MobiPlanet

Anonyymi

Mikä tämä on. Yritin katsoa kelikameraa puhelimella. Tekstiviesti ilmoitti ottaeeni tällaisen apin. Katsoin operaattorin laskutustietoja. Sieltä oli mennyt 5€. Mitä pitäisi tehdä.

38

5469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet menettänyt 5 euroa, luultavasti kohta viellä enempi. Sulje kännykkä, laita se tehdas-asetuksille ja lopeta hölmöily.

    • Anonyymi

      Jos olet tilannut jonkin palvelun, joka veloittaa peräti säännöllisesti operaattoriltasi, niin yritä nyt kuitenkin peruuttaa se. Netissä näyttäisi olevan siihen englanninkielisiä ohjeita, kun teet Google-haun tuosta mobiplanet:sta. Ellei peruutus onnistu, niin ota yhteys operaattoriisi, ja selvitä voivatko he sen laskutuksen katkaista. Jos ei, niin joudut kenties sulkemaan koko liittymäsi ja vaihtamaan ehkä myös puhnrosi.

      Tehdasasetusten palautus ei kyllä auta millään tavalla puhelinnroon perustuvan laskutuksen mitätöimisessä.

    • Anonyymi

      Nettihaulla löytyy paljonkin sivuja tuosta huijauksesta, voivat laskuttaa jopa joka viikko 5€, stop tekstiviestit ei toimi vaan nekin maksaa 2,5€. En viitsinyt tutkia enempää onko toimivia tapoja, johonkin englanninkieliseen numeroon voi ilmeisesti ainakin soittaa.

    • Anonyymi

      Kiitos noista tiedoista. En vieläkään tajua miten tuo sovellus tuli. Yritin vain katsoa kelikameroita tuon lumimyräkän vuoksi. Meneeköhän nyt 5€ viikossa. Laitoin sen stop-viestin. Ilmoittivat, että peruutus tehty. Mitä muuta mahtaa tapahtua.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että et kirjoittanut puhelinnumeroasi mihinkään?
        Tarkoitatko että nyt puhelimessasi on appi, jota et tiedä asentaneesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että et kirjoittanut puhelinnumeroasi mihinkään?
        Tarkoitatko että nyt puhelimessasi on appi, jota et tiedä asentaneesi?

        Kelikamerat: https://www.liikennetilanne.fi/kelikamerat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että et kirjoittanut puhelinnumeroasi mihinkään?
        Tarkoitatko että nyt puhelimessasi on appi, jota et tiedä asentaneesi?

        En kirjoittanut numeroani mihinkään. Olen aina yrittänyt olla kovin varovainen näiden vehkeiden kanssa. Ikääkin on aika paljon ja tämä on ensimmäinen tiedostamaton moka.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittanut numeroani mihinkään. Olen aina yrittänyt olla kovin varovainen näiden vehkeiden kanssa. Ikääkin on aika paljon ja tämä on ensimmäinen tiedostamaton moka.

        Lähetitkö sinulle tulleeseen tekstariin vastauksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetitkö sinulle tulleeseen tekstariin vastauksen?

        Lähetin stop vastauksen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin stop vastauksen

        Google haku ei ihan tyrkyttämällä tyrkytä tuota sivua, mutta jotenkin siis päädyt sinne. Sivulla on mm iso nappi "Vahvistaa", en viitsinyt kokeilla mitä se tekee, jonka alla teksti "Lähetä OK laheta numeroon (poistettu toimestani) jos haluat peruuttaa tilauksen milloin tahansa.". Ja sen alla paljon hoono soomi tekstiä.

        Ilmeissesti lähetit tuon OK tekstarin, jossa siirtyi sinun puhelinnumero. Ja vasta sitten kilahti eurot laskullesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että et kirjoittanut puhelinnumeroasi mihinkään?
        Tarkoitatko että nyt puhelimessasi on appi, jota et tiedä asentaneesi?

        Nuo käyttää välikäsiä, ei tarvitse itse vierailla sivulla eikä tilata mitään. Täysin laitonta, kummaliista että saavat edelleen jatkaa toimintaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Google haku ei ihan tyrkyttämällä tyrkytä tuota sivua, mutta jotenkin siis päädyt sinne. Sivulla on mm iso nappi "Vahvistaa", en viitsinyt kokeilla mitä se tekee, jonka alla teksti "Lähetä OK laheta numeroon (poistettu toimestani) jos haluat peruuttaa tilauksen milloin tahansa.". Ja sen alla paljon hoono soomi tekstiä.

        Ilmeissesti lähetit tuon OK tekstarin, jossa siirtyi sinun puhelinnumero. Ja vasta sitten kilahti eurot laskullesi.

        Jotain outoa siinä haussa oli. Kelikamera ei auennut millään, enkä oikein tiedä miten yritin. Painelin vähän sieltä sun täältä. Ennen kelikameroista on tullut hyvin kuvia. Osaatko sanoa, pitääkö olla huolissaan, kun laitoin sen stop-viestin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain outoa siinä haussa oli. Kelikamera ei auennut millään, enkä oikein tiedä miten yritin. Painelin vähän sieltä sun täältä. Ennen kelikameroista on tullut hyvin kuvia. Osaatko sanoa, pitääkö olla huolissaan, kun laitoin sen stop-viestin.

        Kun tuota osoitetta etsii googlella niin esiin tulee usemapia viestejä jossa kysellään miten kyseisestä sudenpuopasta pääsee ylös. On hämmästyttävää että tuonlaista toimintaa saa olla olemassa. Vähintään pitäisi liittymäsopimuksessa olla mahdollisuus estää tekstiviesteillä tehtävät ostot/tilaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuota osoitetta etsii googlella niin esiin tulee usemapia viestejä jossa kysellään miten kyseisestä sudenpuopasta pääsee ylös. On hämmästyttävää että tuonlaista toimintaa saa olla olemassa. Vähintään pitäisi liittymäsopimuksessa olla mahdollisuus estää tekstiviesteillä tehtävät ostot/tilaukset.

        Olin Elisaan yhteydessä. Kyllä siellä on estot tekstareille ja puhelintilauksille. Elisa hyvitti tuon 5 €. Nyt on kaikki estot päällä. Vain normaalit tekstarit toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin Elisaan yhteydessä. Kyllä siellä on estot tekstareille ja puhelintilauksille. Elisa hyvitti tuon 5 €. Nyt on kaikki estot päällä. Vain normaalit tekstarit toimii.

        Kiitoksia tiedosta! Pitääpä kurkata palvelunveloittajien verkkopalveluissa mitä kaikkea niistä voi säätää.

        Nyt pohdituttaa kuinka Ellun latausliittymässä tuollaiset ryöstöjekut käsitellään. Nuo latausliittymät ovat prepaidien tapaan ennakkomaksullisia, yksi ero on se että asakas on vahvasti tunnistettu. Kun ennakkoon maksettu summa on pieni, ja joutuu sellaisen ryöstöjekun uhriksi jossa veloitus on suurempi kun ennakkoon maksettu crediitti nin niin paneekohan Eliisa erotuksen ulosottoon?


    • Anonyymi

      Mulla kävi myös samalla tänään. Otin yhteyttä Elisaan. Ymmärsin, että operaattori ei voi estää sen ja mun pitää ite siirtää sen estolistalle. Niin Elisa vastasi mulle.

      • Anonyymi

        Miten tapahtuu se estolistalle siirto.


      • Anonyymi

        Eikös nuo maksulliset palvelut saa estettyä liittymässä kokonaan, muistaakseni itselläkin on estetty. Ei varmaankaan auta enää tuollaiseen mikä on jo, vaikka luulisi operatatoreiden pystyvän estämään huijaukset halutessaan milloin tahansa.

        Katso sieltä Elisan sivulta omista tiedoista, laita pois maksulliset ellet tarvitse.


    • Anonyymi

      Joo kävi samalla tavalla kun yritin päivittää puhelintani. Pitää mennä pyytämään apua Elisalta, joka on operaattorini.

    • Anonyymi

      Sama juttu tapahtui mulle . Yhtäkkiä vaan tuli viesti että oon ottanut käyttöön jonkun mobihupin ja viikossa 5€ menee.
      Sit kans laitoin sen stop viestin niin siittäki melkein 3€ oli laskulla. Nyt kaikki estot laitoin liittymään mutta Telialta en saanut mitään apua kun sinne soitin. Saa nähdä mitä vielä tulee. Tein kyllä kuluttaja asiamiehelle ilmoituksen ja poliisille.

    • Anonyymi

      Sehän iskee useille sivustoille esim Fonecta ym

    • Anonyymi

      Ihan vedätystä kun esim Fonecta tai muuhun kirjautuu. Tulee latauksesi on valmis enää kaksi vaihetta. Eikä toki Fonecta avaa vaan olet mobiplanetin ladannut ja 5€ viikko veloitus jo on aikamoista. Tarkkana pitää olla ja äkkiä perua jos huomaa erehdyksen. On se ovelaa touhua kaikkineen.

    • Anonyymi

      Niinhän se kummittelee tälläkin sivustolla. Latauksesi on valmis enää kaksi vaihetta AVAA
      Kyllä ne on ovelia. Moni luulee että jäänyt lataus kesken jostain

      • Anonyymi

        On varmaan koneellakin joku haitake jos sama näkyy monilla sivuilla.


    • Anonyymi

      Operaattorin vastuu matkapuhelinlaskuilla laskutetuista kolmannen osapuolen palveluista on sama kuin luottokorttiyhtiöillä, eli operaattorin pitää tarvittaessa pystyä todistamaan että ko. palvelusta on tehty sopimus. Jos tällaista sopimusta ei ole, asiakas ei ole velvollinen maksamaan laskuja.

      Kilpailu- ja kuluttajaviraston nettisivulta löytyy reklamaatiolomake jonka voi täyttää ja lähettää operaattorille asian selvittämiseksi ja korvauksen vaatimiseksi. Sain juuri itse vastauksen operaattoriltani että he hyvittävät väärin perustein laskutetut maksut.

      Näitä ei siis tarvitse maksaa. Jos olet jo maksanut, voit tuolla KKV:n lomakkeella vaatia operaattorilta hyvitystä. Puhelinta ei tarvitse resetoida tai vaihtaa numeroa.

      https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/puhelin-ja-laajakaistapalvelut/laskutuksen-ongelmat-ja-operaattorin-vastuu-liittymalaskun-veloituksista/

      • Anonyymi

        ei varmaan operaattorilla ole ongelma näyttää että se on tapahtunut jos tässäkin ketjussa AP kertoo tehneensä tilauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei varmaan operaattorilla ole ongelma näyttää että se on tapahtunut jos tässäkin ketjussa AP kertoo tehneensä tilauksen.

        Täytin tuon lomakkeen, lähetin sen operaattorilleni ja ilmoitin samalla etten aio maksaa noita laskuja. Operaattorin asiakaspalvelu ilmoitti vähän ajan päästä että ko. veloituksia ei tarvitse maksaa. Ilmoittivat myös että palveluntarjoajan mukaan tilaus on irtisanottu. Minä en tilausta ole päättänyt. Onkohan ihan sattumaa että tilaus on "irtisanottu" juuri kun tein siitä valituksen operaattorille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytin tuon lomakkeen, lähetin sen operaattorilleni ja ilmoitin samalla etten aio maksaa noita laskuja. Operaattorin asiakaspalvelu ilmoitti vähän ajan päästä että ko. veloituksia ei tarvitse maksaa. Ilmoittivat myös että palveluntarjoajan mukaan tilaus on irtisanottu. Minä en tilausta ole päättänyt. Onkohan ihan sattumaa että tilaus on "irtisanottu" juuri kun tein siitä valituksen operaattorille?

        no ei se silti tarkoita että se on tullut tyhjästä se veloitus.


    • Anonyymi

      Ilmoita poliisille

    • Anonyymi

      En ole tilannut sinulta mitään, jos et lopeta, minun on käännyttävä poliisin puoleen

    • Anonyymi

      Minä sain tämän Mobiplanet-riesan, kun latasin Playkaupasta QR-koodin lukijan enkä tunnu pääsevän eroon tästä riesasta. Olen lähettänyt monta kertaa Stop-viestin, mutta sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Ihmettelen vain, että miten Playkaupasta ladatusta sovelluksesta voi tulla tällainen MobiPlanet, joka veloittaa 5 euroa joka viikko.

      • Anonyymi

        Ilmoita operaattorille ja vaadi rahoja takaisin.


      • Anonyymi

        Sulje korttisi väliaikaisesti, tee reklamaatio Mobiplanetille ja Googlelle. Lisäksi poliisille ilmoitus. Tuo on tilausansa. Googlen ostot hyväksytään aina erikseen sormenjäljellä tai pin-koodilla. Jos et ole hyväksynyt ostoa, kyseessä on petos, joka on poliisiasia.


    • Anonyymi

      Isäni meni tähän samaan huijaukseen. Huomasin erikoisen kikan, eli viesteissä sanotaan että lähetä viesti STOP numeroon xxxxx, jotta tilaus perutaan. Siihen samaan viestiketjuun mistä roskaviestit tulevat ei kuitenkaan voi vastata mitään vaan pitää luoda kokonaan ns. uusi viestiketju mihin se numero kopioidaan vastaanottajaksi. Vasta sen jälkeen tuli ilmoitus että tilaus peruttu. Eli älkää yrittäkö vastata suoraan siihen viestiin mistä ne perumisohjeet tulevat.

      • Anonyymi

        Hyvä neuvo, moni varmaan vaan vastaa.


    • Anonyymi

      Mulla sama juttu !

    • Anonyymi

      Viesti lopeta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe