Siis tietokoneen sääasemalle suoraan line-in -liitäntään. Oikeasti ei nuo annakaan kovin hyviä arvoja pakkasessa ja nyt on ollut sää -9 ja -11 asteen välillä koko ajan yötäpäivää täällä.
Mittarilla tarkistan tietokoneen digitoimat tulokset, marginaali on suuri.
Jos noita lämpöpareja laittaisi vaikka 10 sarjaan, voisi saada paremman tuloksen line-in liitäntään tietokoneelle.
TAI: sitten sellainen sovellus minkälaisia esim. vilkun releitä oli vanhoissa autoissa: eli kahta erilämpölaajenemiskertoimella olevaa metallia yhdessä.
Ja silloin se napsi relettä se taipuva metalli.
.. tuollaisella yhteen liimatulla metallilevyllä, jossa erilaiset lämpölaajenemiskertoimet, vaikka joku 50cm vääntövarsi vääntämään sitä 2-metallilevyä ja fototransistori mittaamaan mikrometrin tarkkuudella taipumista,
saisi ainakin tarkan lämpötilamittarin sitten..
Ongelmallista saada kalibroitua kunnolla K-tyypin lämpöanturia.
3
80
Vastaukset
- Anonyymi
... tuli tosiaan mieleen että jos käyttäisinkin lämpötilan mittaajana sitten pelkästään IR-fototransistoria, oikeasti voisin testata toisella linjalla tietokoneen line-in -liitäntään miten korreloivat keskenään K-anturin ja IR-fototransistorin datat :D
- Anonyymi
Mikä on "tietokoneen sääasema"? Laitteen tarkka malli tyyliin ADE-4550D niin siitä voi osata sanoa enemmän.
Jos haluat itse mittailla lämpötiloja tarkasti niin mittavälineeksi joko PT100 (tai PT1000, helpompi itse rakennellessa) tai sitten NTC - vastus. Löytyy myös antureita joista saat suoraan lämpötilaan verrannollisen jännitteen tai jopa digitaalisen signaalin sarjaliitäntään. Termoparit ovat ongelmallisia mikrovolttitason signaalin vuoksi. - Anonyymi
Sääasemani tietystikin ottaa kuvia kaikista ylinopeutta-ajavista poliisiajoneuvoistakin jnme...
Ja kuvia mielimääräisin ajoin rekisterikilvistäkin....ö mutta tämä lämpötilan täsmällinen mittaaminen on ... vaikea juttu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711228
- 545338
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462587- 372266
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131791Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431695Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta351347Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371289Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61106Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1161021