lapseton ja lihava

Elli

Kun ylipainoa on paljon, niin pääseekö kunnalliselle puolelle lapsettomuushoitoihin?

Tällä hetkellä eka clomikuuri menossa, se hankittu yksityiseltä puolelta. Lääkäri sanoi, että jos syksyyn mennessä ei onnistu, niin sitten aloitetaan muut hoidot. Eli mitkä? Mites tämä prosessi etenee?

Ja kun netistä hintoja katselin, niin inseminaatio maksoi yli 1000 euroa, joten sellaisiin ei kyllä ole varaa kuin ehkä kerran. Joten jos kunnalliseen ei pääse, niin tähän perheeseen ei taida lasta tulla.

Ja älkää puhuko laihduttamisesta, sitä tässä on yritetty ainakin 10 vuotta, eikä tule kuin jojo -ilmiöitä. Joten kun on stressiä lapsettomuudesta (joka ei ainakaan yksin johdu lihavuudesta), niin laihdutus stressiä en aio enää ottaa.

12

1592

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa

"Ja älkää puhuko laihduttamisesta, sitä tässä on yritetty ainakin 10 vuotta, eikä tule kuin jojo -ilmiöitä".
      Puhun kuitenkin, www.painonvartijat.fi tilaa vaikka kirjekurssi.
      Niin minäkin väitin ennen että en laihdu. -15 kiloa on jo ja lisää tulee. Itsestään se laihduttaminen on kiinni.Tsemppiä!

• tenu

olisi sinutkin tekemällä tehdä raskaaksi.Voi pentu parkaa kun mutsi on iso läski.Kiusattaisiinhan sitä koulussa vaan eihän se sinua kiinnosta.
      Luultavasti olisi itsekin porsaan näköinen jo kolmevuotiaana.

• äiti kahdelle

olen itse saanut lapseni sekä ylipainoisena että lapsettomuushoidoin.

tenu-parka on ryypännyt liikaa tenua ja tuhonnut aivonsa, joten älä välitä sen viesteistä. se yrittämällä yrittää olla vitsikäs.

me olimme väestöliitolla hoidoissa ja minusta siellä hoidot eivät olleet kohtuuttomia. aikaa tosin on jo viisitoista-kolmetoista vuotta.

totta kai painonpudotuksesta voi olla hyötyä, mutta lapsenyrittäminen ja laihdutus ei ole yhtäaikaa hyvä yhdistelmä.

itse raskaus sitten ei minua juurikaan lihottanut. olin synnytyksen jälkeen samoissa kuin ennen raskautta. että ei ylipaino itsessään mitään meinaa. raskaus on helppo tai vaikea ihan muista kuin painosyistä.laiha käly kolmen luomulapsen äitinä on joka raskaudella kärsinyt
        niin verenpaineen noususta, sokerista kuin raskausmyrkytyksen oireista. ja niin urheilullinen kuin ihminen vain voi olla.

tsemmpiä.

• Exläski

Laihduttaisit edes 5-10%, siitäkin on suuri apu.

• Minna

et laihduttamisesta halua kuullakkaan,niin sanon kumminkin....;)
      Liityin painonvartijoihin viime elokuussa.Nyt -22kg.
      Se on elämänmuutos,ei mikään laihdutuskuuri.
      Nyt saa vauva tulla,ja vaikuttaa että tärppäs heti ekalla kierolla...
      (Viimeksi kun tuli raskaaksi,22kg painavampana piti vauvaa tehtailla 7 kk)

• Sanna*

Mulla on sama tilanne kun sulla. Tosin mietin, että saankohan edes clomeja, kun painoa 120 kg. 15 kiloa olen saanut pois painonvartijoissa, mutta nyt tuntuu tosi vaikeelta, paino ei putoa, vaikka noudatankin ohjeita. Haluatako kertoa, oaljonko sulla on ylipainoa? Olet saanut clomeja ja niitä minäkin tavitsisin, mutta saanko, kun on painoa???

• Elli

Painoa on kertynyt 83kg (1kg vähemmän kuin viikko sitten). Ylipainoa on n. 25kg.

Yksityislääkäri ei painosta mitään sanonut kun clomeja sain. Joskus aikoinaan totesi, että painonpudotus voisi auttaa lapsen saannissa, mutta kun on todettu sairaus, munasarjat ei toimi, niin ei siihen paljon painonpudostuskaan sitten auta.

Käy yksityisellä gynellä, saat luultavammin parempaa palvelua ja sitten clomi asiakin selviää.

Ei se laihdutus pakolla onnistu, jos ei niin ei. Älä stressaa itseäsi asialla. Painonvartijoilla on hyvät ohjeet, mutta jos motivaatiota ei löydy, niin ei painonvartijatkaan auta. Unohda laihdutus hetkeksi.

• Hui

Ihan lähipäivinä, ellei peräti eilen, oli yhdessä dokumentissa nainen jolle sanottiin (Britanniassa) että pitää laihduttaa ennen kuin pääsee lapsettomuushoitoon. Nainen todella halusi lasta, ja onnistui laihduttamaan - ja kas kummaa! PCO parani siinä samalla ja hän tuli raskaaksi ihan luomusti! :)
      Eli kyllä minäkin suosittelen laihduttamaan. Se on mahdollista, vaikka tiedän kyllä että vaikeaa. Lisäksi kannattaisi ajatella terveyttään - runsas ylipaino tuo monenlaista terveysriskiä (kuten tiedättekin) mukaanlukien hormonaaliset syövät, joiden riskin on todettu lisääntyvän myös lapsettomuushoitoja saaneilla. Hormonejahan nekin ovat, ja keholle "ylimääräisiä".
      Runsaasti ylipainoisena hoidoissa käyminen (ja sitä voi kestää _pitkään_) on siis paitsi kallista, henkisesti raskasta myös terveydelle haitallista!
      Painonvartijat toimii, tsemppiä! :)

• Huihai*

Paljonko se brittinainen painoi?

• jaffat

Pyysit, ettei laihduttamisesta puhuta ja noi kaikki edelliset puhuivat. No, minä en.

Riippuu kai paikkakunnasta. Olemme 3 eri paikkakunnalla oltu lapsettomuushoidossa. Lapissa, idässä ja lännessä. Lappi ja itä-Suomi hoitivat. Täällä länsi-Suomessa sitten ei hoideta lihavia.

Yritän muistella mitä hoitoja mulla oli. Clomien jälkeen tehtiin tähystys. Sitten tuli inseminaatiot. Sen jälkeen koeputkea yritettiin ja siihen se päättyikin. Lekuri ei halunnut enää jatkaa, koska olen ylipainoinen.

Oletko ottanut selvää kunnalliselta puolelta, että hoitavatko? Toivon todella, että teillä tärppää.

• Tuulahdus*

Moikka,
        Asutaan Porissa ja meillä luultavasti lapsettomuushoidot edessä. Ylipainoa on n. 40 kg ja kun suoraan kysyin lääkäriltä, että annetaanko hoitoa ylipainoisille, niin lääkäri sanoi, että Satakunnan keskussairaalassa on paino yläraja 100 kg. Eli muutama kilo pitää laihduttaa ja sitten hoitoon... ikäraja oli muistaakseni 38 ja kahden lapsen jälkeen hoitoa ei enää anneta.

• Elli

Kiitos asiallisesta ja kattavasta vastauksesta. Kyllä, kaikki edelliset puhuivat laihdutuksesta. Tiedän sen tarpeellisuuden, mutta laihdutus ei käy hetkessä ja hoidot tulisi aloittaa (mielestäni) kohtapuolin.

Nyt syön Clomeja ja toivon vaan, että ne toimivat.

Onnea myös teille vauvahaaveisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2512
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1196
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1147
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe