Oma napa menee muiden napojen edelle

https://www.satakunnankansa.fi/kolumnit/art-2000008577324.html?fbclid=IwAR1NPaOEw76nP_VaELyCE9-ffgZczR1tYPv6lAppNvbCKtahcN-X6Jjk3Ww
Satakunnan kansassa on mielenkiintoinen kolumni aikuisten uhmaiästä ja itkupotkuraivareista jotka tulevat kuvaan kuin "ei saa kaikkea nyt heti vaan pitää uhrata jotain muiden hyväksi". Tällaista käyttäytymistä olemme oppineet odottamaan uhmaikäisiltä lapsilta, mutta nyt aikuiset, jopa ikäihmiset ovat alkaneet käyttäytyä samalla tavalla.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Paloma.se01"

      Tuo tapa lisääntyy koko-ajan.
      Sähkö-Autojen napojen jännitteet koskettelevat toisiinsa vähän-väliä.
      Siellä sun täällä.
      Ja Auto palaa Poroksi.
      On outoa että autoistakin uskotaan saatavan inhimillisempiä.
      Kuin Tuhka Tuuleen...

      H.

    • Anonyymi

      Mitä koulukiusaamiseen tulee niin kiusatut tai heidän kaverinsa eivät uskalla
      ilmoittaa kiusaamisesta esim. opettajalle, koska kun ilmoittaminen tulee ilmi,
      kiusaaminen jatkuu kostoksi yhä pahempana.
      Koulukiusaamista on vaikea saada kuriin.
      Miettii eikö kiusaajan vanhempiin oteta yhteyttä vai onko se turhaa ?
      Vanhemmat voivat viitata kintaalla tai uskoa omasta lapsestaan vain pelkkää
      hyvää tai ei ole kykyä tajuta koko asiaa, kuinka paljon kiusaaminen aiheuttaa
      henkisiä ongelmia uhrille.

      • "Anonyymi"

        Minä olin/olen(?) Koulu-Kiusaaja.
        Opettajatkin tiesivät asian hyvin.
        Vanhempieni mukaan Opettajat ilmoittivat kyllä kiusattujen vanhemmille.
        Siihen aikaan ei kuitenkaan asiaan otettu pahemmin kantaa.
        Vaan arvostettiin Sodan-Tyyppistä lujaa Selkä-rankaa.
        -
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olin/olen(?) Koulu-Kiusaaja.
        Opettajatkin tiesivät asian hyvin.
        Vanhempieni mukaan Opettajat ilmoittivat kyllä kiusattujen vanhemmille.
        Siihen aikaan ei kuitenkaan asiaan otettu pahemmin kantaa.
        Vaan arvostettiin Sodan-Tyyppistä lujaa Selkä-rankaa.
        -
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.

        H.

        Älä viitsi provoilla asiasta joka on hyvin kipeä monille.

        En tiedä sinun uhreistasi, mutta monen lapsen ja nuoren elämä on mennyt pilalle idioottien koulukiusaajien takia ja lahjakkaista, älykkäistä nuorista on tullut traumatisoituja ja sosiaalisesti eristyneitä aikuisia, jotka eivät ole päässeet handikapistaan eroon koskaan, vaan ovat joutuneet yhteiskunnan tukemaksi syrjäytyneeksi aikuiseksi koko elämäkseen.
        "Ja jätkät senkun porskuttaa!"


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Älä viitsi provoilla asiasta joka on hyvin kipeä monille.

        En tiedä sinun uhreistasi, mutta monen lapsen ja nuoren elämä on mennyt pilalle idioottien koulukiusaajien takia ja lahjakkaista, älykkäistä nuorista on tullut traumatisoituja ja sosiaalisesti eristyneitä aikuisia, jotka eivät ole päässeet handikapistaan eroon koskaan, vaan ovat joutuneet yhteiskunnan tukemaksi syrjäytyneeksi aikuiseksi koko elämäkseen.
        "Ja jätkät senkun porskuttaa!"

        "Paloma.se01"

        Minä en provoile.
        Tämän totuuteni olen tunnustanut jo monena vuonna palstalla.
        -
        Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Paloma.se01"

        Minä en provoile.
        Tämän totuuteni olen tunnustanut jo monena vuonna palstalla.
        -
        Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta.

        H.

        ...Minä en provoile koskaan.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Paloma.se01"

        Minä en provoile.
        Tämän totuuteni olen tunnustanut jo monena vuonna palstalla.
        -
        Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta.

        H.

        Jummalavita, että on koulukiusatun syy kun häntä pölvästit huonolla itsetunnolla varustetut tyhmyrit kiusaavat.
        Älä puhu pa*kaa.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olin/olen(?) Koulu-Kiusaaja.
        Opettajatkin tiesivät asian hyvin.
        Vanhempieni mukaan Opettajat ilmoittivat kyllä kiusattujen vanhemmille.
        Siihen aikaan ei kuitenkaan asiaan otettu pahemmin kantaa.
        Vaan arvostettiin Sodan-Tyyppistä lujaa Selkä-rankaa.
        -
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.

        H.

        Nyt hunksi panit taas pahan.
        Kiusaaja on yhtä häiriintynyt kun kiusattukin, ehkä enemmänkin.
        Kateus on usein syy kiusaamiseen. Fiksu ei alennu sellaiseen.
        Minua kiusattiin kun perheemme oli helluntailaisia. Oliko se minun syyni.
        Enkä se myös kovetti, kiltin pinnan alla osaan pitää puoleni.


    • Anonyymi

      Satakunta saattaa olla malliesimerkki, siellä ihmiset ovat hyvin itseriittoisia,
      "minä edellä" eläviä.

    • Anonyymi

      Koulukiusatut ovat usein kotona laiminlyötyjä ja huonosti kohdeltuja lapsia,
      jotka voivat henkisesti pahoin. He tarvitsisivat apua yhtä lailla kuin heidän
      uhrinsa.

      • "Anonyymi"

        Minä olen 72v. kiusaaja.
        Osaatko kertoa vanhemmistani lisää?

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olen 72v. kiusaaja.
        Osaatko kertoa vanhemmistani lisää?

        H.

        Muuta Kankaanpäähän.


      • Niinkö?
        Minä olen omassa työelämässäni todennut että koulukiusatut ovat usein suojeltuja ja hyvinkasvatettuja lapsia, jotka poikkeavat jollain tavalla laumasta. He saattavat olla erityisherkkiä, ujoja, liian kilttejä, tai heillä on normista poikkeava erityispiirre tai ominaisuus.
        Iloisista, toimeliaista, hyvinkasvatetuista lapsista on koulukiusaajat onnistuneet saamaan niin heikon itsetunnon omistavia nuoria että he ovat tarvinneet lääkitystä koko elämänsä, tai sitten eivät ole jaksaneet elää aikuisiksi saakka.

        Tämä kiusattujen syyllistäminen on vastenmielisintä mitä tiedän.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä olen 72v. kiusaaja.
        Osaatko kertoa vanhemmistani lisää?

        H.

        Sinä olet pelkkä 72 vuotias Umpi-Luupää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet pelkkä 72 vuotias Umpi-Luupää.

        "Anonyymi"

        Tunnustan, muuta kun en tässä iässä enää voi.

        H.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Niinkö?
        Minä olen omassa työelämässäni todennut että koulukiusatut ovat usein suojeltuja ja hyvinkasvatettuja lapsia, jotka poikkeavat jollain tavalla laumasta. He saattavat olla erityisherkkiä, ujoja, liian kilttejä, tai heillä on normista poikkeava erityispiirre tai ominaisuus.
        Iloisista, toimeliaista, hyvinkasvatetuista lapsista on koulukiusaajat onnistuneet saamaan niin heikon itsetunnon omistavia nuoria että he ovat tarvinneet lääkitystä koko elämänsä, tai sitten eivät ole jaksaneet elää aikuisiksi saakka.

        Tämä kiusattujen syyllistäminen on vastenmielisintä mitä tiedän.

        Paloma. Kirjoitat asiaa.


    • Anonyymi

      Joo mutta siis jos ei ole saumaa ei ole saumaa
      osaamiseen kuuluu myös röyhkeys kuten Einstein osoitti
      ja peräksiantamattomuus

      Jos elät nyt parin nuoren paapojana - en tiedä - niin päästä ne otteesta jo
      yksin elämään ettei käy huonosti
      uskon että olet erinomainen emo oikea marimacho

      toinen lintu palstalla on merimetso korppis joka palaa korpeen
      kuin merimetso linnusta kalaksi mereen

    • Anonyymi

      No ottaako nyt päähän kun et pysty enään
      kiusaamaan muita kun täällä hölmöillä
      kommenteillasi ja kirjoituksillasi??

    • Anonyymi

      Aloittajan viittaamassa lehtikirjoituksessa viitataan rokotekielteisyyteen, vaikka kaikki eivät sitä heti tajua.

      • Anonyymi

        Rokottamattomien "erikoisoikeuteen" kylvää kuolemaa kolumnissa viitattiin (muun muassa ?)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rokottamattomien "erikoisoikeuteen" kylvää kuolemaa kolumnissa viitattiin (muun muassa ?)

        """Hieno, yhteisöllinen sosiaalisen median keskustelualusta on pikkuhiljaa muuttumassa ihmisen pimeitä puolia ruokkivaksi oksennus- ja kiusaamisalustaksi."""

        Tunnetko oksennuskohtauksesi nyt paremmaksi?


    • Kylläpähän siinä on kysymys 60-luvulla syntyneistä muovikauden lapsista, jotka tottuivat saamaan kaiken, mitä sormella ojensivat, kun elintaso alkoi kohentua.

      Vähempi meillä heti sotien jälkeen syntyneillä on sitä, että pitäisi saada kaikki ja heti.

    • Anonyymi

      Ote kolumnista:

      "Miksi ihmeessä annamme sitten hiljaisen hyväksynnän aikuisten kiusaamiselle?
      Hieno, yhteisöllinen sosiaalisen median keskustelualusta on pikkuhiljaa muuttumassa ihmisen pimeitä puolia ruokkivaksi oksennus- ja kiusaamisalustaksi. Ei ihme, että yhä useampi on sieltä lähtenyt ja palannut oikeaan elämään, jossa aikuiset ovat vielä pääosin aikuisia, eivätkä uhmaikäisiä kiukkupusseja."


      Eläkeläisetkin kiusaavat somessa, manipuloivat ja yrittävät alistaa ja mitätöidä muita. Ikäryhmissä.

      • "Anonyymi"

        "Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta."

        H.


      • Voi sinua alistettua ja mitätöityä raukkaa, joka et vielä ole päässyt eläkeikään, mutta mielellään tulet tänne aikuisten palstoille alistettavaksi ja mitätöitäväksi.


    • Etupäässä rokotevastaisuudesta. Laajentaen tosin erilaisiin tämän hetken mediassa esiintuleviin ilmiöihin ja asenteisiin.

      "Mutta jos aikuinen ei pääse pandemian keskellä toteuttamaan kaikkea kivaa, kun häntä ja kaikkia muita yritetään suojella vakavalta taudilta, itkupotkuraivarit tuntuvat käsittämättömältä.

      Tuollainen käytös aikuiselta ei kerro tolkun ihmisestä, vaan väärään kehitysvaiheeseen jumittuneesta henkilöstä, jolle oma napa on muiden napoja tärkeämpi.

      Kukaan ei kuole, jos aikuinen ei saa kivoja juttuja juuri silloin, kun haluaa. Mutta joku kenties kuolee, jos aikuinen muista piittaamatta ottaa sen mitä haluaa uhmaten erilaisissa kriisitilanteissa annettuja turvallisuusohjeita."

      • Niinpä.
        Ja ketäs itkupotkuraivoajat ovat syyttäneet kaikista rajoituksista, ellei "rokotevastaisia" varmoina siitä, että yhteiskunta (kapakat) olisi auki, jos kaikki olisivat ottaneet rokotuksen.


      • Anonyymi

        "Tuollainen käytös aikuiselta ei kerro tolkun ihmisestä, vaan väärään kehitysvaiheeseen jumittuneesta henkilöstä, jolle oma napa on muiden napoja tärkeämpi."

        Niin, tolkun ihmiset eivät poistu koskaan kotoaan, kuin mahdollisesti ruokakauppaan.
        He istuvat peese kiinni tietokoneen edessä. Se on heidän harrastus ja sosiaalinen elämänsä.

        Sitten, kun ne menee kauppaan, niin ilman maskia tietty, koska he ovat niitä ison navan omaavia.


    • Anonyymi

      Oli työelämässä n. 40 v ja sain itkupotkuraivarin. Esimies (mies) kiusasi, kyttäsi käytänkö tietokoneella numeroita ylhäältä vai sivusta. Oli ehdottomasti oikein käyttää sivusta. Tuli kyttäämään asiaa selän taakse. Kun olin lomapäivällä, kävi järjestämässä työkoneellani minun työ-asiakirjani itse nimeämiinsä tiedostoihin, kun muka minä en osaa. Minulle tietenkin kaikki asiakirjat hukassa hänen järjestelynsä jälkeen.
      Aloin sitten itkemään vihoissani, ei mitään pikku tihrustelua vaan kunnon hynkkäämistä. Hän: Nyt lähdet kotiin, kun olet noi huonossa kunnossa. Silloin meni kuppi nurin ja karjaisin: Mitä vi**ua se sulle kuuluu jos mä teen työni itkien, kun mä teen niistä jokaisen. Luikki huoneesta ja lakkasi kiusaamasta.

    • Anonyymi

      Ei sellaista ihmistä ole, joka jokaisesta asiasta ajattelisi ensin muita ja sitten vasta itseään.

      Tekopyhää edes muuta väittää.

      • "Anonyymi"

        "Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta."

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        "Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta."

        H.

        Näyttää ne rumatkin kiusaavan, kuten olet kertonut, että olet ollut kiusaaja.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        "Muista nyt.
        Koulu-kiusatun syy se on edelleenkin.
        Elämässä ei ole järkevää tulla kasvatetuksi Pehmo-Leluksi.
        Etenkään, jos on synynyt rumaksi.
        -
        En siis syytä lasta."

        H.

        Vai vielä "synynyt"...
        Taitaa sinulla ukkoreppana olla traumoja ja paha alemmuuskompleksi.
        Kommenttisi ovat järjestään täysin typeriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää ne rumatkin kiusaavan, kuten olet kertonut, että olet ollut kiusaaja.

        "Anonyymi"

        Varmaan niin.
        Mutta minä ja ikäni päätämme naamastani.

        H.


    • Anonyymi

      Aloitukseen.
      Luin toimittajan tekstin.
      Eikö kyse ole paineensietokyvystä.
      Taiteilijamme ja Maran Lappi olivat ensimmäiset kiukuttelijat noin malliksi.
      Meillä on vähän luonnonkatastrofeja, jolloin meitä testattaisiin; metsäpalot, tulvat, maanjäristykset, hurrikaanit.
      Varmaan pystyttäisiin helposti tutkimaan niistä, mitä ihmisiä olivat ne, jotka jouluina 2020 ja 2021 sekä samojen vuosien hiihtolomalla reissasivat riskeeraten itsensä ja muut.
      Olisi mielenkiintoista tietää, moniko on ollut sairaalassa hoidossa koronan takia.
      80-luvun jupit liihottivat laman mahalaskuun.
      Kyllä tämä potkuraivariryhmä on nyt 35 - 45 vuotiaita puuteripyllyjä.
      Ehkä tuo toimittajakin kuuluu heihin.
      Beng
      Harrasteiden jääminen vähentää sosiaalisia tilaisuuksia. On luonnollista ja normaalia, että ihminen reagoi. Mutta emme me itke ja potke me kypsät vanhat ihmiset.

    • Anonyymi

      Jos kuka on oikea itkupilli/valittaja niin MaRan Lappi.
      Taas tänään Lappi sanoi tekevänsä valituksen, ties monesko koronan aikana.

      • Anonyymi

        Just Lappi mäkätti TV:ssä "miksi nyt pitää odottaa kaksi viikkoa, että ravintolat saa lisää aukioloaikaa, vaikka sulkemispäätökset tuli tunneissa ?"

        Valehteli.

        Päätösten lainmukaisuuden selvittäminen kestää viikon-kaksi tai enemmänkin,
        ei mitään päätöstä ole voitu tehdä tunneissa.
        Se on olevinaan niin kovaa jätkää, "jauhot suuhun"-tyyli,
        koska hän ajaa matkailu- ja ravintolan yritysten asioita
        ja viinanmyyjäthän ei ole ollenkaan kyenneet ymmärtämään, että kansalaisten terveys on kuitenkin tärkeämpi asia kuin viinanmyynti.

        Ravintoloista on lähtenyt pahimmat tartuntaryppäät.


    • Anonyymi

      Luonteen heikkous jos saa raivareita jokapäiväisessä elämässä, edes korona ei syy polttaa päreitä.
      Tylsistyminen voi johtaa tressiin, miksi ei löydy virikkeitä. Itseni kehtuuttaa välillä hyh voi olla huoletta olla tekemättä mitään, tekemättömiä askareita ei ne karkaa minnekkään, väliin ei jaksa laiskotella, jos ei muuta niin kuntoilua, kuntoilun jälkeen yleensä hyvä mieli.
      Ainoa mikä harmittaa kun on rajoitteinen niihin toimiin mihin ennen pystyi, sekin on pakko hyväksyä.

      Odotan jos koronarajoitukset helpottuu, ja uskaltaa mennä naama vastakkain istumaa juttelee lähikuppilaan vaikka kerran viikossa.


      Pertikki

      • Hyvä idea lähteä juttelemaan lähikuppilaan. Meillä on kahvio missä eläkeukkelit käyvät juttelemassa ja juoruamassa.
        Pitäisiköhän liittyä seuraan jos hyväsyvät.
        Ainainen virkkaaminen ja kutominen alkaa tylsistyttää.
        Kuuntelen kyllä äänikirjoja samalla mutta ei ole viime aikoina löytynyt oikein hyviä.
        Viimeksi kuuntelin Cristian Rönbackan "Julma".
        Aika masentavaa kuuneltavaa, vaikkakin realistinen.
        Vanhat klassikot ovat hyviä, niiden lukemisesta on yleensä vuosikymmeniä. Lisäksi niitä voi kuunnella areenasta ilmaiseksi ja ladata Elisaltakin.
        En ole liittynyt mihinkään kerhoon. Ostan äänikirjan jos sattuu huvittamaan.


    • Anonyymi

      Mielensä pahoittajien määrä kasvaa kasvamistaan. Pahoitetaan mielensä ihan kaikesta ja kaikkien puolesta ja kitistään ja valitetaan aivan kaikesta.

    • Anonyymi

      Auttaisikohan itkupotkuraivari kun oma hoitajalle ei pääse puhelimella :/

    • Anonyymi

      02.02.2022 15:25, tuosta kirjoituksesta olen eri mieltä. Koko avioliiton ajan ajattelin lähes aina ensin muita ja sitten vasta itseäni. Mietin tosin ettei sitä miestä niinkään tarvitsisi mutta lapsien puolesta on aika paljon valmis tekemään. Kyllä heidän itsensä edelle asettaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      136
      2329
    2. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      2034
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      102
      1926
    4. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1595
    5. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      97
      1583
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      318
      1276
    7. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      99
      1260
    8. Päättäjät hoi!! Nyt lähdette sinne Venäjälle neuvottelemaan!!

      Joudutaan muuten SOTAAN!!
      Maailman menoa
      330
      1155
    9. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      35
      919
    10. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      60
      880
    Aihe