suihkun viemäri joskus ploplottelee

Anonyymi

Mikä ihme sitä ääntä tuottaa ? Asun kerrostalon ylimmässä kerroksessa.

92

3101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viemärissä on alioaine, imaisee ilmaa kaivon vesilukosta. Anna poplotella vaan jos ei muuten haittaa. Pidä kaivo täysin puhtaana sisäpuolelta ja vesilukossa vettä niin paljon kun pysyy, lattialämmitys voi haihduttaa ja alentaa veden pintaa.

    • Anonyymi

      Siis alipaine, pikkunäppäimet niin lipsahtaa vierestä.

    • Anonyymi

      Ploplottelu ei ole normaalia. Veden ja ilman pitäisi mahtua ohittamaan toisensa - nyt tämä ei oikein toimi. Voi olla huono kaato tai viemäri osittain tukossa likakertymän tai paksun ruostekerroksen (valurautaputki) vuoksi.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta 🙂sehän selittääkin, että alakerrassa on tukos. Nykyisin tulee paineisku viemäristä ja kuuluu äänet. Miten saisin, että minun hajulukosta ei vedetä ilmaa viemäriin ?

      • Anonyymi

        Viemäriin ei mene ilmaa oikeasta paikasta, tukos tai puute systeemissä. Yhtiön tehtävä tarkistus ja korjaus, asukkaan tehtävä ilmoittaa viasta. Onhan siihen vippaskonstejakin jos ei muuten tokene.


    • Anonyymi

      Kerro ne vippaskonstit 🙄

      • Anonyymi

        Yksi näitä talven oikkuja on kun viemärin tuuletusputket huurrettuu ja siten supistuu, homma hoituu kun odotat lauhaa keliä. Sen aikaa voi hiihdellä ja luistella, siinä unohtuu poplottaminen. Pahempi juttu olisi jos asuisit jossain alempana, silloin viemäriin tulisi ylipainetta ja kaasut poplottaisi rakosista sisälle. Siis ensin pihalle, sitten muut konstit.


    • Anonyymi

      Putkimies on käynyt katolla puhdistamassa viemärin ilmastointiputken. Joten mitä vippaskonsteja on, että viemäri ei saa otettua ilmaa minun hajulukosta.

      • Anonyymi

        No joo, jos suksikaan ei luista ja piruetit hukassa niin täytyy kai keskittyä asiaan. Tuossa muikkuja paistellessa tuli mieleen, että olen saattanut pahoittaa jonkun mielen. Kysehän oli huoltohenkilöstä eikä -miehestä, samaten viassa on kyse plolotuksesta eikä poolotuksesta. Pahoittelen erehdyksiä, toistan niitä vasta seuraavissa jutuissa ilmeisesti huomaamatta. Tuo ilmavaivan syy voi olla melko ovela, nimittäin vika voi olla jopa naapuritaloissa. Varsinkin vanhoilla alueilla kaikilla ei ole kunnon tuuletusta, sitten kaikki talot imaisevat toumivasta putkesta ilmaa ja vähän enemmänkin plolottaen kaivoja. Viemärit ja ilmaputket ovat kaikki samaa järjestelmää, vesilukot vain erottaa. Kuten muillekin hengenahdistusta poteville voi antaa tekohengitystä, tässä ei ole kysymys hätäensivavusta niin suusta-suuhun tekniikkaa ei käytetä. Vaan laitetaan ns. hengityskone, paikka löytyy vaikka köksän- tai hyyskän lavuaariputkesta.


    • Anonyymi

      Mitähän herra oikeen nyt tarkottaa. Meinaakko, että uures taloos ei o alipaineventtiiliä ?

      • Anonyymi

        Ai meinaatko, että siellä katolla pitäisi olla alipaineventtiili?


      • Anonyymi

        tuohan on aivan pöljä koko ukko


    • Anonyymi

      No comments. Joku kun kertois, mikä tässä on nyt vialla🙄

    • Anonyymi

      Olisiko tässä hyvä ratkaisu :kalvovesilukko, vaikka viemäri ei haisekaan, vaan hajulukko toimii silloin, kun minä lasken vettä 🙂

    • Anonyymi

      Oottelen täs edelleen neuvoja🙄ei kai se tuolla ratkee.

      • Anonyymi

        Niin, kun tuo vika voi johtua laajaltakin alueelta, kuten yhdyskuntaputkistojen kunnosta, naapurien rahavaroista, maaston muodoista jne. Taikka sitten ihan läheltä, kuten siitä kaivosta itsestään tai lähistöllä olevasta tukoksesta kuten esim. joulun kinkkurasvojen klimpoaantumisesta ilmaputken haaraan. Diagnoosisi on sentään todella osuva. Tuossa äsken räiskäleen tuoksussa tuli mieleen, kuinka osuva onkaan. Jos esimerkiksi menisit lääkärin luokse valittamaan, sanoisit vaikka, että rintaa korventaa. Nykylekurit ei tajuaisi yhtikäs mitään vaikka itse tietäisit justiinsa miltä se tuntuu. Toisin olisi kun kertoisit, että vatsassa ploplottaa. Vaikka kyinka vähäisellä kielitaidolla varustettu lääkintähenkilö tajuaisi oitis miltä tuntuu ja mitä pitää tehdä. Tuskin hänkään ekkuna hengityskoneeseen, vähän taustoja kartoittaisi, onko tullut sinne laitettua jotain sopimatonta ja se voi olla geeneissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kun tuo vika voi johtua laajaltakin alueelta, kuten yhdyskuntaputkistojen kunnosta, naapurien rahavaroista, maaston muodoista jne. Taikka sitten ihan läheltä, kuten siitä kaivosta itsestään tai lähistöllä olevasta tukoksesta kuten esim. joulun kinkkurasvojen klimpoaantumisesta ilmaputken haaraan. Diagnoosisi on sentään todella osuva. Tuossa äsken räiskäleen tuoksussa tuli mieleen, kuinka osuva onkaan. Jos esimerkiksi menisit lääkärin luokse valittamaan, sanoisit vaikka, että rintaa korventaa. Nykylekurit ei tajuaisi yhtikäs mitään vaikka itse tietäisit justiinsa miltä se tuntuu. Toisin olisi kun kertoisit, että vatsassa ploplottaa. Vaikka kyinka vähäisellä kielitaidolla varustettu lääkintähenkilö tajuaisi oitis miltä tuntuu ja mitä pitää tehdä. Tuskin hänkään ekkuna hengityskoneeseen, vähän taustoja kartoittaisi, onko tullut sinne laitettua jotain sopimatonta ja se voi olla geeneissäkin.

        voi perkele että osaatkin olla omasta mielestäsi oikein todella vitsikäs


    • Anonyymi

      No, minähän en ymmärrä edelleenkään tekniikasta mitään. Kumpi on parempi ehdottaa huomenna talkkaripojalle : alipaineventtiili vai kalvovesilukko. Enkä nyt meinaa, kuin päästä vähällä siivoomisella.

    • Anonyymi

      Ainii, sillä pitäis saada sitten tuo pääongelma poistettua eli viemäri vetää halavatun huonosti 🙄

      • Anonyymi

        Olipa naseva kysymys, piti oikein kaffit keittää. Ku silloin tarkotin niitä joulupossuraukan geenejä, pitäis tutkituttaa. Näyte ottaa siitä ihrapallosta joka ilmahaaraa tukkeuttaa. Jos on väärää sukua niin sehän on jokajoulunen ongelma, samasta kaupastahan ne aina ostetaan. Sitä ihraa kun on vaikeapoistoista ja juoksevampaa, nähty on. Toisaalta sitten tuo valinta vaatii vain päättäväisyyttä, hermot kannattaa pitää kurissa ja naama peruslukemilla. Kun toisesta vaihtoehdosta helposti joutuu selittelemään, isot ihmiset ainakin tietävinään " kalavoton aukko on kelevoton aukko" niin ne aina heti sanoo. Voit sitten heille vain sanoa, että eihän tätä ole tarkoitus kokoajan availla vaikka ne huoltohenkilöt siellä ravaavatkin. Kallistuisin kyllä sen hengityskoneen puoleen jos sieltä löytyy jokin sopiva y-haara mihin laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa naseva kysymys, piti oikein kaffit keittää. Ku silloin tarkotin niitä joulupossuraukan geenejä, pitäis tutkituttaa. Näyte ottaa siitä ihrapallosta joka ilmahaaraa tukkeuttaa. Jos on väärää sukua niin sehän on jokajoulunen ongelma, samasta kaupastahan ne aina ostetaan. Sitä ihraa kun on vaikeapoistoista ja juoksevampaa, nähty on. Toisaalta sitten tuo valinta vaatii vain päättäväisyyttä, hermot kannattaa pitää kurissa ja naama peruslukemilla. Kun toisesta vaihtoehdosta helposti joutuu selittelemään, isot ihmiset ainakin tietävinään " kalavoton aukko on kelevoton aukko" niin ne aina heti sanoo. Voit sitten heille vain sanoa, että eihän tätä ole tarkoitus kokoajan availla vaikka ne huoltohenkilöt siellä ravaavatkin. Kallistuisin kyllä sen hengityskoneen puoleen jos sieltä löytyy jokin sopiva y-haara mihin laittaa.

        Juu ja mistähän sitä Y-haaraa lähretähä ettimähä : kellarikerroksesta vai jopa minun asunnosta ?


    • Anonyymi

      Ja karvaakaan sitten minun viemäreissä ei voi olla, kun talkkaripoika humautti viikko sitten melekeen purkillisen viemärirakeita niin wc: n ja suihkun viemäriinkin.

      • Anonyymi

        Joo, oikein hyvä pitää posliini itse puhtaana niin huoltohenkilöiden ei tarvitse sieltä mitään karvoja poistaa. Homma hoituu sutjakkaasti mitään empimättä ja turhaa kainostelematta. Molemmat käyttää yhteistä kieltä, mitään jälkipesuja siinä tarvita.


      • Anonyymi

        Voi talkkaripoikaa. Porukoilla kävi viemärinaukaisufirma (imuautolla) ja sitä ennen oli käynyt putkiasentaja laittamassa noita paholaisen rakeita. Kaikki rakeet tulivat sieltä tukoksen mukana imuauton letkuun, liukenemattomina. Imuautotyypit sanoivat, että nuo rakeet vain pahensivat asiaa, niitä ei pitäisi käyttää.


    • Anonyymi

      🙄Okei....

    • Anonyymi

      Joo, hain Internetistä tietoa, mutta ei ihan löytynyt, mutta se alipaineventtiili pitää olla vedenpinnan yläpuolella. Noo, mun asunnossa se on sitten lavuaarin alla ?🙄 mutta mistä sinne Y-haaran saa, kun siellä ei ole kuin hajulukon mötikkä.

      • Anonyymi

        Oikeasti asia on niin, että jos viemäri ei ns. vedä se on tukossa. Yleisiä syitä on rasva ja kuidut, niihin tehoaa huonosti mitkään rakeet. Rakeista saa ensiapua veden ehkä virratessa vähän paremmin, vesilukkojen töhkään ja hiuksiin se tehoaa. Ainoa konsti on puhdistaa viemäri, kerrostaloissa joskus aika lyhyeltä matkalta. Sotkuista hommaa, pakko kuitenkin tehdä jossakin vaiheessa kun haluaa viemärin myös vetävän kunnolla.
        Tuo korvausilmaventtiili on helppo laittaa kun kerroit asuvasi ylimmäisessä niin tuuletat sitten alempienkin ploplotuksen. Sehän vaatii joskus myös huoltoa tai kämpässä voi tuoksua koko asuialueen tuotokset. Elikkä, ensimmäinen konsti on, viemärit huuhdellaan ja kuvataan asunnosta käsin.


    • Anonyymi

      Juu, 2 vuotta*vanha talo ja melko 3 kk: tta täynnä tätä kaikkea. Alakerran väellä vetää kuulemmaasta mainiosti, mulla vain ploplottelee🙄
      Tällä viikolla on ilmennyt paineiskun ääni viemäristä ? Onko viemärissä vielä tukos ?

    • Anonyymi

      Ja kiitos tiedosta, että alipaineventtiili on helppo laittaa.👍Mihin se tulee ?

      • Anonyymi

        Niinpä niin, uudehko talo. Sinne ei lisätä mitään, täytyy toimia moitteetta ilmankin. Kunnon huoltoliike paikalle ja kuvaus käyntiin tarvittaessa, isännöitsijän hommia kun yhtiö maksaa kulut jos asukas ole itse huolimattomuuttaan aiheuttanut. Tuollaisen vika voi ratketa helpomminkin, pienellä avaajalla joita alan huoltajilla on autoissaan. Jos jokin virhe asennuksessa niin takuu on voimassa, tekijä korjaa ja korvaa kulut.


    • Anonyymi

      Joo, no sitä helppoa ootelleasa. Tässä löysin sitä ootellessa alipaineventtiilille paikan -> https://eatgreenpoint.com/23178/
      Ei se nyt jostain syystä kopsannut sitä oikein 🙄

      • Anonyymi

        Voi että, mikähän se munuun oikeen meni? Kun tuollatavalla rupesin asian vierestä muka ei tarita, tottakai se on siellä viemärissä ploplotus ja pysyy. Mistä minä tiedän kuinka kova tarve toisilla. Tämä on varmasti nyt sitä mustasukkaisuutta, ammatin varjopuolia kun itse vaan yrittää ja toisille annetaan. Tuo tuli mieleen pitsapalleroita vaivatessa, pieniä pehmeitä, ihon lömpöisiä puristelin ja kimmoisaa pintaa silittelun. Sormilla pohjapuolella nätisti pientä suppua hivellen, jauhot siinä voi vähän kostua kun öjyä hieroo pintaan.


    • Anonyymi

      No arvasin tämän 😁

    • Anonyymi

      Ei oo putkimiestä näkynyt alipaineventtilin kans, kukaan ei vastaa puhelimeen 🙄mä kun niin meinasin että tänään tämä korjataan☹️

      • Anonyymi

        Ihanko olin turhaan mustasukkainen, toisinaan joteski tuntuu hyvältä kun ei tuukkaan, siis toisilla. Ruokahalu vaan kasvaa, näyttää se nousevan tuolla ihan kivasti. Sen verran se kuiteski vihlaisi, että työmaaratio ei pystyny kuuntelemaan. Heti kun avasin niin ratiin surinalisti sanoi, että kulta meni ruotsiin. Kääsin välittömäst kanavaa, siellä mattiesko laulo "anna mun kultani, anna se valosi"
        Ei tuu mitään, takasin urheilulle "hyvä sijoitus, mahtava takakarvaus" kiinnihä se piti laittaa ennenkuin se ehtii mennä maaliin.


    • Anonyymi

      Ei oo apua. Siitä asunnosta missä meinasin illalla olevan tukos suihkun viemärissä, on näköjään vaihtuneet asukkaat.🙄 En tiedä nyt yhtään missä asunnossa se tukos on. Edelleenkin suihkun viemäristä kuuluu Plop-ääni ja pirulainen vetää korvausilmaa minun asunnosta 😡

    • Anonyymi

      Jos asunnossanne on huoneistokohtainen ilmanvaihto niin siitä ilmanvaihtokoneesta menee lattiakaivoon kondenssivesiputki. Putkessa on vesilukko mikä on nyt kuiva. Kaada ilmanvaihtokoneen pohjalle vettä niin s-lukko täyttyy vedellä ja ääni loppuu.

    • Anonyymi

      Minkä liesituulettimen pohjalte mä nyt kaadan vettä, auttaako se, että viemärikin alkaa vetämään taas entiseen hyvään malliin 🙄

    • Anonyymi

      Nyt on pitsat syöty ja hyvää oli. Mutta enhän minä oikeasti ole mustasukkainen, mitä nyt vähän italialaisille kun tuollaisoa sapuskoja keksivät. Mullahan on vaaleat sukat, oikein angoravillaa ja lämpimät, usko pois. Mutta italiaanoja varo, niillä on velekoja, työmaaratiosta kuulin.
      Joku epäilee sen ploplotuksen olevan henkimaailman hommia. Olisikohan liian kaukaa haettu kun aloin epäilemään, että se possuparan ihraklöntti onkin alieni. Niitän on monenlaisia ja värisiä, Luukanen vainaa oli ihan ite nähnyt, minä oon lukelu niistäki. Tykkäävät asua ja sukellella veen alle ja käyttävät mustaa aukkoa hyväksi.

    • Anonyymi

      Joo,joo🙄 Edelleen millä mä saan tuon ilmanvaihdon lippumaan tuolla viemärissä Eli vetäis viimeisen korahduksen😇 ja mulla olis taas putket auki, Jes🤗

    • Anonyymi

      Loppumaan piti😔

      • Anonyymi

        Eipä taida kaukaa liipata tuo oivallus, tuntuu ihan todennäköiseltä. Alieni se on, Luukanen vainaa tiesi niiden olevan jo täällä. Lentokapteenit oli kertoneet, nehän on nähneet maailmaa laajasti ja korkealta. Sitten pilvessä ollessaan alkaneet nähdä humanoideja, siepattuki varmaan kun muisti on mennyt. Happea nekin tarvii, siksi nyt jumittaa siellä ilmaputken haarassa. Niin tuli mieleen välipalaa tehdessä, vähän pääsi purskahtamaan käsillekin ainetta. Siinä nuoleskellessa sormihaaran tyvestä jogurttia, ajatus karkasi. Ne alienit kun pyörivät napojen ympärillä, siellä on todistetusti kuvattu jokin mystinen aukko. Sinne menevät edes-takaisin monta kertaa, kai siitäkin jotain hyvää seuraa.


    • Anonyymi

      🙄Siis kummassa putkessa Se nyt on : ilma- vai viemäriputkessa ? Olisko se niinkin lähellä, kuin kahvimotiillisen vai tuolla lähempänä kellarikerrosta. Juu on kyllä ihme 😰

      • Anonyymi

        Niin sen täytyy olla, alien siellä. Ties missä kohtaa nytkin, sutten taas jumittaa siellä ilmaputkenhaarassa. Lähettelee viestejä, niin ne ploplotteluäänet on salaviestittelyä. Amerikassa kuulleet vastauksia teleskoopeilla, jatkuvasti tulee jonkunlaista ohjetta. Luukanen vainaa tiesi, siksi lähti niin nuorena. Sanoi, että mars on jo vallattu, kuun takapuolella on isot tukikohdat. Kyllä ne lopunajat nyt on lähellä, siinä ei auta kuin hetran siunaus. Ensi viikolla on täysikuu, silloi piedestä tulevat, epäilen. Toivotaan vaan, että olisi pilvistä niin harhautuisivat. Laita sinäkin kädet ja jalatkin ristiin, se tulee niin nopeasti. Enhän minä sillä, että olisin mustasukkainen. Mullahan on ne angoravillaiset vaaleat vieläkin, pesuun en ole laittanut ettei tule epäselvyyttä.


    • Anonyymi

      Meinaakko että, jo ens viikolla olis tukossa. Ehei aamuyöllä 3 - 4: n aikaan ploplotteli sujuvasti. On se muutaman kerran huokinut, mutta eihän Se pirulainen jämähdä. Sitten se onkin vasta lopunajan alkua😉

      • Anonyymi

        Siellä ne ovat taas viestitelleet, otitko yhtään taajuutta ylös. Suora yhteys sieltä ilmaputken haarasta taivaanne, lähettivät ohjeita ja osoitteita. Kyllä se hiljaiseksi panee nämä lopunajat, ihan vakavalla naamalla odottelen. Paneeko se sitten sinutkin ihan mykäksi, mitä luulet? Siinä ei ehdi kuin muutaman kerran huokaista ja on jo ihan taivaassa, mietin vaan. Niin siinä taitaa käydä vaikka mitään pahaa en ole tehnyt, edes ajatellut. Sivusta joutuu seuraamaan, mitään lohtua mulle tule. Angoravillasukatkin laitoin pesukoneeseen, niistäkään mitään lämpöä heru.


    • Anonyymi

      No, onse hyvä, että sullakin on elämä kurjaa🙄 pitäis vissii jaksaa ymmärtää, että eihän sitä naiset jaksa huolehtia nyt vielä viemäreistä. Mutta niin se olen minäkin aivan väsynyt tähän😟 Siis meinaakko että jo ens viikolla olis tukossa ? ?

    • Anonyymi

      Joo mistä ne muuten lähtee aukaisemaan viemäriä 🙄 ja meneekö siihen päivä.

    • Anonyymi

      Pessimisti ei pety, hyvin tuo äskenkin ploplotteli, vaikka olen yrittänyt peittää suihkun viemärin lattianpesusankkolla ja lavuaarin viemärin lasipurkilla (
      bona lasipurkkin on sopiva ) ja saunan kaivon kannen päällä on nuoviastia.

    • Anonyymi

      Ei jaksa enää. Kuinka monta päivää viikkoa vielä menee ennenkuin se on tukossa ?

      • Anonyymi

        Piliveen vettää taivaan, taotavat harhaantua, onneksi, siis ainakin meikäläiselle. Sukatkin on puhtoiset ja kuivat, niin se vaan alkaa elämä voittamaan vaikka vaikeeta ja puutettakin ollut. Niiku viimekesänä, paistelin kaikessa rauhassa lihoja grilillä, naapuri huutelee aidan takaa, mitä paistelet? Sisäfilettähän minä tässä, jouduin häpeissäni valehtelemaan, oikeadti ritilällä oli ulkofilettä. Niin tiujoille sitä joskus joutuu.


    • Anonyymi

      Juu, jos isännöitsijä tulee istumaan tänne ja oottanaan, että on täysin tukossa niin minä voin samalla oven aukaisulla lähteä mutta eipä oo näkynyt.

    • Anonyymi

      Olisko suunniteltu ja rakennettu päin ***tua.
      Kannattaa opiskella aihetta ennen rakennustöitä, vaikka täältä www.google.com.

      • Anonyymi

        Padotuskorkeus on todennäköisesti mitattu senttien sijaan metreissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Padotuskorkeus on todennäköisesti mitattu senttien sijaan metreissä.

        Huohotusputki-oletettu ei huohota. Siellä voi olla vaikka ampiaisenpesä.


    • Anonyymi

      Jaahans🙄 niin, että talon pohjaviemäri olisi tukossa.
      Ekassa kerroksessa maan tasolla on häkkivarastoa pyörävarastoa 1wc , 2 pesuallasta, tekniset tilat, .
      Toisessa kerroksessa on ensimmäinen asuinkerros, jossa minun mielestä nyt kumisi viemäriputki. Siellä on se raato, joka estää minun veden kulkemisen, jos vähän aukaisen hanaa. Jos laitan melko täysille, niin vesi kulkee. Tosin ei aina silloinkaan,🙄 välillä ei mahdu minun likaveet ollenkaan. Alkaa olla loppuväsymystä ilmassa 🤢

    • Anonyymi

      Niin ja tosi pieni kuivaushuone jäi mainitsematta joillakin autotalli .

    • Anonyymi

      Niin ja talo suattaapi vain ollannii rinteessä🤭

    • Anonyymi

      Ei mitään uutta tämän taivaan alla☹️ äsken suijkun viemäri ploplotteli, kuka se jaksaa ? Kumman hyvin vetää ( välillä ) näin iltaisin lavuaarin viemäri : saa pestyäkin kädet🙄 päivä oli taas kauhea, kuka haluaa pestä viemäriveellä, nostaa kädet ylös. Mä en ainakaan 😔

    • Anonyymi

      Nytkin pl
      poplotteli, mutta äsken sain pestyä kädet, jees. Ei ole 2: s kerroksen asukas vielä avannut mulle ovea eilen. Tuli mieleen että pitäis kirjottaa lappu, vetääkö viemäri huonosti ja huoltopojan numero vai pitäiskö laittaa suihkun viemärin putsausohje : nosta metallinen suihkun siivilä, vaikka puunoksalla. Lähtee helposti. Siellä pohjalla on vaaleanvihreä suikale, otat siitä kiinni ja nykäset, niin lähtee kokonaan musta pyöreä pohja pois ja kattot sieltä alta sen hiustukon pois reiästä👍

    • Anonyymi

      Eilen taas aloin miettiä, että jos se on viemärin ilmastointiputki huurteessa , Välillä vetää paremmin, Plop-ääni suihkun viemäristä ja on vissii 3 vko:a kuulunut viemäristä paineiskun ääni Ja lavuaarin viemäri vetää huonosti 😔mikähän ilmastointiputken nyt tälle talvelle olis jäädyttänyt, kun ei viime talvena ollut mitään probleemaa🙄

      • Anonyymi

        Tätäkö se mun uneni nyt tiesi, jotakin tuttua siinä oli. Olikohan se se tuoksu vai mikä, kenties ääni. Siinä olin matkalla venukseen jollakin härvelillä, liikkui kuin ajatuksen voimalla. Melkoista haipakkaa semmoinen, siinä ei paljon ohjekirjaa edi lukea kun on jo perillä. Vaikka onhan sellainen ohje hyvä olemassa, niinkuin tuossa aukkoon katselussa. Eihän sitä nyt tikulla tarvi kaivaa, riittää kun avaa luukun. Pienen liuskan alta löytyy karvatupsu, sitä vaan vähän muljautetaan ja hyvää tulee. Siellä venuksessa oli sitten vähän lämmintä, ihan kesäkelit jo nyt. Ihan justiinsa soppeli lämpötila pitsan paistoon, lätty vaan kivelle ja hetkessä valmista.


    • Anonyymi

      Jaa, että taas paöattihin alkupäähän 🙂 niinhän minä jo ennen joulua kattoin suihkun viemäriä, kun jostain alakerrasta kuuluu Plop-ääni👎 meikäläisllä, kun on tämä 0-toleranssi, niin viime päivät on kyllä syönyt uskoa jaa toivoa huomisesta.😇 Mikähän näin iltaisin rauhoittaa tuon liikenteen tuolla viemärissä 🙄

    • Anonyymi

      Yöllä tuuli ulkona reippaat 100 m/ sek. ja aivan kuin lavuaarin viemäristä olisi kuulunut tuulen ääni. Katsoin wc-pytyn vedenpintaa : vähän se liikkui. Meinasin pestä kädet lavuaarin hanan alla, niin eikö tuo pulputtanut Ikinä tehnyt noin tiheään ja kun laitoin hanan kiinni : aivan kuin se kaivon pohja olisi ollut heti minun lavuaarin alla. 🙄 Senhän pitäis olla tuolla alakerroksilla, kun mulla on viemärit ppuhtaat😰

      • Anonyymi

        Tuossa venukseen mennessä näytti muitakin rakettia olevan liikkeellä, suunta oli kuitenkin ihan hukassa. Joku sielläkin poplotteli, samoja vaivoja potevat. Lienevätkö lähettäjät ihan tästä maailmasta, kuuluisivat toisiin tähtiin. Minä kun oon vähän vaatimattomampi niin riittää pienemmät planeetat.


    • Anonyymi

      Niinhän se on🙄 mutta joku putki tuolla katolla päivällä kumisteli hetken aikaa ja hetken päästä kuului suihkun viemäristä pieni pulputus. Sitten on taas kuulunut se Plop-ääni. Mitä tässä pieni ihminen mahtaa mitään tehrä tuolle🙄 Kaikilla tuolla alakerrassa kuulemmaasta vetää viemärit mainiosti ja pyh sanon minä. Mutta lykkäiskö fairyä sinne nykyisen kaivon pohjaan, eli tulokseen, kun se tuntuu olevan ihan kohti suoraan minun lavuaarin alla jossain kerroksessa🥱 nyt hyvät neuvot tänne👍

    • Anonyymi

      🙄tukokseen piti kirjoittaa eikä tulokseen.

      • Anonyymi

        Niin, kuten edellä oli puhetta ploplottaminen voi johtua kauempaakin, naapurin rahatilanteesta tai maastonmuodoista. Tätä tosin joku piti huonona vitsinä, ilman käsitystä omasta tietämättömyydestä. Kuten olet huomannut, toisten tekemisiä on hankalampi ohjeistaa. Joskus jäljelle jää oma toiminta, täytyy pitää omat viemärit puhtaina näkymättömiltäkin osin.


    • Anonyymi

      Niin🙄 mulla onkin niin puhtaat viemärit, että äsken käsiä pestessä ei ollut tietoakaan mistään ploplottamisesta, mutta hetki sitten oli tuskaa saada vedet menemään viemäriin ploplottamatta🥵 Illalla oli viemäriputki jo valmiiksi täynnä vettä, kun laitoin hanan kiinni, niin jossain minun putkessa pulputti aivan, niinkuin siellä olis tukos, kiesus😨

    • Anonyymi

      Katolla on nyt meirän harakkapariskunta tehnyt rakennushommia🙄 minun parvekkeella on nyt sitten täynnä jotain vihreävalkoista pehmustetta ja nyt kumisee katolla irrallaan* joku putki.
      Äsken se putki katolla kolisi ja hetken päästä suihkun viemäri alkoi pitämään Plop-ääntä. Vessan lavuaari vetää huonommin, kuin aikaisemmin 🙄esim. jos hanan laitan täysille, niin jonkun ajan päästä viemärivesi nousee lavuaarin altaan pohjassa olevasta siivilän lavuaarin pohjalle . Viemäriputki on siinä vaiheessa täynnä vettä. Sitten se pulpauttaakin sen rasvalautan lavuaarin alta pois ja vesi häipyy, ja saattaa palatakin🥵Vielä ei saa allasta täyteen viemärivedellä🥱 Wc-lavuaarin hana saattaa olla jäykän tuntuinen ja hetken päästä kevyt käyttää, aivan niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan 😇 Joko katolle pitäisi laittaa viemärin ilmastointiputkeen kupariputki lämmöneristykseen asti 🙄

    • Anonyymi

      Ens viikolla, tiistaina taitaa tulla 4,5 kk: tta, kun ei oo lavuaarin viemäri vetänyt kunnolla ei oo siitä asti ollut kunnollista käsienpesu eikä oikeastaan muutakaan pesumahdollisuutta. Minä kun tykkään enemmän vessan lavuaarin hanasta, on pienempi kuin keittiön, joka on iso käyrä putki ja korkealta lorottelee. Pitäis vissiin opetella käyttämään, jos tätä jatkuu vielä hamaan hautaan asti 👻

    • Anonyymi

      Haa nyt löysin*syyllisen 😣👍meni nyt yhden asunnon etiäpäin 2- kerroksessa, mitä olin luullut tukoksen olevan🙄 Paineisku nyt häviää viemäristä, jahka naapurin mies saa käytyä kuntosalilla, niin huomenna. Noo, ei kai täs kiire oo, paskavesi ei ainakaan äsken lainehtinut, kun kävin alakerrassa. Minähän en ymmärrä tekniikasta edelleenkään mitään, että onko sen puoleen kiire, ettei tule vesivahinkoa. Mutta äsken joku löysi sen raadon tuolla alakerrassa, kun viemäriputki kumahti🙄 Mutta minä en yritäkään pestä käsiä lavuaarin hanan alla.tänä iltana. Eihän siitä valmista tuu😟

    • Anonyymi

      Anteeksi, kun luin väärin tuon otsikon, että sinkun viemäri ploplottelee.

    • Anonyymi

      Paremminkin yksinäisen, joka yrittää yksin ratkaista tätä ongelmaa

    • Anonyymi

      Juu, ohi meni, taas. Ei ollut kyseinen naapuri 🙄 tosin nyt pisti vähän leikiksi ja perui sen, että hänellä olisi muka tukos. Saatara, jätkällä on tukkaa puolitoista metriä. Meinaan vaan, että kyllä ne ulttuis pystyviemärinkin tukkimaan. No, antaa olla rauhassa 😬👍 mutta siinä huomasin, että ihmiset vähän suuttuu ja tämäkin jätkä oli tarjoamassaapua minun viemärin puhdistamisessa🙄Joo, nehän on nyt 4 kertaa huolto -ja putkipoikien toimesta puhdistettu ja tarkistettu 🙄👎 Mutta kaikkein kunnallisista on, että tänäänkin olen joutunut kuuntelemaan Plop-ääntä suihkun viemäristä😡 ja edelleen lavuaari ei välillä vedä entiseen malliin : pyörittää vettä jossain hajulukossa ? Mitä teen ?

    • Anonyymi

      🙄🥵😡

    • Anonyymi

      Eilen oli Pitkäperjantai ja nyt on pii-tkät pyhät Pitää oottaa seuraavaa arkea eli tiistaita🙄 Viime lauantaina isännöitsijä-rouva oli siirtänyt vali-viestittelyni vuokranantaja-miehelle. Mutta mullapa oli kännykällä ottamani äänivideo suihkun viemärin Plop-äänestä 😜 laittaa vuokranantajalle😁👍 Ennen joulua, kun hiippailin tuolla alakerrassa ja kyselin naapureilta, että vetääkö viemäri hyvin? Niin yksi nuori poika sanoi, että kannattaa ottaa video Pplop-äänestä 👍👍No, niinhän vuokranantajani pyysi laittamaan saman videon isännöitsijälle. Onko tukoksen löytäminen niin vaikeaa ja maksaako se niin paljon ? Vai mikä tässä maksaa🙄

    • Anonyymi

      Havahduin eilen suihkun viemärin vaimeaan plop-ääneen. Jokohan pirulainen se viimeinkin vaimenee🙂🌠eihän se ehdi sitten enää viimeistä korahdusta tehrä. Mutta nyt kiinnostais, kuinka kauan siihen menee aikaa, viikko kaks, päiviä, kun se ei enää vedä ? Nyt kun meikäläisellä olis kiirus saara hyvin vetävä lavuaarin viemäri. Jotain pystyis pesemäänkin.

    • Anonyymi

      Tukkeutuminenhan sen aiheuttaa. Rassaus tai natriumhydroksidiliotus auttaa.

    • Anonyymi

      Niin minähän kuuntelen sitä sujuvasti täällä ylimmässä kerroksessa ja oottelen, kuin kuuta nousevaa 🌕, että se menee tukkoon 😁👍 häipyy pulputtamasta😡Ps. hyvin vetää vielä ?🙄 Onse kumma, että en ole pystynyt sitä paikantamaan tiettyyn asuntoon 👉.

    • Anonyymi

      Pääsiäissunnuntaina huomasin, että Plop-ääni on vaimea suihkun viemäristä 😁👍noo, eilen alkuillasta ehriin naapurin flikalle kehuumaan, notta ei enää kierrätä lavuaarin viemäriputkessa tai mikskä sitä sanotaani. Naapurin flikka laski, että kuukauren oon nyt saanut "nauttia. Eikö piru vie, ku tulin asuntoon kirkkaampi Plop-ääni kuului suihkun viemäristä. Aattelin, kuinkahan se taas pyörittää, että taas mulla alkaa lavuaarin viemäri välillä pulputtaa🙄 Nyt sunnuntaiaamuna par'aikaa kuuluu taas vaimea Plop-ääni suihkun viemäristä. Onko sinne jo yöllä ehritty lykkäämään ruokaa, kinkkurasvaa, hiuksia🙄 Mutta oli se naapurin flikka eileen jotain putkenavaajaa viemäriin laittanut, mutta ei se ollut poistanut sitä wc-pytyn raikastinta vai onko sinne munkkirasva jämähtänyt ?🙄

    • Anonyymi

      Nyt tunti sitten kävi Lvis-huoltomies pitkän truutun kanssa avaamassa viemäristä tukoksen ja Arvatkaa mistä kerroksesta😁no 3:nnesta kerroksesta👍olisitteko arvanneet, no en minäkään 🙄 No, seuraan tilannetta, häviskö kaikki. Arvaatteko, oliko wc-pytyn raikastin, no ei ollut. Oli keittiön allas, tais olla wc-pyttykin . Rasvan tapaista ja paljon hiuksia tukkeena.
      Mitä ihmettä, alkoi kuulumaan suihkun viemäristä Plop-ääni😕ei auttanut, vissiinkään🙄

    • Anonyymi

      Tällä viikolla 6:s vrk menos, kun raato eli tukos jossain alakerrassa asunnossa on ruvennut tuoksahtelemaan. Joskus riittää, kun vain huuhtaisen kädet ja laitan hanan kiinni, niin vedenpaine aiheuttaa iskun siihen raatoon. Minun lavuaarin alla on heti kaivonpohja nykyään Ihan itekseenkin saattaa vieno paskanhaju leijailla lavuaarista. Ihmettelen tätä kaikkea, miksei sita tukosta oteta piis ? Isännöitsijärouva siirsi vastuun vuokranantajalle ja taloyhtiölle, kun hokasin valittaa tuosta hajuhaitasta. Enpä ole nyt paljon hanaa aukonut jostain kumman syystä.

    • Anonyymi

      Anteeksi pienet kirjoitusvirheet tuossa ylläolevassa tekstissä, mutta arvasitte varmaan, mitä ihmettelen. Tätä tukosta ja lavuaarin huonommasti vetämistä on nyt kestänyt jotain reilu 8 kk:tta. Viime viikolla pyysin huollosta viemärirakeita. Toi TukosTuomasta, mutta eihän se auttanut, kun naapurin flikka samaan tahtiin laski vettä 🙄

    • Anonyymi

      No, nyt se *paskapönttö yöllä, kun laskin kuumaa vettä, niin alkoi kiehumaan? ja suihkun viemäristä kuului pulputusta.🙄 Ei piru vie, tekeekö se sinne muoviputkeen reiän vai sulaa poies ? No, eipä lavuaarin viemäri ja suihkun viemärin Plop-ääni oo hävinnyt mihinkään.

    • Anonyymi

      Nyt on siinä mallissa, että toissa perjantaina teippasin hajulukot/ ylimenoreiät ja laitoin elmukelmua viemärien päälle ja painoksi kippoja ja astioita : silti alakerrasta paskanhaju ja vihreä viemäriheinä saattaa haista. Liekkö puhdasta kohtaa tässä uudessa asunnossa 🤥 Tänään on huoltomies käynyt alakerrassa 5:nnessä kerroksessa asunnossa tarkistamassa, ei ollut mitään 🙄 Jälkeenpäin ajattelin, että valehteli, kun eihän ne saa käydä kutsumatta.

    • Anonyymi

      Niin, kun olin ollut satavarma, että siellä se tukos on, kun kuulen nuorenparin touhuilut : wc-pytty niillä on tukossa, ovat kaataneet viemäriin esim. munkkirasvat ja sitten käyttävät kierrätysvettä.

    • Anonyymi

      Nyt oon toista kuukautta kelmuttanut viemärien ylimenoaukkoja ja viemärin reikiä sitä mukaa, kun viemäristä on puhaltanut viemärihajuja. Niitä on ollut 3:nlaisia : yksi on saanut kurkkua kuristamaan, nenän vuotamaan, yksi on ihan suomalainen paskanhaju ja yksi on, jota en osaa nimetä, mutta se ei tuoksu puhtaalle. Niin ja kerran tuoksahti enemmän, kuin mätä kananmuna. Joku ilta sitten keittiön allas oli täynnä vettä ja viemärirei'än päällä kelmu ja painava astia, niin vain viemärin haju tuli asuntoon. Toissa iltana aukaisin parvekkeen ovea enemmän raolleen ja kun aukaisin ulko-oveni porraskäytävään, niin keittiön altaan viemäri puski viemärin hajut asuntooni. Nyt alkaa olla viimeisiä päiviä, että jaksan tätä. Useampi viikko sitten talkkaripoika lupas, että vesimittareiden tarkastuksen yhteydessä tarkistetaan viemärit. No se on nyt viikon päästä. Whatsappilla saa laittaa kuvan, niin mitenkähän se viemäreiden tarkistus onnistuu nytkään. Talkkaripoika kertoi, että viemärikuvaus olisi tehty ja 5 :nnen kerroksen asunnossa olisi sisäpuolella tukos. Ihmettelen, että minun lavuaarin heti allahan se oli se tukos. Nyt olen käyttänyt ainoastaan keittiön allasta ja siinäkin on altaan pohjassa oleva "sakan kerääjä - tulppa painettuna kiinni, niin puskee viemärihajun sisälle.

    • Anonyymi

      Pipolääkkeet unohtuneet...

    • Anonyymi

      Olisin odottanut asiantuntevaa kommenttia enkä pipolääkkeitten käyttäjää kommentoimaan🙄

      • Anonyymi

        Pipolääkekommentti oli asiantunteva, sekaisinhan kommentoijat ovat kuin seinäkellot-


    • Anonyymi

      Eilen oli vesimittareiden luku vuodessa ja 2henkilöä oli käynyt tutkimassa ja haistelemassa missä olisi viemäri tukossa. No, ei ollut missään asunnossa. Huoltomiehen mukaan, jos viemärin ilmastointiputki olisi tukossa, haisis koko talo, ei yksistään minun asunto . Sen täytyy olla ilmastointikone, joka on minun seinän takana. Se ainakin voi puskea viemäristä kaasuja, mutta ploplotus-äänet viemäristä. Miten ne siellä syntyy ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2083
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      260
      1775
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      280
      1742
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1730
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      109
      1565
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1453
    7. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      53
      1261
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      292
      1242
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1227
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe