Mites passi sitten???

fiona

Jos vihitään maistraatissa, ja lähtee häämatkalle sanotaan vaikka kolmen päivän päästä, niin voiko rauhassa lähteä passilla, jossa on vielä vanha nimi?

Vai onko pakko hommata pikapassi tms?

Kertokaapa käytäntö/omia kokemuksianne, kiitos etukäteen!

5

1902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katja

Kolmessa päivässä et uutta passia saa ja pikapassista ei kannata turhaan maksaa. Muista siis varata matka vanhalla nimellä.

• fiona

Jep, matka on vanhalla nimellä. Ajattelin vaan, ettei yhtäkkiä tule jotain stoppia jossain lentokentällä... Iso tuima tarkastaja ilmoittaa, että rekisterissä meillä täällä on jo ihan toinen nimi, etpä lähde minnekään...

No, ei kai se nykyäänkään ihan niin nopeesti toimi! Eihän...?

• passin nimellä
        fiona kirjoitti:

Jep, matka on vanhalla nimellä. Ajattelin vaan, ettei yhtäkkiä tule jotain stoppia jossain lentokentällä... Iso tuima tarkastaja ilmoittaa, että rekisterissä meillä täällä on jo ihan toinen nimi, etpä lähde minnekään...

No, ei kai se nykyäänkään ihan niin nopeesti toimi! Eihän...?

silloin ei ongelmia, mutta jos lipuissa ja passissa eri nimi, niin monissa maissa voi matka pysähtyä tähän!

• minnuli
        passin nimellä kirjoitti:

silloin ei ongelmia, mutta jos lipuissa ja passissa eri nimi, niin monissa maissa voi matka pysähtyä tähän!

meni miun mielestä että ajokortti ja tarv passi pitäis vaihtaa kolmen kk sisällä, eli ei mitään hätää. Tosiaan tärkeempää on, että nimet passissa ja matkalipussa täsmää. Pääsisipä itsekin jonnekin lämpimään häämatkalle!

• tks

Liput ja varaukset oli tyttönimellä, ei olut mitään ongelmia missään (lähdettiin heti häitä seuraavalla viikolla) kun käytti vanhaa passia ja tyttönimllä olevaa luottokorttia (senkin nimen täytyy olla sama kuin hotellivarauksissa/passissa). Jenkeissä on kuitenkin aika tarkat mahantulotoimenpiteet, mutta meni ihan samalla tavalla kuin aiemminkin (paitsi että päästiin siipan kanssa saman aikaan passintarkastukseen. Kysyivät vain mikä meidän suhteemme on kun oli eri nimi. Ylpeänä pääsin sanomaan "We are married!")

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe