Näkökentän reunoilla valoa kun silmiä liikuttaa

Anonyymi

Tämän vuoden puolella öisin vuoteessa asentoa vaihtaessa alkanut näkökentässä näkyä valonauhaa. Viime yönä hoksasin että kun käännän silmiä oikealle tai vasemmalle, näkökentän molemmissa reunoissa on kolme pientä poikittaista valoviivaa. Kun katsoo ylös tai alas, mitään ei näy. Kun sitten kääntyy vaikka vatsalta selälleen niin nämä valoviivat venyvät valonauhaksi.
Mulla on kyllä migreeni ollut koko ikäni mutta ei ikinä tällaista.
Kellään hajua mihin tämä voisi liittyä?

8

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tietoo. Vain, että kyllä valoa välillä näkyy, vaikkei ulkoista syytä sille olekaan. Sen ollen kuin muistikuva, mutta en tiedä. Ei mulla tollaista kuin sulla kuitenkaan ole ollut. Silmät voi tietystä käydä tarkistuttamassa, kuvauttaa aivot, käydä lääkärillä kysymässä.

      Tosin ne yleensä ei tiedä syytä erikoisempiin juttuihin, eikä ne ratkea kuin korkentaan itse selvittämällä. Lääkärien mielestä olet ylleensä päästäsi viella, jos niillä ei ole vastausta, kun tutkimus vetää vesiperän, mutta ei siitä ole mun mielestä haittaa, vaikka uskottavuus voi tosin kärsiä, josta voi olla haittaa jatkossa. Mutta sitähän voi mennä tarvittaessa muualle, ja Kannassa voi rajata, mitä näkyy minnekin.

      • Anonyymi

        Jep. Mulla ei ole mitään menetettävää mut oon vaan laiska lähtee lääkäriin.


    • Anonyymi

      Onhan noita valoja näkynyt monta vuotta. Välillä valopallo kiertää silmää . Tulee autonvalot mieleen. Pimeässä näkyvät tietysti paremmin.
      Olen likinäköinen. Toisesta silmästä on verkkokalvo irronnut, ja se on täysin sokea. Toisen silmän valoista on joku silmälääkäri sanonut, että verkkokalvo on kireällä.

      • Anonyymi

        Minkä ikäisenä verkkokalvosi irtosi jne?
        Ihmettelen tuota kun ne viivat näkyy molemmilla puolilla. Nytkin heräsin ja siellä ne vaan on. Mulla on lasit joissa sekä plussaa että vähän miinusta . T. aloittaja.


      • Anonyymi

        Kiinnostaisi minuakin, miten verkkokalvo irtosi? Oireet? Oliko taustalla tapaturma tai sairastatko jotain perussairautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäisenä verkkokalvosi irtosi jne?
        Ihmettelen tuota kun ne viivat näkyy molemmilla puolilla. Nytkin heräsin ja siellä ne vaan on. Mulla on lasit joissa sekä plussaa että vähän miinusta . T. aloittaja.

        Olin perusterve, likinäköinen 44-vuotias, kun vasemman silmän verkkokalvo alkoi oireilla kesken työpäivän. Näin ikään kuin salamointia ja mustia hiutaleita leijailevan. Seuraavana päivänä menin terveyskeskukseen, josta sain lähetteen silmäpolille seuraavaksi päiväksi.
        Pahaksi onnekseni se seuraava päivä oli jouluaatto eikä silmäpoli ollut auki. Jouduin menemään päivystyspolille, jonne tuli aikani odotettua pahalla päällä oleva naislääkäri. En tiedä, oliko edes silmälääkäri. Tutki silmät ja sanoi, ettei ole mitään vikaa. Lasiainen on vain irronnut. eikä sille voi mitään.
        Joulunpyhien jälkeen yritin soittaa yksityisille silmälääkäriasemille, mutta kaikki olivat joululomalla. Silmä sen kun jatkoi salamointia ja nokisadetta. Työssä oli vaikea nähdä mitään.
        Sitten tammikuun puolella silmä pimeni yhtäkkiä. Oli kuin musta lappu olisi pantu silmän päälle. Sain taas tk:sta lähetteen silmäpolille.
        Nyt siellä jo todettiin, etä verkkokalvo on irronnut, mutta kun on viikonloppu ja loppiainen tulossa, nin leikataan ensi viikolla.
        sitten se leikattiinkin. Laitettiin blompi ja kaasua. Meni kaksi viikkoa ja verkko kalvoirtosi taas.
        Taas tehtiin yli neljän tunnin leikkaus. Nyt silikonilla kiinnitettiin verkkokalvoa. Sitten se pysyi paikoillaan, mutta eipä sillä juuri nähnyt. Silikoni olisi pitänyt poistaa puolen vuoden kuluttua, mutta sitä ei uskallettu tehdä. Verkkokalvo ei pysyisi kuitenkaan paikallaan.
        Vähitelle silmä sokeutui kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin perusterve, likinäköinen 44-vuotias, kun vasemman silmän verkkokalvo alkoi oireilla kesken työpäivän. Näin ikään kuin salamointia ja mustia hiutaleita leijailevan. Seuraavana päivänä menin terveyskeskukseen, josta sain lähetteen silmäpolille seuraavaksi päiväksi.
        Pahaksi onnekseni se seuraava päivä oli jouluaatto eikä silmäpoli ollut auki. Jouduin menemään päivystyspolille, jonne tuli aikani odotettua pahalla päällä oleva naislääkäri. En tiedä, oliko edes silmälääkäri. Tutki silmät ja sanoi, ettei ole mitään vikaa. Lasiainen on vain irronnut. eikä sille voi mitään.
        Joulunpyhien jälkeen yritin soittaa yksityisille silmälääkäriasemille, mutta kaikki olivat joululomalla. Silmä sen kun jatkoi salamointia ja nokisadetta. Työssä oli vaikea nähdä mitään.
        Sitten tammikuun puolella silmä pimeni yhtäkkiä. Oli kuin musta lappu olisi pantu silmän päälle. Sain taas tk:sta lähetteen silmäpolille.
        Nyt siellä jo todettiin, etä verkkokalvo on irronnut, mutta kun on viikonloppu ja loppiainen tulossa, nin leikataan ensi viikolla.
        sitten se leikattiinkin. Laitettiin blompi ja kaasua. Meni kaksi viikkoa ja verkko kalvoirtosi taas.
        Taas tehtiin yli neljän tunnin leikkaus. Nyt silikonilla kiinnitettiin verkkokalvoa. Sitten se pysyi paikoillaan, mutta eipä sillä juuri nähnyt. Silikoni olisi pitänyt poistaa puolen vuoden kuluttua, mutta sitä ei uskallettu tehdä. Verkkokalvo ei pysyisi kuitenkaan paikallaan.
        Vähitelle silmä sokeutui kokonaan.

        Laserointi sinänsä tuhoaa verkkokalvoa ja verisuoniin osuessa voi aiheuttaa kuolioita verkkokalvolla.


    • Anonyymi

      Onko ikäsi yli 40 ja PVD alkaa vaivata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe