Työvoimapoliittinen lausunto TE-Palveluista? (Kauan kestää saada se normaalisti?)

Anonyymi

Minulla on sellainen tilanne että jäin vuoden vaihteessa (2021 - 2022) työttömäksi kun työnantajani lopetti liiketoimintansa. Työnantaja kirjoitti minulle asianmukaisen työtodistuksen josta käy selkeästi ilmi työsuhteen päättymisen syy.

Ilmoittauduin TE-Palveluihin työttömäksi työnhakijaksi heti 1.1.2022 ja olen vastannut viipymättä heidän kaikkiin selvityspyyntöihinsä jotka tulivat 11.1.2022. Myös työtodistuksen josta käy ilmi yritystoiminnan loppuminen laitoin liitteeksi selvitykseen.

Jätin myös Kelalle välittömästi 1.1.2022 hakemuksen yleisestä asumistuesta (asun vuokralla).

Tilanteeni on kuitenkin vielä tänään (3.2.2022) se että en ole saanut Kelalta minkäänlaista päätöstä koskien asumistukeani koska oma-kela sivuillani lukee vain että "odottaa työvoimapoliittista lausuntoa TE-palveluista". Myöskään työttömyysturvaa en luonnollisesti ole saanut enkä saa ennen kuin työvoimapoliittinen lausunto on saapunut.

Toimeentulotukihakemuksen jätin kelalle kuluneena maanantaina samoin kuin kotikuntani sosiaalitoimeen.

Olen ollut ennenkin elämässäni työttömänä mutta en kyllä muista että olisin koskaan joutunut näin kauan odottamaan lausuntoa TE-palveluista. Onko muilla mahdollisesti samoja kokemuksia vai voisiko kohdallani olla kysymyksessä jopa jonkinlainen virhe että tietoni ovat hautautuneet jonnekin TE-toimiston bittiavaruuteen?

T: Usko alkaa loppua!

6

7063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko käynyt katsomassa te-toimiston oma asiointi-sivulla, mitä sinusta on kirjoitettu? Siellä pitäisi näkyä kaikki te-toimiston kirjaukset. Jätä soittopyyntö myös.
      Jos kuulut kuntakokeiluun, saattaa asia kestää kauemmin.
      Tarkista siis tiedot.

• Anonyymi

Olen käynyt katsomassa ja siellä lukee vain että selvityspyyntö on käsittelyssä! Olen siis vastannut kyseiseen selvityspyyntöön jo 11.1.2022. Kuulun kuntakokeiluun

• Anonyymi

Hei aloittaja,

mikä on tilanteesi nyt? Oletko jo saanut asiaan ratkaisun?
      Itselläni on vastaava tilanne. Yli kuukauden olen jo odottanut ratkaisua Kelalta/TE-toimistolta.

• Anonyymi

Kannattaa soittaa sillä saa sen lausunnon nopeammin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa soittaa sillä saa sen lausunnon nopeammin

Hei olen odottanut kuntakokeilusta lausuntoa 11.2.22 alkaen jättänyt 3 soittopyyntöä ja sähköpostia laittanut oma valmentajalle viestiä Kela on pyytänyt 2 kertaa työvoimapoliittista lausuntoani pikana. Nyt olen soittanut taas kuntakokeiluun ja TE toimistoon ja työttömyys päiväraha neuvontaan he ovat luvanneet ottaa yhteyttä esimieheen TE toimiston ja kuntakokeilun puolella. Neuvoivat minua tekemään valituksen oikeusasiamiehelle. Odotan yhä lausuntoa ja yhteydenottoa oma valmentajalta kuulun vantaan kuntakokeiluun kohta 3kk täynnä ei mitään tapahdu. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja kauanko on kestänyt lausunnoissa? Soittamalla ei saa lausuntoa nopeammin olen joka viikko soittanut ja kysellyt.

• Anonyymi

Itsellä ei edes ole tullut mitään selvityspyyntöä, ilmeisesti asiaa ei edes käsitellä, tosin aloitan toukokuussa toisen työn, mutta kiva aloittaa kun edellisestä työpaikasta ei jäänyt kuin viikon palkka irtisanouduttuani terveydellisistä syistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4611
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      502
      2431
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2001
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1869
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1576
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1161
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      101
      964
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      842
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      839
    Aihe