Luukkuposti siirtyi norjalaisten omistukseen

Anonyymi

Onko muilla sen jälkeen spämmiposti huomattavasti lisääntynyt?

Minulla on luukku varapostilaatikkona, ja sinne on alkanut tulemaan rajusti lisää kaiken maailman roskapostia. Lieneekö siihen syynä, että palvelu siirtyi maikkarilta norjalaisille?

10

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet vain jotunut roskapostittajien listoille. Toimivia postiosoitteita kerätään erilaisin menetelmin jatkuvasti ja mydään nipuissa, joissa saattaa olla miljoonia osoiteita.

      Ainoa toimiva keino roskapostia vastaan on käyttää roskapostisuodatinta. Esimerkiksi Thnderbirdissä sellainen on.

      • Anonyymi

        Roskapostisuodattimet eivät oikein toimi, koska spämmääjät vaihtavat osoitetta miltei päivittäin. Jos laitat jonkun lähettäjän osoitteen spämmilistalle, niin seuraavana päivänä postia tuleekin jo eri osoittesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roskapostisuodattimet eivät oikein toimi, koska spämmääjät vaihtavat osoitetta miltei päivittäin. Jos laitat jonkun lähettäjän osoitteen spämmilistalle, niin seuraavana päivänä postia tuleekin jo eri osoittesta?

        Juuri tuon takia esimerkiksi Thndrbird käyttää tilastolliseen menetelmään perustuvaa oppivaa suodatinta (bayesialainen suodstin). Kun suodatin laitetaan päälle, sille täytyy opettaa mikä on oikeaa postia ja mikä roskaa. Se tapahtuu merkkaamalla posti hyväksi tai roskaksi. Näin suodatin oppii yhä paremmaksi. Myös virheitä tulee ja suodatin lulee roskapostia oikeaksi. Silloin se on merkittävä roskapostiksi niin että suodatin oppii lisää. Samoin roskapostikansiota kannattaa aina joskus vilkaista ja merkitä mahdolliset oiket postit oikeaksi suodattimelle tiedoksi.


    • Anonyymi

      Luukku on aina ollut luokattoman huono joten mitä väliä?

      • Anonyymi

        En minä siitä pyytänyt mielipidettä.


    • Anonyymi

      Nyt olen kuullut muualtakin, että heidän postilaatikkoonsa on alkanut tulla paljon roskapostia. Onko tämän Fjordmailin listat päässeet spämmääjien haltuun?

    • Anonyymi

      Minulla kolme luukku s-postia eikä yhteenkään ole tullut roskapostia.

    • Anonyymi

      Minusta Luukku on pelkkä roskapostilaatikko. Mulla se on ollut aikoinaan ainoa postilaatikko. Pelkkää roskapostia, ei mitään järkevää. Siksi vaihdoin maksulliseen postilaatikkoon.

      En sano mihin vaihdoin, jotta en mainostaisi mitään. Maksullisesta postilaatikosta kuitenkin saa palveluja, kuten esim. roskapostien suodatuksen, virussuojan jne...

      Kuitenkin, kukin valitsee itse omanlaisensa.

      • Anonyymi

        Maksulliset ovat pelkkää huijausta. Ei saa mitään sellaista mistä kannattaisi maksaa..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe