Ovatko KAURIIT yleensä aamu-unisia?

kaurislikka

Vai minäkö vain? Olen ollut koko ikäni B-ihminen. Tosiaankin sylivauvasta asti. Illan virkku ja aamun (ja aamupäivän ja keskipäivän) torkku. No nyt en tosin ole ollut kovin virkeä iltaisinkaan... Kuitenkin ennemmin valvon myöhään yöllä kuin aikaisin aamulla.

12

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaurispimu

      olen todellakin niin aamu-uninen kun ihminen voi olla!! pystyn valvomaan (väsyneenkin)vaikka kuinka ja paljon ,mutta aamut on tuskaa... olkoon kello mitä on vaikee herätä. jä tällanen oon yodellakin ollut ihan pikku likasta asti..;)

    • cauris

      Olen todella huono heräämään aamulla, työ tosin vaatii sitä usein, joten siihen on tottunut. Rakastan pitkään nukkumista ja tarvitsen unta paljon, yöllä jaksaisi kyllä sitten vaikka mitä touhuta;)Illalla virkistyn aina...

      • yökuppaaja

        Paikkansa pitää, erittäin aamu-uninen ja illasta sekä yöstä senkun virkustuu. Taiteellisena ihmisenä jopa luovuus on voimakkaimmillaan juuri yöllä ja ajatus juoksee paljon paremmin, sekä saa mitä erikoisempia visioita aikasekseen.
        Isäntä meillä ihmettelee, kun sanon, että "tuli tuossa yöllä mieleeni...". Kauheeta, eksää nuku??
        Noh, pakkohan se nukkuakkin on ja kun tuli työ, jossa aamuherätykset ovat 03.00 tai 04.00, niin johan pomppas biorytmit ihan sekasi!!!
        Mahtavaa kulkea yksin säkkipimees yös paukkupakkasella joskus helmikuussa!! Kroppa koki totaalisen säikähdyksen!


    • kaurislikka

      Ilmoittautukaa nyt A-ihmiset myöskin. =o)

      • tipe

        Juu mä herään joka arkiaamu neljältä eikä juuri vaikeuksia nousta töihin....tai ainakin melkein. Mut sit pääsen aikasin pois töistä eli se korvaa menetetyt yöunet! Tosin päikkärit joutuu päiväl ottaa mut ennemmin se kuin kaheksast neljään....Nuorempana tosin oli vaikeuksia herätä aamuisin mut kaikkeen tottuu......


    • Vuodenvaihteen kauris

      Hei! Olen syntynyt vuodenvaihteessa, siis aivan jakson keskellä ja olen kaikkien lukemieni määritysten mukaan enemmän kuin peruskauris. Pedantti, luotettava, uskollinen, kunnianhimoinen jonkin verran, naarastiikeri kun lapsistani on kyse ja mitä vanhemmaksi tulen, sen nuorekkaammaksi tunnen itseni. Olen joskus ollut aamu-uninen, mutta näin iällisenä on vuosi vuodelta helpompi nousta aamulla aikaisin ja mikä parasta: se on aikaa, joka on vain minulle, siitä voi nauttia täysin siemauksin. Kukaan ei häiritse minun ja aamulehden kahvihetkeä. Ehkä tämä on iän tuomaa, mutta miellyttävää sellaista.

      • kaurislikka

        Minullekin aamuhetket, pannullinen kahvia ja kiireetöntä lehden lukua / radion kuuntelua / aamutelkun katselua olisi todellista terapiaa... kun vain saisi itsensä ylös niin aikaisin että olisi aikaa moiseen. Ehkä sitä tosiaan sitten iän myötä aamuvirkistyy. Tai ehkä ongelma on se että en aina saa illalla ajoissa unta, tahtoo mennä yön ja aamuyönkin puolelle ennen kuin uni tulee.. Varsinkin näin keväällä. Mutta mun vuodenaika onkin syksy.

        Omalta kohdaltani kyllä huomaan että tuo kauriin tyypillinen "nuorenee ikääntyessään" -piirre pitää hyvin paikkansa. Nuorempana en tosiaan ollut omasta enkä muiden mielestä kaunis, trendikäs tai nuorekas... Tuntuu että nyt kolmenkympin "kriisin" lähestyessä olen vasta oppinut nauttimaan nuoruudesta. Ihanaa!


      • mies kauris

        Olen myös nousevalta merkiltäni kauris ja voin sanoa, että todellinen perus-kauris (tammikuun puolivälin jälkeen syntynyt). Ikää reilut 35 v.

        Nautin vapaapäivien aamuhetkistä (jopa leikilläni pyydän vaimoani nukkumaan joskus pitempään).

        Omista piirteistäni voisin kertoa että olen mielestäni hieman itsekäs, mukavuushakuinen, järkiperäisesti ajatteleva, säästäväinen, luotettava ja kyllä sosiaalisuuttakin on tullut iän myötä lisää ja yleen rohkeutta kokeilla melkein mitä vaan rajoja hakemalla. Ikinuoruus tavoitteena fysiikan pitämällä kunnossa.

        Terveys ja perhe ovat ykkös asioita (yleensä koti, uskonto ja isänmaa lähellä sydäntä) ja kaukana tulee työ ja ihan loppupäässä kaverit. Yleensä kaverit joista on jotain hyötyä voivat päästä lähelle.

        Kekseliäisyyttäkin löytyy yrittämällä selviytyä kaikesta omin avuin ja keinoin (kustannuksia säästäen). Kokoajan pitäisi olla jotain tekemistä, joutenolo on vaikeaa. Muilta en tosin vaadi läheskään niin paljoa kuin itseltäni.

        Esiintymistaitoa on, mutta en ole mikään vitsin kertoja enkä sanavalmis tykittäjä. Mieluummin kirjoitan asiat paperille johon voi paremmin harkita sanansa. Pidän itseäni aika tylsänä seurana. En tule toimeen tärkeilijöiden kanssa vaan parhaiten rentojen ja minuun luottavien kaverien kanssa.


      • kaurisnainen
        mies kauris kirjoitti:

        Olen myös nousevalta merkiltäni kauris ja voin sanoa, että todellinen perus-kauris (tammikuun puolivälin jälkeen syntynyt). Ikää reilut 35 v.

        Nautin vapaapäivien aamuhetkistä (jopa leikilläni pyydän vaimoani nukkumaan joskus pitempään).

        Omista piirteistäni voisin kertoa että olen mielestäni hieman itsekäs, mukavuushakuinen, järkiperäisesti ajatteleva, säästäväinen, luotettava ja kyllä sosiaalisuuttakin on tullut iän myötä lisää ja yleen rohkeutta kokeilla melkein mitä vaan rajoja hakemalla. Ikinuoruus tavoitteena fysiikan pitämällä kunnossa.

        Terveys ja perhe ovat ykkös asioita (yleensä koti, uskonto ja isänmaa lähellä sydäntä) ja kaukana tulee työ ja ihan loppupäässä kaverit. Yleensä kaverit joista on jotain hyötyä voivat päästä lähelle.

        Kekseliäisyyttäkin löytyy yrittämällä selviytyä kaikesta omin avuin ja keinoin (kustannuksia säästäen). Kokoajan pitäisi olla jotain tekemistä, joutenolo on vaikeaa. Muilta en tosin vaadi läheskään niin paljoa kuin itseltäni.

        Esiintymistaitoa on, mutta en ole mikään vitsin kertoja enkä sanavalmis tykittäjä. Mieluummin kirjoitan asiat paperille johon voi paremmin harkita sanansa. Pidän itseäni aika tylsänä seurana. En tule toimeen tärkeilijöiden kanssa vaan parhaiten rentojen ja minuun luottavien kaverien kanssa.

        Oli hauska lukea kirjoituksesi, tunnistin itseni siitä niin täydellisesti. Ja minä kun en koskaan oikein ole uskonut horoskooppeihin =)))
        Olen 38v nainen ja myös syntynyt tammikuun puolenvälin jälkeen (19.1), nousevana merkkinä tosin vesimies.
        Aamuihminen jo pienestä pitäen ja todella ne aamun hetket omassa rauhassa ovat parhaita!


      • kauristytsy
        kaurislikka kirjoitti:

        Minullekin aamuhetket, pannullinen kahvia ja kiireetöntä lehden lukua / radion kuuntelua / aamutelkun katselua olisi todellista terapiaa... kun vain saisi itsensä ylös niin aikaisin että olisi aikaa moiseen. Ehkä sitä tosiaan sitten iän myötä aamuvirkistyy. Tai ehkä ongelma on se että en aina saa illalla ajoissa unta, tahtoo mennä yön ja aamuyönkin puolelle ennen kuin uni tulee.. Varsinkin näin keväällä. Mutta mun vuodenaika onkin syksy.

        Omalta kohdaltani kyllä huomaan että tuo kauriin tyypillinen "nuorenee ikääntyessään" -piirre pitää hyvin paikkansa. Nuorempana en tosiaan ollut omasta enkä muiden mielestä kaunis, trendikäs tai nuorekas... Tuntuu että nyt kolmenkympin "kriisin" lähestyessä olen vasta oppinut nauttimaan nuoruudesta. Ihanaa!

        Olen sitten viimesen päälle aamu-uninen. Tein aiemmin työtä joka oli klo 8-16-> ei sopinut mun vartalolle vaikka yritin 5 vuotta. Nyt sitten yötyöläinen ja ah, kuinka ihanaa :)
        Vapaapäivienkin rytmi menee samoin. Nukun yleensä pitkään 9 tuntia.
        Samoin olen huomannut tyytyväisyyteni itseeni vasta näin 27-vuotiaana (syntpv 18.1.).
        Luonteeltani olen sosiaalinen, nauravainen, hyvinkin ehdoton tietyissä asioissa, ystäville vankka tukipilari ja luotettava niin työssä kuin vapaalla.
        Olen sinkku ja kuulema pirun vaikea lämmiteltävä :)
        Mutta nyt on eräs Härkäherra päässyt kuoreni läpi ja kertoi ettei olisi uskonut siitä viileästä ja arvoituksellisesta naisesta löytyvän tälläistä lämpöä ja välittämistä.
        Lapsia en voisi edes kuvitella hankkivani, olen niin mukavuudenhaluinen (mm just tuo unihomma).
        Koiria mulla on ja ne onkin mun silmäterät. Teen niiden ja ystävien eteen vaikka mitä. Samoin sisarukset on erittäin tärkeitä ja läheisiä.
        Yks mitä olen pohtinut, oletteko muut Kauriit pitkävihaisia? Siis esim tilanteessa et ystävä pettää luottamuksen? Itse en edes päivää kadulla sano. Se on adjö samointein, ilman selityksiä/ korjausyrityksiä. Ja takas ei ole mun piiriin tulemista.


    • lost_in_a_contraption

      Myös meissä härissä ilmentynee tuota samaa aamu-unisuutta. Onse vaan niin mukava loikoa ja jatkaa unia... Ovatko kauriit ja härät yleisesti ottaen sitten sellaisia elämästä nautiskelijoita? Aamulehti pitää saada lukea höyryävän kahvikupin ääressä, kiireettömästi. Joskus oikein toivoo sadepäiviä, jotta voi loikoa koko päivän sisällä tekemättä juurikaan mitään :)

    • Kyllä mä ainakin olen aamu-uninen, viikonloppuisin herään yleensä klo 12, oon parikertaa yllättänyt itseni heräämällä kymmeneltä heh mut mua ei saa viikonloppuaaamuisin kaheksalta ylös, oon kiukkunen jos mua tullaan repimään ylös aikasin vaikka saa nukkua pitkään. Oon aamuulla väsynyt ku valvon yleensä pitkään heh eikä auta vaikka menisi aikasin nukkumaan, se uni tulee vasta siinä klo 23 paikkeilla mutta ei tässä muuta oon kuulemma tyypillinen kauris ku vaan voi olla. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin pyöräili jalkakäytävällä. Aikuinen ihminen! Vai onko?

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/hups-sanna-marin-ja-joni-rakas-kaahasivat-fillareilla-jalkakaytavalla-paljonkertova
      Maailman menoa
      246
      3626
    2. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      21
      2601
    3. Toivon vain

      Ettet enää välittäisi. Kun näet niin ohitatko. Ettei silmissäsi loistaisi enää mikään minut nähdessäni. Ei sitä pilkettä
      Ikävä
      5
      1625
    4. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      35
      1504
    5. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      93
      1473
    6. Miten sua nyt

      Pitäisi lähestyä tai ylipäätään suhtautua mihinkään. Kyselenkö kuulumisia vai juttelenko päivän säästä. Vai hymyilenkö p
      Ikävä
      82
      1219
    7. Harmailla autoilla liikkuvat vorot

      Keitäs sankareita nämä ovat? https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/harmailla-autoilla-liikkuvat-vorot-ovat-tehneet-us
      Suomussalmi
      21
      1185
    8. Niina Lahtinen avautuu erikoisesta "krapula-metodista" ennen suoraa lähetystä: "Kuin mulla olisi..."

      Kiitos, Niina! Upeasti vedit TTK-parketilla. Tsemppiä tuleviin tansseihin vaikkapa tuolla "krapulametodilla"! Lue Lahti
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      1162
    9. Kuka on tämä henkilö

      jonka pullukkaprinsessa kertoilee haisevan? Ennen nykyistä se oli erään seksuaalirikoksesta tuomitun tyypin kanssa, muit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1116
    10. Minä näen sinut

      Näen kuka olet. Osaan laskea. Olen todella, siis todella hämmentynyt, ihastunut, vaivautunut ja ehkä eniten todella epäu
      Ikävä
      31
      1020
    Aihe