlaisia. Perusasiat ovat samat, siis brutto, ennakonpidätys ja netto ja lakisääteiset vähennykset, mutta sen jälkeen suuri merkitys on työehtosopimuksella ja ohjelmalla, mitä palkanlaskennassa käytetään.
Luota nyt vain itseesi, kyllä varmasti homma hoituu. Ei ne olis sua palkanneet edes ilmaiseksi, jos eivät uskoisi, että opit ja osaat.
Sitä paitsi, palkanlaskennassa tulevat virheet ovat useimmiten virheitä, joista saa palautetta saman tien; tiedäthän, jos ei tule palkkaa, niin sinulle kyllä ilmoitetaan siitä. Joten niiden virheiden korjaaminenkin on siinä mielessä helppoa. Seuraavaan palkkanauhaan voi helposti korjata pikkuvirheet, joten mitään peruuttamatonta ei pääse tapahtumaan.
Palkansaajilla, joiden palkkoja lasket, voi olla myös samat palkat joka kuukausi, jolloin homma on helpompi. Katsot sitten vain edelliset palkkanauhat ja teet niiden mukaan.
Saat varmasti työhönopastusta, mutta se työehtosopimus kannattaa kyllä selvittää. Verovirasto on myös paikka, jonka puhelinnumero kannattaa olla lähettyvillä; neuvovat sieltä ainakin, mistä tiedon saa.
Kesätyöläiselle lankeaa myös ehkä lomarahojen ja lomaltapaluurahojen laskeminen, mutta siitäkin selviää, kun periaatteen oppii.
Hyvää kesätyöaikaa! Hienon paikan saitkin!"Katsot sitten vain edelliset palkkanauhat ja teet niiden mukaan."
En kovasti hämmästy, että olet entinen palkanlaskija. Vakkarihan ne virheet sitten korjaa, eikä siihen mene kuin pari päivää.
Mutta alkuperäiselle, mene reippaasti töihin vaan, sitä työnantaja saa mitä tilaa! Kunhan ilmestyt työpaikalle joka päivä ja teet mitä käsketään, niin olet työsi tehnyt. Tsemppiä oikeasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111