Työvoimapoliittinen lausunto TE-Palveluista? (Kauan kestää saada se normaalisti?)

Anonyymi

Minulla on sellainen tilanne että jäin vuoden vaihteessa (2021 - 2022) työttömäksi kun työnantajani lopetti liiketoimintansa. Työnantaja kirjoitti minulle asianmukaisen työtodistuksen josta käy selkeästi ilmi työsuhteen päättymisen syy.

Ilmoittauduin TE-Palveluihin työttömäksi työnhakijaksi heti 1.1.2022 ja olen vastannut viipymättä heidän kaikkiin selvityspyyntöihinsä jotka tulivat 11.1.2022. Myös työtodistuksen josta käy ilmi yritystoiminnan loppuminen laitoin liitteeksi selvitykseen.

Jätin myös Kelalle välittömästi 1.1.2022 hakemuksen yleisestä asumistuesta (asun vuokralla).

Tilanteeni on kuitenkin vielä tänään (3.2.2022) se että en ole saanut Kelalta minkäänlaista päätöstä koskien asumistukeani koska oma-kela sivuillani lukee vain että "odottaa työvoimapoliittista lausuntoa TE-palveluista". Myöskään työttömyysturvaa en luonnollisesti ole saanut enkä saa ennen kuin työvoimapoliittinen lausunto on saapunut.

Toimeentulotukihakemuksen jätin kelalle kuluneena maanantaina samoin kuin kotikuntani sosiaalitoimeen.

Olen ollut ennenkin elämässäni työttömänä mutta en kyllä muista että olisin koskaan joutunut näin kauan odottamaan lausuntoa TE-palveluista. Onko muilla mahdollisesti samoja kokemuksia vai voisiko kohdallani olla kysymyksessä jopa jonkinlainen virhe että tietoni ovat hautautuneet jonnekin TE-toimiston bittiavaruuteen?

T: Usko alkaa loppua!

6

6498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko käynyt katsomassa te-toimiston oma asiointi-sivulla, mitä sinusta on kirjoitettu? Siellä pitäisi näkyä kaikki te-toimiston kirjaukset. Jätä soittopyyntö myös.
      Jos kuulut kuntakokeiluun, saattaa asia kestää kauemmin.
      Tarkista siis tiedot.

• Anonyymi

Olen käynyt katsomassa ja siellä lukee vain että selvityspyyntö on käsittelyssä! Olen siis vastannut kyseiseen selvityspyyntöön jo 11.1.2022. Kuulun kuntakokeiluun

• Anonyymi

Hei aloittaja,

mikä on tilanteesi nyt? Oletko jo saanut asiaan ratkaisun?
      Itselläni on vastaava tilanne. Yli kuukauden olen jo odottanut ratkaisua Kelalta/TE-toimistolta.

• Anonyymi

Kannattaa soittaa sillä saa sen lausunnon nopeammin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa soittaa sillä saa sen lausunnon nopeammin

Hei olen odottanut kuntakokeilusta lausuntoa 11.2.22 alkaen jättänyt 3 soittopyyntöä ja sähköpostia laittanut oma valmentajalle viestiä Kela on pyytänyt 2 kertaa työvoimapoliittista lausuntoani pikana. Nyt olen soittanut taas kuntakokeiluun ja TE toimistoon ja työttömyys päiväraha neuvontaan he ovat luvanneet ottaa yhteyttä esimieheen TE toimiston ja kuntakokeilun puolella. Neuvoivat minua tekemään valituksen oikeusasiamiehelle. Odotan yhä lausuntoa ja yhteydenottoa oma valmentajalta kuulun vantaan kuntakokeiluun kohta 3kk täynnä ei mitään tapahdu. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja kauanko on kestänyt lausunnoissa? Soittamalla ei saa lausuntoa nopeammin olen joka viikko soittanut ja kysellyt.

• Anonyymi

Itsellä ei edes ole tullut mitään selvityspyyntöä, ilmeisesti asiaa ei edes käsitellä, tosin aloitan toukokuussa toisen työn, mutta kiva aloittaa kun edellisestä työpaikasta ei jäänyt kuin viikon palkka irtisanouduttuani terveydellisistä syistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      147
      6822
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2508
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1720
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1401
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1252
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1107
    7. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1063
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1049
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      976
    Aihe